autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Škoda Octavia III – už víme, co bude pod kapotou
Škoda Octavia III – už víme, co bude pod kapotou
Ačkoli se mluví o tom, že Volkswagen v rámci koncernové politiky trochu přistřihne škodovce křídla, aby se nemohla moc rozletět, podle dostupných informací o chystaných motorech pro novou Octavii to tak ale nevypadá. Pod kapotu se totiž nastěhují jen moderní motory, které splní Euro 5 a později i Euro 6.
Čtěte více: Nová Škoda Octavia už letos – co nás čeká?
Základní jednotkou bude přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI, který dorazí s výkonem 86 a 105 koní. Octavia by ale měla být celkově lehčí, takže by mělo auto působit dynamičtěji. Slabší model bude mít jen pětistupňovou převodovku a silnější šestistupňovou.Nad tímto motorem bude další přeplňovaná jednotka, tentokrát motor 1.4 TSI. Ten bude k dispozici ve verzi o výkonu 122 koní, ale později také přijde verze 1.4 TSI ACT o výkonu 140 koní, která umí vypínat dva válce. Zkoušeli jsme to teď ve Volkswagenu Polo BlueGT a funguje to velmi dobře. Octavia by tak měla mít spotřebu do pěti litrů na 100 km.
Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Zajímavý motor 1.4 TSI s přeplňováním turbem i kompresorem v koncernu skončí, protože je moc drahý. Také je otázkou, jestli si Škoda Octavia dlouho nechá současný motor 1.8 TSI o výkonu 160 koní. Ten by totiž měl být nahrazen modernějším motorem 1.6 TSI, který by se mohl nastěhovat i pod kapotu nejen Golfu GTI, ale i Octavie RS. Náš zdroj nicméně informuje, že Golf GTI i Octavia RS pravděpodobně dostanou ještě motor 2.0 TSI. V Octavii bude mít přes 200 koní, v Golfu až 250 koní.Nešlo by to samozřejmě bez dieselů a tady se možná chystá jedno překvapení. Stejně jako příští Golf GTD by i dieselová Octavia RS teoreticky mohla dostat dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel o výkonu asi 190 koní. Standardní verze se pak spolehnou na motory 1.6 TDI (90 koní) a 2.0 TDI (110 a 140 koní). S diesely bude spojen i pohon všech kol řešený zřejmě opět mezinápravovou spojkou Haldex.
DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost.
Celkově je ve hře plno variant a není vyloučeno, že Škoda jich nyní testuje víc, než které se nakonec pod kapotu dostanou. Priorotní bude samozřejmě ohled na náklady a konečnou cenu, ale protože je v současné době v nabídce novinka v podobě Škody Rapid, mohla by se Octavia v hierarchii značky posunout trošku výš a vynechat „sociální“ verze. Čekejte proto bohatší základní výbavu, především v oblasti bezpečnosti.