Škoda Fabia 1,4 16V

18 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Fabia, hojně zastoupená nejen na našich silnicích, pomalu přebírá po Felicii roli lidového auta.

Diskuze

7 komentářů

    Pája

    Nesouhlasím s autorem, který nedoporučuje motor 1,2 HTP. Sám jej mám 2,5 roku a najetých 30 tisíc a nedám na něj dopustit. 3x byla Fabie v Chorvatsku, spotřeba 6,2 l (jezdím po dálnicích), žádná porucha a nikdy jsem nebyl brzdou provozu. S ohledem na rychlostní limity výkon dostačující. Motor má rozvodový řetěz, který by měl už mít každý moderní motor (výměna rozvodového řemenu není zrovna levná). Výhodná sazba ručení. Vysoký točivý moment na daný objem. Kdo chce opravdouvou lidovku, která šetří jeho peněženku, tak 1,2 HTP je správná volba.

    Šárka

    Vazenej pane, neuvedl jste, jestli mate 40kW a nebo 47kW. Dost velkej rozdil a o 40kW motoru sa nebudu ani bavit. Osobne jezdim na 1,2 HTP 47kW Combi + specialni vybava (klima, kopec elektriky a podobne) a muzu Vam rict, ze je to hruza. Slabej motor na hodne tezky i kdyz bezpecny auto. Kdyz jsme jeli po rakouskych Alpach, mnela jsem sto chuti niekoho pozadat, aby mne vytahl. Byli jsme plne nalozeni a nejelo to skoro vubec a kdyz tak, tak jsem mnela na palubnim pocitaci okamzitou spotrebu pres 13 l/100km. Des. Po navratu mne poradili v skodovackem servisu, ze autu pomuze jednoduchej chiptunning, bez zasahu do motoru (jenom preprogramovani ridici jednotky). Ale moc to nepomohlo, vyskouseli jsme to v Tatrach. Takze 1,2 HTP 47kW v Combi Fabia je hodne zle reseni od Mlade Boleslavi. Delam v elektrotechnickem prumyslu, ale zadnej vyrobce LCD televizoru neda nevyhovujici napajeci transformator do "chassis", tak proc Mlada Boleslav dava nevyhovujuci motor do Fabie?

    borec

    To se radsi nedivej na okamzitou spotrebu, když se rozjíždíš :-).

    1.2 HTP 47 kW mám v Combi, když potřebuju tak ji prostě točím a častěji řadím, ale to je radost s tou převodovkou narozdíl od francouzských, co jsem zazil v 206 a C4.

    Když Ti nezálěží na spotřebě tak si kup BMV X5 4,8is to ma kombinovanou spotřebu 13,5 l/100.

    A vyrobci LCD monitoru jsou pěkný smějdi,až na výjimky kurvy prodávjí LCD s vadnými body, tak nechci ani domylset ty transfomátory, které nejsou ani vidět.

    911

    Popisovanou fabii se 100 koňovým motorem máme jako firemní … nestěžuju si na jízdní výkony, dokáže jet opravdu svižně ale je extrémně neochotná v nízkých otáčkách. Jednou to došlo tak daleko, že když řídily kolegyně které nemají moc pochopení pro vytáčení motoru do vyšších otáček, tak na dálnici motor úplně utrápily … tak dlouho ho trápily v nízkých otáčkách až začaly svítit různé kontrolky a zdechl. Jejich komentáře jako "vůbec to nejelo" nebo "moje soukromá 1,2 HTP je daleko živější" atd. jsou dostatečně výmluvné. Je pravda že s motorem se musí zacházet téměř jako se závodním. Tzn. vytáčet alespoň na 4OOO otáček při každém řazení pokud to není z kopce. A na to si každý nezvykne. Pod 3000 otáček motor nespolupracuje, škube a nejede. Pokud se ale drží otáčky 4-5 tis. tak jede téměř jako "raketa".

    masoprst

    souhlas, pri zpomaleni pred retarderem do mirneho kopce je skoro nemozny se svizne rozjet na dvojku….musi se tocit

    Shpoony

    Měli jsme tuhle fábii se sto koníkama doma cca 3 roky a najezdil jsem na ní hodně přes 50tis km. Byly na ni dva různé pohledy, protože já ji miloval, zatímco taťka nenáviděl. V druhé polovině otáček reagovala parádně na plyn, podvozek supr, spíš tvrdší. Taťka zase radši plavnější a klidnější jízdu, tak pro něj to nebylo optimální. Jinak s ní s přehledem ve třech lidech jezdil na dovolenou se zapnutou klimou za 5,5, což se hodně cení. Já jezdil běžně do sedmi a to už jsem jí dával co proto. Nikdy na okresce jsem nešel přes 7,5 a to jsem jel Brno – Zlín (Baťova univerzita) za hodinku. Je to super auto, i když elektronický plyn nemusí vyhovovat každému. Já si zvykl a nedám na něj dopustit. Jinak pravda, že se s tím nedalo jezdit moc od spodu, ale to už jasně dává najevo šestnáctiventilová charakteristika motoru. Ale od tří se dalo předjíždět běžně. Od 4400 nastoupil krouťák i výkon a táhlo to jako kráva. Tohle auto jsem miloval, ale bohužel je od srpna prodané:-( Momentálně se vozíme v naftovém vozíku, není to nejhorší, ale na fabku nedám dopustit.

    holes

    To máš pravdu,jako Kráva!! ale přežraná na louce!!!! no služebník je to dobrej…ale žádná zábava!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist