Škoda má v Indii problémy – nedaří se jí

Česká automobilka se trošku sekla v odhadech prodejů a teď má problémy na Indickém trhu. Místním se totiž z tříkolek a bicyklů do aut stále moc nechce.

Automobilka Škoda byla možná příliš optimistická, když zahájila v roce 2001 v Indii montáž automobilů. O 11 let později, tedy za první pololetí letošního roku, tu ale udala jen něco přes 20 000 aut, což ji řadí do spodních příček – na indickém trhu má podíl jen asi 1,5 % a to ještě díky nedávno představené indické verzi Škoda Rapid.

Tato „Fabie s kufrem“ se tu prosadila dobře a prodalo se za půl roku skoro 12 000 aut. Následujte Fabia (4300 vozů), Octavia (v Indii se nazývá Laura, 2300 vozů), Superb (1200 vozů) a Yeti (800 vozů).

Škoda spoléhala na rychlý ekonomický růst Indie. Tyto predikce se automobilce naplnily třeba o Číně, kde je významným hráčem na trhu, ale v Indii se nedokáže stále prosadit, zejména proti asijské konkurenci. V Indii totiž lidé z nižších vrstev ještě příliš neutrácejí, boháči ale zase nechtějí jezdit jenom škodovkou.

Vedení Škody vyzývá všechny k trpělivosti – zejména zaměstnance dvou indických továren. Zavírat se prý určitě nebude, ale bude potřeba trochu šetřit. Ekonomové automobilky předpovídají, že by se očekávaný růst mohl za současných podmínek nastartovat do konce desetiletí.

Dalibor Žák, zdroj: Ekonom

31.8.2012 9:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist