Škoda Fabia RS 1.4 TSI (132 kW) DSG

21 fotografiíTesty automobilů

Konečně jsme se s ní svezli a konečně víme, jaká je. Máte ji chtít?

Diskuze

61 komentářů

    Pavel

    opravdu to vypadá, jako solidní auto. Ale pro mě je to ošklivé káčatko a bohužel ani litá kola atd. tomu nepomohlo. a za tu cenu?

    za menší peníze se prodává Opel Astra 1,6 132kw. A to je pěkné a o třídu větší auto.

    Morák

    Ja mám jednu otázku mimo auta : vrátil sa Honza Koubek späť do Autowebu ?

    Andrew

    Myslím, že nikoliv. Nicméně ho již bylo vidět v iMotoru, který je s AutoWebem úzce spojen. Moc těm vztahům nerozumím, ale přijde mi to, že jsou stejně všichni tak nějak pořád jedna banda 🙂

    Stepan2

    Prijdemi ze to auto ma potencial ale nedokaze ho prodat. Osklivy volant a na nem tvrde plasty a tyto plasty najdeme i na stredove konzoly. To same motorovy prostor. Prijde mi na to jak to ma byt super sportovni skoda ze efekt neni prilis jisty, Pritom by stacilo auto trosku vysperkovat(dotahout) a hned by to bylo o necem jinem

    Honza

    Máš pravdu, že to auto je dobrý, dobrej motor, cena…ale ehm něco tam chybí…třeba takovej fiat 500, polepy sračičky, interiéry apod.

    Mě se strašně třeba líbí barva palubky do barvy auta nebo tak (vždyť to se dělalo v 80 a 90. letech a dneska to neni schopnej nikdo nabídnout)!

    Jediný, co mě osobně na tý káře vadí a teď mě tady chlapi asi rozeberou…..já bych to chtěl s dieselem!

    Venca

    Už je to fakt staršně trapné, jak na tomto webu neustále pomlouváte motoru 1,9 TDI.

    Drtikol

    Ne, fakt strašně trapné je, jak ho obrovská spousta lidí ještě stále považuje za dobrý motor 😉

    pes

    Ano!

    Andrew

    +1

    pes

    tenhle Cooper měl výkon 120 koní, Fabia RS 130. A hlavně, je známo, že novinářský škodovky v Británii měly "poladěný" motory. Třeba Octavia RS 1.8 T měla ve skutečnosti motor z Audi TT (225 koní)…

    M

    už jasně vidím ty typické české zákázníky jak si říkají:

    "ty voe, to je jenom 1.4, to budu mít nízkou pojistku a nebude to žrát!!!"

    pak to toho sednou a

    "ty voe, ono to má 180 koní, no s tím nemůžu jetzdit pomalu!!!"

    a po pár opření ručičky otáčkoměru o omezovač

    "ty voe, ono to žere 11 litrů a žádných šest!!!"

    no zkrátka tehle downsizing je na papíře sice fajn, ale když budete šlapat na plyn, tak se z výhody(tj. nízká spotřeba v nízkých otáčkách) stane nevýhoda, protože v malým válci zkátka není na pořádnou ránu velký prostor a proto tam musí jít opravdu hodně paliva, to už je potom lepší dvou-litr s turbem s podobným výkonem – ten bude ve vysokých otáčkách úspornější.

    Ale třeba opravdu vlastníci těchto aut budou plynový pedál jenom lehtat a vysoké otáčky si nechají jenom jako jakousi rezervu při předjíždění :-))))

    Ale až mi někdo bude vyprávět že s tím jezdí za 6-7litrů, tak budu smíchy na roztrhání:-))))

    Petr

    Už vidím, jak s dvoulitrovým turbem budeš jezdit ve vyšších otáčkách úsporněji :))

    M

    pokud budou zhruba stejně výkonné tak ano – jak sem psal – malý objem, málo prostoru na velký bum.

    pes

    s dvoulitrovým turbem netřeba jezdit ve vysokých otáčkách

    XY

    Vážený kolego, sám osobně jsem zastáncem toho že objem nahradit nelze, ale je utopie a holý nesmysl představovat si v malé fabii velký motor.

    Tohle auto je stavěné na projíždky po okreskách, tady velký agregát není potřeba. Apropo, 7mi stupnové DSG funguje výborně i na rovných dálničních úsecích.

    Btw na konec, klidně už se můžete začít trhat smíchy, jelikož jsme s ní jezdili na 20km trati (ostré zatáčky, prudké horizonty, rovinky a ano i obce), tak jsme během dvou měsíců dosahovali průměrné spotřeby na celé trase při civilní jízdě kolem 7mi litrů(např. obec 60km/h se zařazeným D7) a při velmi ostré jízdě 16 litrů (např. zatáčky a akcelerace na stupni S4)

    Tím jsem chtěl jenom poznamenat, že je na řidiči samotném jaký styl jízdy si zvolí a že toto se následně odrazí na spotřebě, tedy zkráceně… 7 litrů při stějné jízdě jako s jiným běžným autem, není nereálných.

    XY

    dodatek k té ostré jízdě a spotřebě, rychlost na S4 se pohybovala kolem 150-160km/h

    M

    už sem smíchy celej roztrhanej – píšete 7litrů a ještě před tím ste napsal "při civilní jízdě".

    Myslím si že průměrnej čech má trochu rychlejší tempo než ta vaše "civilní" jízda. Přeci jenom tohle auto si podle výkonu vztahující se k hmostnosti auta a podle naladěnosti podvozku chce TROCHU hrát na HotHatch, takže si myslím že od svých páničků bude dostávat trochu větší záhul.

    Jinak s Vaším argumentem že do fabie velký motor souhlasím, ale i tak nějaká 1.6 nebo 1.8 by byla podle mého názoru vhodnější.

    Petr

    A co mají teda udávat? Udávají spotřebu dle nějakých měření, která jsou stejná pro všechna auta. Vesměs bych řekl, že se to nejblíže podobá rychlostním limitům, které jsou stanoveny. Tedy vesnice 50, okresky 90 a dálnice 130.

    Jakou spotřebu mají udávat? Pro 80-130-180 aby vám to vyhovovalo? Já fakt nevím. Všichni se tady tváří jak neskuteční závodníci.

    U všech aut je to o stylu jízdy. S mojí starou dobrou 1.8T RS jsem taky schopnej jet za 6-6,5 litru na okreskách při 90km/h. Ale taky jsem tam schopnej jet za 16 litrů.

    Záleží na terénu, na zatáčkách, na provozu a na tom, jak umíte s autem jezdit…

    M

    pokud moje komentáře vyzněli tak že mám něco proti tomuhle motoru, tak se omlouvám, proti motoru nic NEMÁM, pokud si ho zákazník koupí a vyšší otáčky bude používat jako jakousi rezervu při předjíždění. Co mě ale vadí je to, že automobilka láká nízkou spotřebou, která vychází z měření jak píšete(obec, mimo obec, dálnice), ale jde o to že po celou dobu měření se plynový pedál jenom lehtá(berte to s nadsázkou, protože se měří v laboratořích kde pedály nemají) a automobilka nikde neudává že ve vyšších otáčkách ten motor bumbá jak upír co se nedostal půl století ke krvi 😀

    PS: tohle není problém jenom škodovky, ale každé automobilky a vzhledem ke konkurenci se to asi nikdy nezmění – bud spotřebu pod plným zatížení budou udávat všichni nebo nikdo.

    Martin

    To je ale automobilka co.. Pekná mrcha.. Láka nás na spotřebu kterou naměří uplně stejně jak konkurence (podle pevně dané normy) a má tu drzost se s ní vytahovat.

    Pokud tedy nemáte nic proti motoru tak se projevil jen komplex ze značky Škoda, jinak by jste musel takto plivat pod každým článkem kde zveřejní spotřebu měřenou podle stejné normy, a že jich není málo 😀

    XY

    Já nejsem ortodoxní zastáncem Škoda, ale až v tomhle autě najezdíte tolik co já, pochopíte že 1.4 TSI na silnici zvládne udělat zatraceně více neplechy než jakákoliv Astra GTC s 1.6.

    A k té spotřebě, myslim že to je správná debata akorát tak ve fanklubu nafťáků 😀 A že tam automobilka dala takovou spotřebu jakou dala? Samozřejmě že vychází z průměrné jízdy, ne ze závodů rally..

    ...

    Vaše možnosti proč ve Fabii RS není manuál mi přijdou divné,nejblíže pravdě je nejspíš ta první možnost..Ale manuál ve Fabii RS není hlavně z toho důvodu že by se do tohoto auta nevešla,tak proto tam nemůže být..Fabia je na to moc malé auto

    Petr

    Tak ta 3. možnost k tomu taktéž padne -> nevejde se a museli by vyvinout úplně nový manuál, který by byl menší a vešel by se (a o to by byl dražší)

    Tomas

    Fabia je vlastne jen jednickova Fabka s novou kastli. A do prvni Fabky se sestikvalt manual nedaval.

    Petr

    Pokud vím, tak Fabia RS (jedničková dízlová) má šestistupňovej manuál 😉

    Andrew

    Ptal jsem se na to dealera, který nabízí jak Škodu, tak VW. Důvod, proč ve Fábiích není 6 st. manuál je mnohem prostší a vlastně mi bylo potvrzeno co jsem si sám myslel. Hiearchie koncernu. Škoda je pod VW, takže Polo musí umět nabídnout něco víc než jen jiný vzhled oproti Fabii. Takže nabízí k 1.2 TSI 6 st. manuál zatímco do Škodovky dostanete jen 5 st. manuál. Funguje to i dál. Např. Passat dostanete ve čtyřkolce jen s 6. st. automatem, Audi v quattro je se 7. st. nebo 8. st. Toliko k manuálům ve Fabiích.

    Otázka proč není manuál v RS je celkem zajimavá. To, že by se musela vyvinou nová, je podle mě blbost. Proč by stávající převodovky, které se tam montují, neutáhly tenhle motor? Jde přeci o kroutící moment a ten měla původní dieslová RS tuším ještě větší a manuál tam byl. Takže v tom bude asi něco jiného.

    Martin

    Ohledně RS s manuálem: Tady je dobré se ptát jinak. Proč není polo 1,4 132kW s manuálem? Asi ne kvůli Škodovce.. Když to nejde u VW, tak není potřeba vymýšlet teorie proč to tam škodovka nedává.

    Andrew

    Naopak bych řekl, že by to vzhledem k hiearchii bylo logické: Fabie 132 kW manuál, Polo 132 kW automat. Jsem zvědavej s čím přijde S1 (až/jestli vznikne). Quattro na téhle platformě to asi nebude 🙂

    No ale nakonec nám to může být jedno, protože stejně tu Fábii asi nikdo kupovat nebudeme 😉

    Vavris

    se sedmistupňovou DSG, s čím jiným taky. Řekl bych, že koncern se s vývojem něčeho nového nebude obtěžovat. Takže já tipuju, že S1 i Polo R budou pořád na výběr pouze s DSG 🙂

    Charger

    manuál by se tam vešel, ale jen pětikvalt, což je podle Škody ve sportovním autě faux pas…

    jojom

    …na to auto sa neda pozerat, aj keby tam je prevodovka a motor s F1!

    Pepa

    ale ale , je to celkem pěkné kus kárce …

    beca

    To je hnus velebnosti…!

    stunty

    V Metru (ty noviny v metru) psali, že krátká verze má vzadu závaží kvůli lepšímu rozdělení hmotnosti mezi nápravy. Nevíte o tom něco?

    traktorista

    to jen v tiskove zprave zakryli snahu snizit teziste teto vysoke krabicky na lidicky

    XY

    Ano, opravdu tam to závaží je. Bez něj by jí zadek ustřeloval. Když sem projížděl dlouhou a krátkou, tak bylo hodně znát, že ta krátká sedí markantněji líp.

    traktorista

    tak to teda panove v boleslavi nevyhmatli. Presunout baterii prosim a to zavazi si vozte ve svem

    Tomas

    Autore, az bude mit fabia 400 kg, da se mluvit o sportovnim aute. Ale tenhle srep se 180 klokanama bude vzdy jen skoda, ne sportovni auto. Pro dvojici slov RS je to ostuda. Stejne jako octavia "RS".

    Drtikol

    A to ses s tím autem projel, nebo to odhaduješ z tabulky? můžu tě ubezpečit, že Fabia RS je na poměry dnešních hatchbacků opravdu povedené auto a dynamická jízda se v něm provádět dá. (Ano, já už se projel)

    Samozřejmě, Caterham nebo Atom jsou sportovní v úplně jiném smyslu, ale je naprostá 3,14čovina to vůbec porovnávat. Ukaž mi hatchback, který má 400 kg a pak uznám tvůj argument jako platný. Jinak nemachruj, dokud se s tím autem pořádně neprojedeš.

    XY

    Hh, souhlas Drtikole:)) tomas má v garáži zřejmě koenigsegg, anebo koloběžku, že tohle píše:D:D

    Pan Peťan

    já se svezl a říkám, že je to plíva, ale pravda že jsem rozmlsanej jinými auty. Příčné zrychlení celkem jde, ale ta dynamika je ubohá a co se týče zpětné vazby…no radši nemluvit. je to rychlá škodovka ale ne sportovní auto, pod tím si představuju něco jiného

    pes

    tak v tomhle testu je napsaný prakticky to samý: "Fabia RS není doslova sportovní podle měřítek Autowebu, ale podle měřítek většiny potenciálních zákazníků ano. A to k úspěchu stačí."

    Parkur

    no a někomu stačí i trabant že

    prd

    nevim proc resite spotrebu nekoupim si fabii rs abych se s ni tahnul za 6l

    pes

    češi řeší spotřebu u všeho, i u raketoplánu či nissanu gtr

    Pan Peťan

    když od toho auta nic nečekáte budete překvapený, je to rozhodně zajímavější cesta do tesca než s fábií HTP, ale to je asi tak vše.

    Patrik

    Typický češi (zaujíma ich iba spotreba) Ked na to nemáš tak si to nekupuj a nejazdi.(MHD je lacnejšia).

    Alebo kúp si to auto swapni tam legendárnu 1,9TDI (všetko v červenom) + chip na spotrebu a jazdi si na RSku za svojich vysnívaných 4,56975624 L/100KM a chrochtaj v meste na semafóroch

    Pan Peťan

    Kamaráde, já mám v garáži lancer Evo VIII, BMW 330Ci a Fiat 500, spotřeba je to poslední co řeším. češi jsou hlupáci, jestli si myslíte že vám to nesportovní RSo žere málo, tak počkejte až se vám na tý dvakrát přeplňovaný sekačce něco vysere:D pak bude spotřeba podružná. a nic proti redaktorům ale s dvoulitrem bych to opravdu nesrovnával.

    Pan Peťan

    ale tu spotřebu bych si líbit nechal pravda, já se obvykle s Evem pohybuju mezi 15-20 l/100 km, ale nezažil jsem jiné auto, které by ho emočně překonaly.

    krk

    myslim, že neni potřeba okolí dokazovat, jakej jste borec. Majitelé Lancerů Evo ale už jsou takoví, hlavně jsou vždycky nejchytřejší a ví všechno nejlíp. Podobně jako majitelé Nissanů GTR. Hlavně že maj všichni límeček značkovýho trička Puma nahoru, přitom neumí v autě ani sedět. A pak s nima jedete na Nordschleife a oni tam dostanou napráskáno od místního mladíka v Polu GTI, protože maj jen plnou hubu keců a umí kulový. Ale zas maj Evo nebo GTR.

    Pan Peťan

    To není o tom, že bych byl borec, od nikoho tu uznání opravdu nepotřebuju a už vůbec nečekám:D Evo mám spíše na okruhy nebo na okresky, není to úplně auto na denní použití (tím neříkám, že by to nešlo, ale není to až tak pohodlné). Trvalo mi opravdu dlouho než jsem našel hraniční limity Eva takže si troufám říct, že ho mám poměrně v ruce. Pokud tu někdo chce říkat, že je to jako playstation a pro malé děti tak se s ním velice rád sejdu, může si vybrat trať a rád se podívám jestli zajede lepší kolo. Všechna ta elektronika vám dovoluje jet rychleji než s běžným autem, ale chce to docela odvahu, protože nevíte kdy vás klepne přes prsty. Můžete proletět v 90 km/hod 90 stupňovou zatáčkou na úzké okresce a pokud ji budeš držet pod plynem tak se neutrhne. Na okruhu mi nedělalo problém držet se porsche panamera a to rozdíl výkonů byl 150 koní. Na rovinkách jsem zrtácel ale v technických pasážích nebylo co řešit. A s tím nissanem GTR…no to je brutálnější evo. Největší zvládnuté boční přetížení, hmotnost, výkon a geniální podvozek hovoří za vše. Jsou to surová sportovní auta která se vysmívají supersportům a to je na nich kouzelné.

    pes

    Trochu chápu Krka. Na silnici jsou v těchhle autech vidět jen ti "límečkáři", kteří jen machrujou. A borce si člověk většinou nevšimne, protože se nechová na silnici jako kretén. Podobný je to s motorkářema. 95 % jich jezdí slušně a o těch lidi neví. A to malý procento ču..ků, co jen machruje a dělá bordel, hazí špínu na všechny ostatní. límečkáři v gétéerkách a supersportech zas hází bordel na lidi, co skutečně umí se silnejma autama jezdit

    Pepis

    Jsi frajer!

    Patrik

    Akože bez urážky, ale ten kto si kúpi EVO a bude na nom jazdiť tak nebude ziadny zelenáč. To je auto pre fajnšmejkrou ktorý si cenia úplne iné hodnoty ako ostatný ,takže nepredpokladám že by majitel EVO ostal na frak od VW-grče. A k tomu GTR , (vidím že ani zdaleka nevieš o čom hvoríš) tak to jazdí úplne samo stačí iba krútit vlantom a pridávať plyn, ale určite na Nordleshiefe nemá na VW (GTI)

    RS, GTI, FR, CUPRA, S1

    Vidím, že tu píše nějaký zaměstnanec Škody, který to auto měl možnost testovat, resp. možná se podílel na vývoji. A píše o něm dobře, ačkoli by určitě nemusel.

    No, Polo R nebude, to jsou jen zvěsti. Audi S1 bude a dokonce z toho samýho motoru bude mít 137kW, ovšem žádné Quattro, ani manuál.

    Obecně souhlásím, že černá nebo jinak barevná střecha a velká jakkoli sexy kola samy o sobě žádný sportovní auto nedělaj. Motor s turbem a kompresorem jistě "obyčejné jezdce" víc než uspokojí, ale jak tu někdo správně píše, až na něm nějaká ta pohyblivá součástka odejte, bude to fajn legrace pro peněženku. Zejména v zimě to bude chtít citlivé zacházení s neohřátým motorem. DSG je špičková věc a v této kategorii unikátní, ale k sakru proč nedat přivržencům toho rádoby "sportovního" svezení šanci vybrat si manuál. Já nevím, ale RS, GTI, FR, CUPRA i S1 to samo o sobě evokuje nějak sportovní představy a manuál k těmhle "hrátkám" prostě patří. Meziplyny a koneckonců i občas nějaká ta chybka při řazení, to člověka dostává o kousek dál. Nutí ho přemýšlet o tom co udělá v další zatáčce. Pádlo pod volantem ? Prima, ale jen když si ho sám vyberu.

    No nic, to auto zkusím, ale už teď je mi jasný, že je lepší 2 roky jetej Golf GTI s manuálem.

    PS. Slovenská cena je už od 17999 €, takže při dobrým kurzu 450 tis KČ. A za ty krásný černý, bílý nebo černo-stříbný kola chtěj na domácím trhu "přátelských" 11 tis Kč a na Slovensku 84 €. Taky Vám ty počty nějak nevycházej?

    RS třikrát zdar 🙂 a slovenským cenám 5 krat zdar.

    rookie

    "Klepající zemědělský praagregát 1.9 TDI PD převzatý v licenci z osvědčeného ukrajinského čerpadla splašků"

    "Pro vyznavače aut v továrních barvách je tu dokonce provedení ve žluté barvě týmu Telecom Racing…"

    …and more

    to vážně nemá chybu 🙂

    jane

    …používají tak urážlivá vyjádření? Mně fábka 1,9TDI prokázala vynikající služby. Tím se celý článek degraduje a jeden ani jiné věci pak nebere vážně.

    cunda

    1.9 PD je vynikající motor v octávě 4×4..mám najeto přez 300 000km a žádné opravy investice co se motoru týče…takže jestli se Vám to nelíbí, tak si nase… 😀 bye

    cunda

    1.9 PD je vynikající motor v octávě 4×4..mám najeto přez 300 000km a žádné opravy investice co se motoru týče…takže jestli se Vám to nelíbí, tak si nase… 😀 bye

    aaa

    Sportovní auto, cha cha, cha cha cháááá.
    1.4 sportovní objem, podvozek atd. to je k smíchu.
    Sportovní je jen ten nápis RS…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist