Škoda Octavia RS 2.0 TDI

25 fotografiíŠkoda Octavia

Naftovou Octavii s logem RS moc lidí znalých věci za sportovní auto nepovažuje. Ale co se stane, když jí vezmete na Nürburgring Nordschleife? Změní se?

Diskuze

20 komentářů

    XXX

    Jakej jste zajel výslednej čas? Pokud jsem to v článku přehlédl, omlouvám se.

    Dalibor Žák, autoweb

    Tak ten jsem přesně neměřil, ale odhadem podle hodin na přístrojovce asi 10 až 11 minut. Zas tak rychlé to auto není. A já taky ne. 🙂

    Martin

    Konečne od Dalibora normálny článok – kde pochopil že RS konkrétne v škodovke je len určitý stupeň výbavy a nemá ambície roztrhať na okruhu či okreske M3!
    Ďakujeme v tento myšlienkový postup

    josef K.

    Takže pánové jeli na NS a neměřili čas na kolo. A teď soudruzi tu o karkulce.
    Pravda je taková, že nesplnili cíl kvůli, kterému tam jeli a to ukázat o kolik je objektivně \“sportovní\“ mazda 6 rychlejší než nudná octavia rs. Ale ono je to obráceně.
    Octavia rs je rychlejší. Ona by byla rychlejší i než to vaše vysnívané sportovní mondeo.
    Není na tom nic zvláštního a je to zcela logické.

    jj

    Zkuste si to přečíst ještě jednou – já vím je dost dlouhé a místy nudné čtení – třeba ale nakonec pochopíte o čem ten článek vlastně je a že vůbec nešlo o nejrychlejší čas na kolo.

    Monty CZ

    Měřit čas se na NS při volných jízdách legálně nesmí. A sportovnost auta rozhodně není v přímé úměře k tomu, jak je rychlé.

    Jarouš

    Ajaj, zase se tu fňuká, že MODLU někdo nevychválil do nebes.

    XXX

    Díky za odpověď.

    M

    Ale pan Dalibor Žák vždycky říkal, že RS je jenom škodovka se trochu silnějším motorem, o sportovním náčiní nikdy nemluvil!

    666

    Jo jo, supersport jak svine :DDD S traktorem na okruh …

    xxx

    Jedete xxx km na okruh, s cílem udělat test auta a pak ten čas neměříte? Tak to fakt nežeru.

    josef K.

    Co tady meleš o sportovnosti, to že se ti zdá, že jedeš v autě a tzv. řídíš tj. děláš korekce a máš pocit, že auto ovládáš a zvládáš není žádná sportovnost, ale nestabilita řízeného auta. Samozřejmě, že pokud je auto navržené na rychlosti např. 250 km/h nemůže takovou nestabilitu projevovat už v devadesáti. Pokud ano, tak to není žádná sportovnost, ale to auto je šmejd.
    Pokud ti jde o řízení kup si starou americkou káru s motorem vpředu a s tuhou hnanou zadní nápravou na listových pérech a užiješ si takového sportovního řízení až ti bude stříkat adrenalin z uší, ale nepojedeš v žádném případě rychle. To se vzájemně vylučuje.

    Monty CZ

    Jaká nestabilita? Pokud mi jde o řízení tak si mám koupit starou ameriku? 😀
    Zajímalo by mě co tenhle človek fetuje za matroš, protože tohle přece nemůže nikdo normální vyplodit.
    Tak jětě jednou pro ty pomalejší: Sportovnost auta nesouvisí s jeho rychlostí. Můžu mít sportovní auto, které nebude nikterak rychlé a taky můžu mít auto které je pekelně rychlé, ale nebude sportovní ani omylem. Už to chápete co jsem tím myslel?

    pytufovl

    Četl jsem tu komentář kde autor psal že bude Octavia RS rychlejší než Mondeo…nechápu jak může někdo srovnávat tyto dvě auta, když Mondeo je o třídu výš, srovnávat se musí se Superbem… proti Octavii RS by měl stát Focus ST a ten bude rozhodně rychlejší, i pokud by byla Octavia vybavena motorem 2.0TFSI… a ohledně Mondea…ano,je větší a těžší ale s dobrými pneu, 240ti koňovým Ecoboostem a výbavou která zahrnuje nastavitelné tlumiče bych si už tak jistý nebyl…Ford podvozky umí jako málokdo, a je jedno jestli je to Fiesta nebo S-Max…

    krosnic

    Pane Josefe, můžu se zeptat jakým autem jezdíte a kolik vám je alespoň rámcově let? Píšete tu totiž dost divné komenty – lépe řečeno docela blbosti 😀 Řeči typu \“ojetý Ford si koupí jen ubožák\“ a nebo \“řídičské auto = nestabilní auto = křáp…\“ to sou fakt pecky 😀

    krosnic

    Tak tak…navíc Focusu ST dal Ford už od začátku víc nástrojů k tomu – být rychlý a zábavný. Rozhodně víc, než Škodovka dala Octavii. Jestli je to dobře, nebo ne, je jedno. V green hell je údajně Focus ST (2.5 V5) rychlejší i než Focus RS MK1 což je legenda. To myslím mluví za vše…

    Mikey

    Tento \“test\“ ukázal, že Octavia je navýsost schopné auto, nicméně moc nechápu proč brát na okruh diesely, které se tam svou povahou moc nehodí. I když byla Octavia na okruhu rychlejší, na běžné okresce s alespoň relativně schopným řidičem, by kralovala Mazda. K příspěvkům p. Josefa K. se snad ani nemá cenu vyjadřovat, to je jak 20 letý kšiltovkář, vážený pane, rychlost v přímce ještě neznamená sportovnost.

    10 minut???Takový čas měla v TopGearu Sabine Schmitz na Nurburgringu ve Fordu Tranzit.

    Kuban

    Co to je za volovinu? Čím že se nehodí??? Přidáš plyn, začne to žrát naftu a produkovat výkon….

    To je jeho povaha!!! A ta se na okruh dá bez problému využít!

    Altar

    O co vám jde. Porovnáváte obyčejný \“dehtový\“ kombík s Focusem ST 🙂

    Kolega si nechal RS TDI koupit jako služební auto. Ve firmě najezdíme mraky kilometrů po celé evropě a RS je pohodlné, v rámci možností úsporné a rychlé auto. Ale nic víc.

    Oproti mojí Octě se 140k na sportovním podvozku se liší jen jinými sedadly a tím, že ve 160+ km/h má lepší akceleraci. RS je jen marketing automobilky, která chce dodat obyčejnému autu trochu \“lesku\“ za pořádný balík peněz navíc.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist