Škoda Octavia III – už víme, co bude pod kapotou

Dostali jsme se k informacím, které prozrazují použité motory pod kapotou nové generace Octavie. Té bychom se měli dočkat nejpozději na jaře v Ženevě.

Ačkoli se mluví o tom, že Volkswagen v rámci koncernové politiky trochu přistřihne škodovce křídla, aby se nemohla moc rozletět, podle dostupných informací o chystaných motorech pro novou Octavii to tak ale nevypadá. Pod kapotu se totiž nastěhují jen moderní motory, které splní Euro 5 a později i Euro 6.

Čtěte více: Nová Škoda Octavia už letos – co nás čeká?

Základní jednotkou bude přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI, který dorazí s výkonem 86 a 105 koní. Octavia by ale měla být celkově lehčí, takže by mělo auto působit dynamičtěji. Slabší model bude mít jen pětistupňovou převodovku a silnější šestistupňovou.Nad tímto motorem bude další přeplňovaná jednotka, tentokrát motor 1.4 TSI. Ten bude k dispozici ve verzi o výkonu 122 koní, ale později také přijde verze 1.4 TSI ACT o výkonu 140 koní, která umí vypínat dva válce. Zkoušeli jsme to teď ve Volkswagenu Polo BlueGT a funguje to velmi dobře. Octavia by tak měla mít spotřebu do pěti litrů na 100 km.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Zajímavý motor 1.4 TSI s přeplňováním turbem i kompresorem v koncernu skončí, protože je moc drahý. Také je otázkou, jestli si Škoda Octavia dlouho nechá současný motor 1.8 TSI o výkonu 160 koní. Ten by totiž měl být nahrazen modernějším motorem 1.6 TSI, který by se mohl nastěhovat i pod kapotu nejen Golfu GTI, ale i Octavie RS. Náš zdroj nicméně informuje, že Golf GTIOctavia RS pravděpodobně dostanou ještě motor 2.0 TSI. V Octavii bude mít přes 200 koní, v Golfu až 250 koní.Nešlo by to samozřejmě bez dieselů a tady se možná chystá jedno překvapení. Stejně jako příští Golf GTD by i dieselová Octavia RS teoreticky mohla dostat dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel o výkonu asi 190 koní. Standardní verze se pak spolehnou na motory 1.6 TDI (90 koní) a 2.0 TDI (110 a 140 koní). S diesely bude spojen i pohon všech kol řešený zřejmě opět mezinápravovou spojkou Haldex.

DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost.

Celkově je ve hře plno variant a není vyloučeno, že Škoda jich nyní testuje víc, než které se nakonec pod kapotu dostanou. Priorotní bude samozřejmě ohled na náklady a konečnou cenu, ale protože je v současné době v nabídce novinka v podobě Škody Rapid, mohla by se Octavia v hierarchii značky posunout trošku výš a vynechat „sociální“ verze. Čekejte proto bohatší základní výbavu, především v oblasti bezpečnosti.

18.7.2012 8:01| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist