Škoda Octavia 2.0 TDI – souboj dvou generací

45 fotografiílimuzína

Jedno z nejdůležitějších aut poslední doby jsme postavili proti nejoblíbenější české ojetině. Jak se vlastně generační obměna na Octavii projevila?

Diskuze

34 komentářů

    Radek

    Svezl jsem se Rapidem i novou Octavií a přijde mi, že mezi tim neni žádný podstatný rozdíl. Rapid je snad dokonce pohodlnější. Stará Octavia jezdila mnohem líp než tyhle nový výtvory.

    jj

    Bohužel, poslední větu musím jen potvrdit a odsouhlasit i ty zbytečný kravinky popsané v článku, které kecají do řízení a které nakonec víc obtěžují než pomáhají.

    Kebek

    Podle testů Octavie combi jezdí lépe a údajně i liftback má dostat nové tlumiče

    Andy

    Čím viac čítam z rôznych strán o jazdnom prejave O3, tým viac sa utvrdzujem v dojme, že jednoduchšia konštrukcia zadnej nápravy nebude hlavný pôvodca problémov. Mám čoraz istejší dojem, že páni v Boleslavi \“len\“ odflákli naladenie a zladenie tlmičov a pružín, čo sa mi javí ako trestuhodné po toľkom testovaní na českých cestách…

    joseph

    Jenže zákazník náš pán a von to chce přece sportovní. Nemůžeme to udělat americky houpavý a pohodlný, potom by každej napsal, že to nezatáčí a nejede \“sportovně dynamicky\“.

    Jak otevřu internet už půl roku čtu jenom o oktávii, jako by jiný auta skoro nebyly, skoro se bojim otevřít garáž, aby na mě taky nevybafla…

    Michal

    Kde berete jistotu, že zákazník chce Octavii sportovní? Já si myslím pravý opak, chce auto, které bude v zatáčkách jisté, ale ne nepoddajné a tvrdé, to nová Octavia bohužel je. Americká houpavost je zase druhý extrém, to bych sem netahal. Pokud se rozhodli, že dozadu dají torzku, měli zvolit jiné tlumiče a pružiny, příp. měkčí uložení či. Je iluze se domnívat, že s Octavií někdo bude jezdit jako páni novináři, ale i tak je O II. lepší volbou, což pro Škodu není moc dobrá vizitka.

    st

    Od této recenze jsem čekal více než jen to, že se autor párkrát projede starou a novou Oktávií. Nikde není srovnání spotřeby, akcelerace, dojezdu, náhradních dílů… takto je to podle mě článek o ničem. Resp. o tom, že každé auto má jiný druh nápravy…

    Tomek

    radši nečítejte a běžte se projet … pak má smysl něco komentovat.

    Tomek

    to jste mě potěšil, koupil jsem jednu z posledních 🙂

    Kuban

    Nutno rict, ze se po tech secich z minulosti zabyvate tim podvozkem zase enormne hodne.. ale budiz..

    Jednu vec je potreba zminit, a to, ze dnesni vozy jezdi velmi podobne, nejsou mezi nimi prilis velike rozdily a jde spise o rozdil chovani ovladacich peripetii… Ve vysledku ty vozy jezdi proste podobne, a stale nabyvam vic a vic dojmu, ze o2 je stale lepsi vozidlo… Jen je drazsi na vyrobu

    Mimoto, nechali jste si vozidla zvazit??? Aby jsme treba nebyli nemile prekvapeni, sam vim jak se s hmotnostma dela bordel a cim vybavenejsi vuz tim vic vaha neodpovida.

    Kuban

    Jenze tuha naprava je tuha naprava. Z babety motorku proste neudelas. Chveni a poskakovani je typicka vlastnost a nema cenu resit lepsi tlumice a pruziny… Jde i o jejich umisteni atpd… Proste mezigeneracni fail… Jako u civiku.. tam taky vytvorili proste horsi auto.

    Kuban

    Nutno rict, ze se po tech secich z minulosti zabyvate tim podvozkem zase enormne hodne.. ale budiz..

    Jednu vec je potreba zminit, a to, ze dnesni vozy jezdi velmi podobne, nejsou mezi nimi prilis velike rozdily a jde spise o rozdil chovani ovladacich peripetii… Ve vysledku ty vozy jezdi proste podobne, a stale nabyvam vic a vic dojmu, ze o2 je stale lepsi vozidlo… Jen je drazsi na vyrobu

    Mimoto, nechali jste si vozidla zvazit??? Aby jsme treba nebyli nemile prekvapeni, sam vim jak se s hmotnostma dela bordel a cim vybavenejsi vuz tim vic vaha neodpovida.

    fero

    Počnúc 24 týždnom /od júna/ bude nová Octavia vybavená inými tlmičmi pruženia, zrejme to teda význam má.

    Radek

    Svezl jsem se Rapidem i novou Octavií a přijde mi, že mezi tim neni žádný podstatný rozdíl. Rapid je snad dokonce pohodlnější. Stará Octavia jezdila mnohem líp než tyhle nový výtvory.

    jj

    Bohužel, poslední větu musím jen potvrdit a odsouhlasit i ty zbytečný kravinky popsané v článku, které kecají do řízení a které nakonec víc obtěžují než pomáhají.

    Kebek

    Podle testů Octavie combi jezdí lépe a údajně i liftback má dostat nové tlumiče

    Andy

    Čím viac čítam z rôznych strán o jazdnom prejave O3, tým viac sa utvrdzujem v dojme, že jednoduchšia konštrukcia zadnej nápravy nebude hlavný pôvodca problémov. Mám čoraz istejší dojem, že páni v Boleslavi „len“ odflákli naladenie a zladenie tlmičov a pružín, čo sa mi javí ako trestuhodné po toľkom testovaní na českých cestách…

    joseph

    Jenže zákazník náš pán a von to chce přece sportovní. Nemůžeme to udělat americky houpavý a pohodlný, potom by každej napsal, že to nezatáčí a nejede „sportovně dynamicky“.

    Jak otevřu internet už půl roku čtu jenom o oktávii, jako by jiný auta skoro nebyly, skoro se bojim otevřít garáž, aby na mě taky nevybafla…

    Michal

    Kde berete jistotu, že zákazník chce Octavii sportovní? Já si myslím pravý opak, chce auto, které bude v zatáčkách jisté, ale ne nepoddajné a tvrdé, to nová Octavia bohužel je. Americká houpavost je zase druhý extrém, to bych sem netahal. Pokud se rozhodli, že dozadu dají torzku, měli zvolit jiné tlumiče a pružiny, příp. měkčí uložení či. Je iluze se domnívat, že s Octavií někdo bude jezdit jako páni novináři, ale i tak je O II. lepší volbou, což pro Škodu není moc dobrá vizitka.

    st

    Od této recenze jsem čekal více než jen to, že se autor párkrát projede starou a novou Oktávií. Nikde není srovnání spotřeby, akcelerace, dojezdu, náhradních dílů… takto je to podle mě článek o ničem. Resp. o tom, že každé auto má jiný druh nápravy…

    Tomek

    radši nečítejte a běžte se projet … pak má smysl něco komentovat.

    Tomek

    to jste mě potěšil, koupil jsem jednu z posledních 🙂

    Kuban

    Nutno rict, ze se po tech secich z minulosti zabyvate tim podvozkem zase enormne hodne.. ale budiz..

    Jednu vec je potreba zminit, a to, ze dnesni vozy jezdi velmi podobne, nejsou mezi nimi prilis velike rozdily a jde spise o rozdil chovani ovladacich peripetii… Ve vysledku ty vozy jezdi proste podobne, a stale nabyvam vic a vic dojmu, ze o2 je stale lepsi vozidlo… Jen je drazsi na vyrobu

    Mimoto, nechali jste si vozidla zvazit??? Aby jsme treba nebyli nemile prekvapeni, sam vim jak se s hmotnostma dela bordel a cim vybavenejsi vuz tim vic vaha neodpovida.

    Kuban

    Jenze tuha naprava je tuha naprava. Z babety motorku proste neudelas. Chveni a poskakovani je typicka vlastnost a nema cenu resit lepsi tlumice a pruziny… Jde i o jejich umisteni atpd… Proste mezigeneracni fail… Jako u civiku.. tam taky vytvorili proste horsi auto.

    Kuban

    Nutno rict, ze se po tech secich z minulosti zabyvate tim podvozkem zase enormne hodne.. ale budiz..

    Jednu vec je potreba zminit, a to, ze dnesni vozy jezdi velmi podobne, nejsou mezi nimi prilis velike rozdily a jde spise o rozdil chovani ovladacich peripetii… Ve vysledku ty vozy jezdi proste podobne, a stale nabyvam vic a vic dojmu, ze o2 je stale lepsi vozidlo… Jen je drazsi na vyrobu

    Mimoto, nechali jste si vozidla zvazit??? Aby jsme treba nebyli nemile prekvapeni, sam vim jak se s hmotnostma dela bordel a cim vybavenejsi vuz tim vic vaha neodpovida.

    fero

    Počnúc 24 týždnom /od júna/ bude nová Octavia vybavená inými tlmičmi pruženia, zrejme to teda význam má.

    Nasty

    Chlapi, chlapi, mate uplnu pravdu. Az je mi z toho, ako vernemu fanusikovi Octavie, zle 🙁 Nova Octavia jazdi so zadnymi vlecnymi ramenami totalne zle, vnutro posobi lacnejsim dojmom, kruzky ovladajuce stupne teploty a smerovanie vyduchov maju obrovske vole, ukazovatele teploty a stavu paliva su krokom spat, vypln dveri je hlupo oplastovana, odstavajuce drzadla zrkadiel su nechutne. Mam to stastie, ze mam 1,5 rocnu Octaviu 2.0 TDI DSG, ktora je krasna a jazdi fakt skvele !!!

    Nasty

    Fero, mas blizsie info ???

    Honza99

    Kliková vlečená náprava nemá s tuhou nápravou nic společného.

    Honza99

    Díky, to je nejlepší hodnocení našeho motoristického tisku a webu, co jsem v poslední době četl! …..

    Už asi rok (Rapid/Octavia) jsem nekoupil jediný motoristický časopis. Podívám se na obálku, pozvracím se a jdu dál …

    Honza99

    Kubane, Kubane, zkus se někdy projet v BMW … ale jinak, v případě mainsteamu, bohužel musím souhlasit. I Ford a Opel se zhoršily (skoro) na úroveň koncernu. ale tak špatné, jako O II/III pořád ještě nejsou.

    Honza

    ja mam 1,6tdi combi a k tomu nekomfortu mám jednu poznámku, ani mi tak nevadí ten zbytečně tvrdý podvozek, co ale nemůžu překousnout jsou ty dunivé zvuky z prostoru kufru, které po několika minutách způsobují zalehnutí v uších a bolest hlavy, stačí 20 minut v autě a v uších mi zvoní půl dne, bez přehanění jak když srdčíte hlavu do subwooferu:-(

    S autem se vlastně nedá jezdit, takže reklamace po prvním týdnu provozu, bohužel zatím jsem v servisu nepochodil a dostal jsem se až do oddělení péče o zákaziky SKODA Auto

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist