Škoda Octavia 2.0 TDI (2013)

35 fotografiícesta do chorvatska

Dvoulitrový diesel patřil a stále patří mezi naše nejoblíbenější motorizace, nová Octavia ale změnila své chování a my si k ní zatím hledáme cestu...

Diskuze

50 komentářů

    josef K.

    O celém testu a obecně o aktuální novinářské hysterii ohledně jednoduché zadní nápravy u OIII mám dosti značné pochybnosti.
    1. při vice méně slepém testování v portugalsku si pánové z tohoto webu vůbec nevšimli, že jedou autem s jenoduchou nápravou.
    2. pokud tato testovaná octávie je na okruhu se 110kw o půl sekundy rychlejší než oslintávané mondeo s motorem 149kw tak ten podvozek nemůže být špatný, to si pánové protiřečí.
    3. vyrábí se v evropě i v žaponsku stále velké množství aut s jednoduchou – klikovo nápravou a nevšiml jsem si, že by to redaktorům nějak zásadně vadilo. Namátkou jsou to produkty od oplu včetně opc, honda civic, většina renaultů včetně provedení rs…..
    Proč by tedy měla mít lowcost značka jako je škoda zbytečně drahou a těžkou nápravu, když je jízdně lepší než vaše zbožňované mondeo.

    Lukas

    Presne tak! Vsichni se porad vymezujou a histercej kvuli torzce. Jasne ze to vzdycky muze byt lepsi, ale rekl bych, ze Skoda, narozdil od Autowebu, moc dobre vico dela. Mala rekapitulace… Od zacatku se panove spletli (jako jedini v CR) v naprave, rikali, ze ji schazi 1.6 tsi (neexistuje ani v golfu…), nastavitelne tlumice u multilinku a nakonec kult 1.9TDI vznikl u motoru cerpadlo tryska… Seriozne bych se zamyslel nad tim, jestli lidi nepskaj prave kvuli vasim botam a ne ze skodovacke podjatosti… Btw. uz jsem dlouho necetl clanek o mestapu, policajtech/vrazich a sulinum z EU…

    Verny

    Takže, na Oktávu 3 jsem čekal jako možného nástupce již 12 let skvěle sloužící Oktávky 1. Znám i oktu 2 máme jako služební auta. Čekal jsem tedy významný posun jak v technice tak v designu, a celkové vymazlenosti auta, podobně jako to udělal VW u Golfu 7. Ale bohužel se nestalo. Technika vyjma motorů stagnuje, nebo zaostává. Ta torzka je opravdu hlučnější a uskákanější, autu jaksi chybí komfort, v tom je Octa 2 opravdu lepší. Torzku chápu pro základní motory ale proč to nenaladit více do komfortu. Ale podobně jako golf by měla mít víceprvek od 90 Kw včetně. Citelně chybí v nabídce středový benzínový motor 1,4TSi 90Kw. U 1,6TDi zase 6-ti kvalt. Interiér je sice opravdu velmi prostorný – to je příjemné, ale proč má vzadu tak krátké sedáky, to jsou snad i O1 delší. Interiér mě dost zklamal je sice ergonomický ale velmi strohý a neútulný a abych ho vylepšil navigací za 20 tis. tak to ani náhodou.. A ta neskutečná podobnost s rapidem Octu v mých očích dost sráží. A vlastně jsem od p. Kabaně jako tvůrce Veyronu čekal opravdu mnohem víc. A třešnička na dortu je cenová politika škody. Ti pánové si myslí že jsme národ tupců kteří budou nadšeně kupovat ošizené předražené a neútulné auto? Já tedy ne, u konkurence lze vybrat lepší auto za stejný peníz, a nebo podobné za podstatně méně.

    Drtikol

    Zaprvé: splést se může každý a myslím, že to zdejší redaktoři poměrně pokorně uznali. Zadruhé: \“vždycky to může být lepší\“ je sice pravda, ale potíž je, že lepší už to bylo a teď je to horší. Čili ta hláška je stejně pomýlená, jako \“škodovka ví, co dělá\“. Ona ví co dělá, resp. ne škodovka, ale koncern – staví octavii tak, aby na ní víc vydělala a aby příliš nekonkurovala golfům. A s tím TDI – chceš říct, že za kult TDIček nemůžou původní devatenáctistovky PD? To by mě teda zajímalo, jaký jiný motor za něj může.

    Verny

    Je vidět že jsi asi hodně mladý ale za kult TDi může na svou dobu nesmírně povedená, úsporná a spolehlivá 1,9 TDi 66 či 81 Kw s rotačním čerpadlem montovaná někdy od r. 1992-3 do audin, golfů a od r.1997 i do Octy 1. V té do bě vznikl kult TDi.

    joseph

    1.9 TDI jako 1.9 TDI… To je přece jedno. Podle mě je kult všechno, co má TDI na prdeli. Hádáte se zbytečně.

    Michal

    Já to vidím tak, že za většinu omylů (a moc jich nebylo) se páni redaktoři z Autowebu omluví, to v našich končinách rozhodně není běžné. Hořekování nad torzkou se Vám sice může zdát směšné, ale nebylo to tak dávno, co se většina motoristických redakcí klikové nápravě tak trochu \“vysmívala\“ a velebila Golf VI. za to, že má vzadu multilink. To, že většina konkurenčních redakcí potom udělala jakýsi obrat a začala tvrdit, že \“použití jednodušší nápravy je plně dostačující a na kvalitní silnici zákazník absenci multilinku ani nepozná,\“ jistě není náhoda. Co se týká konkurentů Octavie, tak tam jednoduchá náprava funguje lépe, protože žádný z nich nemá za zadní nápravou tak velký převis kvůli nesmyslně velkému kufru. Žádný z konkurentů totiž nemá zavazadlový prostor dimenzovaný na tak vysoké užitečné zatížení, to k tomu, proč se těm co Octavii testují, zdá že odskakuje, dalším důvodem je, že Škoda (zřejmě ve snaze aby auto vypadalo dobře) nasazuje na svá (novinářská) auta, zbytečně velká kola, ale pravda, nedělá to jen Škoda. Jediným řešením (pro toho kdo chce pohodlnou Octavii) je čekání jestli v příplatkové výbavě budou na výběr adaptivní tlumiče, nebo počkat na Octavii RS. Na českém trhu se o Octavii nebojím, ale jsem zvědavý na prodeje v EU, (teď neberu v potaz fleety.

    Michal

    Vážení, jestli ono to není tak trochu o tom, že O III. má za zadní nápravou kvůli velkému zavazadlovému prostoru poměrně velký převis, což žádný z konkurentů nemá, proto se konkurence alespoň testérům jeví lépe. V poněkud větším kontrastu pak působí hodnocení konkurenčních redakcí, kdy jejich naprostá většina tvrdí, že na kvalitní silnici rozdíl mezi o III. bez multilinku a s ním, není poznat. Kolik u nás takových silnic je? Co se týká konkurence kde \“torzka\“ funguje lépe, tak se opět vracím k až zbytečně velkému kufru Octavie, který je navíc dimenzován na absurdně velké užitečné zatížení, (opět v kontextu konkurence). Potom taky celkovému dojmu z auta nepomáhají zbytečně velké ráfky, pak není divu, že Octavia působí jak \“uskákaná koza.\“ Někdo zde zmínil Mégane RS, ale to je zcela chybné přirovnání. RS sice \“torzku\“ má, ale spíš okruhově naladěnou a jsme zase u toho, že na okruhu nekvalitní povrch najdete těžko, na každodenní jezdění bych ho opravdu nechtěl, i když, to na co byl navržen (použití na okruhu) dělá víc než dobře.

    Michal

    Omlouvám se všem za 2 v podstatě stejné příspěvky, napoprvé se 1. z nich neposlal.

    Jiri

    Pouze mi u popisu motorů chybí konstatování, zda již koncern vyřešil poruchovost motorů 2,0 TDI, která hodně poškodila pověst slavných TDI s rotačním čerpadlem. Opravy poruch těchto motorů byly velmi drahé, trpěly tím i Passaty, i Audiny. Nový benzinový motor TSI je sice pružný, ale opět. Jeho poruchovost již v době záruky byla děsivá. Teď je nahrazen řetěz řemenem. Je to již lepší? Tohle mi v testu chybí, přece autor o těchto problémech ví. U mne toto narušilo důvěru v nové motory VW, do této doby bezmeznou…..8374

    Michal

    Můžete mi říct, z čeho si má autor testu odvodit spolehlivost nových motorů? To se má podívat do křišťálové koule? Co vím, tak stará generace TSI se montuje do Rapida a Fabie, Roomsteru a Yetiho. Já k nové řadě motorů taky nepojal moc důvěry, na druhou stranu, šmahem je odsoudit by taky bylo chybou. Pokud se obáváte spolehlivosti nastupujících motorů, kupte si něco jiného než koncern.

    Lukas

    Ale jo, muze, jen z meho pohledu uz to hranici s neprofesionalitou. Nevim no, u nadsencu to chapu, ale tady je to takovej umastenej kockopes… Kult vznikl na zaklade 66 a 81kW TDI a ty nemeli jeste s PD vubec nic spolecneho. To me prave stve, teprv kdyz se do toho clovek zabere tak vidi vsechny ty nesmysly co se tady pisou…

    Pokud má pan Žák věšteckou kouli, tak ti jistě rád o spolehlivosti nových motorů něco řekne.

    Jobi

    Bude Octavia Combi 2.0 TDI 4×4 DSG ?

    Dalibor Žák, autoweb

    Manželka vykládá karty, tak se jí na to zkusím zeptat. 😀

    pavouczek

    Neřekl bych, že je to aktuální hysterie, spíše se většina testérů shoduje na několika skutečnostech, které nejsou pro škodu zrovna příjemné. To se asi ale u nás nesmí. Stejně tak jsem si všiml, že se shodují i nad špatným podvozkem DS4 resp. DS5, což jsou auta o třídu a pár set tisíc výše než OIII. A nezaregistroval jsem, že by to někoho v diskuzi uráželo. Je to prostě fakt.
    Ad 1) v portugalsku, v zemi kde nemrzne a kde se nesolí, jsou silnice po 10 letech ve stejné kondici, jako u nás po první zimě. Ve všech testech (asi 5ti) jsem se dočetl, že na kvalitní silnici rozdíl v zadní v řešení zadní nápravy u OIII není prakticky poznat.
    Ad 2)viz výše, rychlost na okruhu není pouze o podvozku, ale také o vyváženosti a rychlosti. A koneckonců o podmínkách testu (lidský faktor, počasí). Nikde jsem se nedočetl, že ten podvozek je špatný, pouze redaktor tvrdí, že v minulé generaci byl lepší. A z toho pramení zklamání a frustrace.Jáí to naprosto chápu, taky když se těším na něco nového tak chci, aby to bylo lepší, než to staré.
    ad 3) Tímto odstavcem si nejspíše odpovídáte na otázku, zda je náprava na OIII naladěna dobře. Když to zvládly ostatní automobilky i po ostrých modelů, tak proč by to neměla zvládnout škoda.

    Kamayog

    Já bych Vás s dovolením poupravil – stav silnic u nás nesouvisí s počasím, jen se šizením a  šlendriánstvím. Jak to, že stačí přejet hranice do Německa a najednou je to jako v bavlnce? To se týká i nových povrchů u nás, už od výroby jsou hrbolaté a nerovné, často nevydrží ani tu jednu zimu. Tam taktéž v zimě sněží, mrzne či oscilují teploty kolem nuly a silnice se solí.

    josef K.

    Když si vyguglíš diskuse uživatelů tak, motory 2,0tdi cr jsou neskutečné držáky. Vypadá to, že se na ně dá vsadit jako na staré tdi s rotačním čerpadlem, což byl zatím nejlepší přímovstřikový, hromadně vyráběný motor. Ve srovnání s ním je všechna vychvalovaná japonská motorářská technika jen hromadou šrotu.

    josef K.

    To je právě krása dnešní doby, že si můžeš vybrat. A nabídka je skutečně velmi dobrá. Takže hlavně si vybrat dobře.

    JJ

    Pořád je to jen šrot a odpad z výroby VW … Nechápu to věčný hádání .. doporučuji svést se třeba v Audi A4 z 96 roku výroby a pochopíte že škodovka dodnes není na téhle úrovni .. 🙂 takže Bitch please .)

    Kamayog

    Tak Audi se sice snaží o \“prémiovější\“ design, bývá lépe odhlučněná ale co se týče techniky..ta první věta se zde dá použít taktéž, minimálně co se týče jízdních vlastností a spolehlivosti je to většinou nouze z VW. Zmíněna A4 není vyjímkou.

    josef K.

    Tak zrovna s tímhle kouskem jsem najezdil hodně kilometrů a myslím si, že už OII od roku 2010 s motorem tdi cr je o parník lepší ve všem na co se podíváš. Holt pokrok se zastavit nedá.

    abeceda

    Dokonce musím konstatovat, že se v Německu v zimním období dálnice nejen opravují, ale i staví nové úseky 🙂 Viz v loňském roce mezi Frankfurtem a Kolínem.

    josef K.

    O celém testu a obecně o aktuální novinářské hysterii ohledně jednoduché zadní nápravy u OIII mám dosti značné pochybnosti.
    1. při vice méně slepém testování v portugalsku si pánové z tohoto webu vůbec nevšimli, že jedou autem s jenoduchou nápravou.
    2. pokud tato testovaná octávie je na okruhu se 110kw o půl sekundy rychlejší než oslintávané mondeo s motorem 149kw tak ten podvozek nemůže být špatný, to si pánové protiřečí.
    3. vyrábí se v evropě i v žaponsku stále velké množství aut s jednoduchou – klikovo nápravou a nevšiml jsem si, že by to redaktorům nějak zásadně vadilo. Namátkou jsou to produkty od oplu včetně opc, honda civic, většina renaultů včetně provedení rs…..
    Proč by tedy měla mít lowcost značka jako je škoda zbytečně drahou a těžkou nápravu, když je jízdně lepší než vaše zbožňované mondeo.

    Lukas

    Presne tak! Vsichni se porad vymezujou a histercej kvuli torzce. Jasne ze to vzdycky muze byt lepsi, ale rekl bych, ze Skoda, narozdil od Autowebu, moc dobre vico dela. Mala rekapitulace… Od zacatku se panove spletli (jako jedini v CR) v naprave, rikali, ze ji schazi 1.6 tsi (neexistuje ani v golfu…), nastavitelne tlumice u multilinku a nakonec kult 1.9TDI vznikl u motoru cerpadlo tryska… Seriozne bych se zamyslel nad tim, jestli lidi nepskaj prave kvuli vasim botam a ne ze skodovacke podjatosti… Btw. uz jsem dlouho necetl clanek o mestapu, policajtech/vrazich a sulinum z EU…

    Verny

    Takže, na Oktávu 3 jsem čekal jako možného nástupce již 12 let skvěle sloužící Oktávky 1. Znám i oktu 2 máme jako služební auta. Čekal jsem tedy významný posun jak v technice tak v designu, a celkové vymazlenosti auta, podobně jako to udělal VW u Golfu 7. Ale bohužel se nestalo. Technika vyjma motorů stagnuje, nebo zaostává. Ta torzka je opravdu hlučnější a uskákanější, autu jaksi chybí komfort, v tom je Octa 2 opravdu lepší. Torzku chápu pro základní motory ale proč to nenaladit více do komfortu. Ale podobně jako golf by měla mít víceprvek od 90 Kw včetně. Citelně chybí v nabídce středový benzínový motor 1,4TSi 90Kw. U 1,6TDi zase 6-ti kvalt. Interiér je sice opravdu velmi prostorný – to je příjemné, ale proč má vzadu tak krátké sedáky, to jsou snad i O1 delší. Interiér mě dost zklamal je sice ergonomický ale velmi strohý a neútulný a abych ho vylepšil navigací za 20 tis. tak to ani náhodou.. A ta neskutečná podobnost s rapidem Octu v mých očích dost sráží. A vlastně jsem od p. Kabaně jako tvůrce Veyronu čekal opravdu mnohem víc. A třešnička na dortu je cenová politika škody. Ti pánové si myslí že jsme národ tupců kteří budou nadšeně kupovat ošizené předražené a neútulné auto? Já tedy ne, u konkurence lze vybrat lepší auto za stejný peníz, a nebo podobné za podstatně méně.

    Drtikol

    Zaprvé: splést se může každý a myslím, že to zdejší redaktoři poměrně pokorně uznali. Zadruhé: „vždycky to může být lepší“ je sice pravda, ale potíž je, že lepší už to bylo a teď je to horší. Čili ta hláška je stejně pomýlená, jako „škodovka ví, co dělá“. Ona ví co dělá, resp. ne škodovka, ale koncern – staví octavii tak, aby na ní víc vydělala a aby příliš nekonkurovala golfům. A s tím TDI – chceš říct, že za kult TDIček nemůžou původní devatenáctistovky PD? To by mě teda zajímalo, jaký jiný motor za něj může.

    Verny

    Je vidět že jsi asi hodně mladý ale za kult TDi může na svou dobu nesmírně povedená, úsporná a spolehlivá 1,9 TDi 66 či 81 Kw s rotačním čerpadlem montovaná někdy od r. 1992-3 do audin, golfů a od r.1997 i do Octy 1. V té do bě vznikl kult TDi.

    joseph

    1.9 TDI jako 1.9 TDI… To je přece jedno. Podle mě je kult všechno, co má TDI na prdeli. Hádáte se zbytečně.

    Michal

    Já to vidím tak, že za většinu omylů (a moc jich nebylo) se páni redaktoři z Autowebu omluví, to v našich končinách rozhodně není běžné. Hořekování nad torzkou se Vám sice může zdát směšné, ale nebylo to tak dávno, co se většina motoristických redakcí klikové nápravě tak trochu „vysmívala“ a velebila Golf VI. za to, že má vzadu multilink. To, že většina konkurenčních redakcí potom udělala jakýsi obrat a začala tvrdit, že „použití jednodušší nápravy je plně dostačující a na kvalitní silnici zákazník absenci multilinku ani nepozná,“ jistě není náhoda. Co se týká konkurentů Octavie, tak tam jednoduchá náprava funguje lépe, protože žádný z nich nemá za zadní nápravou tak velký převis kvůli nesmyslně velkému kufru. Žádný z konkurentů totiž nemá zavazadlový prostor dimenzovaný na tak vysoké užitečné zatížení, to k tomu, proč se těm co Octavii testují, zdá že odskakuje, dalším důvodem je, že Škoda (zřejmě ve snaze aby auto vypadalo dobře) nasazuje na svá (novinářská) auta, zbytečně velká kola, ale pravda, nedělá to jen Škoda. Jediným řešením (pro toho kdo chce pohodlnou Octavii) je čekání jestli v příplatkové výbavě budou na výběr adaptivní tlumiče, nebo počkat na Octavii RS. Na českém trhu se o Octavii nebojím, ale jsem zvědavý na prodeje v EU, (teď neberu v potaz fleety.

    Michal

    Vážení, jestli ono to není tak trochu o tom, že O III. má za zadní nápravou kvůli velkému zavazadlovému prostoru poměrně velký převis, což žádný z konkurentů nemá, proto se konkurence alespoň testérům jeví lépe. V poněkud větším kontrastu pak působí hodnocení konkurenčních redakcí, kdy jejich naprostá většina tvrdí, že na kvalitní silnici rozdíl mezi o III. bez multilinku a s ním, není poznat. Kolik u nás takových silnic je? Co se týká konkurence kde „torzka“ funguje lépe, tak se opět vracím k až zbytečně velkému kufru Octavie, který je navíc dimenzován na absurdně velké užitečné zatížení, (opět v kontextu konkurence). Potom taky celkovému dojmu z auta nepomáhají zbytečně velké ráfky, pak není divu, že Octavia působí jak „uskákaná koza.“ Někdo zde zmínil Mégane RS, ale to je zcela chybné přirovnání. RS sice „torzku“ má, ale spíš okruhově naladěnou a jsme zase u toho, že na okruhu nekvalitní povrch najdete těžko, na každodenní jezdění bych ho opravdu nechtěl, i když, to na co byl navržen (použití na okruhu) dělá víc než dobře.

    Michal

    Omlouvám se všem za 2 v podstatě stejné příspěvky, napoprvé se 1. z nich neposlal.

    Jiri

    Pouze mi u popisu motorů chybí konstatování, zda již koncern vyřešil poruchovost motorů 2,0 TDI, která hodně poškodila pověst slavných TDI s rotačním čerpadlem. Opravy poruch těchto motorů byly velmi drahé, trpěly tím i Passaty, i Audiny. Nový benzinový motor TSI je sice pružný, ale opět. Jeho poruchovost již v době záruky byla děsivá. Teď je nahrazen řetěz řemenem. Je to již lepší? Tohle mi v testu chybí, přece autor o těchto problémech ví. U mne toto narušilo důvěru v nové motory VW, do této doby bezmeznou…..8374

    Michal

    Můžete mi říct, z čeho si má autor testu odvodit spolehlivost nových motorů? To se má podívat do křišťálové koule? Co vím, tak stará generace TSI se montuje do Rapida a Fabie, Roomsteru a Yetiho. Já k nové řadě motorů taky nepojal moc důvěry, na druhou stranu, šmahem je odsoudit by taky bylo chybou. Pokud se obáváte spolehlivosti nastupujících motorů, kupte si něco jiného než koncern.

    Lukas

    Ale jo, muze, jen z meho pohledu uz to hranici s neprofesionalitou. Nevim no, u nadsencu to chapu, ale tady je to takovej umastenej kockopes… Kult vznikl na zaklade 66 a 81kW TDI a ty nemeli jeste s PD vubec nic spolecneho. To me prave stve, teprv kdyz se do toho clovek zabere tak vidi vsechny ty nesmysly co se tady pisou…

    Pokud má pan Žák věšteckou kouli, tak ti jistě rád o spolehlivosti nových motorů něco řekne.

    Jobi

    Bude Octavia Combi 2.0 TDI 4×4 DSG ?

    Dalibor Žák, autoweb

    Manželka vykládá karty, tak se jí na to zkusím zeptat. 😀

    pavouczek

    Neřekl bych, že je to aktuální hysterie, spíše se většina testérů shoduje na několika skutečnostech, které nejsou pro škodu zrovna příjemné. To se asi ale u nás nesmí. Stejně tak jsem si všiml, že se shodují i nad špatným podvozkem DS4 resp. DS5, což jsou auta o třídu a pár set tisíc výše než OIII. A nezaregistroval jsem, že by to někoho v diskuzi uráželo. Je to prostě fakt.
    Ad 1) v portugalsku, v zemi kde nemrzne a kde se nesolí, jsou silnice po 10 letech ve stejné kondici, jako u nás po první zimě. Ve všech testech (asi 5ti) jsem se dočetl, že na kvalitní silnici rozdíl v zadní v řešení zadní nápravy u OIII není prakticky poznat.
    Ad 2)viz výše, rychlost na okruhu není pouze o podvozku, ale také o vyváženosti a rychlosti. A koneckonců o podmínkách testu (lidský faktor, počasí). Nikde jsem se nedočetl, že ten podvozek je špatný, pouze redaktor tvrdí, že v minulé generaci byl lepší. A z toho pramení zklamání a frustrace.Jáí to naprosto chápu, taky když se těším na něco nového tak chci, aby to bylo lepší, než to staré.
    ad 3) Tímto odstavcem si nejspíše odpovídáte na otázku, zda je náprava na OIII naladěna dobře. Když to zvládly ostatní automobilky i po ostrých modelů, tak proč by to neměla zvládnout škoda.

    Kamayog

    Já bych Vás s dovolením poupravil – stav silnic u nás nesouvisí s počasím, jen se šizením a  šlendriánstvím. Jak to, že stačí přejet hranice do Německa a najednou je to jako v bavlnce? To se týká i nových povrchů u nás, už od výroby jsou hrbolaté a nerovné, často nevydrží ani tu jednu zimu. Tam taktéž v zimě sněží, mrzne či oscilují teploty kolem nuly a silnice se solí.

    josef K.

    Když si vyguglíš diskuse uživatelů tak, motory 2,0tdi cr jsou neskutečné držáky. Vypadá to, že se na ně dá vsadit jako na staré tdi s rotačním čerpadlem, což byl zatím nejlepší přímovstřikový, hromadně vyráběný motor. Ve srovnání s ním je všechna vychvalovaná japonská motorářská technika jen hromadou šrotu.

    josef K.

    To je právě krása dnešní doby, že si můžeš vybrat. A nabídka je skutečně velmi dobrá. Takže hlavně si vybrat dobře.

    JJ

    Pořád je to jen šrot a odpad z výroby VW … Nechápu to věčný hádání .. doporučuji svést se třeba v Audi A4 z 96 roku výroby a pochopíte že škodovka dodnes není na téhle úrovni .. 🙂 takže Bitch please .)

    Kamayog

    Tak Audi se sice snaží o „prémiovější“ design, bývá lépe odhlučněná ale co se týče techniky..ta první věta se zde dá použít taktéž, minimálně co se týče jízdních vlastností a spolehlivosti je to většinou nouze z VW. Zmíněna A4 není vyjímkou.

    josef K.

    Tak zrovna s tímhle kouskem jsem najezdil hodně kilometrů a myslím si, že už OII od roku 2010 s motorem tdi cr je o parník lepší ve všem na co se podíváš. Holt pokrok se zastavit nedá.

    abeceda

    Dokonce musím konstatovat, že se v Německu v zimním období dálnice nejen opravují, ale i staví nové úseky 🙂 Viz v loňském roce mezi Frankfurtem a Kolínem.

    PB

    Obycejne se do debaty nepoustim, ale po celodennim jezdeni se zapujcenou OIII 2.0 TDI (17″ 225/60) musim souhlasit s redaktorem. Nevim jaky rozdil by to byl s vyceprvkovou napravou,ale tato jednoducha nepusobi jiste. Drobne vybrace se prenaseji na nerovnostech do interieru (v dany moment chvejici se vnitni zpetne zrcatko) dale se projevuje neprijemnym odskocenim/zavlnenim pri prujezdu zatackou s pricnou nerovnosti. Zajimalo by mne chovani na priplatkovych sportovnich pruzinach, kde dojde ke snizeni svetle vysky cca o 15mm, snad „rychlejsi“ progrese pruzin toto eliminuje.. (V porovnani s OI RS, podvozek s jednoduchou zadni napravou pusobil jisteji)

    Pa

    presednuti z Peugeotu 308SW 2.0 HDI (r.v. 2009) do Octavie 2.0 TDI (r.v.2013) – Prvni dojem (1500km najeto) – nejede, nebrzdi, je z ni spatne videt, do kufru se mi nevejde zdaleka tolik co do Peugeota, zadni sedacky fixni, zadna variabilita. Snad trochu lepsi rejd, pro rodinu a na dovolenou v porovnani s Peugeotem jednoznacna ztrata komfortu a prostoru. Ten udaj o vysce otevreneho kufru je prima, ale stejne se pod nej nedostanete, protoze je pri otevreni nad zadnim naraznikem. To je prima kdyz se otvira u zdi, nicmene se pod viko kufru fakt neschovas Kapsy a ulozne prostory ve dverich, pod prednima sedackama – skoro zadne, predni schranka minimalisticka. Na poleh misto posedu si zvykam dost ztuha.
    Je to samozrejme subjektivni pocit, ale ze ten motor bude zabirat tak pozde a brzdovy pedal bude tak „gumovy“ to jsem necekal. Ale ma to vic naposilovany volant, to je prijemne. No, maji se panove od Skody jste co ucit.

    molczik

    Motory 2.0 TDI CR jsou na tom s poruchovostí velmi dobře. Problémy byly s motory 2.0 TDI PD, ale co se přešlo na Common Rail, je už vše v pořádku. Tak prosím méně té hysterie.

    Spíše jde o to se o motor (jakýkoli) dobře starat. Pokud se budete řídit servisním plánem automobilky, kde jsou nesmysly typu „výměna oleje po 30tis. km“ nebo „výměna vzduchového filtru po 60, někde dokonce 90tis. km“ nebo „doživotní náplň v převodovce“ … tak se pak nesmíte divit, že auto je po pár letech odepsané.

    alex

    Hezký, ale já bych radši toto
    http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=102080277#make=109&model=261

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist