Škoda Fabia RS vs Volkswagen Polo GTI

48 fotografiíSrovnávací test

Obě auta používají shodnou techniku a stojí prakticky stejně. Ale které z nich více vyhoví vašim chuťovým buňkám? Zjišťovali jsme to na okruhu i na silnici.

Diskuze

27 komentářů

    jak nečekané, chce to trochu vychytanější sportovní vlajkovou loď od Škodovky než tuhle krabici

    M.D.

    Hned ve druhem odstavci takova hhrubice… 🙂

    M.D.

    Hned ve druhem odstavci takova hhrubice… 🙂

    Jonatán

    Mě dává mnohem více smyslu Fabia RS combi. Něco jako s octavií. A u kombi RS to už zas tak strašné není s proporcemi. A v zelené …. no hezké pomyšlení.

    Vinetů

    Já si myslím že když si majital RS dá na dveře 3x samolepku BBS, Brembo a Turbo, tak by měl být rychlejší než všechna GTI dohromady, alespoň na mě ta mentalita koupit si něco \“RS\“ na mě tak působí 🙁

    Richard

    Zajmavé porovnání. Jen mi nejde do hlavy, že by převodovky disponovaly u Škody a VW rozdílným softwarem. Jste si jistí, že si toto vyvijí každá automobilka po svém? Nelze rozdíl příčíst: 1) rozdílným zajetím obou vozů 2) automat se většinou učí a přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče. Možná Škodě před vámi dával někdo za uši.

    plešatej kavan

    Když člověk čte mezi řádky,tak dostává informaci auta jedou rychle,zatáčí brzdí,ale řidičský zážitky nenabízí.Takže koncernová klasika.

    pro koncernovej článek..

    \“DSG je to nejlepší co lze v současné době v B segmentu nabídnout\“ a pak takový docela zásadní problémy u fábie?bejt to u jiný značky tak se to prohlásí za nejhorší převodovku všech dob a rozpatlá se to přes půlku článku..

    Kyle

    Test nedal odpověď na zásadní otázku, kterou si ( naštěstí a bohužel) nekladl : proč za ty prachy koupit právě toto, a ne jeté 330i.

    Zase tady někdo chce srovnávat hrušky a jabka…

    R1S0

    \“Nudné černé plochy a krom dobrých sedaček a volantu tu není nic, co by se vám mohlo líbit a lákat vás.\“

    a je jedno,u ktoreho auta to citam.interier ma byt prehladny,jednoduchy,vodic sa ma v nom orientovat aj bez toho,aby sa pozeral,kde a co prave stlaca.
    oci ma mat na ceste,nie na peknom a lakavom interiery.cierna farba=menej rusivych odleskov v sklach.

    preto nechapem tie nariekania motoristickych novinarov nad takou vecou,ako je dizaj interieru.pokial je to ergonomicky ok,nevidim dovod nad tym plakat. kto sa chce kochat umenim,nech ide do galerie.

    R1S0

    pretoze na rozdiel od \“jeteho\“ a urcite utyraneho niekolkorocneho bawora mas nove auto s jasnou historiou bez nutnosti sypania dalsich stoviek az tiscov eur do servisu hned po kupe…

    CJo

    Pokial viem, tak Polo ma pneu 215/40 R17 – teda o 1 cm sirsie ako Fabia…

    jj

    No když už ale chceš koncern za, pak bys měl např. lehce jetej seat leon cupra a s tím je opravdu to svezení sportovnější. Jinak za 471 t. Kč je leon 1.8TSI v plný výbavě i s DSG a s tím je taky lepší svezení než s fabií RS. Jinak nic proti 330i.

    Michal

    Kdybych si měl z těchto dvou vybrat, tak bych šel do Fabie RS, a to i přes \“jankovitou\“ převodovku a horší pozici za volantem. Proč? Protože nabízí alespoň trochu té zpětné vazby, kterou Polo postrádá. Tak nějak nechápu důvod sterility GTI. U normálního Pola by se to snad ještě dalo pochopit, ale tady mi důvod uniká. Stejný problém má ale i Audi, vyjma řady RS.

    neberu jim že to jsou rychlejší užitková auta, ale přeci jen se nemohu zbavit dojmu, že doby kdy GT, GTI nebo RS něco znamenalo už jsou dávno pryč. Dnes tomu dáte větší kola, samolepku RS a nějaký blbec si to koupí

    pokud srovnáváte tyto dvě auta je polo GTI sterilnější. Pokud budete srovnávat auta celkově, obě auta jsou sterilní.

    A kdy třeba GTI znamenalo něco víc? Pokud si pamatuji, tak Golf 1 GTI, který módu ostřejších hatchbacků v podstatě odstartoval, měl motor 1.6 o výkonu 81 kW a od normálních Golfů se taky lišil jen pár doplňky.

    richard28

    Prepacte, ale ako motoristicky novinari by ste mali vediet ze Polo a Fabia sedia na odlisnych podvozkovych platformach. Polo je celkovo ladene komfortnejsie ako Fabia preto aj ma taku gumovu az neexistujucu spetnu vezbu. Keby ho naladili tvrdsie tak Fabia by mala oproti Polu na okruhu hlavu v smutku.

    330i je vyborne auto, ale kupit si sportovu jazdenku je fakt masochismus. Predchadzajuci majitel jej vacsinou da riadne po papuli a ked to predava tak tam treba vymenit pol auta a bude to stat tri krat tolko. Servis aj na starsie bavoraky je drahy tak isto ako na nove cize sa nedoplatis.

    nechápete to, tady nejde o výkon, ale o jízdní vlastnosti a v těch golf GTI první generace sestřeluje tuhle rádoby sportovní fábii k zemi. nevím kde se berou ty fámy, že sportovní auto musí být rychlé. podívejte se na octavii RS, taky kaše co jede dobře jen rovně. v zatáčkách a technických věcech hrůza.

    To opravdu nechápu. Za prvé je trochu mimo srovnávat jízdní vlastnosti Golfa a Fabie a za druhé něco jsem s jedničkovým Golfem najezdil a vůbec si netroufám tvrdit, že by měl nějak lepší jízdní vlastnosti než současná Fabia. Očekávat od Octavie RS, že bude rychlá v technických pasážích může jen blb, protože žádné auto, které má přes 4,5 metru nemůže být hbité už z principu.

    tomu se nebráním ale potom na něj přeci nenalepím značku RS

    krosnic

    Je to jenom můj pocit, nebo si opravdový petrolhead už nemůže koupit nové auto? Auto co bude hravé a komunikativní a návykové…Se kterým najedete pravidelně o nějaký ten kilometr navíc jen kvůli tomu jaká je s ním švanda…
    Je to škoda…

    Sjafor

    coz takhle investovat do slovniku cizich slov, koumaci? 😛

    Radek

    No, musím se také vyjádřit. Autor testu měl podotknout, že Polo používá už novou podlahovou plošinu, která je hodně variabilní a dost dál(lepší) než ve Fabii. Fabia používá ještě starou s první generace, tudíž je úzká a vysoká. Dále má popsat použité pneumatiky. Z obrázků se dá jen stěží poznat co je to za typ Pirreli. Osobně používám řadu let jen Continental a jsem nad míru spokojen až na tu výdrž…Už z tabulky od výrobce je jasné, že je VW Polo ve všem o chlup lepší, tudíž nemůže prohrát, což je i cílem koncernu.

    palu

    205/40 R17 tomu říkám užovky :-))
    Logiku to má pramalou..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist