Škoda Citigo Monte Carlo 1.0 MPI 75 k (2014)

Monte Carlo není nic víc, než pouhá značka. Přidejte však turbo a dostanete skvělý základ pro ostrou verzi RS. Tak kdy už konečně přijde?
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.4

Radosti

Živý a kultivovaný motor; hbitý a pohodlný podvozek; solidní zpracování a prostor

Starosti

Nevypínatelná stabilizace; pomalá reakce na plyn; Monte Carlo jenom jako značka

Pro mikro autíčka do města mám obrovskou slabost, takže i přes skutečnost, že jsem už dříve natáčel Škodu Citigo Sport, když o konferenční stolek v redakci zacinkaly klíče od dalšího Citiga, nedal jsem kolegům šanci a hned jsem po nich chňapnul. Verze Monte Carlo se od Sportu příliš neliší, dostala stejný, o 15 mm snížený podvozek, lízátko na předním nárazníku, difuzor na zadním, spojler na víku kufru a několik rychlých pruhů a plaket, aby bylo jasné, že tohle není jen tak obyčejné Citigo


Interiér

Uvnitř se žádné velké novinky také neudály a změny postřehnete jen nepatrné. Znamená to tedy, že tu jsou stejné pruhované sedačky jako ve verzi Sport, jiný je jen volant se zploštělou spodní částí věnce, který dostaly všechny nové modely v edici Monte Carlo. Stále je tu také plato zavazadlového prostoru, které když zapomenete sklopit, bude vám bránit ve výhledu dozadu, a jen jedno tlačítko stahování oken u řidiče. To však příliš nevadí, interiér je totiž natolik úzký, že na druhou stranu pohodlně dosáhnete, neznamená to však, že by byl nějak stísněný. Naopak působí vzdušným a prostorným dojmem, a to i vzadu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Ani verze Monte Carlo se nemůže pyšnit navýšením výkonu, a tak ve spojení s nabroušeným vzhledem působí pouhých 75 koní litrového tříválce poněkud úsměvně. Když ho ale rozparádíte, odmění se svižnou dynamikou a živým, řízným charakterem. Škoda jen vlažné odezvy na plyn a trochu nepřesného chodu pětistupňové manuální převodovky. Co však potěší, to je klidný chod motoru, který nepřenáší téměř žádné vibrace do kabiny a mezi tříválci patří k těm nejkultivovanějším.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Spotřeba

Největší potěšení však přinese pohled na pomalu klesající ručičku palivoměru a pohled do tabulky průměrné spotřeby, která nezvykle přesně koresponduje s reálnými hodnotami. Při vlažné jízdě mimo město totiž není problém dostat se na čtyři litry na sto kilometrů, ve městě lze pohodlně jezdit do šesti litrů a při okreskové rošádě se jen těžko dostanete přes deset. V klidu tak můžete držet pravou nohu zabořenou až do podlahy a užívat si výborně odladěného podvozku.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Přestože podvozek doznal oproti standardnímu Citigu snížení o 15 mm, na komfortu jízdy se to nijak negativně neprojevilo. S nerovnostmi si poradí sebevědomě, na malé auto působí velmi bytelně a neodskakuje ani nebouchá. Není vyloženě plavný, pocítíte, že je dost tuhý, což však znamená slušnou přilnavost v zatáčkách a stabilitu při vyšších rychlostech. Jeho přirozenou hravost omezuje jen nevypínatelná stabilizace, která zažehná jakoukoliv chuť odstavit zadní nápravu.

Verdikt

Pořád se nemohu přenést přes zklamání, že je Monte Carlo jenom značka, která kromě vizuálních vylepšení prakticky nic nepřináší. Pokud chcete chytře navržené auto do města, obyčejné Citigo postačí, jestli hledáte kapesní hot-hatch, Monte Carlo jím bohužel není, jakkoliv je s ním velká zábava. Jako základ pro ostrou verzi RS je však na dobré cestě. Stačí už jenom turbo, nějakých 120 koní, ostřejší reakce na plyn a zcela vypínatelná stabilizace. Všechno ostatní, včetně podvozku, který působí, že by klidně snesl mnohem vyšší porci výkonu, může klidně zůstat tak, jak je. Tak kdy se konečně dočkáme?

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)999
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředutypu McPherson
Vzadukliková s vlečnými rameny
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadububnové
Pneumatiky vpředu185/55 R15
Pneumatiky vzadu185/55 R15
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)55 / 75 v 6200
Točivý moment (Nm)95 v 3000 - 4300
0-100 km/h (s)13,2
Nejvyšší rychlost (km/h)171
Spotřeba paliva (l/100 km)5,9 / 4,0 / 4,7
Objem nádrže (l)35
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3563
Šířka (mm)1641
Výška (mm)1478
Rozvor náprav (mm)2420
Provozní hmotnost (kg)929
Celková hmotnost (kg)1290
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)-
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)-
Zavazadlový prostor (l)251 / 951
Ceny
Základní cena modelu196 900 Kč (1.0 MPI 60 k Active 5 dv.)
Základní cena test. verze206 900 Kč (1.0 MPI 75 k Active 5 dv.)
Cena testovaného vozu266 900 Kč (1.0 MPI 75 k Sport 5 dv.)
21.11.2014 7:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist