Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI (2014)
36 fotografiíoctavia combi
Škoda Octavia RS pro nás vůbec není neznámým autem. Dokáže ale kombík nabídnout stejně ryzí zábavu jako liftback?
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
36 fotografiíoctavia combi
Škoda Octavia RS pro nás vůbec není neznámým autem. Dokáže ale kombík nabídnout stejně ryzí zábavu jako liftback?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
… ten clanek je hrozna slatanina. Treba se doctu, ze ma autor roztristene vzpominky a pak ze ma velmi podobny pocit? Eeee? To nejde moc dohromady ne? Jinak je to obvykla snuska PR blabolu, ktere autor jako papousek opakuje v kazdem clanku. Nektera slovni spojeni uz vyznivaji trapne. Tedy kdyz bez invence se nauci par vet, co mele porad dokola. Doufam, ze mu jako puntickari autowebu neunikl jiny detail. A to ze kazdy test dala nebo alespon delal ve stejnem tricku a mikine (svetru). Tak snad si ho tentokrat vymenil, vypada to, ze ma jen jedno.
Dodatek k volantu: ty idioti přestali dělat ten krásně kulatý a nyní tam dávaj zploštělý. Hrůza, nevim co je k tomu vedlo.
Kdyby jedno pane redaktore! Octavie RS je po Superbu nejrozšířenější auto „kravaťáků“ z fabriky. Já jich denně potkávám desítky. Už jen proto pro mě GTI nebo Cupra budou mít vždy navrch, bez ohledu na objektivní kvality jednotlivých vozů.
Meli jste si dat mene prace zavedenim VW hodnoceni… Jsou tri. A) spatne. B)nejlepsi C) lepsi nez nejlepsi…. C je jen proto aby bylo co zlepsovat a aby nebilo do hlavy podezreni ze se tady nadhodnocuje… proste zlata stredni cesta prumerne hodboceni skodovky- B- tedy nejlepsi….. nBtw… s recenzi sice souhlasim nicmene se dal obsah tak nejak ocekavat.
Jo a jenom tak ze zajimavosti, jestli je oktavka hotharch pak sem cinsky buh srandy… hlavne jeste jednou vyjmenujte hlacni rysy ktere O3 NEMA…. AT se mi to libi nebo ne octavia je vlastne vsechno… zalozte si pro to vase skatulkovani kategorii HOTLIFT a nedelejte mezi hatchbagy bordel vy novinarsti diletanti…
Co vznikne, když do malého, nepohodlného auta s měkou kastli pro indii narveme silný motor a prodáme to za cenu normálního auta? Kroutící se pitomost, schopná závodit jen na rovinkách a vyžehlených cestách bez sklonů a hrbolů … Když někdo jezdí v Škodě, tak to beru, že chtěl ušetřit, ale když tam má tu RS cenovku je jasné, že má hlavu jen na kšiltovku. A kdybych v těch autech neseděl, tak bych snad i uvěřil tomu PíáR článku 😀
Nejsem žádný Škodofil,ale když vidím kolik vzrušení vždy přinese článek o Škodě musím se smát.Je vidět že prostě vzbuzuje emoce,proto zde také na toto téma reagujeme….pozitivně nebo negativně.Jestli RS sedlaj kravaťáci z fabriky opravdu nevím,jak se to pozná ? že mu čumí špony z ponožek ?Je to to samé jako když v top gearu řekli že BMW sedlaj blbci.Hugo je v pohodě,jeden z mála kterému věřím že nedělá reklamu,testy má v pohodě a k autem nepřistupuje už z předem odhadnutelným verdiktem…….a svetr z jelenem je cool,má odvahu a to mě také baví.
Mám Octavii RS TSI 162 kW kombi manuál 4.000 Km a je to velká radost. Měl jsem před tím Subaru Legacy 2,5 benzin. Navzdory všem názorům novinářů i přispívajících mám tohle auto opravdu rád. Používám jej na každodenní ježdění, kdy využiju jeho všestranost (kombi je jen o 25 kg těžší než liftback).
Začnu mínusy.
1. Originál pneu Bridgestone 18″ mají problém na vodě a s citlivostí v přímém směru.
2. 220 koní už by rádo 4×4
3. Malá zrcátka mě vytáčejí
4. Podvozek je už trochu tvrdší, ale asi to k tomu autu patří
5. Sportovní volant je fajn, ale na zploštělý spodek jsem si dlouho zvykal a podle mě perforovaná kůže je sice krásná, ale nepohodlná
6. Režim Eco je k ničemu, udělá z auta lenocha a velmi otupí řízení, režim Normal jsem měl puštěný jednou (vypněte ve fabrice rezonátor pro normal, prosím – po dálnici je to zbytečné), režim Sport je tak akorát a dokonce i rezonátor je zábava (každý, kdo se svezl, se usmíval). Trvale jezdím v s Individual (vše na sport a vypnutý rezonátor)
7. Podivný zásah ESP, když to přeženete – nezkušeného zachrání. Zkušený vypadá, že neumí točit zatáčku
8. Start stop systém, který musíte po každém startu znovu vypnout.
9. Navigace – haló, už jste viděli Google mapy? Systém je dobrý, ale co tak pracovat s aktuálním provozem?
A teď plusy:
1. Něco už mám najeto, ale RS brutalita a jistota předjíždění mě prostě baví.
Úplně opadl stres z předjíždění kamionů apod.
2. Excelentní brzdy bez jakéhokoliv ale.
3. Spotřeba při předvídavé jízdě podle předpisů lze i 6,7 L/100km. Jel jsem okresky, D1, Prahu
a zpět do místa startu.
Dlouhodobá spotřeba při normální jízdě a sem tam občas (každý 1km) rychlé předjetí 8,2 L/100km
Agresivní jízda 11-13, ale na to rovnou zapomeňte. To je daleko za limitem, ale je to legrace.
4. Podvozek se hodně povedl. 4×4 mi ale stále chybí, je to prostě zvyk ze Subaru.
5. Vzhled – mě se prostě líbí (volil jsem šedou, chrom kolem oken a stříbrná kola
– černý paket se mi tolik nelíbí)
6. Příjemná sedadla
7. Vynikající zatáčecí xenony
8. Obdiv kolemjdoucích – je hezké vidět, že jsme v Čechách patrioti. RS lidé znají a každý den
se o něm se mnou někdo baví.
9. Většina příplatkových systémů v autě jsou super funkční.
10. Pro mě RS TSI nejlepší poměr cena/výkon/užitná hodnota u Octavie.
Jasně: BMW a Audi má tenhle výkon někde uprostřed výkonových možností a neříká tomu RS a hothatche jsou trochu o něčem jiném, ale s tímhle autem mohu přijet k zákazníkovi a neurazím ho. Nenazval bych ho sportovním, ale je docela lehké, takže poměr váha / výkon je zajímavý a brzdy jsou famózní. Koupil bych si ho klidně znovu.
Ještě k zamyšlení jestli RS TDI nebo TSI, Pokud váháte mezi 110 kW normálního Tdi a RS TDI, kupte si RS TDI.
Pokud váháte mezi RS TDI a RS TSI, kupte si benzin. TDI si podle mě nálepku RS nezaslouží. Jezdil jsem s ním a rozdíl ve spotřebě 1,5 – 2L při mojí jízdě mi za to nestojí. TDI působí těžkopádně a nárůst kr. momentu je rychlý a brzo mu dojde dech.
TSI působí lehce a je celkově radostnější.
S velkou radostí jsem si přečetl Váš komentář! 😀 ted jste mě přesvědčil abych si ereso koupil fakt v benzínu
velice kvalitní vůz, zkusím se po něm příště mrknout v az servisu zdali není takovej novas u nich a případně pořídím