Škoda navzdory pověrám oslavuje třináctku. A startuje výrobu nového tříválce 1.0 TSI

Nejde o pátek třináctého, ale jedno kulaté výročí, byť související s neoblíbeným číslem, Zpráva o litrové jednotce pak přímo navazuje.

Třináctka může být pro někoho, zejména je-li pověrčivý, poněkud nežádoucím číslem, te tak ale pro značku Škoda Auto. Jistě ne v případě že jde o zásadní milník třinácti milionů vyrobených motorů.

Co možná nevíte, že první agregát z dílny společnosti Laurin & Klement, která byla založena roku 1895 v Mladé Boleslavi, byl jednoválec o výkonu 1,25 koňských sil určený pro motocykly Slavia. Předtím zde byla vyráběna jízdní kola také pod značkou Slavia. V roce 1905 byl zkonstruován první automobil, kterým byla Voiturette A, vybavená kapalinou chlazeným motorem o objemu 1005 cm3 o výkonu 7 koňských sil.

V roce 1997, tedy šest let po vstupu značky ŠKODA do koncernu Volkswagen, dodala společnost Škoda Auto poprvé motory z Mladé Boleslavi sesterským koncernovým značkám. Dnes v Mladé Boleslavi ve výrobě motorů pracuje zhruba 1400 zaměstnanců a vzniká až 2300 pohonných jednotek denně.

„Milník v podobě 13 milionů agregátů vyrobených ve společnosti ŠKODA AUTO je ztělesněním inženýrského umění a výkonnosti našich zaměstnanců,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky. „Náš mateřský závod patří k těm lokalitám automobilového průmyslu, které mají ve výrobě a vývoji agregátů nejdelší tradici. Se zahájením výroby přeplňovaných tříválcových motorů TSI řady EA 211 nyní otevíráme další kapitolu této úspěšné historie.“

Čímž tedy přecházíme ke zprávě o zahájení výroby nového motoru, agregát 1,0 TSI rozšiřuje paletu této řady. Moderní tříválcový motor má odlehčené kované ojnice a hliníkové písty. Nevyžaduje použití vyvažovací hřídele a přesvědčí příkladně kultivovaným chodem. Oproti čtyřválcovým motorům srovnatelného výkonu je kompaktnější, lehčí a pracuje s menším vnitřním třením.

Milníky výroby motorů ŠKODA v Mladé Boleslavi

1997
Škoda poprvé dodává motory do koncernu Volkswagen; první pohonnou jednotkou byl benzínový motor o objemu 1,0 litru a výkonu 37 kW (50 k) pro malé koncernové vozy.

2001
V Mladé Boleslavi začíná výroby motoru 1,2 HTP řady EA 111

2009
Rodina agregátů řady EA 111 byla rozšířena o přeplňované benzínové motory 1,2 TSI.

2012
V Mladé Boleslavi začala výstavba Motorového centra s 21 novými zkušebními stavy pro motory a komponenty, do provozu bylo centrum uvedeno v dubnu 2014. Nová modelová řada motorů EA 211 začíná s verzemi 1,2 TSI a 1,4 TSI.

2014
Řadu EA 211 rozšiřují atmosférické benzínové motory 1,6 MPI a 1,0 MPI. Výroba třímiliontého motoru 1,2 HTP.

2015
Škoda pokládá základní kámen pro rozšíření Motorového centra v Mladé Boleslavi. Modelová řada EA 211 dosahuje mety 500 000 vyrobených exemplářů.

2016
Další jubileum – výroba miliontého agregátu řady EA 211.

2017
Zahájení výroby moderního tříválcového motoru 1,0 TSI řady EA 211.

21.2.2017 9:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist