Škoda Octavia G-TEC: dojezd na zemní plyn až 1330 km, ale s menším kufrem

Škoda Octavia na stlačený zemní plyn ujede v kombinaci s benzínem až 1330 km, kvůli přídavným nádržím však odveze méně zavazadel.

Po premiéře Škody Octavia Scout odhaluje mladoboleslavská automobilka na autosalonu v Ženevě další verzi nejprodávanější modelové řady, Škodu Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn. Vedle Škody Citigo CNG Green tec je jo už v pořadí druhý model poháněný tímto palivem. Pohon na CNG bude v nabídce jako pro liftback, tak pro kombík.


Vpřed je bude novou Octavii pohánět přeplňovaný motor 1,4 TSI o výkonu 110 koní (81 kw) a točivém momentu 200 Nm (od 1 500 do 3 500 ot./min.), se kterým akceleruje z 0 na 100 km/h během 10,9 sekundy a dokáže uhánět až 195 km/h. Především je ale motor schopný spalovat jak benzín, tak stlačený zemní plyn. Při provozu na benzín je dojezd vozu až 920 km, na CNG ujede vůz na jedno natankování až 410 km.

Spotřeba při tom činí 5,4 m3 (tedy 3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. S plnými nádržemi tak dokáže Octavia G-TEC zdolat celkem až 1 330 km. Agregát přitom také splňuje emisní limity EU 6, které vstoupí v platnost v září 2014, mimo jiné je sdandardně vybaven také paketem Green tec se systémem start/stop a rekuperací brzdné energie.

Při teplotě chladicí kapaliny pod –10 °C motor využívá pro nastartování benzín a po zhruba 90 – 120 sekundách přejde na spalování zemního plynu. Při vyšších teplotách má naopak přednost zemní plyn, až se nádrže CNG vyčerpají, motor automaticky přejde na benzínový provoz. Tankování zemního plynu je přitom velmi snadné, přípojka tlakového ventilu je umístěna pod víčkem hrdla benzinové nádrže.

Nádrž na benzín pojme 50 litrů, zemního plynu se do dvojice nádrží vejde 97 litrů, resp. 15 kg při tlaku 200 barů. Upevněna je na speciálním rámu pod podlahou zavazadlového prostoru, kde se pro ně uvolnilo místo odstraněním prohlubně pro rezervní kolo a lehkým zvýšením podlahy zavazadlového prostoru. Jediným negativním vlivem verze G-TEC tak je zmenšený zavazadlový prostor, který nyní v případě liftbacku pojme 460 litrů (místo standardních 590 litrů) a v případě kombíku 480 litrů (místo běžných 610 litrů).

Zobrazit všechny fotografie

Zásobu obou paliv ukazuje jeden sdružený palivoměr podle toho, která látka je aktuálně v provozu. Pohání-li vůz zemní plyn, ukazuje palivoměr stav nádrží CNG a přitom svítí zelená kontrolka, naopak při provozu na benzín ukazuje ručička na stejné stupnici stav benzínové nádrže a zelená kontrolka přitom pohasne. Dojezd na obě paliva zobrazuje také palubní počítač.

Do prodeje se nová Škoda Octavia G-TEC dostane v květnu tohoto roku, vedle České republiky a Slovenska se bude nabízet také na trzích v Belgii, Dánsku, Německu, Finsku, Francii, Itálii, Lucembursku, Nizozemí, Norsku, Rakousku, Švédsku, Švýcarsku a Slovinsku.

5.3.2014 10:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist