Škoda Octavia 1.4 TSI Elegance

9 fotografiíŠkoda Octavia

Chcete vědět, proč je tahle motorizace lepší než všechna tédéíčka dohromady? Čtěte dále!

Diskuze

47 komentářů

    Cjoctavian

    Tato varianta motora (rovnako ako 92kW v Superbe) ma len turbo = mate chybu v druhom dokaze.

    Inac suhlasim s kladnym hodnotenim motora 🙂

    vorlajz

    Cjo…, ale zas taková pecka to není, ne??? 😛

    :o)

    Cjoctavian

    ale je :)) Dnes somn jej skoro urval spojku :))

    Dalibor Žák, autoweb

    Tak tomu se říká Epic Fail… Jasně, že motoru 1.4 TSI v Octavii i Superbu pomáhá jen turbodmychadlo. Kompresor je jen pod kapotou silnější varianty, kterou má k dispozici Golf nebo Scirocco.

    SKAJA

    No a co takhle to opravit…nebo na to jsou čtyři hodiny času málo??

    …hlavně, že jste nezapomněl plivnout na jedna-devítku, o které vlastně článek ani není, ale hlavní podstatu – jedna-čtyřku zvrtáte 😛

    Nicméně jinak musím souhlasit, 1,4TSI je v civilní oktě druhej nejlepší motor, hned po 1,8TSI. O naftě dnes nemá cenu vůbec uvažovat, rozdíl v pořizovací ceně a následným servisu je takový, že se v reálu bude jen těžko vracet. A ve všech ostatních ohledech mají TSIčka jasně navrch. Sám mám 2.0TDI, ale víckrát bych tu chybu už neudělal 😉

    Dalibor Žák, autoweb

    Vidíte… já žiju posledních několik měsíců v dobré víře, že má tahle Octavia pod kapotou kompresor s turbem a třetina populace ČR žije v přesvědčení, že Paroubek s Rathem jsou pro nás to nejlepší.

    Teď si vyberte, co z toho je horší.

    turbo

    ja Vas proste miluju :))

    vorlajz

    a jak se Vám ten motor pozdával kolem 4 tis ot. mě přišlo, že to už moc "netahalo" … můje 2.0 FSI mi přišlo živější, ano, má výšší výkon, ale krouťák stejnej a zrychlení taky… :/

    Dalibor Žák, autoweb

    Podle toho, jakou máte zařazenou rychlost… na šestku už se to opravdu nerozjede, ale to bychom toho chtěli po motoru 1.4 už moc. Myslím, že bychom měli opravdu smeknout před tím, co se konstruktérům VW podařilo. Tahle pohonná jednotka si titul Motor roku vážně zaslouží, ať už ve verzi s kompresorem nebo bez něj.

    ondráš

    Najezdil jsem s touto motorizací v Golfu VI a Golfu variant V několik stovek kilometrů. Zatímco v "krátkém" golfu se sotva polovičním zatížením představovala ona 1.4 TSI "důstojnou" motorizaci, pak v těžším kombíku ve třech lidech byla o poznání slabší. Motor byl letargický, musel se více vytáčet, o poznání více "papal" a při dálničním tempu byla šestka skutečně příliš dlouhá a do kopce dýchavičná. K výrobcem udávané spotřebě se kombík nepříblížil ani na dostřel. S plně naloženým autem si pohodové cestování nedovedu představit. Udávaný krouťák 200Nm od 1500/min je spíše papírová hodnota, motor nejen pocitově "táhne tak od 2700/min. Jedná se o objemem malý přeplněný motor s vysokými plnícími tlaky a kompresním poměrem. Pokud se nepletu je blok motoru z litiny. Opakovaně jsem pozoroval, že se motor i při nikterak rychlé či agresivní jizdě (otáčky do 3000/min) dost zahřívá. Nemohu se ubránit dojmu, že v kategorii do 2.0 l je dobrý atmosférický motor dosud nepřekonanou zážehovou motorizací. A to jak z pohledu řidiče či spotřeby při běžné nedefenzivní jízdě, tak z hlediska "trvanlivosti".

    vorlajz

    no to je přesně to co jsem psal… nejen, že to bylo "nahoře" už takový chcíplý, tak navíc to rozhodně netáhlo od 1500 ot. ale zase jsem s tím motorem najel pár km… 🙁 rozhodně to není špatný motor, ale ne všem bude asi vyhovovat… 😉

    f4o

    pan zak som sice slovak a do vasej politiky ma v podstate nic ale zabavil som sa dobre:D

    Fuzzy_Stone

    trefa do černého

    MinO

    Ked hovorite o prvom diesly s common-rail pre Octaviu, nema nahodou naftova RS-ka prave diesel s common-rail? Pokial sa nemylim, tak je to ten isty motor (vykon 125kW), co montuje aj AUDI, a tie maju CR.

    vorlajz

    to ano, ale myslím si, že autor měl na mysli 2.0 TDI CR ve variantě 103 kW… 😉 nikoliv 125 kW jako má RS, Superb 2 a Yeti! 😉

    Dalibor Žák, autoweb

    Ano, Octavii RS bych do přímého srovnání nedával. Už jen její cena je někde jinde a výkon také. A není to "obyčejná" Octavia.

    karel66

    Není pochyb že Octávia je kvalitní auto , koneckonců je to derivát Golfu , ale proč proboha po faceliftu vypadá jako svoje vlastní kopie z Číny ?! Ze všech nových Škodovek vypadá nejpodivněji i když Superb je taky nějaký divný . Není to nakonec ůmysl koncernu : Škodovky mohou nabídnout kvalitu made in Audi ale zato musí být tak hnusný až vám z toho naskočí pupínky ?

    Antuan

    Ja nevim proc proboha tak zatracujete motor tdi pd je to nejpruznejsi diesel z jakym sem se setkal a tdi cr mu nesaha ani po paty co se tyce pruznosti a spotreby a kdyz se do toho davalo to co melo tak to byl nezmar

    pes

    HA HA HA HA…

    Takhle jsem se poránu ještě nenasmál 🙂

    Andrew

    To myslíte vážně? Vždyť se s tou parodií na motor nedá jezdit, nehledě že musíte mít nonstop na hlavě sluchátka. Ale je fakt, že nemusíte připlácet za masážní sedačky … jenže ty vibrace nejdou vypnout, když už jich máte plné zuby. To peklo co se rozpoutá při sešlápnutí plynu je naprosto nepopsatelné. Chrochtání, dunění a chvění doprovází celý váš pokus o akceleraci, která se koná asi tak v rozmezí jednoho tisíce otáček a pak můžete zase řadit. Opravdu skvost.

    Tenhle motor je dobrý do traktoru nebo jiného užitkového vozu, tam tyhle věci relativně nevadí, ale do osobního auta za půl mega? Žít s tímhle každý den? To musí být někdo opravdu nerozumný a nebo neměl na výběr.

    Andrew

    Pardon, já zapomněl … do nedávna žádný ze zákazníků Škodovky neměl moc na výběr.

    Marios

    Jak nemel donedavnio zakaznik skody na vyber? Z benzinu tu byly do OII napriklad 1.6 FSI ci 2.0 FSI, ktere jsou hodne dobre motory A pak tu jsou skvosty 2.0 TFSI a 1.8 TSI, takze jakypak nemel nekdo na vyber?

    Charger

    FSI hodně dobré motory? nemyslím si…

    vorlajz

    tak to je voda na můj mlýn… 2.0 FSI je parádní "dvoulitřík"… ale jestli jsi s ním jezdil a neoslovil tě, tak napiš proč??? 😉 nebo prostě nějaký argument proč není dobrý! 😉

    moje argumenty jsou tyto… táhne odspodu téměř až do zásahu omezovače, je to tichý, ve vyšších otáčkách to má sexy zvuk 😀 a když jedeš normálně, tak na výkon a objem to má i dobrou spotřebu! 😉

    Andrew

    No prostě neměl na výběr. Vemem si to postupně. A oprostíme se teď od RSka, to prostě není běžná Octavia a cenou je taky trochu jinde.

    Diesely:

    1.4 TDI PD … nejhorší motor všech dob. A zároveň nejětší podvod všech dob. Ostatně tady na autowebu je někde jeho test ve Fabce, tak se můžete všichni podívat proč.

    1.9 TDI PD … když opominem ty věci s hlukem a vibracemi tak má na svůj objem malý výkon. Dvoulitry mají dnes běžně přes 100kw, tedy kolem 130-150 koní. A když se chce i víc, viz dvoulitr od Audi se 170 koníky. Takže z 1.9ky 77kw je výsměch. A to jsou v nabídce i výkonoství verze s 50kw. To zní jako nabídka před 20ti lety. Jediná jeho výhoda je úspornost. Žádnou jinou výhodu nemá.

    2.0 TDI PD … nemám osobní zkušenosti, ale prý je to 1.9 v bledě modrém, pouze je podstatně výkonnější, takže už se za něj normální člověk nemusí vyloženě stydět.

    Benzíny:

    1.2 HTP … tady snad ani nemá smysl nic říkat. V době kdy to byla "novinka" byl slabší dokonce i než 1.0 od Toyoty. Potom dostal druhou výkonostní, silnější, variantu, a nyní dává stejný výkon jako 1.0 VVTI před deseti lety. Skvost.

    1.4 … 83 koní z 1.4ky? Toyota má 1.33 100 koní, Hyundai 1.4 také 100 koní a tak by se dalo pokračovat dále … prostě slabota. V Octavii je sice silnější, ale ta je zase moc těžká a auto je líné, hlučné a žere.

    1.6 … 100 koní na 1.6ku je opět dost málo. Třeba výše zmiňovaná Hyuidai má z 1.6 126 koní. Kdyby ten motor aspoň byl úsporný, když už je poddimenzovaný, ale to taky není. Pamatuju si náš starý Focus s 1.6kou, měl taky jen 100 koní, ale jezdil o litr a půl úsporněji. A to je historie stará tak 13 let.

    1.8 TSI a 1.4 TSI jsou oba v nabídce Škodovky velice krátce a jsou to nejlepší motory, které si do ní lze pořídit, pokud nenajezdíte alespoň 50 tisíc km ročně (potom už se opravdu vyplatí přemýšlet o tom dvoulitrovém dieslu).

    3.6 FSI … ohledně tohoto motoru do Superbu tu již někde byla nějaká diskuse i test a moc dobře nevyšel. Superb se s ním jevil jako přemotorovaný (zbytek auta za výkonem motoru zaostával) a to i přes to, že je opět výkonostně poddimenzovaný ("originál" v Passatech je znatelně výkonnější) a jeho výkon dělá svému objemu docela ostudu.

    Takže do příchodu motorů TSI prostě zákazník Škodovky neměl na výběr ani jeden moderní motor. Všechny byly výkonostně dost slabé na své objemy a s tou spotřebou, kromě 1.9 TDI PD, to taky nebylo nijak zázračné.

    richard28

    Niak ste zabudli v tomto zozname motorov aj na silnejsie varianty 1,9TDI PD. Napr ja jazdim vo Fabii RS ta ma 130k, 310Nm. Motor je vnutri pocut akurat tak do 15 km/h potom ho nepocut vobec(ak nie je otvorene okno) Velmi slusny krutak ma od 1.700 do 4200 ot nad 200Nm. Spotreba aj pri jazde "a la idiot bez mozgu" neprekroci 7,5l na 100km. Pri normalnej jazde 5,2-5,5l. Atmosfericke FSI maju dost velku nevyhodu ked do nich clovek neda 98 oktanovy benzin su lenive a su dost poruchove. Nechcem vyznet ze som TDI fanatik, koncom mesiaca mi pride 1,4TSI 160k v Golfe, ale neodsudzujte to v com ste nejazdili.

    mikes

    Typicka "objektivni" a "vyvazena" analyza :oD Jen tak od pasu – 1.4 umela i 74kW, BMW dela nyni dvoulitr diesel s 81kW, je to trapny motor a vysmech, ze ma takovy maly vykon?

    1.9 existovala verze i 150k a uz to je nejaky patek, ze se neobjevil v Oct. neni chyba motoru. Kolik km jste najezdil s tou zazracnou 1.0VVTI? Na papire vypada spousta veci hezky, praxe ovsem trochu kulha. Jaka 1.4 ma byt v Octavii silnejsi mi neni jasne, ale nejsem znalec jako pan Andrew :oD

    Honza

    To je marné. Někdo upřednostňuje plynulý postupný zátah (ať diesel nebo benzín) a někdo zase nic – zrychlení v rozmezí 1.500 rpm – a nic 😀

    Tomáš

    Naprosto souhlasím, systém PD patří do šrotu a s ním i celá Škodovka.

    Honza

    …Chléb s uhlím beru si do práce…. Prosím tě, tobě už ten dehet ničí mozek…

    kk

    To máš pravdu, není to tak dávno, kdy to byl opravdu převrat a ani dnes se mezi diesly neztratí. Bohužel zrychlení a zátah není vše, navíc verze PD dost žerou v mnoha případech olej a nezřízeně hulej při prudké akceleraci – a je fuk kolik mají najeto, prostě hulej saze. To také asi byly hlavní důvody proč přejít na CR, i když, marná sláva, ta tolik pružná už není i když papírově a politicky samozřejmě ano.

    Michal

    Prechod na CR u VW alebo celkovo v koncerne bol marketingový tah (dotácie, výhody atď… veď na vyrobu TDI PD išli kvantá dotáciíí lebo to skladali dôchodcovia :-), ), CR je sice dobrý (PD dosahovalo vstrekovací tlak 2050 BAr ked common rail fical na 2 generacii pri 1650 bar),ale ako som mal možnosť nahliadnuť do budúcnosti a co tak spojenie systému PD s variabilným priemerom a zdvihom vačky pre pohon PD (podobné systému VTEC)…. budúcnosť? Nechajme sa prekcvapiť 🙂 Možno sa tn vami zatracovaný systém PD znova dostane na trh 🙂

    traktorista

    variabilni casovani u dyzlu prd prinese, si to odsimuluj. A pri tech 2000 barech to ohyba hlavu, coz je vylozene funny

    Kobyla

    1,9tdi pd je společně s Twin Sparkem 2,0 nejhorší motor,ovšem každý žere neco jinýho.Konečně mají škodovkáři nový téma,pčed tím se předháněli za kolik jezdí a jak božský zvuk má chrochtadlo vw,ale jednu důlwžitou věc stále přehlíželi a to problém tdi.

    Fuzzy_Stone

    😀 😀 😀 😀

    kvido

    za ty peníze bych čekal životnost motoru včetně turbodmychadla alespoň 300 km. To je ovšem utopie.

    Andrew

    Možná ani ne. Resp. asi jak u koho. Známej s tím má nalítáno přes 200k bez jakýchkoliv oprav, jen s běžným servisem.

    Dan

    Nedávno jsem jel přes Linec a Salcburk do Německa. Všude samé omezení rychlosti, obrovské množství aut, kolony, takže bych řekl, že podobný motor se moc nevyužije.

    Chtělo by to jezdit s tímto motorem mezi půlnocí a třetí hodinou ranní 🙂

    idler

    Pan Žák asi nemá rád dieslové motory.

    Srovnávat hlučnost motorů benzin, diesel to mě přijde přinejmenším k zasmání.

    vorlajz

    ty jo… ale věci se srovnávají… a co bys měl asi jinýho porovnávat??? když benzín a naftu??? 😉

    idler

    naftu z naftou a benzín s benzínem. To je prostě daný, že diesel je hlučnější na tom neni co porovnávat ne.

    idler

    jasně, ale hlučnost? ta je prostě daná.

    idler

    jasně, ale hlučnost? ta je prostě daná.

    Tak proč se tedy srovnává spotřeba benzínu a nafty?

    mates

    Byt autorem clanku, byl bych opatrny s uzivanim vyrazu \“predpotopni TDI\“. TDI od VW se systemem cerpadlo-tryska je zlatym motorem, ktery vas nikdy nenecha ve stichu. Je sice super, ze dnesni CR agregaty maji nizsi hluk, spotrebu, emise CO2, vyssi vykon, ale co je vam to platne, kdyz jsou zatracene poruchove. A zrovna CR se VW moc nepovedly (narozdil od jinych automobilek). Pokud se mne tyka, zustanu i nadale zastancem starych traktoru s primitivnejsi, ale spolehlivou technikou…

    mates

    vratime se zase na zem, ne? tato diskuze je o TDI PD od VW, ne o vasem Ziguliku… btw, takovyto koment bych cekal od baletky, ne od chlapa!

    mates

    souhlas na 100%! bezporuchovy motor, ktery, je-li rizen clovekem, ktery vi, co dela, natoci 500.000km bez jakychkoli problemu! navic je skoro neuveritelne, ze Octavia s tak starym typem motoru, dokaze jezdit kolem 5-5.5 l/100km

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist