Škoda Fabia: první tuning!

3 fotografieCitroën

Bylo jen otázkou času, než se tuneři pustí i do vozu Škoda Fabia II. Jedním z prvních je naštěstí známá firma Eibach.

Diskuze

30 komentářů

    franczz

    to auto je trapný samo o sobě, prostě převozník pro zaměstnance, na tuning už byla fakt lepší ta první fobie…no je to dost ošklivý a nějaký úpravy tomu fakt moc nepomůžou…jedinou hezkou fobii udělal brisk, ale ta ma s seriovkou společný jen světla a mřížku chladiče…prostě k ničemu upravovat nějak takový neauto…

    Honza U.

    Eibach nepovazuju za upravce… toto jmeno si spojuji s Lotus 340R kterýmu usili odpružení na míru a to pak byl hukot když 1,8 zvalcovala vše co nasla >:D stejne to beru i u Foobie, proste se v tom nekdo svezl a navrhl na to aspoň pruziny, zaplan panbuh za to… ta mrizka a kola beru spis jen jak umocneni zmeny .. proste to neni tuning jen vyladeni podvozku:)

    Mikes

    Já bych řekl, že to je docela milé, aspoň na to nevěší hordy spoilerů. Začínaj na tom správnym místě, teď ještě udělat něco s motory, nejlépe tam namontovat nový.. Přece jenom HáTéPko se hned tak nepřevrátí ani na standardních pružinách.. 🙂

    Honza U.

    aby se prevratilo muselo by to jet:D mel jsem tu "čest" a musim uznat to auto me naucilo myslet dopredu (jinak bych nic nepredjel) takže motor skutecne jiny a rovnou i brzdy:-D takže vlastne jiny auto radeji:)))

    Honza U.

    samozrejme se bavim o Fabii jedna co mela o tri kone vic tohle bude asi zihadlo:D

    Scared

    Ale nova Fabia ma motory 1,2 HTP o vykonu 44 a 51 kW, coz znamena, ze oproti tem ze stare generace maji o 4 kW vic a ne, ze stara generace ma o tri kone vic.

    Honza U.

    vidis to preklep pisu neco jineho nez myslim:)) ale nepochybuju o tom ze nova fabka bude tezsi a ty ctyri kone bude fakt masakr:D tim clovek pak zprasi i Legacy:))))

    tRISk

    tva poznamka o hmotnosti primo vybizi k odpovedi.. tedy. Nova Fabie s motorem HTP 51kW vazi 1050kg. Stara Fabie pak s 47kW HTP 1060kg. Coz za jadno neni narust vahy a za druhe to pri narustu vykonu musi byt nekde patrne (pri tak malych vykonech je znat skutecne vse..)

    hawk

    Honza U.

    tudiž přiznavam svou blbost a uznavam že Fabie II bude skutecny delo na silnici a novy podvozek od expertu skutecne potrebuje:) priste otevru google a porovnam ty dve auta:)

    Nástrojař

    Pokud vím, tak Fabia II má k výběru i jiné motory než 1.2HTP (pro někoho zcela dostačující). Například 1.4, 1.6 benzín, nebo 1.4, 1.9 diesel. Takže si nemusíš kupovat 1.2HTP, když nechceš.

    Honza U.

    Po me zkusenosti nechci zadnou Fabii nikdy vic! radeji feldu

    Milna

    Honza U.: Nevis o cem pises – srovnavat auto, ktere melo na vyber maximalne 4 motory od 47kw do naprosto "uzasnych" 55kw s autem ktere muze mit od tech trapnych 47kw az po 95kw…

    Alfonso1987

    až po 96 – RSko 😉

    Nástrojař

    Tak napiš konkrétní zkušenost a nepiš tady nicneříkající plané tlachy. Kdyby jste tu raději místo pomluv, hádek a urážek raději psali věci spjaté s článkem. Renault dělá také 1.2 a slabší než je 1.2HTP a nikdy o něm nepadla ani zmínka. To samé Opel, to samé Fiat. Jak však je řeč o Fabii, hned se to strhne do sprosťáren, urážek výhružek a nevím čeho ještě, takže člověk chtějící se dozvědět něco o názoru dalších lidí se pouze dozví to, kdo je větší blb a jak je 1.2HTP slabá oproti 2.0 16V, ti "střízlivější" srovnávají s 1.6i např. od KIA.

    Alfonso1987

    Absolutní souhlas s tebou… Kdyby ty lidi co tady nadávaj na 1.2 fábie jeli třeba takovym 1.2 puntem, to by ještě do tý fábie lezly s nadšenim… to samý se spolehlivostí… Podívejte se na tabulky spolehlivosti kde je škodovka a kde sou ostatní automobilky… kde je cena dílů na cizince a na škodovku… Ale na druhou stranu chápu rozhořčení chudáčků, co mají super úžasně natuněnýho oplasovanýho krasavce a byli třeba v mimoňi deklasovaný právě onou 1.2kou… to pak člověk pro špatný slovo nejde daleko…

    Honza U.

    ok takže vyjasnění.. mel jsem to docineni se trema motorizacema.. s tím že jsem nejvíc najezdil s 1,2HT(CERVENE)I, dalsi byla 1,4 (z feldy) a pak 1,4 a ta mela mit 85k myslim nevim presne.. co se týče jízdních vlastnosti tak vsechny meli jizdní vlastnosti stejne (teda až na htp) při prudkem najezdu do zatacky se stalo jen to že auto slo po tecne ven(u htp to nebylo tak znatelny ale taky jsem se parkrat zapotil), tuto vlastnost srovname treba s 1,4 focusem? tam staci ubrat plyn a auto se lehce srovna tudiž clovek ma lepsi pocit kontroly. Motorove me nesedela ani jedna s HTP jsem se musel rozjizdet 500 pred predjizdenym autem aby jsem nabral dostatecnou rychlost (desna sranda, po dvo dnech jsem se naucil jezdit sporadane za nakladakama), 1,4 ta silnejsi na tom byla mnohem lip, ale chod plynoveho pedalu byl tak zmatenej že se mi to ridilo divne…. dal chod spojky tady si budu stezovat jen na HTP, je to ten nejdesnejsi pedal na svete clovek auto musi tocit do 3k ot aby se to rozjelo a chod je tak mekky a dlouhy že se mi to vubec nezamlouvalo… Cit v řizeni byl ve vsech priserny ale nejhorsi byl v nejsilnejsi (netusim jak to), ale je fakt ze jsem ridil i horsi auta.. závěr? Fabie je užasny auto, jen ja ho nedokazal ocenit, vsechny klady co ma jsou pro me nedulezite.. co se tyce ceny tak bych si za ty prachy dokazal predstavit Focuse nebo Toyotu(toyota je to auto s horsim citem v rizeni).. takže ano smeju se vsem fabiim a lituju jejich majitele ač věřim že ti co neridili nic lepsiho je to bomba auto z bomba cenu a ma levne dily (a že jsou dulezity se spolehlivosti tohoto vozu (vlastni zkusenost)) Fabii nemam rad a dokud me nekdo nepresvedci o tom ze nemam pravdu at to udela

    Milna

    Honza U.: Nerekl bych ze podvozek Focuse pripomina natolik Feldu, ze je kvuli tomu treba zatracovat Fabii…

    Honza U.

    Felda se nevyrovna ani Fabii! ale vzdy ji ridim radeji nez Fabii.. i když felda nema tak vykony motor… ale jde o celkovy dojem a proto Fabie nemam rad… jak rikam omlouvam se vsem:) a Verim Mrcusovi ze s Fistinou je spokojenejsi než by byl s Fabkou

    Marcus

    Souhlasim s tebou. Krome toho bych rad pripojil nevyrovanny motor, kdy na volnobeeh motor skube s autem jak o zivot. (zkusenost se 3mi fobiemi HTP a 1.4.). Dalším úžasným výtvorem je odpudivy interier s miniaturnimi tlacitky utopene nekde hluboko pred radici pakou a obrovsky kus zvlastne lomeneho sediveho plastu, ktery ma byt palubni deskou. Nadevse se pridavaji nevyspitatelne jizdni vlastnosti kdy auto velmi rado opousti silnici. Vlastnime Ford Fiesta 1.4. coz je srovnatelne auto a priznvavam ze ma svoje chyby, ale pokud srovnam podvozek, motor a spotrebu je o Fiesta o nekolik trid lepsi. Tam kde fabie zklamala a podvozek nestiha, ma fiesta a nejen ta velke rezervy. Totoz plati o motoru…jak je mozne ze HTP zere ve meste bez problemu 12 litru? A jine auta tehoz objemu si nevemou pres 8, 9 litru? Jedina chvala fobie smeruje na RS. Tam se diky doplnkum da smazat desny interier, motor, ac traktor je velmi zivy a spotreba je v rozumnych mezich. Jednina vytka smeruje rizeni kdy pri prudke akcelaraci dochazi ke strhavani rizeni. A cena, doplnky, servis…pryc jsou casy kdy byla skodovka levnym autem s levnym provozem. Srdce i rozum mi bude vzdy velet – ruce pryc od fobie a od skody.

    Honza U.

    tos nemel rikat ted te sežerou jak mě:-/ ale souhlas.. jasne fabka v zakladu stoji 250 (mozna min pro rejpaly, jsem linej googlit), ale priplaci se tam i za zamky ve dverich… nevim Ford, Toyota, dnes už i opel a frantici.. je tolik moznosti a tolik voleb… a me zkusenosti mluvi pro Ford a Toyotu.. peugeot 206 jsem ridil moc kratce a se zbytkem sem nejel tak nesoudim:)

    Honza U.

    nebudu goglit:)

    fabka je trida co Fistina a nepochybuju že cenove jsou na tom stejne:)

    ale i tak bych si radeji koupil rok dva jetyho Focuse (ten už bude za ty prachy) než novou fabku.. a jestli me nastvete otevru google a budu delat ctrl+c a ctrl+v 🙂 proste fabku nechci po zkusenosti a basta:)

    zkusenost mi nikdo nerozkeca prece vim v cem jsem jezdil ne?

    Ruja

    Je jasny ze 3 1.2 HTPhrnek od VW je cesta do pekel, je to proste vysavac s vysokou spotrebou, jenze tech prave jezdi nejvic, za kazdou jinou motorizaci sakra priplatis. Konkurence dela taky 3 valce, (toyota atd) jenze ten motor je uz nekde jinde, takze kdyz porovnam dalsich 10 konkurentu tak vsichni maji cca o litr mensi spotrebu. To uz stara felda 50kw jezdi lip a se spotrebou se dostanu pod 6,5 na 100 a to ma najeto 160tkm.

    Milna

    Ruja: Jasne HTP je omyl – souhlas.

    Honza U.

    a co teprve junior 1,0 4 valec >:D kamos to ridil a neslysel jsem jedine slusne slovo>:D

    sertaer

    focus je taky jina cenova kategorie

    adam

    humus prvej kategorie

    hanz

    Fábie se mi nelíbí ale tohle je pěkná prácička!! narozdíl od milotecu!!! ještě ten motor alespoň nějakej svižnej 1.4Tsi

    hanz

    nejsem si jistej označení 1.4 TFSi nebo tak …kompresor i turbo…

    Dave

    pekne trapny noaco ze tam ma kola, to na 120 taky de blbce

    Kubo

    Mam Fabiu 6 rok a je to pekny hnoj. Darmo sú lacné diely, keď kvalitné nie sú! Menil som už: čapy, tlmiče, rozvodová reťaz už pri 4O OOO km, vodná pumpa, servo, a veľa dalších vecí. Najazdené mám 63 000 km, asi tak o kvalite. Motor 1,4 Mpi 44 KW. Výkon motora oničom, brzdy slabé, servo len tak tak, podvozok veľmi tvrdý na naše cesty. Spotreba okolo 7,5 l. To sú moje dojmy z tej českej šunky. Fakt veľmi zlá kúpa. A Htp už vonkoncom nie, čistý traktor.

    Chod motora no strach.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist