Škoda Fabia 1.4 TDI Greenline

14 fotografiíknihy o autech

Dává ekologická verze oblíbené Fabie smysl a nebo je to sprostý podvod a snaha automobilky vydělat na strachu z domnělého globálního oteplování?

Diskuze

20 komentářů

    Šála

    Velmi zajímavý a přínosný postřeh, dobře napsaný článek, ale nazývat v dnešní době globální oteplovaní "domnělé", mi přijde trochu přitažené za vlasy… Každý extrémismus je mi nesympatický, takže tento antiekologický titulek považuji za stejně ubohý, jako leckterá prohlášení greenpeace, která jsou extrémistická zas na druhou stranu…

    krosnic

    Musím souhlasit, ikdyž jen na půl. Totiž za vším hledej peníze a pochopitelně čím větší problém a čím globálnější, tím víc.

    Třeba letectví ovlivňuje globální oteplování 1%. A i tam se inženýři nepřetržitě snaží snižovat spotřebu a tím i emise. Nevím kolik automobilová doprava, určitě to bude víc, ale nijak převratné číslo…Okolo obrovská diskuze a náklady. Je to dobře, jistě, ale kolik splodin vypustí do vzduchu třeba taková Čína, nebo velmoc USA? Hodně…tolik, že nechápu jak je to například v případě USA možné. Takže každý problém má dvě strany.

    A co se týče Fabie Greenline, tak to je opravdu vrchol. Jenže vsadím boty, že si jí dost lidí – pochopitelně neznalých automobilové problematiky koupí…Ach bože…

    Šála

    To všechno je naprostá pravda, narážím jen na výsměšný tón autora, který podle mě není vůbec na místě a který značí naprosté pohrdání danou problematikou. Nic víc, nic míň.

    Dalibor Žák, autoweb

    Problematikou nepohrdám. Jen mi vadí, že se někdo, v tomto případě Škoda, snaží vytřískat na změnách klimatu peníze. A jsem toho názoru, že pokud se klima deset let otepluje, neznamená to ihned globální oteplování. Za pár let se třeba budeme zase ochlazovat. Podle mě je to jen přirozený vývoj. Před 350 miliony let vyhynuly v důsledku změn klimatu dvě třetiny živočichů na zemi a při tom v té době nebyly žádné uhelné elektrárny ani Range Rovery V8.

    Proto je nesmysl obviňovat a šikanovat pouze osobní automobilovou dopravu, která se na světových emisích podílí z asi 7% včetně rozvojových zemí, kde o katalyzátoru neslyšeli ani v pohádce.

    Letecká doprava vypouští skoro 15% emisí, stejně jako zemědělská výroba. Ano, krávy vyprdí dvakrát víc skleníkových plynů než auta vypustí z výfuků. A výroba energií? Proč už jsme sakra nepřešli na uran?! Vždyť spalováním fosilních paliv pro výrobu elektřiny tvoříme skoro polovinu světových emisí.

    Auta jsou jen malinkým producentem škodlivin. Jenže také, bohužel, tím nejsnázeji buzerovaným, šikanovaným a zakazovaným.

    Šála

    Rádoby ekologická šikana automobilové dopravy mě štve zrovna jako Vás a snaha Škody vytřískat prachy na momentalně módní zelené vlny zrovna tak. A stejně jako Vy mám rád silná auta. Jde mi prostě jen o titulek, který si každy přečte dřív než v článku zjistí, že zrovna tohle auto si na ekologa jen hraje a který skutečně vyznívá jako bagatelizování globálního problému. A že se v Evropě střídaly doby ledové a meziledové ( ve které momentálně žijeme ) vím, ale poměrně rychlé oteplování celé planety podpořené mnoha odbornými výzkumy o rostoucím skleníkovém efektu a podobně, to mi tedy přirozené nepřijde.

    olso

    Clanok fajn, chcelo by to porovnat priamo s normalnou fabkou 1,4 TDI. Nie ze by som Fabku 1,4 TDI traktor trojhrnek chcel kupovat, len by ma to zaujimalo aj na cisla. Myslim ze okrem dialnice-dlhsie prevody by ta spotretba nebola pri greenline lepsia, zrychlenie a brzdenie, vysledok jasne, ale cisla su cisla.

    marian

    vim, co mate na mysli, ale zustanme pri Z{z}emi, a pri autech, a pri zdravem rozumu..delat ty ty ty na auta kvuli oteplovani, je jen fama a nova akce s nazvem najdem jsi novy zdroj prijmu (naftu uz jsme rozsirili dost, ted zkusime, ekologii, potom vytriskame penize z hybridu, co na tom, ze vyroba a likvidace uskodi prostredi vice nez klasicky automobil, no a nakonec konecne prizname, ze ropa vyrobit jde i v laboratornich podminkach)..a z tohohle pohledu, bych ten titulek napsal klidne i ostreji! Uz tady bylo ve jmenu boha, ve jmenu komunismu, ve jmenu terorismu a ted pujdem ve jmenu ekologie a vysledek, zase jenom penize, penize, penize, a moc.. nic vic nic min..to jsme my lidi..a ko chce at si treba jezdi v greencokoli.. 🙂

    anonim

    Automobilová doprava má na svědomí cca 16% z celosvětové produkve skleníkových plynů. Nic moc co? 🙂

    marian

    Dalibere +redakce..diky, ze jsou jeste lidi, kteri se neboji neco rict na plnou pusu! Na vas je opravdu spoleh..treba Honza, opet me prekvapil, ja uz jsem si myslel, ze jsem snad blazen, kdyz jsem po svezeni s STi myslel, ze vsechny testy co jsem cetl a videl lzou, vzdyt je vyborna..a dnes, jsem slysel, ze nejsem sam a uz vubec ne blazen 🙂 diky!

    krosnic

    V podstatě musím souhlasti s Daliborem. Já myslím, že na každém šprochu pravdy trochu. A pokud opravdu auta vypuští jen 7%, tak je to opravdu jen o penězích jak jsem si myslel. Každopádně ale nemůžu souhlasit s číslem 15% co se týče letecví. Letectví má další negativní vlivy na životní prostředí (např. hluk a destrukci ozonové vrstvy) ale rozhodně neznečišťuje 15ti procenty. Jsem inženýrem v oboru letadlová technika. A to číslo je zavádějící.

    No jo, já se musel ohradit 🙂

    Ale jinak no-buzerace a víc imprez WRX STi prosím 🙂

    Lojza

    GreenLine je dražší oproti Ambiente z které je odvozena jen o 15 000, navíc dostanete nějakou výbavu navíc (Maxi-Dot apod.), takže pokud si tu výbavu dohodíte do klasické Ambiente, tak GreenLine je naopak levnější! Tak prosím příště nemást spekulacemi o ceně vyšší o 40 000Kč, ale radši si nejdřív ověřit fakta…

    Dalibor Žák, autoweb

    Nevím, od kud berete tuto informaci. Škoda-auto totiž oficiální cenu pro český trh ještě nestanovila, ověřili jsme si to přímo na PR oddělení Škody.

    Lojza

    Tak se kaju a omlouvám, nyní po změně cen to je rozdíl 25000 vůči Ambiente, přibyla ale další výbava. Obrázek je z dokumentace k modelům Edition08:

    http://img386.imageshack.us/img386/6631/cenfablv8.jpg

    Basak

    Bohužel ale ekoterorismus nejspis bude silit…ale ja se teda nedam!! 😉 Výbornej článek

    cook

    Velmi hezky napsáno… Je opravdu smutné, jak sílí ekologická BioZelená masáž. Za chvíli bude vedle rohlíku v tescu i biorohlík, stejné výroby ale dvakrát dražší a na něm zelená nálepka. Můj názor na oteplování je takový, že lidé stále mylně spojují 2 fakty a to globální změnu klimatu a podíl lidské činnosti na ní. Tzn. ano, může se oteplovat, ale to motory s "úsporným" motorem nenapraví, zejména proto, že to nezpůsobují. Jen pro poznámku, mám skoro 10 let starou Octavii 1,9TDi 81kW a pokud jedu v klídku, tak je spotřeba 4,3l na sto. A když se prodávala, tak se to obešlo i bez Zelených…

    fRANTA SÍLA

    Je to blbost tohle kupovat i nabízet…měli by na to jít jako mazda..snížit váhu a třeba zakrytovat podvozek a snížit odpor. Auta jdou sice dopředu ale pořád je to 100 let ta samá básnička, jednou dírou se to tam leje a druhou to jde ven. Až mi nabídnou auto kde ho strčim do zásuvky a ujedu rozumnou porci km trochu "řidičskym" nadšením tak smeknu..Zatim fuj! neurážim Fabii! ale tu politiku

    Kyle

    Včera jsem absolvoval v průměrně hustém provozu cestu z KV do Waldsassenu a zpět. Normálně se spotřebu nezabývám, ale tentokrát mi to nedalo. Auto bylo Legacy SDN 2,0 LPG ( už slyším to láteření kritiků 🙂 ) . Rychlost kvůli hustotě provozu 80 – 100 km/h, kolem Chebu 130km/h, zapnutá klimatizace. Výsledná spotřeba na těch asi 120 km ( vím, beru kritiku, je to málo ) dle compu 7,4 l. K reálu je pak třeba násobit koeficientem 1,15, čili 8,5 l LPG/100km. Při  běžné ceně LPG cca 16 Kč/l ( občas ale beru i za 14,50 Kč) je to 136 Kč/100 km. V přepočtu na spotřebu nafty , beru -li cenu za litr 34,50 Kć ( možná je to už víc) , je to jako diesel se potřebou 3,94 l / 100 km. Sice bez zátahu jednačtyřky vocpoda, ale zase bez pevných mikročástic.

    Závěr: jsem ekologičtější než Bursík a tohle prdítko dohromady !

    P.S. večer jsem si byl trochu vrknout v horách, tu spotřebu si nepřejte vidět!

    Honza U.

    I s Legacy 3,0 Spec-b se da jezdit pod 7,5l (dle pocitace).

    takže nemam důvod vám nevěřit, ale naopak svama musim jen souhlsit 🙂

    PS: Legacy 3,0R Spec-b 37l na sto (muj osobni rekord)

    jaroslav

    když se na něco zaměříš tak mužeš kritizovat i dobrý věci to je život!!!!

    JirkaRED

    Prosím pokud chcete měřit spotřebu – čtením hodnot z počítače je naprosto nepřesné a zkreslené.
    Buďte profesionálové čtenáři to ocení.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist