Škoda Fabia 1.2 TSI (105 k) Elegance

19 fotografiínosič kol

Jak málo stačí, aby se z obyčejné a veskrze průměrné Fabie stalo téměř dokonalé auto.

Diskuze

47 komentářů

    Rudýn

    Já věřím, že je ten motor skvělý, ale tak nějak postrádám smysl toho turba. Ve škodovce říkají, že je to kvůli spotřebě, ale za osm litrů jezdí auta s motorem 1,6. Jedině že je přeplňovaný motor 1,2 levnější než atmosferický 1,6. Ale stejně, turbo je potenciální zdroj problémů a tak bych rozumně vyšší cenu motoru 1,6 akceptoval.

    loro

    zmysel toho turba je podla mna hlavne vo vyssom krutiacom momente.Pre porovnanie 1.6 16v 77 kW 153 Nm/3800 ot/m, 1.2 TSI 77kW 175 Nm uz od 1550 ot/m.A navyse mensi motor je lahsi.

    Marek

    ano mensi motor je lachsi ale si akosi opomenul ze 1,2 je turbo a teda kopec veci ma navrch a vobec by ma neprekvapilo keby bol naopak tassi, a urcite ma potencial k vecsej poruchovosti ale na druhej strane aj vecsimu vykonu

    Andrew

    Smysl je v tom, že s menším objemem se dá dosáhnout tabulkově nižší spotřeby = lákadlo na zákazníka, menší povinné ručení, méně emisí. To, že v běžném provozu právě díky turbu ta spotřeba jde do jiných hodnot už úředníky nezajímá a dealery, kteří už to auto prodali, také ne :o) Nicméně ta využitelnost otáček je opravdu lepší než u těch atmosfér, v nízkých lépe táhnou. Mají lepší průběh točivého momentu, aneb výkon je tam, kde ho potřebujete. Netřeba tolik řadit.

    lev

    jenže turbomotor má ten "vysoký" výkon jen v malé špičce, v atmosferický 1,6 se nemusí tolik řadit a na každej kvalt táhne dýl. Vyzkoušeno.

    Andrew

    Tak nevím co jste zkoušel za turbomotor 🙂 Možná turbodiesel…

    plechovka

    Tohle má v nízkých a středních otáčkách moment (a tím i výkon) překonávající atmosféry 1.8, "moderní" 16V asijskou produkci tuplem.

    A ke spotřebě: Pojedu-li s tím tak, abych stačil řekněme dvoulitru, bude to jako dvoulitr žrát. To turbo je tam jenom kvůli tomu, aby se do motoru mohlo vstřiknout větší množství paliva (stechiometrický poměr). To si myslíte, že to jezdí na vzduch? Ta energie se z něčeho vzít musí, a je to zcela nečekaně benzín.

    Rudýn

    Hmm, takže čím víc auto žere, tím líp jede? Tak bych rád věděl, jak je možné, že jsme jeli na dovolenou dvěma auty – yaris a fábie – naprosto stejně zatíženými a shodným jízdním tempem a fábie si vzala o litr a půl víc? Navíc fábie jela první a určovala tempo. Doteď jsem si myslel, že japonci prostě postavili lepší motor s vyšší účinností, ale teď teda nevím…

    Andrew

    Yaris má efektivnější motor. Má o válec víc (resp. minulá generace měla 4 válce, současná má 3 válce) a je vybavena variabilním časováním ventilů a tuším i (ale to možná kecám) přímým vstřikováním. Ten litrák byl bomba už před deseti lety a Škodováci se mu se svojí 1.2 HTP nevyrovnají ještě ani dnes. Díky lepší technologii Japonci dostali ze stejného množství směsi více energie. Tzn., že na stejné množství energie je potřeba méně směsi = paliva.

    Navíc také hraje roli aerodynamika (nejen karoserie, ale i třeba otevřené okénko se značně projeví), odstupňování převodovky, hospodárnost světel, jestli jsou správně nahuštěné pneu … všechno se projeví. Navíc se dá spekulovat, že pokud jste s Yarisem jeli jako druzí, jeli jste relativně v závětří = menší odpor. Nelze to jednoduše paušalizovat. Ani kdybyste se na hlavu postavil, stejných podmínek nedosáhnete.

    Dix

    Ale 1.2 TSi je 4válec,stejně jak 63 KW verze.

    Andrew

    Kdo tu mluvil o TSI? Předpokládám, že se bavíme o 1.0 VVT-i a 1.2 HTP, čili základních motorizací těchto dvou aut.

    Rudýn

    Nee, zapoměl jsem napsat, že to bylo HTP s červeným P a yaris verso – 1,3 63 kW.

    Pokud vezmu motor, který je ve fábii teď, tak je asi fajn, ale na můj vkus prostě moc žere. Papírově teda ne, ale v praxi je to něco jiného. Když vezmu golf, ford, toyotu, mazdu s motorem 1,6, tak papírově berou víc, ale v praxi míň než foukaná fábie. Toyota má 132 koní! To všechno bez turba. 1,2 TSi mi prostě nedává smysl.

    Setcom

    Plně souhlasím,ja uz dlouho tvrdim ze ty slavny TSI nemaji spotrebu co slibuji. Libor Zezulka testoval jako jeden z prvnich 1,4TSI v Tiguanu a i on uz tenkrat rekl, ze se dobre toci a jede,ale zere i patniky kolem cesty. Motor ma max mensi emise,ale spotrebu neverim,ani nahodou!

    Autoweb me utvrdil,ze tyto motory nemaji smysl a ze ty chvalihodny keci vsude v casopisech,internetu a od prodejcu jsou opravdu jen keci.

    Radej klasickou 1,6.

    Setcom

    No ted jsem si precetl test tohoto motoru na auto.cz a tam s kombikem a v automatu uvadeji mnohem mensi spotrebu. Takze jste tomu asi davali poradne zabrat.

    A druha vec,co me zaujala a potvrzuje to co rikam,ze objem i u TSI musi byt adekvatni vaze vozu. Testuji tam i slabsi verzi(63kW),ktera ma ovsem vetsi spotrebu nez silnejsi verze 1,2TSI.

    plechovka

    Jak jsem psal výše – uvědom si, že tenhle motor má ale v nejpoužívanějších otáčkách (nízkých a středních) moment (výkon) větší než ta 1.6, spíš se to blíží dvoulitru. A pokud budeš ten výkon využívat (akcelerace, kopce), tedy pedál plynu bude sešlápnut více, tak to prostě bude papat 7-9l. Fyzika je neúprosná (zákon zachování energie). Spotřeby atmosféry s objemem kolem 1.4 dosáhneš max při jízdě ustálenou rychlostí či "v evropském kombinovaném cyklu", kdy ten plyn jen tak "lechtáš".

    Smysl toho motoru pro mě? Chci benzínový motor, který se s autem nebude trápit. Atmosférická 1.6 v autě okolo 1.2t je tak na hraně (nutnost podřazování v kopcích či při předjíždění). 1.2 TSI 77kW je při běžném používaní ekvivalentní atmosférickému dvoulitru. Jako bonus máš malé povinné ručení 🙂

    Andrew

    Než se budeš ohánět soudy, nejdřív se s tím prosím tě svez. Ten motor je naprosto fantastický. Měl jsem možnost srovnání 1.4 TSI 90 kW a 1.2 TSI 77 kW hned po sobě a prakticky jsem v nich necítil rozdíl. Tak dobrý ten 1.2 TSI opravdu je. A srovnání s 1.6? Ať se jde zahrabat, v nízkých otáčkách se té jedna dvojce vyrovná přinejlepším 1.8ka. Oproti tomuhle nejmenšímu TSI je 1.6 líná a netáhne, vyrovnají se až tak kolem 3500-4000 otáček. Jenže kolik času v tomhle pásmu strávíš? Většinu se budeš pohybovat 1500-2500 otáček, a tam tenhle TSI poráží 1.6ky na hlavu. Spotřeba je taková jakou ji řidič chce mít. Může jezdit jak s 1.4kou nebo jak s 2.0, to je prostě na jeho pravé noze. A věřte mi, když jednou sešlápnete plyn téhle 1.2ce třeba v Golfu, tak budete zírat s otevřenou hubou jak dokáže tenhle prcek s takovým autem zacvičit. A budete si to chtít užívat znovu a znovu. A pak budete nadávat u čerpačky. Ale to fakt není problém toho motoru :))

    Mates71

    Přesně tak. Všichni kdo tady kecáte z rychlíku se s tím nejdříve svezte. Nastartuješ a motor neslyšíš , přidáš plyn a nic , jenom otáčkoměr se hýbe , tohle jsem naposled zažil v Avensisu. Měl jsem dvě asi 110 koňový 1.6 atmosféry a v nižších otáčkách nemají proti 1.2 TSI nárok.

    A přesně jak řekl Andrew na de mnou uvědomte si v jakých otáčkách se běžně pohybujete!!!

    Já jsem byl nadšený. Kamarád co jel se mnou má doma Golfa 4 1.6 16V 77kW nechápal. Jinak samotná Fabia se mi vůbec nelíbí , ale tenhle motor to bude šlágr… BRAVO TSI.

    rossi20VT

    no tak pokud jezdíš v pásmu 1500-2500 otáček, tak se můžeš s motorem brzo rozloučit, tedy pokud nebyla řeč o dieslu nebo o velkoobjemovém benzínu. Obecně, pohybovat se pod 2000 ot./min. je prasárna. Jednak se podpalují výfukové ventily a druhak se hůř maže motor… . Jinak ohledně spotřeby, mimo město můj dvoulitrový pětiválec s 220koňmi spolyká od 7,5-10,5l/100km, takže se asi někde u 1.2 TSI musela stát chyba. Možná byl motor pouze moc syrový.

    Vavris

    rossi, to je individuální u každého motoru, dnešní turbobenzíny bez problému zrychlují z oblastí, které dřív byly zasvěceny jen turbokamnům a o podtáčení nemůže být řeč..

    pes

    Jakkoli foukaný motory nemusim, tak tenhle se mi líbil. Jede to, má hezkej zvuk a Fabie s ním neni mrtvá. Spotřebu bych zas tak moc neřešil, ale stejně si myslim, že v reálu bude nižší než u 1.2 HTP, který furt musíte stát na krku.

    Docela mě překvapily hodnoty naměřený u brzd. Ale to bude asi těma širokejma gumama a docela nízkou hmotností Fóbie.

    Autopujčovna

    OK dobry motor ale musel by som fetovať aby som dal za zakladnu fabiu 77kw 370000kč. A kto klame s tou hmotnosťou ked TSI 63kw važi 1030kg a TSI 77kw važi 1130kg ? Bud zabudol vystupiť šofer zo spolujazdcom ked ju važili alebo o 1cm večšie turbo váži o 100kg viac ?

    pes

    řekl bych, že půjde o základní výbavu, stačí pár blbostí navíc a hned je auto o 100 kilo těžší

    Vavris

    Přesně tak jak píše pes.. navíc, na tabulkovou hodnotu hmotnosti nelze pohlížet jinak než jako orientační údaj.

    CJ

    Tie stresne nosice vyzeraju komicky…Hrozne na tak malom aute…

    CJ

    17" pneu pre Fabiu maju len 205 mm, nie 225 mm…

    A myslim, ze zrychlenie by bolo este ovela lepsie, keby mala len 15" ako vo fabrike pri merani…

    V současné době s tímto motorem jezdím ve větším a těžším Golfu, ve kterém s ním mám mimo-město 5l a kombinace 6l. Město 7-8 l, záleží na provozu. Cestovní rychlost mimo město mám 110 km/h. Pravda, v Golfu je s tímto motorem 6 kvalt (těch 110 km/h znamená 2200 ot/min).

    Přeložte si to každý jak chcete, buď s tím jezdí v redakci jako blázni nebo dostali mizerně zajetý kus 🙂

    traktorista

    tohle mi pripomina minuleho vedouciho.
    Kdyz se meri udaje tak se snad auto zdime nadoraz, ne? Nebo to budeme sudlat a pripadne pridame dle potreby? Zdalipak jste nekdy slyseli hlasku z mereni na okruhu ze kdyz se nestoji na brzde tak se stoji na plynu?

    petr

    Autor článku by vůbec neměl psát o Fábii a možná o žádných autech nižší třídy. Klasicky čecháčsky kritizuje to co bylo a vychvaluje novinku. Vlastním 1,2 HTP 47 Kw už šest let. Na můj vkus to jede a nežere! Dlouhodobý průměr 6,3 litrů/100 km je myslím dostatečným důkazem. Jestli někdo tvrdí opak, pak neumí jezdit a mám vážné pochybnosti, že patří na silnici. Chcete závodit? Kupte si formuli a jeďte na okruh. Nikdy nepochopím silácké řeči o výkonech a spotřebách od lidí, co umí jezdit možná s 2litrem, ale pochybuju že za méně než 10 litrů na sto. Nikdo vás nenutí, abyste si kupovali HTP nebo TDI, ale nekritizujte něco, čemu rozumíte jako koza drbání. A hlavně pánové, každá verze má svého kupce. Jestli si myslíte, že si lidi kupují HTP nebo TDI z nouze, jste na omylu. Klidně bych si haťapku koupil znovu a radši než TSI z jednoho prostého důvodu: každý, kdo používá selský rozum si spočítá, který motor déle vydrží. A promiňte, já nikam nespěchám a jestli předjedu traktor na 100 nebo 200 metrech je mi úplně jedno, já předjíždím jen tam, kde vidím dostatečně daleko a mám jistotu 😉

    Franta

    Souhlasím s Petrem, že se dá s HTP 47 kW jezdit slušně. Jak výkonově, tak ekonomicky. Předem prosím nesrovnávat s vozy odlišných zdvihových objemů, jako 2,0 apod., bavíme se o malém voze s obsahem motoru 1,2!!! Je to o řidiči, když chci a provoz to dovolí, tak jedu od 4,2 litrů až do průměrných 6 litrů. Nikdy jsem nepřekročil spotřebu na dálku přes 7 l. Jezdím po Vysočině a orlických horách takže zatáčky a kopce. S HTP se ale musí umět řadit. Nechápu autora článku, který tvrdí, že když se na HTP šlape, tak bere 10 litrů (a nejede). To je nepřesná informace, nebo hloupost, či neschopnost autora. Včera jsem jel celkem svižně, trasa z Ledče nad Sázavou do HK, průměr spotřeby 5,8 litru. Kopcovité okresky cca +- 110kmh. V autě 2 osoby + plný kufr (sedan). Při dodržování rychlostních limitů je spotřeba cca 4,5 litru. Obdobně jezdí i sousedova Thálie 1.2 16V 55kW, ta je \“bohužel\“ v maximálce daleko lepší, než HTP.

    Nechci se tě nějak dotknout kamaráde a dnes nikdo neví jak na tom budou TSI s životností ale pozor každý slušný servisak ti řekne že HTP mají problémy se životností jak prase, jen je třeba trošku poptat těch správných lidi

    Petr

    Jak to tu čtu, tak se tu stále bavíte u turbu, které je aktivní od nějakých 2500ot. ale TSI má i kompresor, který je aktivní už si nepamatiju 1500ot.? a společně s turbem pracují do nejakých 2800-3000ot. pak se komp. vypíná. Čili pokud to chápu správně tak v +- 2500ot. má motor dvojité plnění. To je gud ne? 😀
    kdyžtak mě opravte.. ty otačky si už fakt nepamatuju..

    spotřeba

    se spotřebou nesouhlasim, aprilový žert to neni…mam sice slabší tsi 63 kw ale do 5,5 litrů jezdim uplně běžně…když tomu hodně dunpnu tak 6,5…a když chci tak jedu i za 4,5 ale to jedu maximalně 80km/h

    Olda

    Zdravím, co se týče turbodmychadla u TSI motoru, je nepostradatelným doplňkem pro tvorbu optimálního točivého momentu a protože je TSI motor s přímým vstřikem benzinu do válců, nikoli do sání, také výrazně přispívá k minimální tvorbě oxidů dusíku. Z tohoto důvodu není nutné pro tyto motory montovat drahý zásobníkový katalyzátor oxidů dusíku a 4 lambda sondy navíc. Prostě si poradí s výfukovými plyny obyčejná sestava s třícestným katalyzátorem a dvěmi sondami. Cena vozu se tak o dost snížila a s nízkou spotřebou se dostala i bez složitých výfukových systémů, jako u FSI motorů, na emisní normu euro 4.

    Honza

    První zkušenost s předváděcím TSI 1,2 63 kW, 160 Nm – Olomouc – Val. Mez. tam i zpět spotřeba 5,2 l/100 km, a to jsem zkoušel co to umí. Mám Fabii 1,2 TSI 63 kW chvíli. Při koupi měla cca 100 km, prům. spotřeba 7,5 l. První jízda Olomouc – v. Meder – termály, cca 285 km, vyjížděl jsem se 110 km na tachometru. Spotřeba tam i zpět 5,7 l, to jsme téměř hodinu popojížděli za Vyškovem na 1. a 2. při opravách silnice. Těch 160 Nm od 1500 do 3500 ot./min je víc než běžná 1,6!! Při klidné jízdě již při 60 km/hod, radí palubní info dát tam 5 rychlostní stupeň. Samozřejmě, když na to šlápnete, radí to až při dost vyšší rychlosti. Po cca 1000 km průměr 6,1 l – dost krátkých městských jízd.
    Měl jsem 1,2 HTP 47 kW, při delší svižné jízdě do Berchtesgadenu a zpět s 5 páry lyží a snowboardem na nosiči s plným autem spotřeba 6,5 l, do Kaprunu a zpět prakticky totéž. Na př. z Hynčic u St. města p. Sněž. cca 85 km na okraj Olomouce – spotřeba 4,2 l – v létě. Potom přes město to pochopitelně stouplo lehce přes 5 l. Zatím se jeví 1,2 TSI o dost úspornější nejen ve městě, ale i na dálnici než HTP, přitom nesrovnatelně svižnější a rychlejší.

    Honza

    První zkušenost s předváděcím TSI 1,2 63 kW, 160 Nm – Olomouc – Val. Mez. tam i zpět spotřeba 5,2 l/100 km, a to jsem zkoušel co to umí. Mám Fabii 1,2 TSI 63 kW chvíli. Při koupi měla cca 100 km, prům. spotřeba 7,5 l. První jízda Olomouc – v. Meder – termály, cca 285 km, vyjížděl jsem se 110 km na tachometru. Spotřeba tam i zpět 5,7 l, to jsme téměř hodinu popojížděli za Vyškovem na 1. a 2. při opravách silnice. Těch 160 Nm od 1500 do 3500 ot./min je víc než běžná 1,6!! Při klidné jízdě již při 60 km/hod, radí palubní info dát tam 5 rychlostní stupeň. Samozřejmě, když na to šlápnete, radí to až při dost vyšší rychlosti. Po cca 1000 km průměr 6,1 l – dost krátkých městských jízd.
    Měl jsem 1,2 HTP 47 kW, při delší svižné jízdě do Berchtesgadenu a zpět s 5 páry lyží a snowboardem na nosiči s plným autem spotřeba 6,5 l, do Kaprunu a zpět prakticky totéž. Na př. z Hynčic u St. města p. Sněž. cca 85 km na okraj Olomouce – spotřeba 4,2 l – v létě. Potom přes město to pochopitelně stouplo lehce přes 5 l. Zatím se jeví 1,2 TSI o dost úspornější nejen ve městě, ale i na dálnici než HTP, přitom nesrovnatelně svižnější a rychlejší.

    jiří

    1. TSI 77 KW že je ekvivalentem dvoulitru jsem se zasmál tak třeba honda integra type r 1.8 192 bez turba koní honda prelude obsah 2.0 133 koní bez turba a krouták je 209 nm a můžu pokračovat třea toyota celica atd.

    tak se nauč jezdit

    odborník

    Vy máte 1,2 HTP ve Fábii a vy se chlubíte s tak vysokou spotřebou 6,3 l/100 km ?Kristapane. Mé osobní auto váží cca 1550 kg s objemem 2,0 v naftě při výkonu 150 koní a dlouhodobá spotřeba 5,8 l/100.

    Dacia logan MCV 1,5 dci 63kw spotř 4,7-5,1L 5,2 s vozíkem

    Honza

    Nechápu jak někdo může napsat že motor 1,4TDI žral a nejel – to asi autor myslel že s ním nikdy nejel, mám motor 1,4TDI a dá se s ním jezdit za 3,6l a dynamika není tak hrozná, takže se nejdřív zamyslete než něco takového napíšete!

    motory 1,2, nebo 1,4 TSI jsou konstrukční kaatastrofou. rozvodový řetěz se mění jako na běžícím pásu (kmity klikového ústrojí), spotřeba
    při dynamické jízdě i přes 10 litrů. Nebrat!

    kornyei

    Vlastním Fabii elegans 1,2 47 kw 6.let v poslední době mi zatéká přez zadní dveře přez práh na podlahu nemohu najít příčinu poraďte !!

    Honza

    Mám Ibizu r.v.2002.1,2-12v.najeto 150000km.v roce2011 vým.sady hlava,řetěz,katalizator.Spotřebu mam kolem 5,5l.zeták mm Romstra 1,2tsi r.v.2012a ma problemy s turbem a spotřebou.U 1,2 byl problem s napínakem retezu a tvrzením vodítek.Proto se pak zvýšil výkon motoru u 1,2 na51 kw.Opravy si provádím sám.odbornější Seat H.Týn.Ochota,dobrý ceny.HONZA

    janosz

    Vy tomu vůbec nerozumíte. Hranice použitelnosti dnešních benzinových motorů je cca 1 100 ot./min, dle ukazatele doporučeného převodového stupně. Vůbec to motoru neškodí; s tím nefungujícím mazáním pod 2 000 otáček jste úplně vedle.

    Petr

    Udávaná spotreba, kterou autor uvadi v clanku je nesmysl. Mame Rapida se stejnym motorem a spotrebu mame pri ekonomicke jizde okolo 4,5 (rekord 3,6), bezne jezdime za 5,3 (dlouhodoby prumer),a kdyz s autem pojedete brzda plyn, dalnice 160, tak se spotreba opravdu jen malokdy prehoupne pres 6,5. Nerozumim proto, kde vzal autor hodnoty, o kterych pise. Podle me totalni nesmysl dosahnout spotreby 8-9. Za 45 000 km se nam nepovedlo mit spotrebu vic jak 7 ato se leti po dalnici co to jde,

    Martas

    Rozhodně tuto motorizaci nebrat. Hodně problémová! A zkušenosti majitelů to jenom potvrzují…. http://www.ojetinypodlupou.cz/ojetina/skoda-fabia-ii-generace-2007-2014/

    Karel

    Smysl použití menšího motoru a k němu turbo je v tom, že dle statistiky pojišťoven auta s většími motory více bourají. Proto měly a stále mají dvoulitry větší povinné ručení než třeba jedna dvojky. Teď, když downsizing kvete se dramaticky sníží i nehodovost na silnicích. Takové jsou statistiky.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist