Škoda Octavia II (od 2004)
6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Octavia druhé generace znamenala další pokrok v dílenském zpracování, především však nabídla dostatek vnitřního prostoru i pro cestující vzadu. Právě to se předchozí řadě nepovedlo.
Jak tak koukam tak ste uplne zapomeli na motory 1.4 TSI a 2.0 TDI CR…
Možná to bude proto, že 1,4 TSI je až ve 3. generaci octavie a 2.0 TDi CR se do octavie zatím nemontuje. (jsou to holt zpátečnický hovada 😀 )
Třetí generace octavie není, jedná se pouze o facelift. Motor 2,0 TDI CR se montuje do provedení RS s výkonem 170 koní.
Není to facelift, je to právě nová generace, hodně lidí si myslí, že to je facelift ale není tomu tak.
A CR se do RS montovat bude, ale bral jsem to jako v rámci 2hé generace
Teď už se v tom nevyznám. Asi to je fakt facelift. Omlouvám se za blasphemy
CRkose davalo do oktavky II RS od roku 2008 a ted i do III
je oktavia I,oktavie facelift,oktavie II a oktavia III 😉
octavia II a octavia II facelift.
To je docela zvláštní,já mám 1.6 fsi a jezdím v průměru za 6,3 litru,předtím jsem měl octávii I se starou 1.6 kou, a spotřeba 7,5 litru,takže kde je teda zakopaný pes?
Také mám 1.6 FSI v OII a dlouhodobou spotřebu mám krásných 5,5 l/100km. Tím dlouhodobou myslím cca. 3 roky, občas to skočí na 5,7 – 5,8, ale pak to zas spadne, a drží se to okolo těch 5,5 l/100 a to nejsem brzdou provozu.
jen kecálci co s tím nikdy nejeli, tvrdí že FSI je na prd a ješté to potřebuje N98… Ano N98 to potřebuje, ale zase je s ním menší spotřeba jak s N95, takže ve výsledku se to vyrovná a člověk má o krapet větší výkon a jiný (lepší)zvukový provej motoru
za 6,3? to jezdíš jen z kopce a dokopce se necháváš tlačit?
Co to je za blábol? A prý že 1.9 TDI je the best motor pro O II. Co je zas tohle za blábol?
Tak tak, doma mám 2.0TDi a šlape jak hodinky a i kamaradi kolem. Vykon 77kW a 103kW je neporovnatelny a spotreba temer stejna. Navic 6rychl. stupen je pro delsi cesty ulevou
Blábol to není. Mám jednu z prvních 1,9 TDI a kromě lehce zvýšeného hluku motoru, se ji nedá nic vytknout. Syn má 2,0 l
a všechny již popsané závady se mu projevily. A spotřeba v běžném provozu se pohybuje okolo 5 ti l./100 km. Prostě super!!!
tak ted prosím ať se ozvou ti co mají 1.9TDi (77kw), 2.0TDi (103kw) a 1.6FSI ať mi poví zkušenosti stěmi vozy.Protože když já chtěl octavii II tak mi každý říkal 1.6FSI je na nic musíš tam tankovat 98,pak že 1.9TDi je slabé,a že 2.0TDi je poruchové.Tak prosím o zkušenosti,spotřeby a servis.Díky
Je to tak jak je to v clanku, 1.9TDI je celkem fajn, az na ten hluk to i celkem jede (bezna jizda), 2.0TDI je zrout na penize a cas, spotreba sice dobra, jede vyrazne lip nez 1.9 ale opravdu je velmi poruchova. Co se tyce 1.6 FSI tak nemam zadnou zkusenost, ale stara 1.6 8V je slabsi, tak na rodinou jizdu vyhovi vic ale ne..
táta má služební 2.0 TDi, přes 100 000km, každý měsíc na Slovensko, bez jediné závady, bratranec 2 roky také 2.0 TDi, taktéž bez problému.
ok,me jde hlavne o spotrebu a servis,najezdím mesícně pres 3000km ale FSI kdy teda tolik nepapalo tak bych ho bral tak radte prosím.a jak je to u FSI stim naturalem? 98 nebo staci 95?
do 1.6 MPI 100koní bych nesel tak mozná 1.4 fabie 100koní
Z vlastní zkušenosti můžu doporučit 2.0 FSI. Po bazarech jich sice moc není, ale motor je dostatečně silný a myslím, že i spotřeba není nijak velká (7 až 7,5 delší cesty, 8 až 8,5 město).
A navíc je v autě krásně ticho 🙂
Až vyzkoušíš novou 1.8 TSI, budeš mluvit jinak:-) Ovšem 2.0 fakt nemusím.
Nevim kolikrát jsi jel v 2.0 FSI,ale podle me je to perfektni motor, dlouhodoba spotreba 7,3 a rozhodne nejezdim ,,na duchodce‘ Pruznost 60-100 na 3ku za 5,5 neni nejhorsi…Jisteze 1.8TSI asi bude zivejsi, ale rikat ze z nabidky konecne zmizel liny a zravy dvoulitr muze jen blbec…
On jede dobře, zkoušel jsem. Na atmosféru jsem byl mile překvapen. Ale pružnost je nic moc a ta spotřeba mi taky vadila.
Blbec.
Bohužel jsem nejel delší cestu s 1.8TSI, takže nevím, o kolik bych měl nižší spotřebu či lepší pružnost, ale nemyslím si, že v pružnosti bude nějaký extrémní rozdíl, pže TSI má zase delší převody…
Tak hlavně je tam 50NM navíc oprati 2.0, což je VÝRAZNĚ znát, opravdu. Neztrácí vůbec dech. V OII jede skvěle, je to nejlepší motor do ní po všech stránkách. Jede dobře i v Superbu II, a když si vezmu, že v SII jede perfektně i 1.4TSI, tak si to pak představte v OII.
Ahoj, mam 2.0TDI combi r.2007, najeto 60000km. Zadny problem s motorem jsem jeste nezaznamenal. Ze zacatku to zralo trochu vic oleje (1l po 9000), ted se to ale uklidnilo.
Motor je vsak nadherne zivy a turboefekt mi nevadi -prijemne to zatlaci do sedadla :-). Spotrebu mam prum. 6,5 l/100km a to je skoro jedno, jak jezdim.
Problem je vsak v hlucnosti -na dalnici je to dobry, ale kdyz stojite na cervenou, je to jako v kabine traktoru.
Na Sluzebni Octavce 2.0 Tdi (2005) – najeto cca 150 000, naprosto bez problemu, jde o to jak s tim clovek jezdi. Nevytacet studeny motor, nechat dochladnout turbo a nejsou problemy.
vážně tragédie na straně Škoda auto. Když už se v rekapitulaci tohoto modelu doporučí ten nejméně kultivovaný a hlučný motor s křivkou kroutícího momentu jako Sněžka, to už je pochvala pro motoráře ze Schade auto xD xD
Takže pridám pár (dosť) skúseností. O II 2,0 TDI 103 KW r.v.2006 auto jazdilo bez poruchy,má dostatok výkonu, priemerná spotreba od 5,6 do 6,8 podľa štýlu jazdy. Mne vychádzala vačšinou spotreba 6,4 pri celkom svižnej jazde (auto som nešetril,ani sa nesnažil neako ,,robit spotrebu,,) Auto jazdilo bez porúch, pri cca 245 000 km sme ho predali. (poruchy snáď: výmena zadného stierača, motorček, doladenie daždového senzora, a po cca 200 tis výmena zadných tlmičov) Dalšia náhradda bza toto auto bola a je zase O II RS, 2.0 TDI 125 KW,R.V 2008, dnes má auto nabehané cca 102 000 km Má VYšší VýKON ako predchodca, trošku drsnejší prejav zvuku aj narastu výkonu, spotreba cca od 6,1 do 7,6 dlhodoba je 6,7 tiež auto nešetrím.BEZ PORÚCH 🙂 akurát obe verzie 103Kw aj 125 KW majú spotrebu oleja na 30 000 km (do výmeny do výmeny) cca 0,4 až 0,8 L. To kvoli tomu ze tam je 5w 30 longlife , ktorý je sám o sebe riedky ako káva…. Dalej mame aj 2.0 TFSI RS r.v 2006, chodí pekne ale spotreba je rádovo okolo 9,5 az 10 l. pri totožnej jazde ak s TDI. TFSI je v pohode, tichý , kultivovaný, celkom pohodlný , no na firemné učely na ktore autá použivame je neekonomický…je skor pre človeka ktorý ,, nema problem s tým koľko to žerie,, vtedy je s tým autom radosť jazdiť. NA TFSI sa 1x preflaschovala riadiaca jednotka, lebo to malo neaku chybu(bola to zvolavacka zo skodovky, ale len prve kusy).Inak bez prblemov.
Bo dyť to říkám v mojem článku! Taková kravina že ty 2.0 TDI jsou poruchové. Tyto motory jsou velmi časté v OII, spousta kamarádů a známých je má a nemají s nimi problémy. Fakt nechápu, kdo to psal. Autoweb to jistě nebyl! Beztak Auto ESA z Prahy, nebo dnes již za zenitem AAA.
To máte tedy chlapi štěstí, nebo my smůlu…1.9 TDI 77kW máme firemních 7 – u dvou odešly váhy vzduchu v cca 80tis. km, u jedné z nich pak následně turbo v ca. 90tis.km – jinak nic. Pak ale tu máme 2 ks 2.0TDI a obě jsou skutečná lahůdka – jednoho ve 120 tis. km odešlo turbo už podruhé.Opravy a díly stojí hrozný prachy…!
Do firmy bych se rozhodl taky pro 1.9 TDI, to je jasné.
Ako som písal autá pracujú bez poruchy a hlavne jazdím s nimi ako človek,, studené štarty pomalé zohrievanie, neskoré vpínanie, dochladzovanie turba,,. Jazdieval som skoro každý týžden trasu Nitra – Praha a tak ako aj slovaci tak aj česi (čest vinimkám) vačšsinou maju O II 1,9 TDI firmy a hlavne manažeri a obchodáci…Ich jazda je úbohá vo vačšine pripadov…To mam odsledované!!!! Leti s 1,9 TDI po dialnici ako tryskýč, a zrazu jeb na brzdu a hned to stiahne na pumpu kde ide tankovať..Samozrejme auto hned vypne!!! Potom sa všetci čudujú , že odchádzajú turbá… čo myslíte prečo asi? Aj v návode na obsluhu je napísané že po dlhšej jazde pod zatažením je trba nechat auto ,, klepat 1 až 2 min na volnobeh…. Ale u nás vie s tirbo-motormi jazdit skutočne málo ludí…Sto krát spominané zohrievanie dieslu a dochladzovanie turba (plati aj pre benzin) má vpliv na jeho životnosť…ale to 90% ludí ešte asi nevie….
a jak se dochlazuje turbo?a zahřátí dieselu?nechat na volnoběch jet nějakou chvíli a pak vyrazit?
Zahriatie dieslu znamená: Sadnúť do ,,studeného,,auta naštartrovať, nechať ho cca 1 min klepať na volnobeh a hneď s ním vyraziť na cestu ale autu treba opatrne pridávat plyn (nie hned plný plyn) vytáčať ho len do nižších otáčok, cca 2000 až 2300, a ísť s ním jemnejšie aspon prvých pár kilometrov 5 až 8 alebo ho zohriat aspon na povedzme 60 70 stupnov. Ked sa jazdí v zime dlhodobo v meste kde sa nestihne motor zohriat, treba jazdit opatrnejšie, ako je napísané vyššiie. Dochladenie, vychladenie turba, znamená že pri dlhodobej jazde pod zatažením (naklad, rýchla jazda,vytácanie motora na vysoké otáčkc, nahánačky po okreskách) treba nechat auto pri odstavení poklepať na volnobeh cca od 30 sekund azpo cca 2 min. Záleži ako rychlo sa jazdilo.Tiež neni dobre ked sa jazdí po meste(to som si vela krat všimol) a povedzme clovek vytoci dvojku, vytocí trojku, hned brzí motorom na dvojke prejde potom 3 metre na parkovisko a hned vypne motor.Tiez je dobre nechat auto poklepat po zastavení aspon 10 -15 sekund. A ako sám jazdim a robim to asi takto , tak vám hovorím, že s výmenov turba ani popraskanou hlavou sa nestretnete.(To iste platí pte Turbo benzínové motory).
S tím rozjedzem, jak nechat čekat… snad bych jen poupravil, že hned jet. Ono se to zahřeje. Jinak ano, nechat turba vychladnout!!!! Vždy!!!
Přesně!
OII , není špatná, jen ty sedačky trochu nevyšly. Na dlouhé cesty to opravdu není to pravé ořechové. Z vlastní zkušenosti bych radši co se sedaček týče volil Octavii I, Clio nebo Fabii.
To máš pravdu ty sedačky to je fakt děs, ale ono i to auto neni žádná sláva, všichni ho vychvalují, ale je to jen předražený šrot.
Sedačký má celý koncenr VW skoro rovnaké možno az na top klasse Audi A8, Dodlova a do písmena, najazdil som na škodovkách rozneho typu O 1, O2 cez pol miliona kilometrov, teraz jazdim sukromne Audi, mal som možnosť jazdit Mercedes a BMW dlhodobe, a žial sklamem Vás ale škodovka sa s týchto áut serie (kazí) najmenej!!! Vlastná skúsenosť…Tým že majú (koncernové) auta ešte viac vyšpikovanú povedzme techniku a elektroniku (napr.audi) tým sa to viac serie.A to nehovorím o cenach za servis v original servisoch….škodovka je z toho asi najlacnejšia… napr: uvádzam ako príklad, trippling relátko po poruche stálo v škodovke nové cca 700 SK vo VW 1300 SK , a má to dokonca to iste objednávacie číslo a aj čislo dielu… To bol fakt len príklad….
a co mi doporučíte do fabie?1.9TDI nebo 1.4 16V (100k) ?
Spise 1.4 Predpokladam, ze pokud by se vyplatila 1.9TDI, pak se jezdi tolik, ze by se vyplatilo nejake auto delane na vetsi pocet km, nez auta tridy Fabie (tim nemyslim, ze fabie je nekvalitni, tim myslim rozdily mezi tridami)
mam octavii II 2005 a najeto 120 000 km.jezdim dost štreky a malo po meste se spotrebou do 6 litru a rozhodne nejezdim na spotrebu.poruchy zatim jen jedna-chlazeni -kompresor se zadřel-oprava cca 8500,- jinak krome brzd kotoucu a destiček zadna jina nakladna oprava- jsem naprosto spokojeny.je to moje cca 25 auto a rozhodne lepsi jak mercedes 190-benzin/koupeny ojety 8 roku stary/ nebo bmw 323 taktez benzin a ojety 8 roku.
za 4 roky investuji jen klasiku po 30 000 km servis,olej,filtry-praci.
co mi vadi je hlučnost turba mezi 135-145 km/h- takže 120 nebo 150 a mas klidek 🙂
sorry – jsem zapomel – mam nejslabši naftu 1.9 PD -pumpediesel a ne tdi- myslim ze je to 77 kw
kupoval jsem ojetou rv2005 a ptal jsem se vsude mozne at servis tak kazdy doporucil 1.9 TDI PD
1.9TDI precipuj
Taky mám 1,6FSI.Ted jsem jel 100km za rovných 5,5litru.Střídali se kopce s rovinou.Pravda sám,neumím si to představit při plném zatížení pěti lidmi.Chci li jed svižněji,dostanu se na 7,5litru.
S tímto motorem se dá dostat opravdu na 5,5 litru na 100 km jak píše někdo nahoře, ale, ale jste opravdu brzdou provozu. Rozjezdy jsou nekonečný. Když chci jet svižněji tak se prostě dostanete na 7. Takový je realita. FSI je na tom asi o litr hůř a výkonový rozdíl není poznat. Podotýkám, že jde jen o muj osobni nazor. Jinak se mi na 1,6 občas rosviti oranžová kontrolka (emise). Ale pak da zase pokoj. Najeto 100 000KM bez mimořadné opravy.
Zdar hoši! Nekdo tady v těch článcích o 2.0 TDI pěkně kecá. Ten kdo má auta ve firmě, tak má s těmi motory problém. Ale ti co je mají doma, tak jsou tak spokojení jako nikdo jiný na světě. 🙂 Zajímavé, ale nezávislý člověk si obrázek udělá i s těch Vašich blábolů.
Vlastnim 5.rokem novou oktavii a uz mela poruchu
ventilu topeni na leve strane-5000kc.Porucha zapinani pasu a ted po 78 000km zacina odchazet starter
Dobrý den,
chci si koupit Škoda Octavia II v benzínu, nebo bych uvažoval o Octavii III taktéž v benzínu. Chtěl jsem se zeptat na zkušenosti s benzínovýma motorama ohledně spotřeby a poruchovosti. Všem předem děkuji za vaše zkušenosti, které sem napíšete.