octavia_1280-352x198.jpg

Škoda Octavia Combi z roku 1965: Poprvé za volantem

Škoda Octavia

Trvalo nějakou dobu, než jsem si se svým veteránem zažil své poprvé. Bylo to krátké a neohrabané, ale stálo to za to!

Diskuze

7 komentářů

    MildaS

    Octavia z roku 1965 a při řazení zpátečky byla řadící páka v podkolení jamce??? Člověče, kam jste tu nohu zvedal? Jezdit autem s nohou za krkem snad neučí autoškoly ani dnes ( tehdy určitě ne)

    M
    Martin Ks

    Člověče málem jste mě přesvědčil o mé neznalosti anatomie, ale podkolenní jamka je skutečně zadní část kolene – tedy místo kde se setkává zadní strana stehna se zadní strnou lýtka.

    Vzhledem k výšce musím být trochu více rozkročen, protože dlouhé nohy nenaskládám pod volant, ale musím je nacpat vedle volantu. Zpátečka se řadí doleva a dolů, takže rovnou pod koleno.

    sysel

    Krasný auto, gratuluju. Já mám stodvacítku ale popravdě na dnešních silnicích se s ní trochu bojím jezdit zvlášť v praze a okolí, takže ani nevím jestli se těším na léto až ji zase vytáhnu z garáže, Je to sice radost ale zároveň i trochu o nervy když vidim co dělají ostatní řidiči kolem, a přeci jen pasivní bezpečnost u těhle aut stojí za prd

    Mirek Vyskočil

    S touto Octavií jsem najezdil skoro 80000km/ koupená jako ojetina/ Spousta blábolů v autorově článku.Např. škubající spojka- stačilo seřídit packy na štítu a vyměnit silentbloky na vidlici ovládání.,a zvláště jsem se podivil nad mechanizmem řazení pod volantem.Jak se dostala páka řazení pod koleno??? Atd.

    M
    Martin Ks

    No jo, já s tím zatím najel možná tak 20 kilometrů, takže ještě nevím jak se řadí 😉 Nebo to bude tím, že nemám řadící páku pod volantem, ale normálně na středovém tunelu – v pětašedesátém už měla Octavia za sebou několik modernizací a přesun řadící páky byl jednou z nic. Za tip jak na škubající spojku každopádně děkuji…

    alois fiala

    S tou spojkou nic pomůže jenom, výměna materiálu obložení

    Honzax

    Vždycky se bavím s úsměvem postřehy mladých kolegů, kteří s něčím takovým jedou poprvé a diví se, jak je všechno jinak než u dnešních aut. Já nejsem žádný velký pamětník (40 pryč), ale na autech typu Octavia, Škoda 100, úzká 105 S a podobně jsem začínal. S tou pozicí za volantem – zkoušel jste si posunout lavici (nebo u 1965 už samostatné sedadlo) úplně dozadu? Já mám 183 cm a když už tam vlezu (volant překáží, pravda), tak je to v pohodě. To cukání spojky je taky pravda, může pomoci seřízení spojky, nová kvalitní lamela nebo vymezit vůle kardanu, ale je to hodně o řidiči, až se naučíte pracovat se spojkou, auto si skoro nezacuká. Jo, proti dnešním autům je to fakt retro, ale jede se s tím docela dobře, co mají říkat majitelé veteránů z 30. let bez synchronizované převodovky, bez topení, některé jednoduché vozy i bez diferenciálu. A brzdy – no brzdí míň než dnešní větrané kotouče s posilovačem a ABS, ale jestli brzdí vyloženě špatně, máte problém s brzdami (zarezlá prasátka, hlavní brzd. válec apod.) – u Oktávek častý problém. Já mám Octu 1961 s řazením pod volantem a jezdím s ní rád, jediné co mi vadí, je slabý výkon motoru. Ale to se všechno naučíte, tak hodně šťastných kilometrů 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist