Škoda Octavia III – už víme, co bude pod kapotou

Dostali jsme se k informacím, které prozrazují použité motory pod kapotou nové generace Octavie. Té bychom se měli dočkat nejpozději na jaře v Ženevě.

Ačkoli se mluví o tom, že Volkswagen v rámci koncernové politiky trochu přistřihne škodovce křídla, aby se nemohla moc rozletět, podle dostupných informací o chystaných motorech pro novou Octavii to tak ale nevypadá. Pod kapotu se totiž nastěhují jen moderní motory, které splní Euro 5 a později i Euro 6.

Čtěte více: Nová Škoda Octavia už letos – co nás čeká?

Základní jednotkou bude přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI, který dorazí s výkonem 86 a 105 koní. Octavia by ale měla být celkově lehčí, takže by mělo auto působit dynamičtěji. Slabší model bude mít jen pětistupňovou převodovku a silnější šestistupňovou.Nad tímto motorem bude další přeplňovaná jednotka, tentokrát motor 1.4 TSI. Ten bude k dispozici ve verzi o výkonu 122 koní, ale později také přijde verze 1.4 TSI ACT o výkonu 140 koní, která umí vypínat dva válce. Zkoušeli jsme to teď ve Volkswagenu Polo BlueGT a funguje to velmi dobře. Octavia by tak měla mít spotřebu do pěti litrů na 100 km.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Zajímavý motor 1.4 TSI s přeplňováním turbem i kompresorem v koncernu skončí, protože je moc drahý. Také je otázkou, jestli si Škoda Octavia dlouho nechá současný motor 1.8 TSI o výkonu 160 koní. Ten by totiž měl být nahrazen modernějším motorem 1.6 TSI, který by se mohl nastěhovat i pod kapotu nejen Golfu GTI, ale i Octavie RS. Náš zdroj nicméně informuje, že Golf GTIOctavia RS pravděpodobně dostanou ještě motor 2.0 TSI. V Octavii bude mít přes 200 koní, v Golfu až 250 koní.Nešlo by to samozřejmě bez dieselů a tady se možná chystá jedno překvapení. Stejně jako příští Golf GTD by i dieselová Octavia RS teoreticky mohla dostat dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel o výkonu asi 190 koní. Standardní verze se pak spolehnou na motory 1.6 TDI (90 koní) a 2.0 TDI (110 a 140 koní). S diesely bude spojen i pohon všech kol řešený zřejmě opět mezinápravovou spojkou Haldex.

DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost.

Celkově je ve hře plno variant a není vyloučeno, že Škoda jich nyní testuje víc, než které se nakonec pod kapotu dostanou. Priorotní bude samozřejmě ohled na náklady a konečnou cenu, ale protože je v současné době v nabídce novinka v podobě Škody Rapid, mohla by se Octavia v hierarchii značky posunout trošku výš a vynechat „sociální“ verze. Čekejte proto bohatší základní výbavu, především v oblasti bezpečnosti.

18.7.2012 8:01| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist