​Škoda Octavia 1.2 TSI: test spotřeby paliva

15 fotografiíškoda auto

Tohle bude také důležité zjištění: jakou má benzínová Škoda Octavia 1.2 TSI spotřebu paliva? A rozhodně není nic dopředu jasné.

Diskuze

62 komentářů

    mára

    5,6 při 100 a 6,5 při 120? Nic moc. Měli jste tam vůbec šestku? 😀

    to s těma pneu taky nechápu, ne jen že díky větším diskům a pneumatikám je větší hmotnost což zvyšuje neodpruženou hmotnost, která zvyšuje pocitově i celkovou hmotnost daleko výrazněji na dynamice než hmotnost odpružená. ale jasný vypadá to cool:D ještě dodám že na dálnici při 160-170 km/hod je spotřeba přes 9,5 litru na sto kilometrů. Tyhle články o spotřebě to je síla, ty lidi jsou fakt úchylný, malé motory jsou fajn do města, rozhodně nedoporučuju nikomu kdo jezdí často po dálnici (proto nechápu proč to testujete tam a ještě při rychlosti 100 nebo 120 a kor tachometrových. měli jste alespoń zapnout GPS a jet 130 což je tachometrových tak 140-145 km/hod a ukázat lidem jak si to vezme přes 8 litrů benzínu, žere to jak tank, víc jak šestiválcový třílitrový benzín z bmw třetí řady. S tímhle motorem jsem se na německých dálnicích najel hodně, teď dávám přednost úspornějšímu atmosférickému třílitru…paradoxní že:D

    ještě doplním, přečtěte si různé globální testy na různých trzích o tom jak jsou na tom vlastně doopravdy nová auta se spotřebou. chevrolet cruz 1,4 turbo je opravdu o něco málo dynamičtější než 1,8 atmosféra, nicméně je tam pouze mizivý rozdíl ve spotřebě. čtyřválcové 2.0 ecoboosty z fusionu dosahují spotřeby i přes 11 litrů na sto a tak je poráží i 3,5 V6 od konkurence jak ve spotřebě tak výkonu. 1,6 ecoboost z fusionu dosáhl v praktickém testu horšího výsledku o půl litru než 2,5 litrový motor ve stejném vozidle. moderní turbomotory jsou vyráběny tak aby při nízkých a první polovině středních otáček měli co nejmenší emise, čili i spotřebu benzínu. při otáčkách nad 3,5-4 tisíce čemuž se dá běžně na dálnici dosáhnout motor není schopen jet v tak přísném nastavení a futruje se do něj velké množství paliva a rapidně stoupnou emise. což je pak paradox toho že takovýhle prdítkový motory při vysoké zátěži vyprodukují daleko více emisí a spotřebují více paliva než kdejaká monster atmosféra při stejném úkolu.

    S.T.A.R.S.

    Zajímavý test – jelikož spoléhání se na palubní počítač u Škody není z hlediska spotřeby moc relevantní (ve většině případů nynějších modelů hrubě podměřuje), je toto další důkaz zbytečnosti downsizingu. Jediná strana která na tom vydělá jsou automobilky..

    Zdenda

    1.2 TSI není špatná jednotka až na to, že občas se uvolní rozvodový řetěz, občas i přeskočí, možná i zničí celý motor. Není to špatní jednotka 🙂 Nebo už používají řemen?

    Arnošt

    Kmunisti vynylezi tézi, že čím slabší motor tím nišží spotřeba. Při to bylo zámé, že Š 130 měla nižší spotřebu než Š 105. Osazování velkých aut kvičítky je jen známkou pokročilého socializmu Bruselu.

    Lukáš

    Jsi mimo, teď už použvají řemen.
    Známý má nového Golfa 1.2 TSI 77 kW, 6ti kvalt a jezdí v průměru za 7 l/100km. To co je v tomto testu tedy odpovídá realitě.

    Jan

    taaaak.. a teraz naplnte ten monstrozny kufor (pretoze kvoli tomu si ludia Oktavku predsa tak oblubili), posadte tam dlasich 2 ludi a zopakujte si meranie. Pocitam ze to bude o liter-lietr a pol viac. Je ale fakt, ze vacsinu dopravnych problemov sposobuje jedno auto-jeden clovek, ale to samozrejme nie je chyba oktavie. Vcera som ju videl konecne zblizka a desi ma ten tristvrtemetrovy previs za zadnou napravou

    Lukáš

    Diesel bez turba vůbec nejede, proto všem přijde naprosto normální, že mají prakticky všechny diesly turbo. Když má ale turbo dostat benzín (a ke slušné dynamice mu tím pádem stačí menší objem), tak se spousta lidí může podělat. Nebo jinak: 1,2 bez turba by s OIII moc nejla, tak tam dáme turbo a ejhle, ono to jede. Co je na tom špatného? Že je motor složitější konstrukce? No a co, přeci doma nebudu prát na valše jenom proto, že je pračka složitější konstrukce…

    tak kde začít, už jen srovnání dieselu a benzínu není možné. diesel má turbo proto, protože by jinak skončil v propadlišti dějin na běžné použití v automobilech (nemluvím o 330d zrovna ale o nižších objemech a starších dieselech). dodává autu dynamiku, aneb k čemu vám je síla lokomotivy když vážíte tunu a chcete zrychlovat plynule? Samozřejmě, že výkon tam je, ale pokud chcete využít výkon na plno tak ten motor vás sežere. pokud s ní budete jezdit dynamicky, budete na 12 litrech benzínu na sto a ani nebudete vědět jak. nehledě na to že vám brzo odejde, protože na tohle zacházení není stavěný. když do menšího objemu narvete více paliva a více ho namáháte, zjistíte, že jste vlastně neušetřil vůči naddimenzované atmosféře o stejném výkonu. ale to je běžným lidem jako jste vy jedno a vysvětlit se to nedá. tím vás nechci urážet ale vaši mentalitu jsem odvodil z vašich řádků. jediná výhoda je povinné ručení.

    už používají řemen…to je slovní spojení. tím tu chcete všichni naznačit že řemen je lepší než řetěz? skutečně se tu budem bavit na takové úrovni?

    Jan

    Nemuzu si pomoct, jezdil jsem v nekolika benzinakach ruznych kubatur a vykonu a vsechny mely dlouhodobou spotrebu +-7l/100km. Koukam, ze se nic nezmenilo.

    Wikidy

    Za posledních 15 let se průměrná spotřeba benzínových motoru moc nezměnila, ale je velký rozdíl jezdit za 7l/100 s octavií z roku 1998 nebo z roku 2013… Problém není spotřeba, ale různá kurvítka a nasírátka, které se dnes cpou do benzínových motorů a emisní normy, které otupili výkonový projev dnešních motorů. 1.4 16V 55kW s Euro 3 bude (v rámci možností) ostřejší než 1.4 16V 63kW s Euro 5 – mluvím z vlastní zkušenosti.

    Wikidy

    Za posledních 15 let se průměrná spotřeba benzínových motoru moc nezměnila, ale je velký rozdíl jezdit za 7l/100 s octavií z roku 1998 nebo z roku 2013… Problém není spotřeba, ale různá kurvítka a nasírátka, které se dnes cpou do benzínových motorů a emisní normy, které otupili výkonový projev dnešních motorů. 1.4 16V 55kW s Euro 3 bude (v rámci možností) ostřejší než 1.4 16V 63kW s Euro 5 – mluvím z vlastní zkušenosti.

    Pěkný článek až na to, že jeho výpovědní hodnota je 0. Spoléhat se na fakt že tachometr ukazuje přesně (běžně v rychlosti kolem 130 proměřuje o 10 a více km) a věřit že palubák si nepřikrášluje spotřebu je asi stejné, jako kdyby jsme brali údaje o spotřebě od automobilky jako hotovou a svatou věc, kterou nelze zpochybnit. Měření na dálnici v rychlosti 100? Co to je? Ve 130 si na dálnici připadáte jako úplný trotl kterého předjíždí opravdu všechno, co je schopno dosáhnout i jen o 1km/h vyšší rychlosti. Ruku na srdce běžná cestovní rychlost po dálnici je tak 140-150. Ukažte lidem jak v téhle rychlosti tento maličký motorek v těžkým autě žere hrubo přes 10 litrů a to i absolutně prázdný s anorektickým řidičem za volantem. Podobný motůrek dokážu pochopit v malém a hlavně lehkém autě a ne v reprezentativním sedanu. Další věc je jízdní styl velké části majitelů octávie který se opravdu nedá pojmenova ani jako dynamický nebo agresivní ale spíše kokotský, při kterém by ten motůrek sežral i sám sebe, nehledě na výdrž, které by byla asi stejná jako sláva náctileté popové hvězdy. Osobně bych volil úspornější atmosférický třílitr například od bmw, kterému tak snadno nedojde dech, jeho výdrž, namáhání a nájezd km bude úplně jinde a hlavně občas člověk ten výkon prostě potřebuje a tady u 1.2 tsi už opravdu není kde brát, tady není navíc ani chcíplý poník. Teď by mě zajímalo co s testem spotřeby udělá třeba 100kg v autě navíc, jaký bude její nárust. Přecejenom 100kg je jeden pořádný chlap nebo jedna nepořádná tchýně:D

    Lukáš

    O co ti jde? Dřív používali řetěz, teď používají řemen, předepsaný interval výměny je 200t km Pokud tě to zajímá). Nic víc ani nic míň jsem tím říct nechtěl.

    Lukáš

    Probuďte se, auta už jsou dávno spotřební zboží (mluvím o běžných autech do nižší střední, kam se dříve dávaly 1.4 až 1.8, teď tam jsou 1.0T až 1.6T).
    Každý motor vás sežere, pokud budete využívat jeho potenciál naplno. Uvědomte si, že většina lidí ty motory neždíme naplno (na to si přece nekoupí relativně slabé rodinné auto), ale v klidu s nimi jezdí do práce, na nákupy, na chatu atd. A kolik ty motory vydrží, to si počkejme, v tuto chvíli to nevíte ani vy, ani já.

    Které nové BMW má atmosférická třílitr?

    E34, E32, E36 nebo z nových například E90 ale máte pravdu, špatně jsem to napsal. Oprava: Raději bych do podobného auta volil motor kolem objemu 3.0 jako dává do svých aut podobných rozměrů a váhy například BMW. Děkuji, že jste tuhle věc vypíchl, tahle formulace mnohem více vystihuje moji myšlenku, ta v první reakci zněla trošku jako bych byl fanatickým zastáncem bmw což skutečně nejsem.

    já říkám že daleko lépe a úsporněji se jezdí s větším motorem než s 1,2 turbo benzínem. moje první auto bylo bmw e36 328i. ikdyž jsem ho jen lechtal tak měl pořád bruální sílu se z otáček vyhoupnout výš. tudíž já jsem s klidnou nohou (tam jste nemusel dávat plný plyn ani) a pořád jste akceleroval velice solidně z 1500 otáček. teď si totéž představte s nízkoobjemem. 1500 otáček je zhruba hodnota na kterou ho obvyklý uživatelé drbou protože žijou v domění že čím nižší otáčky tím nižší spotřeba. z 1500 otáček dám půl plynu, nic, dám plný plyn…no nic moc. podřadím jednou a podřadím podruhé, od těch 4,5 tisíc to zrychluje už obstojně. a tohle se vám bude stávat na každé křižovatce, na dálnici, na okreskách…já jsem s žádným autem nejel tak úsporně jako s mým druhým autem což bylo nissan primera p11 GT…dvoulitrový motor, 150 koní, čtyři lidi v autě, plný kufr (sedan) a hurá směr chorvatsko. po 1400km jsem měl 5,9 litru na sto, převážně dálnice. řekni mi s jakým motůrkem se dostanu při takovém zatížení na takovou hodnotu? já ti odpovím, s žádným, žádný TSI motor to nedokáže ani HTPčko:Djelo nás 8 aut, opravdu bylo v čem vybírat. výkon vám může pomoct, není třeba se ho bát, umí pracovat i pro vás a ne jen proti vám a vaši peněžence.

    Ono to vyznělo, jako by BMW byla jediná automobilka, která se ještě drží starých dobrých tradic a dělá pořád dobré atmosférické šestiválce. Bohužel, dnes si už u nových aut vybírat nemůžeme.

    T.H

    Prosím příště test větší vypovídací hodnoty. Hodnoty neměřit podle palubního počítače, který se může dost mýlit. Po dálnici mě zajímá spotřeba při alespoň skutečných 130 km/h. Nezajímá mě, jakou to bude mít spotřebu, když s tím budu jezdit tak, abych tu nejnižší spotřebu měl, ale jakou to má při běžný jízdě.

    XXX

    K tomu \“ekonomickému\“ turbu, nedávno jsem měl možnost porovnat výsledek spotřeby při výrazně vyšším dálničním tempu u Oktávek, jedna stará (značně unavená) 4×4 dvoulitr benzín 5ti kvalt a druhá II 1.8 turbo s šestkou, čekal jsem jednoznačné lepší spotřebu o novějšího auta, stalo se, ale jen s rozdílem asi 3-4 dcl (podle počítače). To mě celkem přesvědčilo o tom, čemu dám v budoucnu přednost.

    Tomek

    koktávka rv 2012 1.2 77kw v zimě po městě ve 3 lidech za 6L, 6.5L s kolonami. Sám jedu v zimě po městě i za 5L.. o víkendu.
    Svižné jízdy v zimě ve 4. po vysočině .. tedy z kopce do kopce kolem 6 – 7L. 2 lidi po dálnici obvykle GPS 130 kolem 7-7.5L

    Obecně je to tedy spíš motor hlavně pro město a méně meziměsto. Pro dálnici bych volil min 1.8TSI, pro meziměsto 1.4TSI.

    Tomek

    1.2 TSI není určen pro rychlé jízdy po dálnici … ani pružností, ani spotřebou. Pokud ale jedete 120-130 tak rychlost vcelku drží a spotřeba jak napsal autor.

    Jenyk

    Nechcete už těch testů škodovek nechat? Je mnoho zajímavějších a lepších aut. Leze mi to krkem a ke škodovkám už mám odpor. Škodovka vlevo, vpravo, přede mnou, za mnou, už jen aby mi nějaká vlezla klíčovou dírkou do ložnice.

    Tomek

    kolegové jeli na dovču cca 1000km – oktávka 1.6MPI, fábia 1.2htp. Spotřebou se pohybovali kolem 5.5L, fabia o něco málo víc…. oni ale nejezdí přes rychlostní limity ….

    Tomek

    … no a co, že je to masovka. Tak to nečtěte, ignorujte to, vyberte si hezčí a lepší auto… mě osobně jsou vaše názory u pozadí, ale nechápu potřebu to stále všude prezentovat. Spousta lidí kupuje auto jako dopravní prostředek, ne na frajeření, závodění nebo pro jiné radosti …

    Jiri

    Spotřeba dosažená autorem, 5,4, je víc než dobrá, až se musím divit, to je jako Toyota Yaris. Jen připomenu, co asi autor ví, ale ta formulace o pomalé jízdě je nejasná. Pomalá jízda nevede k nízké spotřebě, to je omyl někrerých šetřílků. Jízda v optimu otáček a plynulá je cesta k dobré spotřebě. To neznamená pomalá, ale v těch správných otáčkách. Ale článek je zajímavý, že motor TSI může být úsporný. Já zatím o těchto motorech, stejně jako o HTP a TDI 2,0 nic kladného neslyšel.

    Lukas

    Nechces snad srovnavat 328i a 1.2T, ze ne. Ta 328i asi nemela 77kW. Srovnej si to s 1.6 atmo. Ta by pri srovnatelnem vykonu byla v OIII v nizkych otackach linejsi nez 1.2T. Jinak ja se vykonu nebojim, sam mam 2.0T 203k, ale jen nelamu hul nad trendem dnesni doby. Jo a spotrebu

    Michal

    Pochybuji, že se ten interval výměny blíží realitě. Vydělte těch 200t 2 a máte přibližně nájezd, kdy by se měl řemen měnit, u těchto malých turbomotorů bych to zvlášť nepodceňoval. Mám malou atmosféru a rozvody jsem pro jistotu nechal dělat před intervalem.

    Michal

    Zapomněl jste na pár podstatných věcí. Diesely jsou dělané na daleko vyšší kompresní poměry, většinou litinová hlava, odolnější komponenty, atd., navíc diesely pracují nejlépe v jiném spektru otáček, většinou \“táhnou\“ ve spektru od 1500 do řekněme 3500, nad tuto hranici už moc nemá smysl jít, protože auto už pocitově nemá výkon. Jinými slovy, tam kde dieselový motor \“končí,\“ tam benzin \“začíná,\“ a to i ten přeplňovaný, např. TSI moc nejede pod 3t , ale \“ždímat\“ výkon z malého motoru (a přeplňovaného tím spíš) zrovna neprospívá jeho životnosti, to majitele dieselů vůbec netrápí, jejich motory prostě nejlépe pracují v jiných otáčkách, imho při správném užívání vydrží vyšší nájezd.

    …abyste chápal Ty co se podle Vás mužou pod….. ono totiž mezi naftovým a benzínovým motorem je zásadní rozdíl v teplotách výfukových plynů, které nutně turbodmychadlo pohání. Ty co šlehaji z benzínu jsou mnohonásobně tepelně více zatěžující pro drahé turbo, z čehož plyne jasný otazník směrem k životnosti a spolehlivosti… holt např. američani se podivují proč jsou evropani tak hloupí, že si ničí zdravi mikrosazema z dieselů a rujnujou si kapsu komplikovanejma motůrkama viz tsi a pod.

    Jenyk

    A právě pro ty, kteří chtějí dopravní prostředek škodovka bohužel přestává být. Výkladní skříň cost cuttingu, technicky nedotažených a krátkozrakých řešení jdoucích naproti idiotským regulacím a snahy zakrýt to masivním marketingem. Od čtenáře amatéra jiný přístup neočekávám, koneckonců na vás míří a jak vidno dělají to dobře, nic jiného neznáte – vaše chyba, ale od redaktorů bych trochu samostatnosti a vlastního názoru čekal. Jeremy Clarkson a Top Gear z nich takhle nevyroste.

    Jenyk

    pravilo turbo, vstřikovače, vstřikovací čerpadlo, dvouhmotový setrvačník… zapomněl jsem na něco? Jo, jasně, filtr pevných částic. Nafťák vydrží vyšší nájezd píšete? Good joke, až na výjimky dnes nevydrží vyšší nájezd bez velkých investic nic.

    Dříve servis znamenal vyměnit olej a filtry, dnes půlku motoru. Holt pokrok, jen trochu…podivný a drahý.

    Jenyk

    530i se pořád dělá, ale musíte si o něj říci.

    Michal

    Já sám mám benzin a diesel bych nechtěl, ale jde spíš o potenciál dieselu, je-li používán SPRÁVNÝM způsobem, to jsem snad napsal. Jinými slovy, delší cesty, regenerace DPF, tankování kvalitní nafty, používání aditiv atd. To že si spousta trotlů koupí diesel do města a pak se diví, o tom žádná.

    Michal

    To máte pravdu, ale my jaksi nejsme v pozici USA. Litr benzinu tu bohužel nestojí 19 Kč, to by hned bylo dieselů na silnicích 50%, downsizing je tu kvůli eko-komunistům, kterým je v USA dopřáno daleko méně sluchu.

    Hulvát

    Měl jsem cestu do Brna, chtěl jsem vyskoušet, kolik mě moje auto bude žrát, když pojedu pohodu se zaměřením na spotřebu, protože takovým stylem moc nejezdím, protože spotřeba mě zas až tak nezajímá. Trasa dlouhá baj voko 80 kilometrů, silnice první a druhé třídy, spoustu obcí, kopcovitá oblast, před Brnem 15O km/h na Svitavskej výpadovce, navíc v Brně jsem lehce zabloudil, protože jsem jel poprvý přes tu křižovatku, takže jsem si nějakej ten kilometřik najel a konečná na druhý konci Brna u Olympie.
    Výsledek? 5,5 litrů.
    A co je na tom tak zajímavého? No že mám v autě benzínovej dvoulitr….

    Zdvihám tímto pověstný prostředníček automobilkám! Strčte si ty foukaný motůrky ke stěračům za klobouk!

    Tycoon

    … to si vždycky říkám, když prakticky stejné hodnoty při daných rychlostech ukazuje palubní počítač u mého auta – jenže to je dvoulitr zkonstruovaný v 80. letech (Fabia 2.0 MPI). 😀

    Ten tvůj dvoulitr má ale podobné parametry, jako tento motor a je v autě o skoro dvě třidy menším. Jestli ten tvůj veterán taky plní Euro 5?

    Carlos

    Nemam sice Octavii, ale Rapida se stejnym motorem, a po 8000km spotreba zatim doklesala k 6,9l/100km – sviznejsim stylem Praha (20%) a dalnice 150Km/h tachometrovych tempomat (80%). Kdyz ale chcete, date 90km/h tempomat mimo mesto, klidne se da dostat i na 5l/100km…

    jedina vyhoda novych turobmotorov je prave turbo. Spotreba je este horsia ako na velkej atmosfere 🙁

    Ked porovnam tento test s mojim Astra H, 1,6 – kde bez problemu dokaze auto jazdit za realnych 6,5 litra – tak ten vysledok octavie je trapny.

    Uz aj preto, ze pocitac standardne ukazuje okolo pol litra lepsiu spotrebu.

    Ve verzi pro Fabii plní Euro 4. A není to veterán – vždyť ten motor se stále vyrábí 🙂
    Sranda je, že ta Fabie je těžší než testovná Oktávka. Takže ty \“dvě třídy\“ se projeví jen v menší čelní ploše a užších pneumatikách.
    Nevím, kde je problém, třeba ta oktávka není ještě pořádně zajetá. Nebo foukal protivítr 🙂

    To jsem netušil, že se ještě vyrábí. Do kterých koncernových aut prodávaných v Evropě se montuje?

    Ross

    Hmm, já nevím no… Problém je, že pokud si chcete koupit nové auto a ne nějakou olítanou šunku s třikrát přetočeným tachometrem a měněnou identitou /jak je u nás běžná praxe/, moc možností při výběru benzínu nemáte. Ještě je na trhu pár atmosférických motorů, ty jsou ale díky normě Euro 5 tak strašně naladěné, že jejich provoz vás bude neskutečně štvát a ani ta spotřeba nebude kdovíjaká. Další možností je turbobenzín, jeho průběh je pro běžný provoz mnohem příjemnější. Co se týče životnosti, to ukáže až čas, již teď ale dle dostupných dat to není tak tragické, jak si většina Čechů myslí…
    Mj. měl jsem před pár lety E34 2,0 110kw, jezdilo to pěkně, ale v zimě ve městě velmi klidnou jízdou se nedalo jet pod 12, normální jízdou 14-15. Mimo město se pod 8 nevešlo. S dvoulitrem za 5,5 se mi téměř nechce věřit…

    Tycoon

    Volkswagen Caddy CNG.

    pop

    jen tak pro srovnani: Seat Altea 1.2tsi,1.4mpi,1.6TDI dsg

    Vsechny jsem jel podobnym zpusobem. tj.ukaz co umis kdyz to jde(ale ne vic jak 150 na dalnici, nebo 110-120 na R1) a setri kdyz nemas kudy a kam..podobne silnice provoz atd.(tzn. REALITA)

    1.2tsi: jedine mesto+primesto a volne silnice. Pokud jedete jako clovek(D1 snaha o tacho 130-150) spotreba 10-11l. Jako fakt…jo asi muzete je dat i 8l ale to bych asi zesedivel….volba pro nenarocne ridice mesto plus okoli a hodne defenzivni jizda.
    1.4mpi: mrtvola vsude a vzdy…ale at to trapite jak chcete, pres 8l se asi nedostanete
    1.6tdi dsg: dsg trochu pomaha v dynamice ale zase ne vzdy dela co chcete…muzete jet naplno vsude(myslim plyn na podlaze, realita je snek) a pres 7l to asi ani nejde
    CELKOVE: TSI leda pro duchodce, vykonovy bonus je naprosto neadekvatni spotrebe. tzn vysledek TSI je uplne zbytecny motor.
    1.6TDI jede o trochu hur…ale zas ho muzete drtit jak chcete(ve finale jste proste diky tomu realne rychlejsi), protoze vite ze bude zrat proste prd.

    Proste pokud jezdite svizneji nebo dalnice atd tak 1.6tdi a pokud ne tak berte 1.4mpi. TSI je uplne zbytecny zbytecny zbytecny.(jen pro uplnost: neresim vubec spolehlivost atd…ciste pomer prm rychlost/spotreba..jo a neni to \\\“nove\\\“ tsi).

    Aha, dodávka na zemní plyn mě tedy nanapadla.

    Tomek

    jsem sice amatér, ale co chci docela dobře vím. Kompromis … slušné auto za slušnou cenu a to se mi v případě vybavené referenční okty povedlo. Předpokládám že vás moje kriteria nezajímají, ale určitě by jste mi nebyl schopen za tu cenu nabídnout cokoliv jiného slušného bez 1/2 ročního hledání nějaké prémiové ojetiny…

    Tomek

    vy jste asi ještě s TSI nejel, jinak by jste věděl že pružné začíná být kolem 1600 ot. , na 1800 jede dobře a nad 2000 je poměrně slušně živé. Pochopte že TSI není motor určený na závodění…

    Aspa

    Já mám bmw z4 s 3.0 l šestiválcem, průměrná spotřeba 9,0 l/100 km a co víc to auto jede! Tak pokud budu jezdit za 7l/100 km a budu brzda a nebo si lehce připlatim a svezení bude zábava…pro mne jasná volba. Navíc bmw nepodměřuje, takže když škoda napíše 7, myslí tím 7,5…

    aspa

    To máš jako s aut. převodovkou (peugeot 407) v peugeotu mi řekli, že olej je bezúdržbový a nemění se. Jako technikovi mi bylo divné čo je to taký bezúdržbový, tak jsem si poslal mail do Anglie a od tud přišlo, že doporučují měnit olej po ujetí 60 až 80 tisíc km. Je to zajímavé, co v česku automobilky dokáží vymyslet…

    Tycoon

    Mně taky ne, protože se o \“dodávky\“ moc nezajímám, ale nedávno proběhl facelift a psalo se o tom. O něco méně překvapivé je, že v Caddy stále bude i osmiventilová šestnáctistovka – pro změnu v LPG verzi.

    m

    mam nieco vyse roka octaviu combi 1,6tdi 4×4 /31 000km/. Dlhodoba spotreba podla palubaku 5,6L, podla tankovani /mam zapisane vsetky tankovania/ je 5,66L. Podla TP mala byt spotreba 5,4L. Presne pol roka som jazdil na zimnych gumach Matador so stitkom spotreby E. Plus auto som kupil uplne nove, takze prve mesiace zralo cosi viac… Mal som moznost jazdit tyzden na uplne novom Rapide s motorom 1,2TSI. Dal som na nom 600km, vysledna spotreba bola 5,6L, podla TP mala byt 5,1. Podotykam, ze to bolo uplne nove auto, na tacho malo 2km. Nejazdim ako dochodca, ale ani brzda-plyn, cca 50% okresky, zbytok tak pol na pol mesto a dialnica. Chce to len predvidat udalosti na ceste a papierovej spotrebe sa da priblizit.

    Josef

    Mám za těch 40 šoférských let třinácté auto. Z toho bylo 12 benzínových. Protože jsem byl spíše podprůměrný občan s podprůměrným platem, tak mě spotřeba vždy zajímala. Od první Octavie Super z roku 1960 po poslední Toyotu se průměrná spotřeba pohybovala mezi 7,0 – 7,5 litry. Takže z mého pohledu zase automobilky za těch 40 let žádný velký pokrok neudělaly! Ani koncern VW.

    Tomas

    zapojím sa do debaty o spotrebe 1.2. tsi. Včera som šiel 400km po dialnici na služobnom vozidle 1.2.tsi, tým služobným myslím to, že som šiel bez šetrenia motora, dával som mu koľko som chcel a väčšinu jazdy som šiel 140/150kmh plus pri zrýchlovaní som ho tiež nešetril…na začatku som mal plnú nádrž na konci som ju dotankoval, výsledok 27.2 litra (dodám, že neviem ako veľmi ju kolega predomnou natlačil ale viac ako ja určite nie, takže možno v konečnom dôsledku spapala možno o liter dva menej…

    Tomas

    ešte dodám, že 200 km sme boli v aute dvaja a 200 km sme boli traja samozrejme na zimných gumách

    Opel

    tady přece nejde o euro 3 nebo 5 vemte stary motory oplácký typ mz nebo co to bylo 1.8 litru jezdila v pohodě za 6.5 litru pri jizdě zhruba 140 km/h nebo starý motory 2.0 E při normální jízdě jsem jezdil za 7 litrů nebo třílitr senator za 8.5 uplně v pohodě při dodržení rychlosti ale s těma motorama např v senatoru to jezdilo 275km/h při spotřebě 13.8 litrů ale ten motor najel do generálky 630 000 .takže co z toho vyplívá že ty zúbohý 1.2 nevěřim že to nalítá v průměrných rychlostí 300 000. Ted mam vectru 1.7 cdi a při 1800 otáčkách jedu 200 a má 320 000 bez jediného vážného problemu na německych dálnicích tam jezdim okolo 160 km/h. Jinak když octavie začala jezdit na našich silnicích tak jsem je předjížděl na trojku

    Ivoch

    Opel Senator jezdí za 8,5 litru? Třílitr benzin? Aha. Nu budiž – tak se podívejme na Spritmonitor: https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/343-Senator.html?fueltype=2&vehicletype=1&power_s=76&minkm=1000

    Vidím průměr 11,71 l/100km. Takže teď prosím tu pohádku o Karkulce.

    Ivoch

    Opel Astra 1.6 za 6,5 litru? Aha. Tak proč mají průměr o litr víc? https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/322-Astra.html?fueltype=2&vehicletype=1&minkm=1000&exactmodel=1.6

    Fanda

    Tak na 5litrů při 90ti nikdy nedostanu. To jsou keci ani na dlouhou cestu na 6.3l.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist