Škoda Octavia 1.6 TDI

9 fotografiíčíslo technického průkazu

I obyčejná Škoda Octavia konečně dostala nový turbodiesel se vstřikováním common-rail. Jaký je?

Diskuze

38 komentářů

    aligator

    7,5 litra? Tak takuto spotrebu nemam s mojou oktavkou 1,9 PD ani ja v meste s fakt tazkou nohou…

    Autopujčovna

    Jazdil som na 1,6 TDI a mam rovnaky nazor akurat neviem ci je to v prevodovke. Pripada mi to ako keby 105koni z 1,9 lepsie cválali ako 105 z 1,6 -tky. 1,6 TDI ma 105 poloskapatých koni. Mam 1,9 TDI DSG prevodovka DSG je hrozne naprogramovaná, stále podraďuje na menší stupeň ihneď ak otačky klesnu pod 1350ot aj keď idete s kopca a čo je uplne sprosté ešte aj v "MANUALNOM REŽIME" po 180000 km začne trhať a čaka vas oprava za 40000 korun

    Michal

    Nechci být jízlivý, ale proč jste nešel do manuálu? To ho nesnášíte?

    mikes

    1) Kdyz chces jezdit s vytocenym motorem jezdi ve Sport rezimu.

    2) u DSG se dela servis tusim pri 160tis. km, byl udelany? :oD

    Tomas

    Me by spis zajimalo, kolik ten motor mel najeto…Jestli nebyl zajetej, tak tu spotrebu celkem chapu. Ale to by mel redaktor napsat sam….

    rout

    Tak to tě uklidním. S OII s 1.9PD jsem v čistě městském provozu = přískoky do školky, do obchodu a zpět, jezdil za 8.5l. S dvoulitrovým benzínem v MKIII kombi o metrák těžším, to kdysi bývalo +- za 10-11l podle ročního období. Podotýkám, že s oběma vozy jsem jezdil co se týče dynamiky jízdy +- autobus stejně. 😉

    mikes

    8.5 bezne v 1.9TDI? Tak to uz je umeni, to musim prehopsat celou prahu na 1 abych mel takovou spotrebu.

    Michal

    Ta spotřeba by tak hrozná nbyla, ale kdyby se jednalo o benzin. Takhle auto jemně postrádá smysl, navíc ho sráží špatně poskládaná převodovka. Pro firmy, které provozují taxislužbu to bude zajímavá volba, ale to je tak všechno. Kdybych šel do Octavie, tak by to byla benzinová 1.8.

    Johny.Rico

    Ano, 1.8 jedině…

    Peter

    Nedavno som sa v jednom fore zastaval motora 1.9 tdi PD ze lepsie taha je sviznejsi a uspornejsi.Reakcie na moj prispevok boli typu ci som normalny ze porovnavam predpotopny rachotajuci a nespolahlivy motor z traktora z vydobitkom novej doby.Nuz podla tohto testu sa pravda ukazala.A moj nazor je ze s tou hlucnostou pokial su na motore kryty ktore tam maju byt nieje to az take zle.P.S. Ako moze mat tento motor emisie 119g ked vychlasta 7.5l ? :-@

    Charger

    Co je pro tebe "nie tak zlé"? Občas jezdím v Audi A3 Sportsback 1.9 TDi, naposledy dneska a nejen že to nejede, ale ta hlučnost je přímo příšerná v celém spektru otáčkoměru.

    Peter

    Podla tvojho "obcas jezdim" usudzujem ze to audi je asi firemne a takym sposobom bolo aj zabehnute (t.J. za studena tlacim co to da) tak sa necuduj ze to netaha.P.S. A mozno je to len tou kvalitnou naftou (resp.Topnym olejom s prisadami)ktorej je tu dostatok aj na znackovych cerpackach.

    Charger

    No, to je dost možné, ale není to jediné auto s Tdíčkem ve kterém jsem kdy jel a ono je to vše tak nějak podobné 🙂

    Silverado

    pane Žáku – pokud je normovaná průměrná spotřeba motoru 1.9 tdi 4.9 litrů a většina lidí s ním jezdí skutečně za cca 5 litrů, novináři v testech za 5-6, je vše pochopitelné. Pokud ovšem má motor 1.6 tdi normovanou (automobilkou uváděnou) průměrnou spotřebu 4.5 a vy v testu jezdíte průměrně za 7.5, je něco špatně. Nebude problém ve vašem pravém kotníku, případně v jízdních návycích? S pozdravem RM

    Honzik

    Trochu pocbybuji o schopnostech redaktora(ů) jezdit s dieslovými motory. Vždycky se mi zdál Autoweb.cz ne příliš nakloněný naftovým motorům a současně ve mě články vzbuzovali pocit, že redaktoři nejsou schopni jejich potenciál plně využít. Je zřejmé,že charakteristiky benzínových a dieslových druhů motoru jsou značně odlišné a každý má své pro a proti. V případě že se s naftovým motorem jezdí jako s benzínem, tak těžko pak může vyjít spotřeba 4,5l. Pochybuji že by se tento motor měl točit, dlouhé převody naznačují, že výrobce myslel pravý opak. 105 koní není moc a nelze čekat výkony které nemůže podat. Veřím že že kdyby redaktoři drželi otáčky do 3000 tak spotřeba bude pod 6l a dynamika bude stejná. Zkusil bych to kdybych měl možnost:)

    Radim

    Zajímavé je, že na auto.cz také testovali octávii 1.6 tdi a tam si na spotřebu nestěžovali, ba naopak:)

    XJOHNNYX

    Problém je v tom, že CR motor je daleko citlivější na styl jízdy. Zatím co staré PD jezdilo "za pět litrů na sto" a při využívání všeho co motor uměl tak max za 8-9 litrů (mnou odzkoušené), tak CR motor při plném plynu bere klidně o dva litry více. Myslím si, že s lehkou nohou lze dosáhnout deklarované spotřeby, ale ono 105 koní vážně není moc a jezdit s tímto motorem na spotřebu bych asi neuměl. Proto mi přijde "sterý TDi" PD lepší…

    Pitrys

    Hodně lidma je systém PD dopředu zatracovám ale má určité vlastnosti, které si myslím budou spoustě lidem u CR motorů časem chybět. Ať už je to menší náchylnost spotřeby na způsob jízdy (a nižší spotřeba vůbec), nebo velký nástup točivého momentu v 1500 až 2000 otáčkách. Aby ještě doběh prodeje motorů PD v Oktávkách nebyl žádaným zbožím. Dříve bych tohle raději nenapsal ale po tomhle článku snad reakce nebudou tak drastické…

    XJOHNNYX

    nevím jak s tím prodejem, ale jinak s tebou souhlasím,celkem mi vyhovuju to "aktivní pásmo" otáček u PD. Navíc já rád řídím a proto mě časté řazení netrápí 🙂 a hrubý chod neřeším, na sametové ježdění mám šestiválec benzín 😛

    Rico

    Zdravim,

    clanek mi prijde uplne k nicemu. Precetl jsem si ho a jedine co jsem se z nej dozvedel je to ze Octavie dostala 1,6 ku motor s Common Rail, a ze hodne zere.

    Ale nejaky popis chodu motoru pri zaberu ci padani otacek nic. Je tu akurat spousta reklamy, kez by se Vam povedlo zvednout uroven clanku.

    A co se tyce Octavie, porad si myslim, ze pomer CENA / VYKON (nejen motoru ale jako celku) neni moc prihodny a ve sve kategorii ma hodne schopnejsich konkurentu.

    Nejlepsi posledni skodovka bylo Facko jeste s tim lautr ceskym podvozkem…

    mattt

    Diskuze pod naftovými auty produkce koncernu vw vždy nabízí ojedinělý druh zábavy :-)A dnešek nebude vyjímkou …

    Honza Zapletal

    Co takhle: Nižší spotřebu. Tečka. Pokud jde jen o emise CO2, tak už si to odvodíme. Někde se s nevypisováním té demence začít musí, tak proč ne u vás. Je to jako napsat – už v 1500 otáčkách nabízí motor vyšší točivý moment i výkon…opět jedna informace přebývá.

    kk

    Dobrý den. 1)Nechci se hádat, ale mám za to, že motoor 1.4 TSI se dodává do všech modelů s automatem anebo jen s 6-ti stupňovým manuálem – mám to tak v seatu leon taky a odstupňování se mi zdá celkem ideální. Proč by tomu mělo být u OII jinak? 2)Pokud má motor 1.6TDI CR opravdu "jen" 77 kW, nedivte se, že pocitově nejede oproti 1.9TDI – tomu totiž ve všech testech naměřili 84 až 90 kW bez úprav a krouťák min. 265 Nm.

    Autopujčovna

    Tak tí čo namerali 90KW by si mali isť nakalibrovať tu meraciu brzdu. 1,9 TDI 90Kw nema ani pri chiptuningu.

    A ted kto hovorí že VW- "TDI-PD =traktordiesel pre polnohospodarske družstvo" moc neklepe nech sa prevezu v BMW 320d,Honda 2,2, Fiat 1,6 JTD,1,3JTD, alebo aj stara dodavka r.v.2000 Fiat Scudo, P-Expert 2,0 JTD 2,0 HDI a až potom pochopí že VW stale doháňa uchádzajúci vlak aspoň v technike.

    Pitrys

    …a někteří prostě zarputile odmítají, že tento motor byl a je dobrý. Vivat Kia Ceed 1.6 CRDI

    alfons

    jo, byl dobrý, ale ve své době.. posledních pár let už byl neskutečne zastaralý o proti jiným dieslům… Jak už je to dlouho co byl uveden na trh?.. nebyl náhodou už ve felicii?..

    Zorba

    ve felicii fakt nebyl, tam se ještě dával starý diesel, bez přímého vstřiku a turba.

    mikes

    Ze by mely vsechny 90kW bych netvrdil, ale kolem 83-85kW klidne mely, zvlaste starsi verze. Ze se s chiptuningem nevytahne z toho motoru 90kW muze rict fakt akorat velky neználek, vytahli z toho i pres 110kW.

    chytrak

    Mam ji. Taky v manualu. pred tim jsem 2,0 TDI a kuli hluku a spotrebe jsem sel na 1,6TDi. V realu je motor opravdu vyrazne kultivovanejsi. Co se celkoveho projevu tyce jezdi jako benzinova 1,6 v jakymkoli jinym aute. Bohuzel i dynamicky a zejmena prestup z 2,0TDI byl sok. Po 4 mesicich jsem si zvykl a uz mi to neprijde. U nas. Jezdim ale taky hodne do nemecka a tam je bouzel mensi vykon znat – ve 160 na pridani plynu reaguje uz letargicky. Nicmene ta pohoda v aute za to stoji. A spotreba? Pri jakemkoli jezdeni do 100 km (i ve meste) vyrazne nizsi nez u 2,0TDI – mimo mesto bezne oklo 5l lze i min. Kdyz ale jedu tech svej 160 na dalnici tak mam prumer (nikoli okamzitou) 6,9-7,21 a s kazdym kilometrem rychlosti navic spotreba dramaticky roste. Ve 160 jsem u 2,0 mel spotrebu na vlas stejnou ale dostat se s nim v nizsich rychlostech pod 6 byl kumst. Naopak ve 180 uz zere 2,0TDI min – ma sestku a vyssi vykon, a tak jsou tam vyrazen nizsi otacky. Jo a 1,6 ma jednu vyraznou prednost – nezere olej. Resp. na 15000 km jsem dolil pouze 0,3 l. u 2,0 TDI to byl 0,5l kazych 3-5000 km. Takze vsem co s autem nechtej primo zavodit jen doporucuju.

    Pitrys

    Není nad osobní zkušenost, proto tenhle názor beru

    Charly

    Taky ji mám a mé zkušenosti jsou obdobné. Reakce motoru na sešlápnutí plynu následuje tak za 2 až 3 s (podle momentálních otáček), pak již táhne obstojně. Dlouhodobá spotřeba při úsporné jízdě 5.1, při razantnější to leze až k 6. Zvuk je kultivovaný, ale kolem otáček 1500 je v kabině nepříjemný dunivý hluk. Převodovka je "delší", ale dá se na to zvyknout – dobré spíše na dálnice.

    Honzy

    Nebudu ted řešit test ani spotřebu…mimochodem přijde mi že redaktoři by se měli zamyslet a nejezdit jak pr…ALE proč pořád přirovnáváte zvuk motoru PD k zemědělským strojům?????Někdy se běžte s nějakým(ne starým) traktorem svést…

    Michal

    Mám Octavii 1.6 TDI 2 měsíce, nejeto cca 4.000 km.

    Motor dynamiku má a táhne dobře (respektive odpovídá své výkonové třídě) ale je třeba motor více točit.
    Oproti 1.9 (která táhne hodně od spodu (od cca 1500 ot) ale zase zdechne u cca 3000) 1.6 začíná táhnout od cca 2000 a táhne až do 5000.

    Díky vysokému rozsahu otáček kde to táhne se s 1.6 se dobře předjíždí, nemusí se behem předjížnění přeřazovat, jako se to musí dělat u 1.9.

    Převodovka u Octavia 1.6 TDI má navíc převody hodně do rychla (na 5 je při 130kmh 2400, zatímco 1.9 je 3000), takže je nutné řadit o jeden rychlostí stupeň níže než u 1.9. Oproti 1.9 se tedy třeba s 1.6 více řadí (u 1.9 člověk v 50kmh dá 5 a pak už neřadí, tady řadit musíte).

    Někde v testu dynamiky naměřili u Octavia 1.6 TDI dobu zrychlení z 60 na 100 na 4ku za 12s, pokud ale to samé otestujete na 3ku dostanete se na 6s ….

    Je zkrátka potřeba s tím jezdit jinak než je člověk zvyklý s naftou.

    Motor se v podstatě chová jak benzín (jízda , hlučnost), z nafty má pouze nízkou spotřebu, díky zpřevodování je dost optimální spotřeba při dálniční rychlosti.
    Teď jsem jel z Insbrucku přes Mnichov do Prahy, v Rakousku a ČR 130 kmh dle navigace (140 dle tachometru), v SRN 150-160 a spotřeba 6.0 l / 100.
    Při jízdě na dálnici při 130 kmh (dle navigace) na úseku rozvadov – Praha to bylo 5.5 l / 100. Prázdná dálnice, jízda na tempomat.
    Při jízdě po okreskách bez provozu se člověk dostane i na 4.0 l /100.

    Jedinou nevýhodu osobně vidím v tom, že při špatném rozjezdu je schopné to chcípnout, což se u 1.9 nestane….

    Pokud nebude problém se spolehlivostí (což prověří až čas) bude to myslím povedený motor 🙂

    Přeji všem šťastnou ruku při výběru.
    Michal

    jasukv

    Naprosto souhlasím, mám ji půl roku a najel jsem 9000 km. Pouze samé klady, jsem spokojen. Před tím jsem měl 1,9 TDi 220.000 km ….a nový motor je lepší…. Hezký den.

    Sniper

    7,5l/100km ? Blbost. Najezdil jsem s octavii II 1,9 TDI 2 roky po sobe pres 200 000 km a pokud jsem nejel jako prase,tak jsem mel vzdycky spotrebu bez dalnice kolem 5 s dalnici do 150km/hod 6 strop 6,2 a to ta octavka mela uz jeto asi 70 000 km. Autor clanku musel jezdit trosku jinym zpusobem, protoze tohle mi prijde jako kombinovana spotreba jeste navic na novy motor s vice koniky prehnane. Je to po 2 co koukam na test auta na tomto serveru a musim rict, ze na naftaky ma autor spatny nazory. Priste uz jsem nezavitam.

    helios

    Nejsem si jistý zda pan redaktor jezdil v octavii 1,6tdi.vlastním tento automobil a jeho spotřeba se zatím nepřehoupla přes 5,6l na 100km.Krátké tratě 5,5,při dálničním provozu 5,3(140-155km/h.)asi těch 7,5litrů počítá za 150 ujetých kilometrů.

    Juri

    Ach jo, to jsou fakt hlouposti co tu někteří píší, plno trubců co o těch motorech ví absolutně prd, 1.9 tdi jsou motory povedené, proč si asi vozy těmito motory vybavené drží cenu???…asi jen tak ne?? Ty motory mají běžně o 10 a+ kw víc než uvádí výrobce a to bez chipu , at tady nepíšou bláboly ti co o tom nic neví a s názory typu jedna bába povídala at skočí do zdi. Tdi 1.9 jede, nežere a hlavně se nesere a to je +++++, proto jsou ty motory tak oblíbené a bezkonkurenční, většině lidí určitě nevadí, že jsou na volnoběh hlučnější, stejně to ve voze poznat není

    Toni

    Auto má své velké plusy a velké mínusy. Vezmu to popořadě

    1. Ve 160 tis km měněno:

    a) Rozvody komplet
    b) Komplet spojka, sada SACHS
    c) Komplet kapaliny
    d) EGR – zaslepení, deaktivace
    e) DPF – odstranění, deaktivace
    f ) Silentbloky přední
    g) Repase kompresoru klima
    h) Repase piezoelektrického vstřikovače

    2. 192 tis km
    a) Chiptuning, úprava na 140 koní

    3. Nyní 205 tis, čeká mě zadní náprava, silentbloky pokud vůbec půjdou vyměnit, nebo komplet ramena

    Motor na válci skutečně měl naměřeno 105 koní a  lehce nad 250 Nm, konkrétně 256Nm. Už v základu se neprojevovalo nijak letargicky a naopak mne překvapilo čiperností a zátahem, který se projevil již od 1500 otáček. Jízdní vlastnosti dobré a řazení by mohlo být kratši a 6ti kvalt. Řídím ho jak benzín, tj. při řazení nepodtáčím, ba naopak vytáčím. Spotřeba je hodně závislá na stylu řízení a hlavně… na DPF. Když je dpf čisté, průměrně jsem se dostal na 5.5L. Když je DPF zanešené, častěji regeneruje, tak hodnoty stoupnou na 5.8L.

    Po chiptuningu na 140 koní auto výrazně ožilo, nekouří a jezdí se s ním skvěle. Doplňuje to dynamiku do dlouhých převodů a celkově to autu sluší. Výrazně lepši jízdní vlastnosti se objevily i po zaslepení EGR a hlavně po odstranění DPF spotřeba klesla o 0.5L.

    Pokud si toto auto pořídíte, připravte se, že vás potká a nemine okolo 150 tis km to, co mne. Spolehlivě a jistě vám odejde EGR, potká vás DPF, který pokud nebudete řešit repasí a protisměrném vypalování v peci preventivně v 100tis km, tak bude na výměnu. Dále budete řešit nápravu, rozvody a samozřejmě spojku – hlavně dvouhmotný setrvačník. Pokud si sečtete ceny náhradních dílů a vřele doporučované návštěvy autorizovaných servisů a jejich hodinovou sazbu, budete mít sice v servisní knížce pečlivě vyplněné vše, přesně podle servisního plánu ale za daň: astronomické náklady. Dále jsem do toho nezapočítal ještě jak dlouho vám vydrží piezoelektrické vstřiky a  turbo…

    O své auto se starám jako o mazlíčka, každých 15000 km výměna oleje Mobil1 5w 30, Výměna vzduchového filtru, tankuju u prověřených čerpacích stanic, přidávám pravidelně aditiva VIF, nejezdím stylem brzda plyn, jezdím na diesel spíše delší vzdálenosti, nepodtáčím motor…

    Přestože respektujete všechny zákonitosti šetrného stylu jízdy, koncernové díly vám stejně jednoho dne řeknou NE.

    Zkoušel jsem i jízdu s automatem 7 DSG a  tuto kombinaci nedoporučuji. Převodovka drží motor v nízkých otáčkách, motor se trápí, duní a převodovka v jízdních režimech si s tímto motorem moc neví rady.

    Až koncern začne prodávat DPF, které nebudou stát 25 tis a v některých případech dokonce 50 tis na tento motor, ale za dostupnou cenu, nebudu jej odstraňovat. To samé platí o spolehlivosti EGR a o výdrži dvouhmotného setrvačníku. Až budou autorizované servisy náhradní díly prodávat též za dostupné ceny a hodinovou sazbu upraví do přijatelných mezí s radostí je budu navštěvovat.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist