Škoda Octavia (1996 – 2010)
7 fotografiíaudi a4 bazar
První generace Škody Octavia je mezi českými řidiči velice oblíbená. Nabídka ojetin je bohatá a vozy z počátku výroby lze pořídit za příznivé ceny.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
7 fotografiíaudi a4 bazar
První generace Škody Octavia je mezi českými řidiči velice oblíbená. Nabídka ojetin je bohatá a vozy z počátku výroby lze pořídit za příznivé ceny.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
naprosto nesouhlasím s tím, že má ochcávia dobré jízdní vlastnosti, s klikovou zadní nápravou a kilometrovými převisy to proste nemůže fungovat. Nejednou jsem s Ochcávkou jel a je to vážně zlo.. auto plave, naklání se, ale zároveň nedokaže žehlit nerovnosti…
\“omezená pružnost a vyšší spotřeba motoru 1.8 20V/92 kW\“ – toto tvrzení platí pro motory z let 1996 a 1997, v roce 1998 byl motor modernizován, což se projevilo ve spotřebě, i v dynamice. S hodně lehkou nohou se dá jezdit i pod 6 litrů, normálně kolem 7,5 litru na sto km. Když jedu knedlík na okresce, tak se vejdu do 10 litrů. Je pravda, že to pořádně táhne až od 3000 otáček, ale z nuly na sto jsem v létě naměřil i pod 10 sekund. Díky špatné pověsti se dá auto s modernizovanou jednotkou 1.8 20V (rok 1998 a 1999) pořídit za hubičku, přitom je to zdaleka lepší volba než líná, ale stejně žíznivá 1.6
nemoze sa predsa oktavia kazit, a je jasne vsetkym, ze je to najlepsie auto na svete!
Nikomu nevadi, ze:
pristrojovka je ozaj otrasna.
benziny nejdu a zeru aj olej – neplati pre turbo.
odchadzaju rucicky.
snimace hladiny chladiacej kvapaliny.
predne brzdy hniju a vlnia sa kotuce.
naprava nieje vobec trvanliva.
predne stabilizatory odidu kazdu chvilu.
turbam sa zadiera regulacia.
odchadzaju vahy vzduchu.
odchadza el. ventil regulacie tlaku turba.
jazdne vlastnosti su ozaj o nicom.
miesto v zadu len pre deti.
lanka otvarania dveri sa trhaju.
elektrickym oknam tiez lanka odchadzaju.
stierace zadieraju.
startre nemaju otacky.
poistkova skrinka na baterke sa vyhrieva.
odchadzaju kompresory klimy.
cievky zapalovania.
skrtiace klapky.
mäkká karoseria.
a to ma len tak v rychlosti napadlo… podotykam, ze toto odchadza ovela castejsie ako na inych autach. jedine plus je dostupnost nahradnych dielov a u dizlov ozaj nizka spotreba. ale zas ten randal…
A počúvať ludi ake je to najlepsie auto na svete.. Ze vas to este bavi 😀
musím souhlasit, mluvit v souvislosti s oktávkou I o dobrých jízdních vlastnostech je špatný vtip-vžyť se to chová jak kočárek jedoucí ze schodů
Tak nevím, jezdil jsem ji cca 7 let a za tu dobu se mi jen vysypala elektrická stahovačka oken. Zato ale 2x. Jinak bez problémů.
Octavii vlastním rok, během cca 25 tisíc km jsem měnil tyčky stabilizátoru, řídící jednotku ve dveřích – drží se v nich voda a vezpod jsou zkorodované, páčku tempomatu, hadici od turba a baterii. Na výměnu je zralý i zadní díl výfuku. V motorizaci 1.9 tdi 66kw jezdím reálně kolem 6 litrů. Dynamika ve 4 lidech úplně hrozná, jízdní vlastnosti také katastrofa. Auto je docela dost hlučné a má nelogicky rozmístěné ovládací prvky, např. climatronic za řadící pákou. Znovu bych si ji nekoupil, nedoporučuji.
Octavii vlastním rok, během cca 25 tisíc km jsem měnil tyčky stabilizátoru, řídící jednotku ve dveřích – drží se v nich voda a vezpod jsou zkorodované, páčku tempomatu, hadici od turba a baterii. Na výměnu je zralý i zadní díl výfuku. V motorizaci 1.9 tdi 66kw jezdím reálně kolem 6 litrů. Dynamika ve 4 lidech úplně hrozná, jízdní vlastnosti také katastrofa. Auto je docela dost hlučné a má nelogicky rozmístěné ovládací prvky, např. climatronic za řadící pákou. Znovu bych si ji nekoupil, nedoporučuji.
Octavii vlastním rok, během cca 25 tisíc km jsem měnil tyčky stabilizátoru, řídící jednotku ve dveřích – drží se v nich voda a vezpod jsou zkorodované, páčku tempomatu, hadici od turba a baterii. Na výměnu je zralý i zadní díl výfuku. V motorizaci 1.9 tdi 66kw jezdím reálně kolem 6 litrů. Dynamika ve 4 lidech úplně hrozná, jízdní vlastnosti také katastrofa. Auto je docela dost hlučné a má nelogicky rozmístěné ovládací prvky, např. climatronic za řadící pákou. Znovu bych si ji nekoupil, nedoporučuji.
Jezdil jsem Ochcávku 2.0 85 kW s automatem. Byly to dlouhé dálniční jízdy Praha-Brno, Praha-Zlín apod. I přes nájezd kolem dobrých pěti tisíc jsem nepochopil, proč o tomto voze kolují takové pověsti skvělého vozu. Mé dojmy? Tradičně tvrdé a na dlouhé jízdy nepoužitelné sedačky. Po 50km začínalo znovuseštelování, abych vydržel dalších 300km. Podvozek se mi taky nezdá dvakrát pohodlný. Pravé kolenO dle škodováckého zvyku taky vytrpělo své. Motor: Síla se mu nedá upřít, jen do kopců se musí honit, jinak ztrácí výkon i rychlost. Spotřeba plně naloženého vozu byla obvykle do 7,5l na sto, rekord byl 6,7l na sto. Příjemný je automat jako takový. Celkově mě auto nezaujalo a nekoupil bych ho. Pláša
měli jsme tu jednu z prvních octávek s 1,6 motorem a to byl strašný motor. nejelo to, žralo to jak můj třílitrový bavorák, olej to papalo kolem 1 litru na tisíc kilometrů, ale zase je pravda, že se na něm nikdy nic neposralo.
Mal som kedysi Octaviu 1.8T, jazdne vlastnosti boli skutocne dobre, auto \“sedelo\“ na ceste vyborne. Ak to porovnam napr.s Focusom II, potom stabilita na ceste bola pri oboch autach +/- rovnaka. Na druhej strane vsak Focus mal urcite lepsie a presnejsie riadenie.
Octávií jezdím cca 4 měsíce… Krom nafty a výměny oleje jsem do toho auta nedal ani korunu. Jezdím trasu 20km tam a 20km zpátky přes kopce za průměr 4.5 litru. Kdybych měl jet za 6 litrů tak jedu jak ho*ado. Asi máte špatný kus 😉
Octavia I je zastaraly auto,tragicke jizdni vlastnosti,tragicke motory,tragicka zadni naprava.tragicke predni kotouce…Ale vysvetlujte si to cechum pro ktere je skodovka vsim..hlavne ze to ma nejvetsi kufr,nic jinyho je nezajima
no tak co dodat, ja mam Octavii 1,9tdi z roku 2003 najel jsem na ni asi 100tis. km (celkove ma odjezdeno asi 240) a krome spotrebaku jako je olej, filtry, rozvody a brzdy se menily akorat dily na podvozku – na predni naprave, jinak nic. Jezdim kole 6litru na 100 a jsem celkem spokojeny – jasne ze se to nemuze rovnat dnesnim autum – uz je to opravdu zastarale, na druhou stranu, kde jsou francouzska nebo italska auta z te doby? Kde jsou korejska auta z te doby? Vydrzi nektere z nich 400 a vic tis. km najezd? Nevsiml jsem si. Jezdi jich hodne a jsou tak drahe jak jsou prave proto, ze cesi si nemuzou v prevazne mire dovolit auta ktera se jim vysypou po 150t km treba jako 1,2tsi, spousta z nas potrebuje auto ktere si odpracuje denne hodne km a zaroven nam nesezere penezenku a to myslim O1 splnuje dostatecne pokud se o ni clovek nalezite stara. A pokud jde o prispevky lidi kteri se uz v nadpisu prasknou jak octavii nesnasi (trebas pojmenovani ochcavka a podobne) tak to nestoji za to cist 😉
Ja zas nemam rad lidi co si mysli ze oktavka je jediny dobry auto na svete…a ty jejich kecy:forda bych nechtel,jedine skodovku,sou pekny blbosti..Ostatne se podivejte na ceny oktavek,takhle predrazeny auta bych se stydel prodavat…ale at si kazdy jezdi v cem chce ze?
to nemyslite vazne, ze kde su ostatne auta z roku 2000? 😀 jezisi, to su nazory, ze iba OKTAVKA zvladne 400tis.. normalne jazdia, s vacsim komfortom, pohodlim, jazdnymi vlastnostami a PRIESTOROM…
Já bych na Octavii I. nahlížel optikou doby. Jinými slovy, z dnešního úhlu pohledu už je to auto samozřejmě zastaralé, nicméně v době svého vzniku jeho jízdní vlastnosti vůbec špatné nebyly, spíš naopak. Samozřejmě že z dnešního pohledu ztrácí, většina konkurence na tom ale byla v 2. polovině 90. let podobně.
bohužel je tomu tak…. Né nadarmo se v O2 objevil mnohem delší rozvor a pro jistotu i víceprvek… Přesto bylo O2 v jízdních vlastnostech jen dobré….
Dle analogie českeho degenároda tomu je u O1 s horšíma podvozkovýma proporcema a klikou v jízdních vlastnostech o mnohem lepší…. Klasika… tyhle recenze jsou v tom vždy stejné, ale pokáždé co do octy sednu mám naprosto jasno…..
PS: ani obměna podvozkových dílů situaci u O1 nic moc nevylepšuje 🙁 Aby se někdo nenavážel do toho, že je zbytečné kritizovat ojetou neudržovanou mrdku (což by měl jinak ten člověk pravdu)
mému stredovi jezdila Alfa romeo 159 taky 7 let úplně bez problému, do doby než mu odešel motorek zadního stěrače tak to prodal…..
Takže co? mám z toho hledat nějaké závěry? O tom, že alfa je nespolehlivější vozidlo na světě? Ne, tohle já dělat jako vy oktávisti nebudu 😉
ja jsem ale nenapsal, ze zadna takova auta nejsou. Jiste ze jsou i jina lepsi auta z te doby ktera zvladnou tenhle najezd, urcite jsou i pohodlnejsi, vetsi, komfortnejsi, treba i sesti a osmivalcove. Ale kdyz porovnam kolik potrebuju najet km a za kolik penez (budeme brat ze jsem cech s prumernym prijmem 25t hrubeho), servisni narocnost (vcetne velikosti servisni site a cen nahradnich dilu) a dalsi veci pak z toho Octavia rozhodne nevychazi spatne, alespon ne v ramci moznosti obycejnych cechu…a o to tady prece jde. Myslim, ze nikdo octavii neglorifikuje, ale nelibi se mi jak si do ni kazdy na kazde recenzi musi kopnout – je to nejaky mindrak nebo co?
A co parkování, popojezdy po parkovišti, křižovatky ve městě… Těmi 4.5litry neopíjejte lidi, kteří v oktávce najezdili třeba 4 roky a né 4 měsíce 😉
PS: oktávka má solidní spotřeby, ale konkurenční motory jezdí na spotřebu stejně, jen to pochopiteln ony uživatele nebaví dosahovat, když konkurenční motory nabízejí vyšší výkony a dynamiku, kterou pokud chceš dosahovat si jí na spotřebě zaplatíš….
Známý taky jezdil za 4.5l, ta spotřeba jeho jízdnímu stylu odpovídala, pomalý šnek (ale pro provoz ok), tak jsem se hecnul a trasu v kopcovitém terénu po vysočině, Telč Jihlava Třebíč a nazpátek, zajel za 3.6l s JTD motorem……
to jen abych těm některým zavřel hubu, jelikož naftové motory žerou +- stejně a je to jen o tom, jak kdo zná terén a jak s vozem umí jezdit…
Spíše naopak byly špatné i tehdy, neboť převisy, rozvor, váhu rozložení hmotnosti a tuhost karosérie měly octy pochopitelně takové vždy….
Byly to ty rozměry podvozku, které figurovaly u Golfu, vozu s menší hmotností rozměry karoserie lepším rozvržení težiště a hlavně menšímy převisy….
Takže sorry, néééé… Oktávka byla vždy hezky přeceňované vozítko… U nás hlavně proto, protože to bylo první větší vozidlo s hezkým designem (mnoho očekávání), v zahraničí bylo jenom líbivé vozidlo za směšné ceny (což u nás s cenama tak dobře nefungovalo)
Za 6L/100 jezdí reálně octavie 4X4,asi jste koupil unavené auto,a když je pro vás 66kw málo tak jste měl hledat 81kw,která jede o poznání lépe a se stejnou spotřebou,ba na dálnici i nižší.
Auto není žádná mr*ka, je po známé – ženě středního věku, jediné majitelce i řidičce, vždy pravidelně servisováno atd. To byl také důvod, proč jsem jej koupil. Je to moje auto na denní ježdění, pro svezení mám něco jiného. Čekal jsem hlavně bezproblémový provoz bez investic. Jo a ano, jde s ním jet za 4.5l ale po silnici mimo město bez výrazných stoupání atd. Pokud jezdím i město a dálnici, tak ty vaše spotřeby nejsou možný.
No tak samozrejme, ze delka rozvoru byla mala a ze se to negativne projevovalo v jistych smerech – na druhou stranu jizda v nem nebyla vylozene nikdy tragicka, samozrejme neni to auto na zavodeni, ale jako takove ho stejne muze brat jen blazen. Je to auto pro deni potrebu, v dieslu treba i na jezdeni dlouhych tras, i kdyz uznavam, ze vic jak trech dospelych to bylo a je celkem utrpeni diky mistu na zadnich sedadlech. Ale zase nizka spotreba a to, ze kdyz se o to auto majitel aspon trosku stara tak dieslove varianty v pohode vydrzi 400 a vic tis. km najezd, navic to auto je porad docela pekne, coz je po 16 letech od zacatku vyroby docela vykon kdyz se ve stejne dobe vyrabel snad jeste renault 19 a podobne… Nikdy jsem nerikal, ze je to nejake uzasne auto, ale soudy garazovych expertu o tom jak je to auto tragicke a jak jejich hjundé z roku 2013 je proste jako lepsi jsou opravdu k smichu. Na svou dobu tragicke nebylo a neni dodnes – proto jich dodnes porad tolik jezdi jak u nas tak i na zapad od nasich hranic (odkud se tady asi porad berou ty ojetiny ze…)
hezka spotreba, horsi je, ze pokud je to JTD treba z doby kdy se zacala octavia vyrabet tak mate kolem toho auta jen hromadu rezaveho srotu – viz treba Alfy 156 – krasna auta, urcite super motory, ale rezlo to uz po rocnim stani nekde venku…to se octaviim moc nestava 😉
Dobrá narážka:-). To se mi líbí. Nedá se říct, že Octavii nesnáším. Jen ji přímo – nemám rád. Prostě mi to vychvalování smrdí.
S přáním mnoha šťastných kilometrů Pláša35
Oktáva není závodní, ani spotrovní auto. Je to spolehlivý dříč, který umí jezdit na 5 litrů nafty. Ukažte mi druhé takové?
Samozřejmě, že dnes i v té době bylo a je spousta jiných aut. Ale málokteré auto má tak velký kufr, výbornou spolehlivost i spotřebu i provozní náklady. Navíc nereznou. Podívejte se taky na ceny ojetin.
:D:D:D a Vy ste spadl odkud? právě, že 156 s korozí problémy nemá vůbec. Pokud se tedy bavíme o autu a ne o nějakym vraku svařenym z dalších pěti….a to už se vůbec nebavíme o tom jak to auto jezdí. Pravda, je to diskuze o Octě I, takže tady se o nějaký kvalitě jízdy bavit ani nemůžeme:D:D
\“v dieslu treba i na jezdeni dlouhych tras\“:D
to snad nemyslíte vážně?!! jel jste v tom autě někdy dýl jak 3 hodiny?
Ano, jednou za rok se to přežít dál, ale je to opravdu utrpení….
A co se týče příspěvku výše…
už v roce 96 existovalo na trhu mnoho mnoho \“lepších\“ vozů, a to dokonce výrazně lepších.
Pokud se bavíme o Autech, tak tam octa I jednoznačně propadá(vlastnosti, motory, komfort atd.) Jediný v čem to auto bylo na svojí dobu nadprůměrný bylo zpracování interiéru(po faceliftu) a dá se říct, že i exteriér funguje i po letech. Ale to snad s opravdovým Autem zas tak moc dělat nemá….jo a je celkem spolehlivá….no ještě aby nebyla při tom jak jezdí:)
Octa je tak na popojíždění rodinky mezi Ikeou na Zličíně a Černým Mostem.
Ale jak bylo zmíněno….ať si každej jezdí čím chce.
pokud to berete takto, tak by se s tím dalo celkem souhlasit….ale já myslel, že tento web má být o Autech(vim, jsem naivní)
každý dízl 1.9 umí jezdit za 5l… Když to umí řidič…
takže co chcete ukázat? mám jmenovat všechny konkurenční modely??? Budete pak spokojený?
nene, to bylo s Fiatem Stilem… o cca 150Kg těžším než Octavia…
Takže z toho plyne, že to co jsem schopen nahnat mimo město, tak mě potře oktávka ve městě… Tam má octavia 1.9Tdi skoro vždy navrch, kdy sem zajížděl s 81kW ve městě na stejných trasách cca 8.5l/100 tak s JTD 85kW sem byl na skoro 10ti… Hmotnost se tam projevovala hrozně, a pokud sem chtěl spotřebu stáhnout, musel sem ubrat na pedál, což mne zrovna moc nebaví.
PS: můžu dávat srovnání jakékoliv, vždy se dostau k tomu, že ty dízly všechny jezdí dost podobně… A řešit desetiny je jen NEMOC jedinců 🙂
Alfa 156 je opravdu povedené vozítko… Právě že nabízí jakožto konkurent opravdu mnoho, jenom je to Alfa….. To je jen úhel pohledu člověka, kterého zajímá, jak je auto postavené, jakou má techniku a jak jezdí…. tedy zastávám HRUBOU menšinu naší společnosti 🙁
oktávka 1 mne nikdy jezdecky neuchvátila… Byl to velký náboj v době, kdy škoda prostě nic většího nikdy nevyráběla a ten prvotní BOOM ukostřil pocity do podvědomí všech, však taky proč ne, Octavka byla designově opravdu velmi pěkné vozidlo (design a jméno značky jsou nejpodatatnější náboje na TRHU), dnes už je okoukaná jen proto, že si to musí pořídit každý druhý trouba :-/ (nic ve zlém)
netvrdím, že jízda v ní byla tragická, byla třeba řekněme dobrá, jen sem nikdy nepochopil, kde je ta přidaná hodnota za nesmyslně vysoké ceny…
v recenzích se píše o Octavii jako o nejlepším voze své třídy s výbornýma jízdníma vlastnostma.. A to je prostě LEŽ…. Jelikož se octavia 1 vyráběla dlouhou řadu let, měla konkurenci mnohem větší než Renault 19 😉
to jen poukazuje na omezený rozhled nadšenců škody Octavia…. Pak jak můžeme něco strovnávat že ano 🙂
jen podotknu, že najet 400tisíc km, je při ročním průměru 25tisíc přesně 16let…..
A jako za 16let najet 400tisíc je v průměru silný nadprůměr českého národa…. špička gausovy křivky…
tohle nalítávaly firemní vozy…
16 let je velmi dlouhá doba a vyžaduje už opravdu široký servisní zásahy a výměnu polovinu auta….
a mimo to, 400tisíc musí při dobré údržbě zkušeného člověka přežít kdejaké vozítko!!! otázkou je, zda se to cenově vyplatí….
A kdo tvrdí, že se do tak starého auta nemusí vrážet peníze, je lhář, sebevrah, a vlastně i VRAH.
před dvouma lety sem v servise potkal Fiata Stilo JTD se 750tisíci km.
Servisák tvrdil, že mají v merku i jednu JTD alfu 156 s 840tisící km..
(jako v AUTORIZOVANÉM servise, sem trošku nechápal, že s tak přesluhujícími vozy někteří do autorizáku jezdí)
stejně tak i můj kamarád má svou starou Koktu 66kW a už mu tam točí přes půl mega… A bude točit dál, ovšem on netvrdí, jako většina troubů, že do toho leje jen volej a mění filtry 😉
jako výměna hadic, elektroniky (vedení i čidla), to vše k tomu patří a musíš se o to starat…
tak
Taky jsme Octavii nechtěli.Pořád jsme hledali něco co bude větší,s lepší výbavou a za méně peněz-jelikož jsou předražené.Navíc mi vadilo to vnucování vozu od servisáků.
Tak jsme měli Pasat Variant 2006 2.0 TDI Comfortline.
Ano,auto to je parádní,levnější v plné výbavě,na cestě drželo perfektně atd.Cena byla na úkor kilometrů.Pro nafťáky nebyl problém vydržet 200tisíc ( bejvávalo).
Vůz měl najeto při koupi 197tis.U autorizovaného dealera a po měsíci začaly problémy.Vadné čidlo snímače otáček-auto nestartovalo.Unik oleje do chladící kapaliny-prasklý chladič oleje,broušení hlavy.A poté jsme zůstali viset-hlásilo to ,,motor do dílny\“ a kompletně se vypnulo v levém pruhu na dálnici-odešlo čerpadlo paliva a jeden vstřikovač.Za necelých 5 měsíců provozu tolik závad.Nedalo se na něj spolehnout a šel Pasat z domu.
Nyní máme tolik nechtěnou Octávii v benzínu.
Emane, jste opravdu \“objektivní\“, to se musí nechat, vážně jste mě pobavil, alfičky máme stát venku už leta a s korozí rozhodně problémy nemáme a ani nikdo jiný koho znám a ani nikde na ulici jsem neviděla orezlou alfu ať už 156 nebo starší- 146, 145, 164, 155… dokonce před domem nám stojí 164, které majitel zlikvidoval motor- už pár let stojí na dešti a bez jediné rezavé skvrnky- dvacet let staré auto!!! To octavia I má mnohem větší problémy s korozí…
ale no tak, mnohem větší rozhodně nemá.. O1 je prostě jen dobře chráněná protikorozně…. \“DOBŘE\“ …. a liší se to série od série (ono se totiž naměřené vrstvy pozinkůůůů dost lišily 😉 a někdy né zrovna příznivě)…
mezi českými trouby se protikorozní ochrana traduje proto, protože do té doby protikorozní ochranu čeští troubové u škodovek vůbec neznali!!!!
a tak to pokračuje dodnes… Škoda příjde s něčím novým a člověk co nemá přehled jen žasne nad dokonalostí…. To že konkurence už má podobné věci málem desetiletí, nikomu nevadí 😉
Octavia a škoda všeobecně je takový život v Matrixu.
nedávno sem se dohadoval s kolegou, který obdivoval Multidot na oktávce…. Vskutku, ten nadstandartní má krásné barvičky a 3D zobrazení autíčka… juchúúú…. Takže marketing by to měl nazvat multimaxisuperdot….. to že podobný systém má Ford už léta, že Honda má kompletně elektronické palubky, volvo, subaru má skvělé palubáky a to vše už dlouhá léta……
a tak to prostě je… nemluvě o nedávném pokroku, kdy palubák ve škodě, dokázal ukázat i dvě hodnoty!! 😀 jéééééé…. vítejte v 90tých letech 😀 atd atd atd….
Ridici jednotku ve dverich? Nepletes si to s Xsarou?
A podle motorizace, ktera se prestala delat v roce 2004 a podle toho, ze ji vlastnis rok bych se podival, kdo mel to auto pred tebou…
Nejsem zastánce oktávky, protože co se týče jízdních vlastností tak mi příjdou otřesné. (rád řídím…), pro účely dovozu z bodu A do bodu B je to auto velké, bezpečné a ta poruchovost. Ruku na srdce, které ojeté auto se nesere? Mám BMW E39 528i a už tomu zmetku nemůžu přijít na jméno. Jízdní vlastnosti výborné, na to jaká je to kráva, ale sere se to a sere. Jak to dám trošku do kupy tak jde do světa a jdu do Toyoty (celica, poslední generace, spolehlivost vynikající, jizdní vlastnosti taky výborné a i ten úložný prostor je na 3dveřák neuvěřitelný!). Jinak kamarád si koupil octu 1 z AAA (sebevrah), ale zatím to šlape jak hodinky… tak doufám, že se mu tam nic neposere. U AAA člověk nikdy neví co tam je skryté 🙂
tak to si asi popisoval tu alfu nebo si jen prepsal dilenskou prirucku-seznam vsech zavad,tos mohl i neco navic domyslet at se zasmejem 😀 jezdil sem na 8 octavach modelech od97-2005 vyroby a vse super akorat u 1.4-1.6 benz zere a nejede i tlumic vyfuku zloby ale u ostatnich verzi proste super uzitecny rodinny vuz.Jestli te nerere ze uz nejsme bratťa,čo bolo to bolo a uz nikdy vjac!!! i Kdyz tata byl slovak!!!slovensko bylo kamen u uvazany k noze a tahlo nas ke dnu…………
Myslím, že je to tady zase diskuze jako o všem v naší zemi. Někdo je spokojen, někdo ne. Měl jsem 6 let Peugeota 405 diesel. Klasika francouz – zkrátka kočár. Lil jsem do něj jen naftu a olej. Teď mám asi 5 let Octávku I 1.9TDI 66kW. Spotřeba celoroční 5,8 litru, výměna rozvodů, brzd nyní tlumiče. Najeto 230 tisíc a super auto. Málo místa vzadu je problém. Je to technicky už vlastně dědeček, ale
neměnil bych. Nové vozy jsou samá elektronika která se sere. Jen tahačka na peníze kdo umí jezdit,tak polovinu té elektroniky co do aut dávají nepotřebuje. A pokud jde o výkon ,zrychlení atd. Zase je to především o tom jak umím jezdit. Šlápnout na rovině na 160 kW a někomu ujet, to umí každý blbec. Ale na členité silnici si to s každým takovým rozdám i s těmi 66kW a 90% řidičů
v lepších autech budu v pohodě stačit.
prave som predal oktavku 1.9TDI Tour 2006.môj nazor——-bolo to super auto a super spotreba.nikdy ma nesklamalo.ma svoje plus a aj minus samozrejme,ale inak slušne auto.Brano
Asi blbej mezikus – mezi volantem a pedálem.
S 66 kW jsem teď jel 600 km (Krkonoše – Šumava a zpět) za 4,1 a rozhodně ne na úkor času (dálnice dle tch 135 km/h, jinak cca 100 km/h). Když budu chtít šetřit, tak po okresce pojedu za 3,5 l, stejně jako po dálnici při 100 km/h.
jj 2.0 tdi 103kw asi ty poruchy s olejem do vody a hlavou válců nejsou mýty. To se pak prodraží. Tak ted nevím jestli Octavii 1 nebo 2. Stoho co čtu nejsem moc rozhodnut. Tak asi koupím Golfa5 1.9tdi a bude. Hlavně né forda měl sem mondeo 2.0tdci a šlo na šroták potom co odešlo čerpadlo a vstřiky, ty ceny na fordy jsou přehnané.
Ty závady co jsi vyjmenoval sice má, ale až po 12 letech provozu.To už některý auta jsou větší kasičky. Myslím si, že jako ojetina je to pro rodinu nejlepší volba. Většina věcí co na Octávii blbne, blbne v celým koncernu VW. Ta váha odchází většinou proto, že lidi neměněji častěji vzduchový filtr. Zatuhlá regulace u TDI, to asi každý ví, že tohle auto neni stavěný na městský popojezdy. Jediný co mě opravdu dostalo, ty mikrospínače zámku dveří, to se sere neustále pořád dokola.Jinak kastle, kam se hrabe dvojka.Podvozek, když byla nová, tak jízdní vlastnosti super.
Nesouhlasim s tebou, měl jsem Baworáky a hnili a jako ojetiny to byly kasičky a ted mam Octavii a sice posez byla tragédie, jak ve škole na židli oproti BMW, ale jinak na ní nedam dopustit, 1.9 TDI 81 KW byla dobrá volba.
Fordy jsem opravoval v autoservisu Ford a ty roky co se vyráběly Octávie, byly Fordy pěkný šroty, rezlo to, odcházely převodovky, kotouče byly ještě tragičtější jak u Octávky a turbodiesly, to byla tragedie sama o sobě, každou chvíly odcházely vstřiky a žhavičky. Kolikrát i nový vstřiky od Motorcraftu ukapávali, šrouby co drží nápravu u nových aut zarezlý.Sorry jako, ale forda stejnýho roku výroby jako Octa 1 nikdy.
[…] Škoda Octavia (1996 – 2010) […]