Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR

Jak si Fabia po faceliftu rozumí s novou generací volkswagenovských turbodieselů?

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 4

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Ve srovnání s předchozí 1.9 TDI je to ohromný pokrok na všech frontách…

STAROSTI
…ale drahý diesel se v této třídě vyplatí jen málokomu.

Škoda Fabia RS fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda fabia RS fotogalerie

Nová Škoda Fabia 1.2 TSI byla sice nejsledovanější, ale zdaleka nikoliv jedinou novinkou, kterou mladoboleslavská značka skupiny Volkswagen představila v rámci faceliftu celé řady Fabia. Do nabídky pohonných jednotek se nastěhoval také diesel 1.6 TDI, který je o generaci modernější než dřívější 1.9 TDI.Samozřejmě jde o stejný čtyřválec, který nás nijak nenadchl v recenzi liftbacku Škoda Octavia 1.6 TDI a jen o něco smířlivěji jsme se k němu stavěli, když poháněl Volkswagen Golf 1.6 TDI. Místo dřívějšího vstřikování čerpadlo-tryska, které bylo specialitou koncernu VW, má obvyklý common-rail – odtud označení 1.6 TDI CR. Pro Fabii včetně karosářské verze Combi je motor k mání ve dvou variantách. Slabší z nich vyvine 90 koní v 4200 ot./min. a 230 Nm od 1500 do 2500 ot./min., ale naše žlutá Škoda Fabia Combi měla pod kapotou silnější provedení. Výkon 105 koní je stejný jako u dřívější jednotky 1.9 TDI a také točivý moment 250 Nm bude majitelům „jednadevítky“ znít povědomě.Co jim zato rozhodně povědomě znít nebude, je zvuk nového motoru. Zastudena, zatepla, ve městě nebo při zrychlování v dálničním stoupání, tam všude se Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR projevuje o několik kvalitativních úrovní kultivovaněji než dosavadní chrochtadlo. Na rozdíl od těžších aut segmentu C, kam patří Golf, Octavia i minulý týden recenzovaný SEAT Altea XL Ecomotive, v lehké Fabii tolik nevadí delší odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Auto působí docela svižně a třebaže udávaných 4,2 l/100 km nemá s realitou mnoho společného, udržet hodnotu na palubním počítači pod pěti litry nevyžaduje nadlidské sebezapření.Pochopitelně můžete počítat také s generickými přednostmi Škody Fabia, poctivě smontovaným interiérem počínaje a pořádným kufrem konče. Ačkoliv známý blogger D-Fens, s jehož názory se obvykle ztotožňuji, nemůže Fabii přijít na jméno, musím trvat na tom, že z uživatelského i konstrukčního hlediska patří nejmenší škodovka k tomu lepšímu, co se dá v nižší třídě najít.Otázkou nicméně je, kdo a proč by měl dát verzi 1.6 TDI CR přednost před jinými motorizacemi. I když se pokusíme ignorovat tradičně přepychovou výbavu našeho novinářského auta, vyjde Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR 77 kW ve střední výbavě Ambiente na 395 900 Kč. To je o plných osmdesát jedna tisíc – neboli o 25 procent! – víc, než kolik byste zaplatili za identicky vybavenou Fabii Combi 1.2 TSI se shodným výkonem i počtem převodových stupňů. A snad nemusíme zdůrazňovat, která z těchto dvou motorizací má navrch z hlediska dynamiky, kultivovanosti a dojmu z jízdy.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem, vstřikování common-rail
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Kompresní poměr16,5:1
Vrtání x zdvih (mm)79,5 x 80,5
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)77/105 v 4400 ot./min.
Točivý moment (Nm)250 v 1500 až 2500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)84,7
Nejvyšší rychlost (km/h)190
Spotřeba paliva (l/100 km)4,2 l/100 km
Objem nádrže (l)45
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4347
Šířka (mm)1642
Výška (mm)1498
Rozvor náprav (mm)2451
Provozní hmotnost (kg)1239
Celková hmotnost (kg)1694
Zavazadlový prostor (l)505 až 1485
Ceny
Základní cena modelu264 900 Kč
Základní cena test. verze380 900 Kč
28.6.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist