felicia3-352x198.jpg

Speciál o ojetině: Škoda Felicia byla v roce 2010 třetím nejprodávanějším ojetým autem. Bavila by vás i nyní?

Autobazary a vše o ojetých autech

Škoda Felicia byla dlouhou dobu nejprodávanější ojetinou vůbec. Vyhledávali ji nenároční řidiči shánějící levný a na údržbu jednoduchý automobil. Co je na škodováckém modelu tak bavilo, nebo dokonce ještě baví?

Diskuze

13 komentářů

    Ladis

    Bohužel nemohu souhlasit s tím, že motor 1,9D je nejhorší volbou ze všech nabízených. Minulý týden jsem si kupoval novou Fabii a naše původní auto bylo právě felicie 1.9D. Auto jsem kupoval jako 8-leté v roce 04. Mělo najeto úctihodných 248. tisíc a sloužilo jako firemní. Bylo poctivě servisované a já v tom pokračoval. Bohužel pověstná koroze se nevyhla ani té naší feldě. Auto jezdilo skoro jako drak, se spotřebou asi něco okolo 5,5 l/100 km.Bohužel začala zlobit převodovka. Jinak motor běžel excelentně, nenechal nás nikdy ve štychu. Před dvěma týdny když jsem ji dával pryč měla najeto téměř 340 tisíc km. Nebýt té převodovky a koroze určitě ji máme dál. Nato že to byla firemní a měla při koupi najeto tolik km, to byl fakt dobrej spolehlivej vůz. Kéž by naše nová 1,2 TSI 63 kw byla taky tak dobrá.

    Alfred Suchý

    Souhlasím, motor 1.9 D se do Felicie vůbec nehodí. Já jsem taky takovou měl a přední náprava dostávala tak zabrat, že jsem na ní pořád něco měnil. Když jsem jí chtěl prodat, skoro mi ji ani nechtěli vzít. Protože jsem ale kupoval v jednom autobazaru specializovaném na škodovky Octavii, tak mi Feldu vzali na protiúčet na náhradní díly. Jinak by mě odmítli…

    jarda

    Souhlasím s Ladisem. Záleží, jak se kdo o auto stará. Když se nic nemění a neudržuje, nevydrží žádné auto. Já mám 1,9d 14 let k plné spokojenosti. Když sleduji co se komu kazí na dražších vozech nestačím se divit. Auto akceleruje skvěle jede jak drak. Ve vyšší rychlosti akcelerace není žádná, ale co chcete po 47 kW? Když se auto rozjede na 3000 otáček nezná kopec. Jízdní pohodlí žádné, rezatí jak čert a převodovka vzhledem k motoru slabá. Nejvíce mne štvou \“odborníci\“, kteří melou pořád o těžkém motoru! Není to o dieselu, ale o základní údržbě! Sem – tam vyměnit tlumiče, brzdové destičky zadní obložení brzd, důležité měnit také někdy olej v motoru a převodovce, vzduchový a palivový filtr a nejezdit přes jámy jako prase. Mám mezi tlumiči vzpěru, což je také důležitá věc. Pokud by mi felda nerezla, nemám z hlediska ekonomie provozu co řešit. Jezdím svižně, hlavně na kratší vzdálenost – spotřeba do 6 l/100 km. Na dálku, když jedu do 120 km/h – spotřeba pod 5 l/100 km. To je léty ověřená skutečnost. Další je, že se téměř u všech našich pump prodává sračka a ne nafta!

    janrohacek@seznam.cz

    chlapci nehadej te se ja sem take feldu mel a byl sem sni spokojen i kdyz sem na ni porad neco menil a to k tomu uz patri kdyz se clovek o to stara tak jezdi kdyby me ju pred rokem neukardly tak ji mam do ted!!! ale nyni mam predchudce feldy favorita prestavba na 1,3i a su naprosto spokojenej motor je jako drak na dalnici snim jezdim okolo 150-160max skodovka je nase narodni automobilka a nedam na to dopustit a ty co rikaji ze felda je na hovno tak se proste o to neumi starat !!!

    KAT

    Nejlepší volbou je rv. 98-01 1,3 MPI 50Kw Combi na LPG. Spotřeba LPG 7-8 l/100km.
    Měnit olej po 7500km, žhavičky a pořád něco na přední nápravě by mě nebavilo.

    Kasik

    Já jsem s Felicii D1,9 combi najezdil 240 tisíc km a kupovaljsem ji při stavu 80 tisíc km. Má tedy celkem najeto 320 tisíc a motor stále dobře jede. Jistě není to žádný sporťák, ale jezdím 5,5-6,5l/100km a to se nijak neomezuji a jezdí se denně dálnice i město. Osobně jsem s tímto motorem spokojen.

    Kovi

    Nevim jak pan autor článku, který zřejmě udělal jen CTRL+C a CTRL+V a feldou s kamnama nikdy nejel, ale já osobně jsem naftovou feldu v kombiku koupil kdysi dávno jako 5-ti letou s 80 tisíci km a nějaké drobné a po výměně ramen, tlumičů a silentbloků jsem s ní ujel dalších 140 tisíc, než šla světem pro sešlost věkem, bez toho abych šahal na nápravy. Ostatně před prodejem prošla legální TK. Motor se mi nevysral ani jednou, to spíš odcházely brzdy, motorky centrálu, termostat a podobný chujoviny. Ale ten motor jel ať bylo – 25 nebo + 40. Tak ať tu pan autor nemele takový kokotiny, jak je to nespolehlivý motor. Líný to jo. Ne nijak závratně, ale co chcete od starý dobrý atmosféry. Její předností právě byla spolehlivost a nízká spotřeba, která byla daná právě letitou, ale poctivou konstrukcí. Ne jak ty dnešní celohliníkáče, co se rozpadaj za letu, páč stěny sou tlustý jak alobal na pečení.
    A co se týče toho startéru, nebyly to závady, ale prostě jen opotřebení uhlíků. A kdo se na to vysral, tomu to prostě nechtělo startovat, páč už to ten stratér neutáh, to je celé.
    Takže celá tahle nafouklá bublina o tom, že 1,9D byly nespolehlivý a mrvily nápravu vznikla podle mě tak, že si jí lidi pořídili s tím, že slyšeli jakej je to držák, samozřejmě tim pádem totálně vomrdali údržbu, že jo, a pak brečeli všude možně jaká je to sračka a verk! Tenhle motor nepotřebuje přehnanou péči, ale když mu nebo čemukoliv nedáte žádnou péči, posere se jako každej jinej.
    A to je všechno, co bych k tomu řekl.

    radek

    Zase si autor něco vycucal z prstu .Taky mám feldu 1.9d najeto přes 250tis.bez větších potíží je to starý dobrý držák ta váha morotu je větší ale nic tak hrozného .Kolik moderních revolučních 1.2 HTPček najede tolik co 1.9d po 50tis mají podpálené ventily atd.

    mira

    Tak já mám feldu 1.9d z devadesátého sedmého roku a v červnu to bude deset let. Na tachecu 350000 km . Zažila toho hodně, jezdila denně do práce plně obsazená 50km jedna cesta od jara do zimy (sůl). Stavěli jsme dům ,tak nám ten nespolehlivý vůz s vozíkem dovezl vše co jsme pořebovali. Vstřikovací systém sežral vše co se naftě podobalo, za celou dobu jsem neměnil a ani neseřizoval vstřiky. Problém jsou čepy na přední nápravě, ty dělám každý rok. Kromě oleje po každých cca 12000km jsem vyměnil, rozvody, vodní pumpu, žhavičky, čerpadlo serva, tlumiče, spojku+ přítlačák+ložisko,věnec setrvačníku, brzdové pakny a desky s kotouči, ložisko v zadním kole, manžety poloos , páté dveře,lemy blatníků, chladič, výfuk. Je toho dost že? Kdyby nepodléhala tolik korozi, tak bych ji udělal ještě jednu technickou 🙂

    Crowus

    Mě se líbí jak každý kdo tuhle káru má, ji zuby nehty brání. Autor článku to popsal perfektně. Mám Felicii jako druhé auto už léta a oproti čemukoliv je to hroznej krám. Popíšu přesně důvody proč ji vlastním. Všechno je na ní levné. Provoz, údržba i pojistka. Podotýkám, že mám motor 1.3 50kw a vyměněnou spojku i rozvody a auto v luxusním stavu. Potrpím si na to, ale je to prostě křáp. Řizení je jak zalité do betonu, výbavu sem lepil a dodělával jak to jen šlo, protože předtím se to nelišilo od šlapacího kola. Odhlučnění nula, rezne, jízdní vlastnosti nula. Nejvíc mě baví jak tu někdo píše, že mu jede jako drak 🙂 Proboha to se bavíme o čem? O tom, že se na jedničku rozjede a pak se při vytočené dvojce nezastaví v kopci? Tohle je nesmysl. Jízda nad 120km/h mi v tom již přijde jako hazardování se životem (opět v porovnání s jiným vozem). Shrnutí: jedná se o levné lidové auto, které se velmi jednoduše a levně opraví a udržuje. To jsou jeho velká pozitiva. Není problém ho mít za pár kaček v krásném stavu. Zde ale jeho plusy končí. Ideální je jako náhradní, pracovní (dělník, ne obchodní zástupce co v tom bude trávit mládí) nebo druhé auto do rodiny. Tak a feldáci pusťte se do mě 🙂

    Tomtom

    Felicii vlastním více jak 5 let,je to mé třetí auto,tak se podělím o názor Felicia vs.konkurence.
    Upřímně řečeno,není to žádná limuzína a ani ferrari,ale ideální přibližovadlo z bodu A do bodu B.
    Skvělé vozidlo na krátké trasy,na delší bych moc nedoporučoval z důvodu pohodlí.
    Je pravda,že se dá pořídit za pár korun,a za pár korun se dá taky opravovat.Snad největší výtkou je koroze,trochu to našinci odrbaly.
    Dlouhodobou spotřebu mám 6,8 l na 100 km. Snad nejmenší spotřebu jakou sem kdy měl,byla 6,08 l.
    To že někdo jezdí s benzínovou Felícií za 5 l na 100 je myslím trochu přehnané.
    Na trhu se dá v cenové kategorii Felicie koupit i jiné zajímavé kousky,jako třeba VW Golf 3.generace,nebo mazda 323,a pod.
    Hlavně jde o to,na jaký kousek narazíte.Bud to bude dobré auto,a budete s ním spokojeni,nebo natrefíte na šrot,a budete pořád do něj investovat.

    Martin

    Tuto Feldu jsem pořídil jako ojetinu se 120 t.km od 1. majitele,jezdila dobře,poruchy minimální,ale spotřeba žádný zázrak,výbava chudá,hlučnost a zaostalost vůči zahraniční konkurenci (např. VW,Peugeot),zbavil jse se jí vlastně kvůli značné korozi a nahradil vozem Fabia HB 1.9 SDI,který je po všech stránkách vyjma prostoru úplně někde jinde,zejména spotřeba a žádná rez (je to r.v. 2000 a najeto skoro 360000 km).
    Felicii už opravdu NE !

    Martin

    Ano,nafta je opravdu většinou svinstvo s řepkou,která kdeco zalepí a vytváří napékané úsady (zejména škodí turbomotorům),ale jednoduchá pomoc – já tankuji Optimal diesel od Eurooilu (čepro),kde není žádný přídavek MEŘO a je to znát na zvukovém projevu motoru i spotřebě (mám Fabii SDI a Seat Leon TDI 81 kW) .

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist