Škoda navzdory pověrám oslavuje třináctku. A startuje výrobu nového tříválce 1.0 TSI

Nejde o pátek třináctého, ale jedno kulaté výročí, byť související s neoblíbeným číslem, Zpráva o litrové jednotce pak přímo navazuje.

Třináctka může být pro někoho, zejména je-li pověrčivý, poněkud nežádoucím číslem, te tak ale pro značku Škoda Auto. Jistě ne v případě že jde o zásadní milník třinácti milionů vyrobených motorů.

Co možná nevíte, že první agregát z dílny společnosti Laurin & Klement, která byla založena roku 1895 v Mladé Boleslavi, byl jednoválec o výkonu 1,25 koňských sil určený pro motocykly Slavia. Předtím zde byla vyráběna jízdní kola také pod značkou Slavia. V roce 1905 byl zkonstruován první automobil, kterým byla Voiturette A, vybavená kapalinou chlazeným motorem o objemu 1005 cm3 o výkonu 7 koňských sil.

V roce 1997, tedy šest let po vstupu značky ŠKODA do koncernu Volkswagen, dodala společnost Škoda Auto poprvé motory z Mladé Boleslavi sesterským koncernovým značkám. Dnes v Mladé Boleslavi ve výrobě motorů pracuje zhruba 1400 zaměstnanců a vzniká až 2300 pohonných jednotek denně.

„Milník v podobě 13 milionů agregátů vyrobených ve společnosti ŠKODA AUTO je ztělesněním inženýrského umění a výkonnosti našich zaměstnanců,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky. „Náš mateřský závod patří k těm lokalitám automobilového průmyslu, které mají ve výrobě a vývoji agregátů nejdelší tradici. Se zahájením výroby přeplňovaných tříválcových motorů TSI řady EA 211 nyní otevíráme další kapitolu této úspěšné historie.“

Čímž tedy přecházíme ke zprávě o zahájení výroby nového motoru, agregát 1,0 TSI rozšiřuje paletu této řady. Moderní tříválcový motor má odlehčené kované ojnice a hliníkové písty. Nevyžaduje použití vyvažovací hřídele a přesvědčí příkladně kultivovaným chodem. Oproti čtyřválcovým motorům srovnatelného výkonu je kompaktnější, lehčí a pracuje s menším vnitřním třením.

Milníky výroby motorů ŠKODA v Mladé Boleslavi

1997
Škoda poprvé dodává motory do koncernu Volkswagen; první pohonnou jednotkou byl benzínový motor o objemu 1,0 litru a výkonu 37 kW (50 k) pro malé koncernové vozy.

2001
V Mladé Boleslavi začíná výroby motoru 1,2 HTP řady EA 111

2009
Rodina agregátů řady EA 111 byla rozšířena o přeplňované benzínové motory 1,2 TSI.

2012
V Mladé Boleslavi začala výstavba Motorového centra s 21 novými zkušebními stavy pro motory a komponenty, do provozu bylo centrum uvedeno v dubnu 2014. Nová modelová řada motorů EA 211 začíná s verzemi 1,2 TSI a 1,4 TSI.

2014
Řadu EA 211 rozšiřují atmosférické benzínové motory 1,6 MPI a 1,0 MPI. Výroba třímiliontého motoru 1,2 HTP.

2015
Škoda pokládá základní kámen pro rozšíření Motorového centra v Mladé Boleslavi. Modelová řada EA 211 dosahuje mety 500 000 vyrobených exemplářů.

2016
Další jubileum – výroba miliontého agregátu řady EA 211.

2017
Zahájení výroby moderního tříválcového motoru 1,0 TSI řady EA 211.

21.2.2017 9:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist