skoda-octavia-1-0-tsi-2016-trivalec-oficialne-i-pro-bestseller.jpg

Škoda Octavia 1.0 TSI (2016): Tříválec oficiálně pro bestseller značky

Škoda Octavia

Litrový tříválec si oficiálně našel cestu pod kapotu Škody Octavia, kde nahradí motor 1.2 TSI o výkonu 110 koní.

Diskuze

16 komentářů

    Doktor - ten s tečkou.

    až budou vyrábět dvou válec, to bude ještě lepší,výkonější a spolehlivější.

    Hloupý Nemo

    …. Bude se jmenovat Škoda Trabant TSI 😀

    Vecho

    Komu tím prospěješ?
    To je cesta do pekel….

    Fanouš

    Já mám doma docela schopný motor z travní sekačky Mountfield – Škodovko – chcete ho? Bude zadarmo a protože váš vývoj jde (v duchu pokynů těch eurobláznů) tímto směrem, tak to urychlíte!

    kolemjdoucí

    Nebo na ten šestkrát přeplňovanej půlválec (vždycky si na to při příležitostech podobných této vzpomenu a musím se řehtat 😀 )

    Keml

    …….a ještě by mohli k tomu přihodit jako výbavu za příplatek syntetický zvuk šestiválce do repráků….:)

    Lada

    Ještě jste zapomněl dodat, že každá polovina válce bude mít své vlastní turbo a samozřejmě také vlastní výfuk s chromovanou koncovkou.

    putifarka

    To bude pila…

    Karel

    Kolega z práce mě vezl se svojí Fabií s tří-válcem a ten motor je opravdu pružnější – odpor tření na 3 válcích je při stejné kubatuře opravdu menší než na 4 válcích.
    Šéf mě vezl FOCUSem Fiestou s 1,0 3-V benzínovým motorem a jelo to jako o závod :-D.

    Přesto si myslím, že na 4-dobý motor bude vždy ideální mít 4 a více válců, a to z důvodů platnosti zákonů mechaniky – 4 doby = 4 válce. To aby ta Octavia měla dvouhmotový setrvačník, který bude působit jako protiváha za chybějící válce.

    Stejně jako buginy často používají dva motory z motorek pro pohon jedné čtyřkolky (Yamaha, Suzuki, aj.), tak stejně tak by stálo za pokus „spřáhnout“ a „zapřáhnout“ dva tří-válcové jedno-litry pro pohon jedné Oktávky, nebo třeba jednoho „sličného“ Superbu. 😀 😀
    Soused má VW s 6-ti-válcem a jde o velmi kultivovaný a spolehlivý diesel – tak tichý motor jsem opravdu neslyšel.

    Mazda má 2 L a 1,5 L benzín, americká KIA má 2,4-L benzín (USA mají přísnější ekologické předpisy), 2.0 Turbo a 1.6 Turbo. a Volkswagen nám prosazuje evoluci Wankelova motoru 🙁 . Vrazili takových peněz do vývoje, ta budou chtít rozmělnit do cen aut, a přitom mohli se vydat podobnou cestou jako MAZDA.
    Ne nadarmo v Německu o Mazdě říkají, že je to zkratka slov ve větě „Meine Auto Zerstört Deine Arbeitplatze“.

    Karel

    A zapomněl jsem dodat, že jde o motor ideální pro Fabii, CitiGo a Rapid. Referenční (ne referentský) podvoze vyžaduje REFERENČNÍ motor – a tím je 1.6 TDI a 1.4 TSI, popřípadě silnější.

    Honza M.

    Octavia se ale nepoužívá jen jako služební auto, se kterým se jezdí jako hovado. Jako rodinné auto s 1.0 TSI poslouží skvěle, rozhodně bude motor mnohem příjemnější, než užraný lenivý nekultivovaný 1.6 z OI. A že se tento motor hodí do Citigo? Leda do verze RS, kdo by si koupil tak silný minivůz.

    kolemjdoucí

    Ještě chvíli budou downsizovat a lidi si z toho začnou stavět elektrocentrály… stejně tam ten motor dávaj jenom proto že musej, kdyby to lidi kupovali bez motoru tak by u výrobce byli jenom rádi (samozřejmě za příplatek)

    avar

    Zkuste do auta s touto motorizací naložit plný počet osob, něco na kempování do kufru, a vyrazit s ním do Rakouských Alp na vysněnou dovolenou !!!

    Kuban

    Ale ten tříválec má síly víc než 60% aut na našich silnicích…. Tak nevím o jaké slabotě zde mluvíte….

    Objem není veličina síly a už vůbec ne počet válců.

    Kuban

    s 200+Nm už ve dvou tisících otáčkách? a 6tikvaltech?

    NAPROSTO s přehledem pane 😉 Asi jeden z nás moc nerozumí významu krouťáku a převodových poměrů…. viďte.

    Číra

    Tak za mě má Škodovka velké plus
    řešit tady chod čtyřválce jako lepší je blbost a už vůbec bych to nesrovnával s Wankel motorem to byla úplně jiná koncepce ( rotační píst ), naopak rozdělení tlaku na klikový hřídel do 3 x 120 stupňů je mnohem klidnější chod než opakujících se 180, potom ten výkon a točivý moment doplněný turbem dává dostatečný prostor, aby to jelo svižně a i když mám dnes dvoulitrovou TDI Octavii a naložím jí rodinou tak to cítím a hlavně jsem hned na 5.6 litrech nafty a tak i ta spotřeba pokud to litrovka dokáže bude zajímavá jen mě vadí to zrychlení a cena neb 1.2 v základu začíná někde u 330000 a s Rapidem se dostanete ještě níže. Přesto všechno je Škoda Octavie auto co mohu jen a jen doporučit ať už s jakýmkoliv motorem.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist