Škoda Fabia 1.4 16V

22 fotografiíTesty automobilů

Na papíře je benzínová čtrnáctistovka tím pravým motorem pro novou Fabii. Jaká je ale skutečnost?

Diskuze

36 komentářů

    dalibor

    Nedá se než souhlasit! Fabia není žádné extra auto a na mě osobně působí jako horší produkt než první fabia. Je mimořádně nudná, i když možná lépe postavená. Ale design? Proč to vypadá tak strašně? Proč to vypadá jako parodie? Minulá fabia měla mnohem vyváženější proporce. A tenhle motor? Nevím, jestli je to dobrá volba. Ostatně, on žádný škodovácký motor není dobrá volba. To by ve fóbii musel být k dispozici 1,4 TSi nebo 1,8 Turbo. Ale toho se asi nedočkáme.

    A teď spotřeba, protože proti tomu se zastánci Boleslavi ohradí, že Fabia přece pojede "fklidu za pět litrů" a že Červenka je pako, že neumí jezdit úsporně. V tom případě jsem pako i já. S tímto motorem jsem se při dlouhé cestě nedostal pod 8,5 litru. A na dálnici při ustálené rychlosti okolo 130 (kterou dá docela velkou práci udržet) se pohybovala hodně za 10 litry. Problém je v převodovce. Motor točí přes 4000ot/min. Chtělo by to šestku a nebo delší rychlosti. Zvláštní je, že stejnou trasu jsem s BMW Z3 2,8 Coupé absolvoval za kratší dobu a se spotřebou 9,2 l/100km. A při hustším provozu.

    Pro mne je "nová" fabia obrovským zklamáním a nevidím jediný důvod, proč si jí kupovat. Horší je snad jen Peugeot 207, který s tím talířem v hubě vypadá odporně a je ještě nudnější.

    simson

    Osobní zkušenost s motorem 1,6 v nové Fabii sice nemám, ale na rozdíl od autora článku bych ho podle papírových hodnot označil za lepší volbu – hlavně kroutící moment cca 130 Nm má už okolo 2 tis. otáček, zatímco testovaná 1.4 až o více než tisíc otáček výše, což jsou docela "tvrdá" data. A pokud jde o to, jestli je ta 1,4-ka nejlepší volbou, tak někde jsem četl, že třeba v průběžném zrychlení je daleko horší nejen než 1,6, což se dá předpokládat, ale dokonce i než 1,2 HTP, což ji podle mého názoru poněkud diskvalifikuje. Proč připlácet za dražší motor, když bude v reálném provozu pomalejší a s vyšší spotřebou.

    dalibor

    Jistě, papírově i pocitově je 1,6 lepší, ale v konkurenčních vozech ze podobný motor chová mnohem lépe. A ve škodovce je 1,6 opravdu hrubá. A jelikož je převodovka tak mizerně poskládaná, tak bych doporučil 1,6 jedině s nabízeným automatem. Vůbec není špatný, pokud se jedná o ten samý z Octavie. Pro Českého človíčka bude nejlepší základní Fabia 1,2.

    simson

    Přesně tohle bych doporučil taky, když benzín tak HTP 51kW nebo rovnou 1.6 s Tiptronicem.

    simson

    Přesně tohle bych doporučil taky, když benzín tak buď 1.2 HTP 51kW nebo 1.6 16V 77kW s TIPTRONICEM

    FiLa

    Doporučil bych se všem, co tvrdí, že 1,6 není špatný motor vyzkoušet novou 1,6ku v Kie Ceed (jo taky jsem si říkal co zmůžou Korejci proti Němcům). Takhle by měla vypadat atmosferická 1,6. Krásný zvuk, zátah od 2000 tísíc k omezovači a jezdit za 10 už chce sebevražedné sklony (trochu i díky podvozku)… Že koncern VW motorově zakrněl je jasné, stejné motory se montují už 7 let a za stejné ceny. 1,6 77kW byl dobrý motor s hezkým výkonem a spotřebou, BYL…

    EL

    K té 1.6 – měl jsem ji v Golfu (AFAIK je to ta 77 kw s doporučeným 98 oktanovým benzínem) a i když to nebyl trhač asfaltu, na běžný provoz to stačilo celkem dobře. A tahle Fábie bude lehčí než IV Golf.

    dalibor

    Golf má ale lepší odhlučnění, v Golfu mi přišel mnohem klidnější, i když možná to bylo i tím, že golf měl najeto přes 15.000km a Fabia ani ne 3.000km.

    david

    Myslím že dalibor nemá rád škodovky, já mám názor na škodovky pozitivní dojem…ano mohly fabii udělat lepší ale přece, lidi si ji kupujou a je kvalitní tomu věřím…co si myslíte o škodovkách vy dalibore??

    Michal

    Sice nejsem Dalibor, ale pokud mohu přispěl bych i já svou troškou do mlýna. Nemohu si pomoci, ale kdybychom se bavili o designu, je Fabia oproti Mazdě 2 až děsivě nudná, navíc motory čerpadlo-tryska nejsou zrovna tím pravým (i když už se vyrábějí common raily, které ale v nabídce ještě dlouho nebudou). Pružnost většiny mladoboleslavských motorů je děsivá (snad až na 1.9 TDI), v tom případě ale "malé" auto postrádá smysl, protože aby měl motor aspoň nějaké dynamické vlastnosti musí být o tomto obsahu. Neříkám, že je Fabia nekvalitní vůz, právě naopak, ale svou strohostí a tvrdými motory (z hlediska chodu), si mně rozhodně nezískala.

    dalibor

    Ano, máte pravdu, nemám rád škodovky. Tím ale neříkám, že to jsou vyloženě špatná auta. Mnoha škodováckými (novodobými) produkty jsem jezdil a tři vlastnil. Takže po asi 150.000km za volantem různých škodovek jsem si udělal svůj vlastní názor. Můj problém je v tom, že rád řídím. Když jsem začínal, byla pro mne Fabia 1,4 MPi modla a nejlepší kára ve třídě a snem byla samozřejmě octavia feresu a fčiptuningu s WRC křídlem. Ale protože jsem se postupem času dostal i k jiným autům, zjistil jsem, že škodovka není nic extra a má i svoje chyby. A hlavně, že je moc drahá. Nová Fabia je dobře postavené auto, ale konkurence (Corsa, Mazda2) umí udělat lepší. Na druhou stranu, radši bych si koupil Fabii než třeba 207 či Clio. 🙂

    Zkrátka, abych Vám odpověděl. Škodovka není špatné auto, ale zároveň to není produkt pro nadšeného řidiče, za kterého se dovoluji považovat. Je to prostě masový výrobek, který funguje dobře jako auto pro dopravu z A do B. Ne jako auto pro radost.

    david

    Ano, ale svoje mouchy ma přeci každá automobilka…myslím že peugeot muže na ni trošku vzhlížet ohledně kvality zpracování…myslím že škoda má velmi dobré postžavení na trhu….a až přijde superb bude to ještě lepší.Jinak Octavka si myslím že paradni auto.

    steinhauser

    Naprosto souhlasím s autorem článku a zvláště v tom,že tak otřesnej vzhled se u auta jen tak nevidí.Upřímně lituji toho,kdo ji má či bude mít (jediné využití : výměna za Škodu 105,120,Rapid,Žiguli,Wartburg,Trabant atp.)

    antoda

    upřímně by mě zajímalo, v čem vozíš svoji velectěnou řiť ty 😀

    žurda

    myslim si, že si úplnej osel

    Jirka

    "Proc jsou lide ochotni zacit si s hubenou, vytahlou seredkou, kdyz mohou mit krasny Fiat Grande Punto, libivy Peugeot 207, moderni Opel Corsa nebo svihacke Suzuki Swift, se zcela vymyka memu chapani" – NA TO JE JEDNODUCHA ODPOVED, nastesti mezi namy neziji jen takovy nespokojenci jako vy v redakci, ale ziji zde i vlastenci, kteri uprednostnuji ceskou kvalitou nad italskym pozlatkem! Ja osobne nakupuji auta pouze u Skodovky a rad podporuju domaciho vyrobce. Uznavam, ze Punto se mi zvenci libi vice nez Fabie, ale to je tak vsechno – radeji dam prednost kvalite a domacimu vyrobci. A rict o Corse nebo 207, ze je hezci nez Fabie, tak to musi chtit opravdu velkou davku humoru!! Ale to je vec subjektivni, o tom se clovek nemuze dohadovat.

    Kdyby cely narod zatracoval ceske vyrobky, tak nase hospodarstvi muze jit do kytek!!!

    paegas

    souhlas

    dalibor

    Možná je to tím, že pár lidí a také redakce má tu odvahu a chuť vyzkoušet i jiné produkty. A ono pak je docela překvapení, když zjistíte, že Corsa nebo třeba nová Mazda2 jsou lepší auta než Fabia. Není mezi nimi rozdíl dvou světelných let, ale někdo musí být první a někdo druhý. Jen je běžte také vyzkoušet! Nevím, proč bych si měl vlastenecky kupovat Jawu 350 se zastaralým dvoutaktem, když si můžu koupit třeba Yamahu s moderním řadovým vysokootáčkovým čtyřválcem s poměrem výkon váha 1:1. A stejné je to se škodovkou… Proč si kupovat škodovku, když můžu mít za stejné peníze BMW řady 1, nebo třeba Focus ST.

    Škodovky nejsou nejlepší auta. Jsou dobrá, velmi dobrá. Ale nejsou nejlepší. A já bych si moc přál, aby si to češi konečně vzali k srdci a začali u nákupu auta přemýšlet.

    A vůbec, redakce hodnotí auta hlavně podle toho, jak jezdí. A v tom škodovky, bohužel, nijak výrazně nevynikají. Pokud chcete vidět škodovky vždycky na prvním místě, tak si kupte SvětMotorů nebo AutoTip. Tam je velikost kufru rozhodující.

    David

    No s tím, ze Skodovky vyhrávají jen v Autotipu a SM bych nesouhlasil – pracuji v Nemecku a nemecké automobylové týdeníky/14deníky sleduji velmi bedlive (nejen autobild, jak by si nekdo mohl myslet) a musím ríci, ze jsem se jeste nesetkal s testem, který by Fabia nebo Roomster nevyhráli! Jste zatím jediné médium, o kterém vím, ze fabia v testu nevyhrála. A to v áemecku srovnávali fabii s vysím poctem konkurentu, nez vy tady…no jo v Cechách si jeste bohuzel spousta lidí myslí, ze vse co pochází "ze západu" je lepsí…

    Ale abych byl objektivní – i nemecká média si vsímají, ze se ceny Skodovek uz velmi priblizují konkurenci.

    248 F1

    Autor článku přece nezpochybňuje celkovou kvalitu vozu… naopak si myslím, že z testu vyšla celkem pozitivně. Vámi vybrané hodnocení se týká pouze exteriéru, a v tom – alespoň já – s panem Červenkou rozhodně souhlasím. V případě, že Fabii 2. generace postavíte téměř vedle jakéhokoliv jejího rivala, vyniknou její nepříliš ladné proporce, zejména to, jak je při své "šířce" vysoká, její rovná spodní hrana střechy atd. Spoustu lidí považuje novou Fabii za designově vyvedenější, než byla její předchůdkyně, která na svou dobu až tak špatně nevypadala, a navíc nahrazovala rovněž nepříliš esteticky obdařenou Felicii.

    Elsin

    No, tak jsme se zase jendou zasmáli. Design je individuální věc, ale neznám(v reálu) člověka, kterýmu by se nová Fabia líbila. Už jen to, jak je úzká je krok zpět, nechápu ho a nikdy nepochopím.

    Co se týká toho vlastenectví. Jak všichni víme, Škodovka patří VW, teď už vlastně Porsche. Řeknete:Ale zaměstnává v ČR lidi a platí daně!Nojo, ale to TPCA a Hyundai taky a navíc Škodovka se netají tím, že postupně bude výrobu přesouvat do levnějších zemí. Takže co nám zůstane z původní škodovky?Nic a někomu možná dobrý pocit, že kořeny má tato firma v Československu(nikoliv v ČR) A italské pozlátko?Copak jsou Swift nebo Corsa italská auta?Nebo Yaris? Ne a zase ne, tyto argumenty jen někdo uměle vytváří, aby obhájil, že jeho oblíbená značka je prostě nejlepší. Také mám oblíbenou značku, ale o jejich chybách vím a nebojím se je přiznávat. A tento server je zaměřen především na jízdní vlastnosti a většina lidí sem chodí právě proto.

    TNT

    Každej papouškujete co co vám nakukají noviny,atd… např. "je moc vysoká,a úzká" a podobný věci, kdybste se radši s ní svezli a pak řikali praktický postřehy…

    A rozdíl mezi Fabií a třeba BMW je trochu cenovej 😉

    ale co náhradbní díly, ty nepočítáte? Až tím Vás donutí paltit za to co jste si koupili.

    Jinak Fabii porovnávejte s Polem a jinými "malými vozy". Ostatní porovnání jsou zcestné.

    Jack

    "Levné náhradní díly!" Už jsem se bál, že na tuhle mantru škodovistů nedojde ;o) Zkuste se místo plácání podívat do ceníků náhradních dílů, a porovnat Fábii třeba s Puntem nebo Corsou. Jiná věc je, pokud za "levné náhradní díly" považujete nějakou černotu z garáže. Pak ano, škodovka je skutečně nejkradenější auto v ČR, ale nedivte se pak, až budete stát s klíčky v ruce u prázdného parkovacího místa.

    A k designu: ano, je to subjektivní věc, a proti gustu není disputace. Ale objektivně – modrá fabka s bílou střechou vypadá jak Avie…

    Michal

    Ja musim souhlasit, takhle mizernou, neobjektivni a od zacatku protizamerenou recenzi sem uz dlouho necet. At se ten vul z redakce zkusi podivat kolik se tech fabii prodava i presto ze nepatrej k nejlevnejsim a zkusi se zamyslet proc to asi tak je… A srovnavat to s puntem, ktery je kvalitou nekde u kopcema a vevercaka, no nemam slov.

    hery

    Je to zajímavé. Mě se například líbí peugeot 207 kombi. Ale jelikož jsem měl předtím peugeot 206, jsem čerstvým majitelem fabie kombi 1,4 benzin. Ano, ze vzhledu až tak nadšený nejsem.

    hony

    Proč tolik lidí volí tu "ošklivou"škodovku na úkor zahraničních krasavců?Podívejte se na počet autorizovaných servisů jednotlivých značek.Jestli vozit auto do servisu 20km,nebo si ho po práci moci vyzvednout za rohem ulice…pro mě jeden z důvodů volby pro ošklivku!

    Jirka HK

    Já jsem si koupil novou Fábii II. Chudší provedení už neměli, s tím nejslabším motorem a mě to stačí.Bude to v tom že nemachruju a hlavně nechci vrážet peníze do něčeho co za pár let má poloviční cenu a to Škodovka je na tom při prodeji jako ojetina velice dobře. Nepotřebuji vše v elekrice a podobné hlouposti. Ty jsou jenom zdrojem poruch. Jsem s ní spokojený a komu se nelíbí tak at´si ji nekupuje. A o Puntu bych Vám mohl vyprávět horory. Měl jsem ho a již nechci zahraniční auto. A v loni jsem byl v HK pomalu jediný majitel fábie II ale ted´jich začalo přibývat a to docela dost.

    Jirka HK

    Je zajímavé, že tady jezdí tolik ošklivých aut, ale proti Fábii II, to je úplná štvanice. Z konkurenčních aut Fábie, opravdu nevím které bych si vybral, aby jim byl úplně nadšený.

    Škodovka má však jednu velkou výhodu. Kolem našeho města je tolik servisů, že když pojedu na "garančku" tak je předem všechny obvolám a to by jste žasli jaké jsou cenové rozdíly. Mě se docela líbil Suzuki Swift. Má asi silnější a lepší motor, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Můj známý si kdysi koupil výhodně KIU a od té doby mu náhradní díly

    zdražily tolikrát, že je z toho hodně neštástný.

    Taky se mi nelíbí to "prdění" tříválce a nevím co je to za módu s těmi tříválci, ale četl jsem že do obsahu 1200 ccm

    má ten motor díky účinnosti má lepší parametry. Tomu však nerozumím, jen jsem to četl.Já jsem rád že mám posilovač řízení, 4 airbeky, nastavitelný volant, ABS, ASR, dobře to topí,živé to docela je a hlučné to zas tak moc není. Uznávám ale a připouštím , že je to pro někoho málo.

    kkl

    Já jezdím s tímhle motorem a kombíkem [bez nákladu] za 5,3 dálnice; 5,2 město a 4,9 delší jízda mimo město mimo dálnice.
    Naučte se nešlapat zbytečně na brzdu! a plyn, mít správně zařazeno, popř. vyřazeno !!!, podle dopravní situace.

    honzis

    Nahodou jsem narazil na tento clanek, a moc se bavim! Mate v redakci oblibene nizkoobjemove motory ? No tak to beru, ale pouze jako reklamu pro prodej 🙂 Mam 1.4 100 konovku v plny vybave deset let starou a za nic bych ji nevymenil. Je to mazanek . Male, hbyte auticko. Ani na bavo 320 ktere je momentalne moje druhe ve meste nema. A to si dovoluju tvrdit, ze jsem za 30let co jezdim s atama, a par uz jsem jich mel 🙂 najel vice jak 1mega. Ta ahoj pubosi a za 20let mi dejte vedet, estli jste nezmenili nazor !

    polda

    hbyte-ne nahodou hbité auto-puboši????

    jakemcz

    nesouhlasim s autorem pri porovnani corsy a fabie s obema vozy jsem najezdil par tisic mil a muzu rict ze ten pan nevi co rika….opel je posledni dobou nejlevnejsi vuz s plnou vybavou z jednoho prosteho duvodu…nikdo by ho nekupoval…..pohodliridice se ve fabii a corse neda srovnat, spotreba je sice lepsi corsa diesel, ale zase naklady na opravy….takze opel ani za 2kc nebrat….ps nejsem fanda malych vozu…30 let jezdim hlavne s V6 a V8 min 3.5 l – 5.9 l a fabia me prijemne prekvapila…za malo penez hodne muziky …:-)

    vůl

    autor je vůl-co dodat

    vůl

    si pako-máš pravdu

    polda

    autor je opravdukokot-opelje nesporně lepší auto-to je výplod na pulitzerovu cenu-no ty jsi ale vůl…oply jsou trosky

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist