autoweb.cz > Škoda > Škoda Citigo > Škoda Citigo má po faceliftu, změnila se vizáž, technika ne
Škoda Citigo má po faceliftu, změnila se vizáž, technika ne
Škoda si pro svůj nejmenší model připravila o poznání výraznější facelift než před nedávnem. Tehdy totiž došlo především na světlomety s LED denním svícením a pár drobností, zatímco tentokrát už je toho o poznání více. Změnila se kapota, maska chladiče, nárazníky i mlhovky – ty teď vypadají prakticky stejně jako u modernizované Octavie.
Změnily se také vnější rozměry, délka narostla o 34 milimetrů na 3597 mm, šířka a výška zůstávají na stávajících hodnotách. To platí i pro zavazadelník o objemu 251 litrů, který po sklopení zadních sedadel naroste na 951 litrů.
Poměrně hodně se toho událo v interiéru. Sdružený přístrojový panel má nový design, u vyšších výbav se tu objevuje automatická klimatizace, na přání je možné mít i displej Maxi DOT či světelný a dešťový senzor.
V případě rádia Swing se dočkáte barevného displeje, vestavěnou navigaci byste v Citigu ale hledali marně. Řešením je speciální držák mobilního telefonu na vrcholu palubní desky, který umí s autem komunikovat skrze aplikaci Move&Fun.
Na co už bohužel nedošlo, jsou pohonné jednotky. Ty zůstávají zcela beze změn, přeplňovaného litrového tříválce, který dostal Volkswagen up! po faceliftu, jsme se bohužel nedočkali. O pohon se stará výhradně litrový zážehový tříválec, základem je verze v naladění na 60 koní a 95 Nm, která zrychlí na stovku za 14,4 sekundy a rozjede se až na 162 km/h.
Volkswagen up! 1.0 MPI 75 k vs. Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 k (2016)
Srovnávací test | vydáno 12. 9. 2016
Výkonnější verze se 75 koňmi a stejným točivým momentem je na stovce za 13,5 sekundy a umí uhánět až 173 km/h. K dispozici je také verze G-TEC na stlačený zemní plyn, která má 68 koní a stovku zvládne za nikterak oslnivých 16,3 sekundy, ale zase se vyznačuje spotřebou 4,5 m3 zemního plynu na 100 kilometrů.
Modernizované Citigo jde do prodeje od dubna, první kousky dorazí k zákazníkům počátkem června.