Škoda Fabia (1999 – 2006)
23 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Nová Fabia okupuje přední stránky českého tisku, ale její předchůdkyně si ještě nezaslouží být zapomenuta.
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
23 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Nová Fabia okupuje přední stránky českého tisku, ale její předchůdkyně si ještě nezaslouží být zapomenuta.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Proti nové generaci ta původní vypadá až neskutečně hezky a vyváženě, aspoň co se mě týče. Nový model je jakože funky, ale vypadá nesourodě a vůbec nepůsobí jako dospělé auto. Ta chromovaná maska mi připadá podivná a laciná a pravděpodobně zohyzdí i nový Superb a každou další Škodovku.
Tak podle tohoto článku bych si teda nechtěl vybírat fabii 🙁
Jen pro cistotu informace: "motor 1,4 MPi o výkonu 44 kW/60 koní a později 50 kW/68 koní"
Situace byla presne naopak (paradoxne).
Od pocatku vyroby se fabie osazovaly 50kW verzi, slabsi verze (44kW) prisla o neco pozdeji. Do te doby, byla zkratka MPi (na patych dverich) cela cerna. Po nasazeni slabsi verze museli zacit rozlisovat tyto motory a MPi v cernem provedeni prevzala slabsi verze (44kW), kdezto silnejsi varianta dostala cervene "i". Proto stitek motorizace na patych dverich muze klamat. 🙂
Jinak s prodlevou na reakci plynu plne souhlasim. Kdyz si clovek nedal pozor, auto skubalo, predevsim za studena a vyzadovalo prehodnotit zachazeni se spojkou. Chovani bych nazval katastrofalnim.
Stačilo načipovat a motor se rázem radikálně zklidnil a prodleva zmizela.
Ikdyzu nejsem priznivcem chiptuningu, kvuli teto "drobnosti" jsem k tomu pristoupil a bylo to jedine dobre. Motor se celkove zklidnil a dira v plynu byla fuc. Jen dodam, ze auto jezdi dodnes, bez vetsich zavad.. vlastne az na drobnosti, motoru se netykajic, bez zavad
1,4 MPi byla hrůza. S tímhle autem jsem trpěl 6 let. Nechápu, jak mohlo něco takového projít do výroby, když motor má svoje kořeny už v MB 1000 v šedesátých letech. Výkon 60 koní (!?!?) a spotřeba v reálu okolo 9 litrů. Hrůza!
Jinak podvozkem to auto nebylo špatné, horší to bylo jen s kvalitou použitých komponent. Všechno postupem času odpadne a přestane fungovat. Takže jedinou úlevou bylo to, že v základní výbavě nebylo nic. Čím méně věcí, tím méně problémů.
Ideální byla motorizace 1,4 16v a nebo 2,0i, který se Fábií hýbal docela dobře. Jen byl až příliš téžký na předku.
Designově je to auto ale mnohem zdařilejší a decentnější než nová generace. Ta vypadá dost komicky.
1,4MPi 50kW v létě za 5,7litru, v zimně 6,7l na 100km
výkon stačí na klidnou 50/90 jízdu pro maximálně 2 lidi + věci.
V pohodě.
Nemám pocit, že by nějak dramaticky vibroval, na semaforech o něm ani nevíte.
Zdar.
Jen drobné doplnění, motor 1.4 TDI se ke konci produkce montoval i v jiných výkonových verzích než 75k. Sám jsem měl možnost jezdit s 1.4 100k a mám pěkné vzpomínky. Za 4 roky žádná závada, reálná spotřeba 6.5 l při dynamickém stylu (jinak to ani nešlo, tento motor se musí hodně točit). Trochu mi vadilo odtažité řízení, naopak příjemné byly jisté jízdní vlastnosti a tuhá karoserie (oproti Felicii nepopsatelný rozdíl). Děkuji za pěkné shrnutí.
Jo, 1,4i 16V byla dobrá. No, s tím odtažitým řízením to nebude, zejména na dnešní nudné poměry, až tak hrozné. Ale je fakt, že zpětné vazby auto moc nepobralo. Aspoň se ale chovalo celkem čitelně a včas dalo vědět, kdy je zle. Tuhost karoserie byla výborná a na dnešní poměry pořád platí za dobrou. Největší slabinou byla výdrž podvozkových komponent, kde byla jasně vidět snaha o úsporu nákladů. 🙁
Jinak pro mne Fabia platila za solidní auto, to píšu pro ty, kteří si myslí, že plivu na škodovky všude, kudy chodím. 🙂
Chybička v číslech…
…a později 50 kW/68 koní, který najdete…
…Naopak dvanáctiventilové HTP (47 kW/75 koní) je velmi…
…atmosférickou 1.9 SDI (47 kW/64 koní) a přeplňovanou…
Zřejmě je každému jasné ve kterém řádku něco nesedí 🙂 Hádám, že jen překlep, pokud to autor psal na notebooku, tak bych se tomu vůbec nedivil, mě se to stává také stále 🙂
Proto jsem si pořídil notebook s numerickou klávesnicí… 🙂 Aspoň mi pak vycházejí reálnější čísla při výpočtech. 🙂 A ne třeba 3.á5ý,- 🙂
Mě se to nezamlouvá, protože kvůli tý num. klávesnici trpí ostatní klávesy a nepomůže tomu ani když je to širokoúhlý. Má to otec a některé klávesy jsou oproti normálu poloviční a trefit takovou poloviční tečku, to nechápu, že u toho ještě neztratil nervy 🙂 A to má mnohem větší tlapy než já.
Jinak se mi nestává, že píšu písmenka, ale jak píšu často po slepu tak trefím číslici vedle, takže místo třeba 75 napíšu 65, což je podle mne právě tenhle případ 😉
viete že táto skratka znamená ,,hovno to pôjde"?
ja som jazdil tuto fabiu v najhnusnejšom vidaní sedan, hrôza, otras, nikdy viac…
radšej škoda rapid ako fabia…
bože, kam to tento svet speje, ved je vyrabana na linkach kde boli vyrabane tanky.
Prosím, na slovensku už mame tychto otrasov dosť, nechajte si ich v česku, alebo ich vyvažajte niekam inam, len nie knam…
No ty můžeš jezdit akorát na koze nebo na ovci těch tam máte na slovensku dost.
Tieto sprosté národnostné narážky by si si mohol odpustiť.
tak si kup neco slovenskyho ty hovado
Tka motoru 1,2 htp 47kw bych nemel vyhrady jezdim sice za 7,8 a od prvniho kilometru ho tocim do cerveneho, ale na rovince se rozjedu do omezovace cili 192km/h octavka 1,9TDi 77kw mi neujede a na to jaky to je motor muzu jen chvalit tato verze se opravu povedla nepredpookladam ze motor najede nejakych 200 000t a vice s tim jak s tich zachazim ale s tim ani nepocitam ted mam nejach 85 t a s autem nic neni a nikdo nebylo. Jezdi uzasne a podvozek je opravdu super. jo a ta 40kw je opravdu sunka do mesta super do kila to jde ale nad kilo boze jak ja si pral obcas par koniku navic
Ahoj chtel bych se zeptat nekoho kdo autum rozumi 🙂 Mame fabii ze srpna 2004 ojetou a koupenou v roce 2007 .. autor clanku pise ze nejake lupani ve volantu muze mit za nasledek nesetrne zachazeni. Fabii jsme koupili s 32 000km a ve volantu pri otaceni spis nez lupani jakoby neco preskocilo .. stryc ma taky fabii 1,4 z roku 1998 a luska mu to tam taky od zacatku .. koupil ji novou.. chci se zeptat jestli to je na zavadu nebo ne? Mame najeto 46 600km a jedina zavada co zatim byla ze na dalnici vyplivl jeden valec. Ale po dojeti do servisu nam vymenili trafo nebo co to je co privadi proud do svicky a vse bylo vpohode.. zajima me jestli to luskani muze neco znamenat? Ja myslel ze to k tomu patri ze to dela napr. posilovac.. po lusknuti jde volant mnohem lechceji otocit a navic to luskne jen 1x za pul otoceni..
odpoved na dotaz vyse piste prosim na mou mailovou adresu petr.malatak@seznam.cz
No spíš jste nekoupili auto s 30tis. km. najeto. To si myslíte, že si někdo koupí auto, skoro v něm nejezdí a bezproblémový ho za 3 roky prodá? Lidská naivita je neomezená…
dobry den.mam skodu fabii 2001.1 :4 mpi. a mam celkem neprijemny problem.kdyz pridam plyn tak mi to skubne a kdyz uberu tak mi to zase skubne.proste stim musim jezdit tak ze mam plyn nadoraz a pak to nak vyvazovat spojkou aby to neskubalo.byl sem v servise a tam mi rekli at vymenim sylemboky motoru coz vyjde na nakych 10tis.a pak mi rekli ze to tim nemusi byt,ze to muze byt spoustra veci.tak nevim co to muze byt.nekde mi zas rekli ze to silemboky nemuzou byt.nevite co to muze byt???prosim napiste na e-mail.MARTIN
fabie je nepovedeny křap od sameho začatku až dokonce
Nikdo ti tu fabku nenutil,tak si nestezuj!Si jezdi autama slovenskeho vyrobce az nejake mozna vymyslite tedka leda furikom ty kokot!!! :D))))))) spis na koňu 🙂