Škoda Lovečáq je parádní dvoudveřový kombík, který se odkazuje na překrásnou Octavii Combi z roku 1961

Úžasný lovecký kombík na základech nové Octavie se odkazuje na původní kombík z roku 1961. Parádnější návrat ke kořenům Škodovka nemohla představit!
89054118_863733164070845_1916516365703839744_o-1100x618.jpg Zdroj: X-Tomi Design

Škodovka se může pochlubit bohatou historií úžasných automobilů. Mezi nejkrásnější mladoboleslavské vozy patří i původní model Octavia z roku 1959. K našim nejoblíbenějším však patří verze Combi představená roku 1961. Proč? Protože je to jeden z mála vozů se skutečnou karoserií shooting brake s jedním párem dveří, tak, jak to má být.

Lovecké kombíky prostě mají styl. Původně vznikaly na základech sportovních kupé pro potřeby zámožné klientely, která se bavila lovem. A protože lovecké vybavení je prostorově náročnější, nicméně zákazníci chtěli zachovat sportovní styl kupé, obojí se spojilo a vzniklo něco ještě stylovějšího a v dnešní době velmi vzácného – lovecký kombík. Výjimkou nebyly v historii ani přestavby modelů takových značek jako Ferrari, Jaguar nebo Aston Martin.

Bohužel použití termínu shooting brake se poslední dobou mírně zneužívá i na vozech, které nejsou pravými loveckými kombíky, jelikož mají čtyři dveře a nikoliv tradičnější a stylovější počet pouhých dvou dveří, které odkazují na základy ve sportovních kupé. Za všechny jmenujme třeba Mercedes-Benz a modely CLA nebo CLS Shooting Brake.

„V poslední době je velmi módní nazývat sportovněji laděné verze kombíků slovním spojením Shooting Brake, ačkoliv většinou mají pouze splývavější střechu. My jsme chtěli oživit tradici modelu Octavia Combi z roku 1961, který je skutečným loveckým kombíkem s jedním párem dveří,“ říká Marek Jiný, tiskový mluvčí Škoda Auto a dodává: „Škoda Lovečáq tak není pouze stylovější alternativou k nové Škodě Octavia Combi, ale navíc se opírá o skutečné dědictví, na které jsme pyšní.“

Čtěte také: Škoda Octavia Combi z roku 1965 v redakčním testu: Poprvé za volantem

Prvotní nápad na shooting brake vznikl rychle a vedení společnosti nápad schválilo bez větších námitek. Škodovka předpokládá, až opadne dnes tolik módní vlna vozů typu SUV, zákazníci se budou chtít odlišit něčím novým, přitom stále stylovým a praktickým. A jak historie ukazuje, každá móda se jednou vrátí, takže sázka na lovecký kombík se nejeví jako velký risk.

Škodovka se také pěkně trefila s názvem. Vymyslet jej prý nebylo složité, jelikož se slangový výraz pro lovecký kombík, tedy lovečák, přímo nabízel. Vypovídá také o zachované praktičnosti vozu na základech současné generace Octavie Combi, jelikož do zavazadlového prostoru stále naložíte velké množství stejnojmenné české uzeniny. Dovolená v Chorvatsku tak může proběhnout nejen stylově, ale bez jakýchkoliv kompromisů ve schopnosti odvézt dostatečnou zásobu potravin.

Název také ideálně zapadá do současné koncepce Škodovky, kdy u většiny modelů nahrazuje koncové písmeno K písmenem Q. „Lovečáq se drží nastoleného trendu značky Škoda ve způsobu, jakým označuje nejnovější modely,“ vysvětluje Jiný. „Bohužel však narážíme na možný problém ohledně práva k užívání názvu Lovečáq,“ doplňuje.

Ochrannou známku na název „Lovečák“ totiž v současné době drží Kostelecké uzeniny a podle striktního výkladu zákona pouhá změna koncového písmena kvůli fonetické podobnosti nemusí stačit. Renomovaná německá advokátní kancelář Erst & April se specializací na ochranu duševního vlastnictví proto Škodovce navzdory právě probíhající koronavirové epidemie a uzavření výroby doporučila, aby společnost nasadila trojsměnný provoz alespoň ve finančním oddělení a udělala si pořádek v účetnictví. Je totiž dost možné, že v nejbližších dnech na ni zaklekne finanční správa.

Snažili jsme se získat vyjádření od Andreje Babiše, vlastníka Kosteleckých uzenin, bohužel nám jeho tiskové středisko odpovědělo, abychom neotravovali, jelikož má premiér spoustu práce se sháněním zdravotního materiálu. Nakonec jsme dostali alespoň krátkou SMS zprávu: „Všetci kradnú! Lovečák je ale náš a my si ho vzíť nenecháme, i kdyby Škodovka darovala vládě všetky respirátore! Sorry jako.“

Celá situace připomíná další absurdní komedii současné vlády. Když se podíváme do kalendáře, něco nám říká, že si tu z nás někdo snad musí utahovat…

1.4.2020 12:03| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist