Škoda Octavia brzdí lépe než Lamborghini Murcielago!

4 fotografieŠkoda Octavia

Italské noviny uspořádaly velký test brd – a výsledky přinesly nejedno překvapení.

Diskuze

23 komentářů

    R32

    Je tam Lambo, je tam Porsche, je tam Maserati aj Aston a Jaguar, dokonca Corvette aj Viper… Páni akosi zabudli na domácu modlu, otázka či  náhodou alebo výsledky neboli práve najlepšie tak ho decentne vynechali?? 🙂

    Honza U.

    me tam schazi Lotus:) takovej 2-Eleven nebo Exige Cup by je vsechny dal do kapsy a teprve kdyby tam byl radical nebo caterham:))) to by mezi nejlepsim a nejhorsim byl rozdil 50% 🙂 to by byl narez:)

    ale chapu to už dat dohromady takoveto mnozstvi vozidel je vic jak neuveritelne…. natoz si jeste stezovat ze tam neni tohle a tamto:)

    hubič

    Není žádné překvapení, že sportovnější verze běžných modelů brzdí lépe. Mají mj. jinčí obutí, hlavně co do šířky a profilu, tedy především lepší trakci. Velikost kotoučů nebo brzdičů se v tomto testu neprojeví. Když fest zašlápnou pedál, stejně se ozve ABS. Podobně jejich zahřátí není třeba na 40 metrech uvažovat..

    Honza U.

    na velikosti plochy nezalezi…. zalezi na adhezi a tudiž i na hmotnosti vozidla a prenos teto hmotnosti na přední nápravu, směsi pneu a i na brzdach a nastaveni ABS.. vem si Hummera ten ma "gumy jak krava" a jsou mu spis na skodu….

    Honza U.

    Jaguar XJ 220 je stejne prekrasny auto:( sice u Jaguaru slibovali lide vic než splnili, ale i tak je to auto které bude vždy patřit mezi ty nejhezci a nejuzasnejsi na světě:(

    Jiri

    docela jsem tam ale nepochopil dvoje mereni hummera H2? jako ze verze SUT brzdi hur nez "kombik"???

    charvi

    Prolítával jsem si tak tu tabulku a docela mě zarazilo, že spoustu malých (lehkých) aut má docela dlouhou dráhu. Co mě ale překvapilo nejvíc je to, že např. Octavia má fakt lepší dráhu jak Murcielago….jak je to možný? Lambo má mnohem výkonější brzdy, lepší rozložení váhy při prudkým brzdění, gumy s lepší přilnavostí……že by váha strčila do pozadí všechny tyto skutečnosti a prostě to tak zhoršovala?

    Honza U.

    dovolim si odpovede (neodbrne nez me zas sjede nejaky rejpal)

    ochtavka oproti lambu ma pro brzdeni lepe rozlozenou hmotnost. pri brzdeni se vozidlu prenasi veskera hmotnost na predni kola a tim se zlepsuje jejich pritlak .. a ted teda zalezi na umisteni teziste a vzdalenosti od streu vozidla…

    hmotnost samozrejme ma nastarosti i odsstredive sily ktere mužou prodlouzit brzdnou drahu… takže hmotnost je zban dvojsecna…

    taky dle me zalezi zda Lambo melo zahrate pneu protože pokud en tak se nedivim že o brzdilo tak "zle" protože sirka gum a tuha smes by byl docel konec..

    a i ty brzdy jsou u lamba nastaveny tak aby odolaly mnohem vetsim teplotam nez na "ochtine" takže jen nemuseli byt zahraty na spravnou teplotu…

    a ted rejplove at se poperou ve vsem me opravej:) aspon se neco dozvime….

    emperor.V2

    Proc vsude vyzdvihujete skodovku? Kolik vam platu?:D

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Už je to několik týdnů, co se Škoda objevila v titulním článku. Kromě toho, pokud jste si nevšiml, tento výzkum jsme neprováděli my, nýbrž kolegové z Itálie. Kdyby nás škodovka platila, žvýkáme chlebové kůrky a jezdíme na kole.

    Petr

    Ciste teoreticky jak rychle dokaze zastavit nejaka motorka( supersport) za idealnich podminek???

    Honza U.

    ciste teoreticky ze 300 km/h na 0 klidne za sekundu:) jen nevim co by zustalo z auta a co by zustalo z toho cloveka co by to zastavil o betonovou zed:)

    jinak Lamba v tabulce jsou a porsche taky jinak motorky maj delsi brzdnou drahu….

    emperor.V2

    Jde mi jenom o titul clanku/testu…da se prece napsat nejaky normalni a naprosto neutralni nazev jako test 300 aut atd. Ale z toho nazvu "Skoda brzdi lepei nez lambo" mi to spis prijde jako "ani lambo nema na skvelou skodovku" tot muj nazor.

    charvi

    Jenže právě ty neutrální názvy bývají celkem nudný a fádní, nadpisem, kterej má šmrnc, se nikdy nic nezkazí 😉 A ani mi nepřipadne, že by z toho bylo cítit protěžování škodovky. Kdyby to tak bylo, tak by to bylo cítit i v článku…Podle mýho názoru byla Octávka zmíněná proto, že je to u nás dost rozšířený auto, takže to zaujme víc, než kdyby tam bylo třeba "Renault Clio brzdí líp než Murcielago" 🙂

    tuky

    so studenymi brzdami je Skoda velmi dobra [co ma tesi, Skoda > VW]; ALE co tak zabrzdit 10x zo 100km/h?

    …Lambo Murcielago by som tipol za vitaza

    Honza U.

    jasne zalezi…. ochtavce nevydrzej brzdy na 24 hodin na okruhu… lambu jo ale jde o to že s autem zahratym na bezny provoz brzdi lip 🙂

    tuky

    v beznej premavke [pokial teda nejdete dlho po mokrej dialnici] sa brzdy zahreju

    Honaz U.

    jasne:) beru ale brzdy Lamba jsou staveny na teploty kde by se oktavce uz roztekaly kola…. protože pokud je to tak tak firma AP racing, Brembo a podobne by si mohli jit hodit maslicku…..

    Honaz U.

    heeej dyt sem ti dal za pravdu:))) ano ochta s brzadma ne bezny provoz brzdi lip…. až se zahrejou pnu a brzdy na jejich teplotu tak ochta asi moc stihat nebude:) problem je ze obe auta maj tuto teplotu jinde:)

    t.it

    Toto jen jeden konkrétní test, já jsem viděl jiný, kde Murci bylo lepší než GT a Enzo

    Honza U.

    dyt jak tuky a ja rikame zalezi na tom jak jsou zahrate pneu a brzdy:) když to bude studeny tak to muze byt pruser:) když to bude zahraty muze to brzdit lip než betonova zed

    HCV

    Test mi nepride nejak objektivni. Kdyz se dozadujete brzdny drahy Lotusu tak mrknete na Speedster- to je silene co? Je jeden z tech horsich.

    Danny

    Hele nechci se tu s nikym hadat ale asi si nikdo nevsiml ze Range Rover 3.6 TDV8 kerej vazi pres 2,7 tun zastavi 100-0 (seriově brzdy Brembo) na 35,6 metrech…A Murcielago ktere vazi(v nadpise v těch testech neni nazev LP460 je to tedy to starší s 580 koněma a váhou)na 39 metrech s váhou 1815KG…Podle mě je to neschopnost a lajdáctví aby (jesi se tomu dá říct supersport podle těch vísledků brzd) někdo něco takového vyrobit.S tou zahřívací teplotou brzd tu nikomu neberu ale kdyz si koupim "supersport" za 6 milionů… zamyslete taky…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist