Škoda Octavia 1.0 TSI (2016): Tříválec oficiálně pro bestseller značky
Škoda Octavia
Litrový tříválec si oficiálně našel cestu pod kapotu Škody Octavia, kde nahradí motor 1.2 TSI o výkonu 110 koní.
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Nejrychlejší sériové auto světa? Koenigsegg letos překoná sám sebe
Škoda Octavia
Litrový tříválec si oficiálně našel cestu pod kapotu Škody Octavia, kde nahradí motor 1.2 TSI o výkonu 110 koní.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
až budou vyrábět dvou válec, to bude ještě lepší,výkonější a spolehlivější.
…. Bude se jmenovat Škoda Trabant TSI 😀
Komu tím prospěješ?
To je cesta do pekel….
Já mám doma docela schopný motor z travní sekačky Mountfield – Škodovko – chcete ho? Bude zadarmo a protože váš vývoj jde (v duchu pokynů těch eurobláznů) tímto směrem, tak to urychlíte!
Nebo na ten šestkrát přeplňovanej půlválec (vždycky si na to při příležitostech podobných této vzpomenu a musím se řehtat 😀 )
…….a ještě by mohli k tomu přihodit jako výbavu za příplatek syntetický zvuk šestiválce do repráků….:)
Ještě jste zapomněl dodat, že každá polovina válce bude mít své vlastní turbo a samozřejmě také vlastní výfuk s chromovanou koncovkou.
To bude pila…
Kolega z práce mě vezl se svojí Fabií s tří-válcem a ten motor je opravdu pružnější – odpor tření na 3 válcích je při stejné kubatuře opravdu menší než na 4 válcích.
Šéf mě vezl FOCUSem Fiestou s 1,0 3-V benzínovým motorem a jelo to jako o závod :-D.
Přesto si myslím, že na 4-dobý motor bude vždy ideální mít 4 a více válců, a to z důvodů platnosti zákonů mechaniky – 4 doby = 4 válce. To aby ta Octavia měla dvouhmotový setrvačník, který bude působit jako protiváha za chybějící válce.
Stejně jako buginy často používají dva motory z motorek pro pohon jedné čtyřkolky (Yamaha, Suzuki, aj.), tak stejně tak by stálo za pokus „spřáhnout“ a „zapřáhnout“ dva tří-válcové jedno-litry pro pohon jedné Oktávky, nebo třeba jednoho „sličného“ Superbu. 😀 😀
Soused má VW s 6-ti-válcem a jde o velmi kultivovaný a spolehlivý diesel – tak tichý motor jsem opravdu neslyšel.
Mazda má 2 L a 1,5 L benzín, americká KIA má 2,4-L benzín (USA mají přísnější ekologické předpisy), 2.0 Turbo a 1.6 Turbo. a Volkswagen nám prosazuje evoluci Wankelova motoru 🙁 . Vrazili takových peněz do vývoje, ta budou chtít rozmělnit do cen aut, a přitom mohli se vydat podobnou cestou jako MAZDA.
Ne nadarmo v Německu o Mazdě říkají, že je to zkratka slov ve větě „Meine Auto Zerstört Deine Arbeitplatze“.
A zapomněl jsem dodat, že jde o motor ideální pro Fabii, CitiGo a Rapid. Referenční (ne referentský) podvoze vyžaduje REFERENČNÍ motor – a tím je 1.6 TDI a 1.4 TSI, popřípadě silnější.
Octavia se ale nepoužívá jen jako služební auto, se kterým se jezdí jako hovado. Jako rodinné auto s 1.0 TSI poslouží skvěle, rozhodně bude motor mnohem příjemnější, než užraný lenivý nekultivovaný 1.6 z OI. A že se tento motor hodí do Citigo? Leda do verze RS, kdo by si koupil tak silný minivůz.
Ještě chvíli budou downsizovat a lidi si z toho začnou stavět elektrocentrály… stejně tam ten motor dávaj jenom proto že musej, kdyby to lidi kupovali bez motoru tak by u výrobce byli jenom rádi (samozřejmě za příplatek)
Zkuste do auta s touto motorizací naložit plný počet osob, něco na kempování do kufru, a vyrazit s ním do Rakouských Alp na vysněnou dovolenou !!!
Ale ten tříválec má síly víc než 60% aut na našich silnicích…. Tak nevím o jaké slabotě zde mluvíte….
Objem není veličina síly a už vůbec ne počet válců.
s 200+Nm už ve dvou tisících otáčkách? a 6tikvaltech?
NAPROSTO s přehledem pane 😉 Asi jeden z nás moc nerozumí významu krouťáku a převodových poměrů…. viďte.
Tak za mě má Škodovka velké plus
řešit tady chod čtyřválce jako lepší je blbost a už vůbec bych to nesrovnával s Wankel motorem to byla úplně jiná koncepce ( rotační píst ), naopak rozdělení tlaku na klikový hřídel do 3 x 120 stupňů je mnohem klidnější chod než opakujících se 180, potom ten výkon a točivý moment doplněný turbem dává dostatečný prostor, aby to jelo svižně a i když mám dnes dvoulitrovou TDI Octavii a naložím jí rodinou tak to cítím a hlavně jsem hned na 5.6 litrech nafty a tak i ta spotřeba pokud to litrovka dokáže bude zajímavá jen mě vadí to zrychlení a cena neb 1.2 v základu začíná někde u 330000 a s Rapidem se dostanete ještě níže. Přesto všechno je Škoda Octavie auto co mohu jen a jen doporučit ať už s jakýmkoliv motorem.