Škoda Octavia 1.2 TSI

48 fotografiíobytná auta

S dvanáctistovkou dává Škoda Octavia smysl, pokud se považujete za rozvážného řidiče. Pro dálniční střelce ale tohle auto moc není.

Diskuze

53 komentářů

    XXX

    Sice zatím nemám osobní zkušenost, ale test působí velmi realisticky a hodnověrně. Bez nekritického vychvalování (jak je u nás u škodovek často zvykem)
    Palec nahoru.

    Zdenek

    Nekřivdíte tomuto motoru nějak moc 🙂 ? Nejel jsem s timhle motorem sice v Oktávce, ale měl jsem možnost jet s ním v golfu VII a opravdu se mi tak hroznej nezdál, naopak pro normálního řidiče uplně ideální a to i na dálnici. Já jezdil kolem 7l rychlost mezi 120km – 150km dálnice, mimo dálnici za 5,8l klidná jízda když byla nutnost předjel jsem prostě žádná brzda provozu. No nevim jestli nemá golf jinak nastavený převody nebo jestli je o tolik lechčí než Okta. Je tam trošku znát prodleva než zabere turbo, ale nic hroznýho. Třeba oproti minulému tsí tohle neni tak náchylný na spotřebu když šlapete na plyn. Třeba 1.6GDI se mi proti tomu zdá jako lemra lenivá teda v nízkejch otáčkách a určo žere víc než tohle nové TSI. Hodně bych se rozmejšlel jestli dízla 1.6 TDI 77kw nebo tenhle motor. Muj názor.

    jan

    Co má s tím společného motor 1,6 GDI ? Tento výborný motor nebyl vyvinut pro to aby konkuroval problémovým motorům TSI.Spolehlivý atm.motor si jde svou cestou,pro většinu uživatelů výkonově zcela dostatečný.Pozlátko ve formě pocitově většího zátahu u turbo motoru nemusí být pro každého zásadní.Dobře jezdit můžou auta s turbem i bez něj.Problém Oct.1,2 není v motoru ale v bubnující zadní nápravě.Pěkně děkuji,to já nepotřebuji.Vzít raději Golfa 90kw a je problém vyřešen.

    Ross

    Naprosto souhlasim, jako zakladni motor mi prijde naprosto dostacujici, kdyz to srovname s drivejsi 1,6 75 kw nebo nedejboze 1,4 59 kw je to rozhodne krok dopredu. Take souhlasim s tim ze 1,6 GDI je lenivy, neverim ze ten motor ma 99 kw… Ten diesel je za prilis velky doplatek, beznemu uzivateli se to ani nemuze vratit, asi bych radeji volil i 1,4 TSI, se kterou jsem mel tu cest a je vynikajici…:)

    Ty máš nějaké tajné informace o problémech nových TSI?

    Zdenek

    V žádným případě neříkám že motor 1.6GDI je špatnej motor, jen poro mě osobně je lepší nové tsí 1.2 77kw, ty máš jinej názor a já to respektuju. Moje reakce byla na autora článku a to že jsem tento motor srovnal s 1.6 GDI je moje osobní zkušenost a muj osobní pocit, ty máš určo jinou zkušenost a já ti jí neberu. Mimochodem ty jsi jel jak s 1.6 GDI tak s nynějším tsí 77kw? A nerozumim tomu proč by měl být pocit z většího zátahu pozlátko 🙂 , protože když potřebuju třeba předjet na okresce kamion tak se jako u 1.6gdi nemusim tolik rozmejšlet kolik na to mám prostoru a to je podle bezpečnější. No ale abych jen nechválil zase žádnej velkej zázrak nebo trhač asfaltu ta 1.2 tsi neni a hlavně čas ukáže jestli je i spolehlivá narozdíl od starší verze. Jako základ je tenhle motor ideální aspon v golfu si myslím že jo. Ale při koupi auta rozhoduje cena a osobní potřeby, takže kdybych si ted měl kupovat nové auto zařadil bych do výběru jak golfa nebo leona tak i kiu ceed s tim 1.6gdi.
    Jinak 1.4 TSI 90kw by byla jasná volba jenže v tomhle případě rozhoduje i cena a ekonomika provozu a tady se cena 1.4 TSI 90kw už nebezpečně blíží TDÍčkům.

    1.6 GDI natrhne 1.2TSI zadek kdykoliv si řekneš, to že jsi líný řadit tě neomlouvá. A i30 rozhodne na silnici neposkakuje – má totiž ML.

    Michal

    Takže si to shrňme. Auto je obstojně prostorné a velké, to zákazník ocení. Co naopak neocení, je bouchání zadní nápravy a její odskakování na českých \“kvalitních\“ silnicích, tady je to oproti minulé generaci jasný krok zpět. Je zajímavé, že někteří výrobci \“torzku\“ odladit umí, Škodě se to moc nedaří, je to asi daň za zbytečně velký kufr, který reálně člověk využije 1-2x do roka. Jedinou \“normální\“ řidičsky zajímavou Octavií tak zůstává 1,8 tsi.

    XXX

    To lepší předjetí s turbem samozřejmě bude lepší v případě že si s atm. nepodřadíš. Když svůj motor znáš, rozumíš mu a baví Tě s autem pracovat, nemusí být turbo lepší volbou, ani bezpečnější při předjíždění.

    Zdenek

    Jo kamaráde tak to ti nevim jestli to GDI všude tomu 1.2 TSI 77kw natrhne zadek :-), v nízkejch otáčkách určitě ne. No když to vytočíš vejš tak jo, ale řadit u toho musíš jako u WRC na rychlostce v horách v Monte Carlu 😀 😀 (což má taky něco do sebe). Jinak souhlas s tim poskakováním.

    petr

    Projel jsme se s autem KIA CEED SW jak 1.6 GDI tak i s 1.6 CRDi. Musím pochválit podvozek. motorově to není žádná sláva co se týče výkonu. Motor TSI jsou sice výkonově vzhledem konstrukci někde jinde, ale spolehlivost není vůči atmosféře dobrá. Jaký najít komprosit? jedině jsi koupit obě auta , najet 50.000km a pak soudit.

    Michal

    Atmosféry mají jinou charakteristiku než malé motory s turbem, tohle srovnání bych sem netahal, obojí má svá pro a proti. Pokud se ale budeme bavit o komfortu jízdy, má základní Ceed oproti základní Octavii jasně navrch.

    RV

    Pánové, jakou do testovaného auta dáváte zátěž při testech zrychlení a brzd?

    Dalibor Žák, autoweb

    Pokud to podmínky dovolí, tak měříme s plnou nádrží a s řidičem – tedy bez dalšího zatížení.

    RV

    Děkuju moc za odpověď. Zrovna u téhle motorizace by mě moc zajímal i čas, za který auto rozšlapete z 80 na 130, když bude maximálně zatížené 🙂 Třeba někdy příště, prosím, budete-li mít možnost. Hodně úspěchů ve Vaší práci

    Možná by bylo ještě lepší to měřit s plně naloženým bržděným přívěsem.

    Čo si predstavujete, Kefalín, pod takým pojmom \“komfort jazdy\“?

    Verny_2013

    Ahoj,pár postřehů k článku a diskuzi. Motor 1,2TSi 77Kw je jako základ skvělý, určitě jasně lepší než předchozí emisemi sešněrované 1,6. Problém je že optimální volba pro octu III by byla 1,4Tsi 90 Kw v kombinaci s multilinkem. Bohužel nemá ani jedno. Tento motor je potřeba srovnávat s 1,6GDi 99Kw a tom korejská atmosféra prostě nemá šanci – kultivovaností, spotřebou, zátahem. Turbobenzíny jak píše autor výstižně v článku vyžadují dieselový způsob jízdy 1800-4500 ot. v tom je jejich síla a bonusy kterými jasně předčí benzínové atmosféry. Kdo chce jezdit \“sportovněji\“ mezi 4000-6000 pak mu vyhoví GDi, to je taky výborný motor, má špičku, je živý na atmosféru poměrně úsporný. Pro mě je ale jasná volba turbobenzín jeho jedinou nevýhodou může být větší poruchovost ale to snad už chlapci od VW vychytali. Zpět Oktávce III. Testované auto je prostě schizofrenní, základní motor, extrémní výbava i cena a ve výsledku bohužel z mnoha důvodů průměrné auto které nesplnilo mé očekávání proto jsem koupil Golfa 7. Škoda se opravdu moc nevyznamenala mixem techniky, designem ani cenovou politikou a už vůbec ne marketingem, to je prostě amatérismus. Nedivil bych se kdyby tam do roka začaly padat hlavy.

    Michal

    Co myslíš? Průměrně inteligentního člověka by napadlo tlumení nerovností a třeba akustický komfort, netušil jsem, že na webu pro autaře to je nutné někomu vysvětlovat..

    Zdenek

    Jak můžeš vědět že spolehlivost těchto nových TSI motorů neni dobrá? To podle mě ukáže až čas. Neplet si to ze staršími TSI, která sice mají stejná výkonová čísla, ale jedná se o uplně jiné motory. Uznávám že je v tom trošku guláš, když třeba do nového Rapidu se budou stále montovat staré TSI. Ale Oktávka Golf VII Leon mají už nové TSI.

    Já to vím, ale zajímalo mě, co si pod tím představuješ ty. Kolik jsi toho vlastně najezdil s Ceedem a novou Octavií na 17\“ kolech?

    Kuban

    že by konečně něco co dává smysl? Myslím úroveň článku… Konečně něco relativně nezaujatého a hlavně střízlivého… A to jak kritiky TSI či podvozku…. to se moc často na autowebu nestává….

    btw. ke zrychlení…
    1) máte tam 225 gumy, to dost ovlivňuje zrychlení. A to negativně.
    2) pokud to byla elegance výbava, čekejte, že je to 100kilo těžší než základ….

    pokud jste vůz nevážili, tak to udělejte, budete hodně překvapení !!!! Ale reálná hmotnost se v testech v ČR tak nějak neřeší….

    to jen k vysvětlení, proč jste měli problém dosáhnout lepší dynamiky. 🙂

    Kuban

    to rozhodně ne…
    1) protože je přívěs bržděný
    2) protože záleží jak dobře samotný přívěs brzdí.

    smysl má pouze a jen, vzt auto v základním provozním zatížení, a pak ho naložit na nejvyší přípustnou hmotnost…

    víc objektivity z toho už nevymáčkneš 🙂

    abeceda

    Vysokovýkonné diesly od BMW + xDrive je ostuda.

    Je sice hezké, že v testech není základní Octavia až tak špatná, jenže v přímém porovnání s Golfem VII je nedobrá, jak jízdními vlastnostmi, tak i provedením.
    Vím, že se na mne navalí mnoho nesouhlasu, ale vydržím to 🙂

    1) Zadní náprava – jízda po kostkách a nedobrých silnících je střešná. Oproti tomu Golf jede jako v bavlnce, protože má i se slabšími motory lepší nastavení tuhé nápravy, nebo i zadní nápravu ve víceprvku, – Škoda že škoda až od 1.8. Omluvou nemůže být v žádném případě cenový náklad, ale fakt, že Volskwagen chce Škodu jako takovou posadit proti koncernu o kategorii níže – chce z ní udělat opravdový lidový vůz.
    2) Mnoho se ani nemluví o faktu, či spíše vůbec…, ale podívejte se třeba na odhlučnění kapoty – Golf ano, Octavia pouze u určitých motorizací. A tak by se dalo při přímém porovnání najít mnohé, v čem a oč je Octavia „okradena“. Přitom stejné motorizace se cenově mnoho neliší.

    To byla jistě ironie, ale u blba tvého formátu mě vůbec nepřekvapuje, že jsi to nepochopil.

    XXX

    Sice zatím nemám osobní zkušenost, ale test působí velmi realisticky a hodnověrně. Bez nekritického vychvalování (jak je u nás u škodovek často zvykem)
    Palec nahoru.

    Zdenek

    Nekřivdíte tomuto motoru nějak moc 🙂 ? Nejel jsem s timhle motorem sice v Oktávce, ale měl jsem možnost jet s ním v golfu VII a opravdu se mi tak hroznej nezdál, naopak pro normálního řidiče uplně ideální a to i na dálnici. Já jezdil kolem 7l rychlost mezi 120km – 150km dálnice, mimo dálnici za 5,8l klidná jízda když byla nutnost předjel jsem prostě žádná brzda provozu. No nevim jestli nemá golf jinak nastavený převody nebo jestli je o tolik lechčí než Okta. Je tam trošku znát prodleva než zabere turbo, ale nic hroznýho. Třeba oproti minulému tsí tohle neni tak náchylný na spotřebu když šlapete na plyn. Třeba 1.6GDI se mi proti tomu zdá jako lemra lenivá teda v nízkejch otáčkách a určo žere víc než tohle nové TSI. Hodně bych se rozmejšlel jestli dízla 1.6 TDI 77kw nebo tenhle motor. Muj názor.

    jan

    Co má s tím společného motor 1,6 GDI ? Tento výborný motor nebyl vyvinut pro to aby konkuroval problémovým motorům TSI.Spolehlivý atm.motor si jde svou cestou,pro většinu uživatelů výkonově zcela dostatečný.Pozlátko ve formě pocitově většího zátahu u turbo motoru nemusí být pro každého zásadní.Dobře jezdit můžou auta s turbem i bez něj.Problém Oct.1,2 není v motoru ale v bubnující zadní nápravě.Pěkně děkuji,to já nepotřebuji.Vzít raději Golfa 90kw a je problém vyřešen.

    Ross

    Naprosto souhlasim, jako zakladni motor mi prijde naprosto dostacujici, kdyz to srovname s drivejsi 1,6 75 kw nebo nedejboze 1,4 59 kw je to rozhodne krok dopredu. Take souhlasim s tim ze 1,6 GDI je lenivy, neverim ze ten motor ma 99 kw… Ten diesel je za prilis velky doplatek, beznemu uzivateli se to ani nemuze vratit, asi bych radeji volil i 1,4 TSI, se kterou jsem mel tu cest a je vynikajici…:)

    Ty máš nějaké tajné informace o problémech nových TSI?

    Zdenek

    V žádným případě neříkám že motor 1.6GDI je špatnej motor, jen poro mě osobně je lepší nové tsí 1.2 77kw, ty máš jinej názor a já to respektuju. Moje reakce byla na autora článku a to že jsem tento motor srovnal s 1.6 GDI je moje osobní zkušenost a muj osobní pocit, ty máš určo jinou zkušenost a já ti jí neberu. Mimochodem ty jsi jel jak s 1.6 GDI tak s nynějším tsí 77kw? A nerozumim tomu proč by měl být pocit z většího zátahu pozlátko 🙂 , protože když potřebuju třeba předjet na okresce kamion tak se jako u 1.6gdi nemusim tolik rozmejšlet kolik na to mám prostoru a to je podle bezpečnější. No ale abych jen nechválil zase žádnej velkej zázrak nebo trhač asfaltu ta 1.2 tsi neni a hlavně čas ukáže jestli je i spolehlivá narozdíl od starší verze. Jako základ je tenhle motor ideální aspon v golfu si myslím že jo. Ale při koupi auta rozhoduje cena a osobní potřeby, takže kdybych si ted měl kupovat nové auto zařadil bych do výběru jak golfa nebo leona tak i kiu ceed s tim 1.6gdi.
    Jinak 1.4 TSI 90kw by byla jasná volba jenže v tomhle případě rozhoduje i cena a ekonomika provozu a tady se cena 1.4 TSI 90kw už nebezpečně blíží TDÍčkům.

    1.6 GDI natrhne 1.2TSI zadek kdykoliv si řekneš, to že jsi líný řadit tě neomlouvá. A i30 rozhodne na silnici neposkakuje – má totiž ML.

    Michal

    Takže si to shrňme. Auto je obstojně prostorné a velké, to zákazník ocení. Co naopak neocení, je bouchání zadní nápravy a její odskakování na českých „kvalitních“ silnicích, tady je to oproti minulé generaci jasný krok zpět. Je zajímavé, že někteří výrobci „torzku“ odladit umí, Škodě se to moc nedaří, je to asi daň za zbytečně velký kufr, který reálně člověk využije 1-2x do roka. Jedinou „normální“ řidičsky zajímavou Octavií tak zůstává 1,8 tsi.

    XXX

    To lepší předjetí s turbem samozřejmě bude lepší v případě že si s atm. nepodřadíš. Když svůj motor znáš, rozumíš mu a baví Tě s autem pracovat, nemusí být turbo lepší volbou, ani bezpečnější při předjíždění.

    Zdenek

    Jo kamaráde tak to ti nevim jestli to GDI všude tomu 1.2 TSI 77kw natrhne zadek :-), v nízkejch otáčkách určitě ne. No když to vytočíš vejš tak jo, ale řadit u toho musíš jako u WRC na rychlostce v horách v Monte Carlu 😀 😀 (což má taky něco do sebe). Jinak souhlas s tim poskakováním.

    petr

    Projel jsme se s autem KIA CEED SW jak 1.6 GDI tak i s 1.6 CRDi. Musím pochválit podvozek. motorově to není žádná sláva co se týče výkonu. Motor TSI jsou sice výkonově vzhledem konstrukci někde jinde, ale spolehlivost není vůči atmosféře dobrá. Jaký najít komprosit? jedině jsi koupit obě auta , najet 50.000km a pak soudit.

    Michal

    Atmosféry mají jinou charakteristiku než malé motory s turbem, tohle srovnání bych sem netahal, obojí má svá pro a proti. Pokud se ale budeme bavit o komfortu jízdy, má základní Ceed oproti základní Octavii jasně navrch.

    RV

    Pánové, jakou do testovaného auta dáváte zátěž při testech zrychlení a brzd?

    Dalibor Žák, autoweb

    Pokud to podmínky dovolí, tak měříme s plnou nádrží a s řidičem – tedy bez dalšího zatížení.

    RV

    Děkuju moc za odpověď. Zrovna u téhle motorizace by mě moc zajímal i čas, za který auto rozšlapete z 80 na 130, když bude maximálně zatížené 🙂 Třeba někdy příště, prosím, budete-li mít možnost. Hodně úspěchů ve Vaší práci

    Možná by bylo ještě lepší to měřit s plně naloženým bržděným přívěsem.

    Čo si predstavujete, Kefalín, pod takým pojmom „komfort jazdy“?

    Verny_2013

    Ahoj,pár postřehů k článku a diskuzi. Motor 1,2TSi 77Kw je jako základ skvělý, určitě jasně lepší než předchozí emisemi sešněrované 1,6. Problém je že optimální volba pro octu III by byla 1,4Tsi 90 Kw v kombinaci s multilinkem. Bohužel nemá ani jedno. Tento motor je potřeba srovnávat s 1,6GDi 99Kw a tom korejská atmosféra prostě nemá šanci – kultivovaností, spotřebou, zátahem. Turbobenzíny jak píše autor výstižně v článku vyžadují dieselový způsob jízdy 1800-4500 ot. v tom je jejich síla a bonusy kterými jasně předčí benzínové atmosféry. Kdo chce jezdit „sportovněji“ mezi 4000-6000 pak mu vyhoví GDi, to je taky výborný motor, má špičku, je živý na atmosféru poměrně úsporný. Pro mě je ale jasná volba turbobenzín jeho jedinou nevýhodou může být větší poruchovost ale to snad už chlapci od VW vychytali. Zpět Oktávce III. Testované auto je prostě schizofrenní, základní motor, extrémní výbava i cena a ve výsledku bohužel z mnoha důvodů průměrné auto které nesplnilo mé očekávání proto jsem koupil Golfa 7. Škoda se opravdu moc nevyznamenala mixem techniky, designem ani cenovou politikou a už vůbec ne marketingem, to je prostě amatérismus. Nedivil bych se kdyby tam do roka začaly padat hlavy.

    Michal

    Co myslíš? Průměrně inteligentního člověka by napadlo tlumení nerovností a třeba akustický komfort, netušil jsem, že na webu pro autaře to je nutné někomu vysvětlovat..

    Zdenek

    Jak můžeš vědět že spolehlivost těchto nových TSI motorů neni dobrá? To podle mě ukáže až čas. Neplet si to ze staršími TSI, která sice mají stejná výkonová čísla, ale jedná se o uplně jiné motory. Uznávám že je v tom trošku guláš, když třeba do nového Rapidu se budou stále montovat staré TSI. Ale Oktávka Golf VII Leon mají už nové TSI.

    Já to vím, ale zajímalo mě, co si pod tím představuješ ty. Kolik jsi toho vlastně najezdil s Ceedem a novou Octavií na 17″ kolech?

    Kuban

    že by konečně něco co dává smysl? Myslím úroveň článku… Konečně něco relativně nezaujatého a hlavně střízlivého… A to jak kritiky TSI či podvozku…. to se moc často na autowebu nestává….

    btw. ke zrychlení…
    1) máte tam 225 gumy, to dost ovlivňuje zrychlení. A to negativně.
    2) pokud to byla elegance výbava, čekejte, že je to 100kilo těžší než základ….

    pokud jste vůz nevážili, tak to udělejte, budete hodně překvapení !!!! Ale reálná hmotnost se v testech v ČR tak nějak neřeší….

    to jen k vysvětlení, proč jste měli problém dosáhnout lepší dynamiky. 🙂

    Kuban

    to rozhodně ne…
    1) protože je přívěs bržděný
    2) protože záleží jak dobře samotný přívěs brzdí.

    smysl má pouze a jen, vzt auto v základním provozním zatížení, a pak ho naložit na nejvyší přípustnou hmotnost…

    víc objektivity z toho už nevymáčkneš 🙂

    abeceda

    Vysokovýkonné diesly od BMW + xDrive je ostuda.

    Je sice hezké, že v testech není základní Octavia až tak špatná, jenže v přímém porovnání s Golfem VII je nedobrá, jak jízdními vlastnostmi, tak i provedením.
    Vím, že se na mne navalí mnoho nesouhlasu, ale vydržím to 🙂

    1) Zadní náprava – jízda po kostkách a nedobrých silnících je střešná. Oproti tomu Golf jede jako v bavlnce, protože má i se slabšími motory lepší nastavení tuhé nápravy, nebo i zadní nápravu ve víceprvku, – Škoda že škoda až od 1.8. Omluvou nemůže být v žádném případě cenový náklad, ale fakt, že Volskwagen chce Škodu jako takovou posadit proti koncernu o kategorii níže – chce z ní udělat opravdový lidový vůz.
    2) Mnoho se ani nemluví o faktu, či spíše vůbec…, ale podívejte se třeba na odhlučnění kapoty – Golf ano, Octavia pouze u určitých motorizací. A tak by se dalo při přímém porovnání najít mnohé, v čem a oč je Octavia „okradena“. Přitom stejné motorizace se cenově mnoho neliší.

    To byla jistě ironie, ale u blba tvého formátu mě vůbec nepřekvapuje, že jsi to nepochopil.

    eugen

    Mám Octavii II 1,2 tsi ,r. 2011. Na garanční prohlídce 2013 – výměna rozvodů, řetězu, podložka pod turbo.Snížení výkonu a zvýšení spotřeby o 0,5 l /100km.Po ujetí dalších cca 5000 km auto „ožilo“ a parametry výkonu a spotřeby se se blíží původním hodnotám.Při smíšeném provozu je spotřeba cca 5,4 l/100 km. nyní/2014/najeto 35000km bez poruchy . Ocenuji multilink, který elegantně eliminuje důsledky nekvalitních silnic.Odzkoušel jsem si nedávno Oct.III. 2,0 TDI .Při přejezdu kolejí jsem se zděsil hlukové kulisy ,jakoby mi upadlo zadní kolo.Děkuji – nechci. Jízdní komfort je k dostání u Octavie jen ve verzi RS nebo 1,8 tsi – tj. cca od 500 000,- kč.

    Jan

    Já jsem svoji vybavil odhlučněním a ted jsem s nim naprosto spokojený! Odhlučnění jsem řešil menším balíčkem (https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/odhlucneni-vozu-ekonom/), který měl super cenu. Kvalitní škodovka bude u mě vždy na 1.místě))

    Karel

    Já jsem svoji vybavil odhlučněním a ted jsem s nim naprosto spokojený! Odhlučnění jsem řešil menším balíčkem (https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/odhlucneni-vozu-ekonom/), který měl super cenu. Kvalitní škodovka bude u mě vždy na 1.místě))

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist