Škoda Citigo 1.0 MPI vs Citroën C1 1.0i

14 fotografiíSrovnávací test

Exkluzivně! První srovnávací test nové Škody Citigo a přímé konkurence. Jak se na nové mladoboleslavské městské mini tváří Citroën C1?

Diskuze

46 komentářů

    pylot

    No docela velka cast naseho naroda jezdi ve fabii s Hromadou Technickejch Problemu, tak myslim ze prestupem na citigo se 75 konikama si polepsej. 😉 Moje mazda ma 82 koni a vazi dost podobne a dynamika ji nechybi. I kdyz je pravda ze je sprevodovana dost do sily. Prevody dokazou delat divy.

    Space

    To psal proboha kdo..? Slovní spojení pseudo McPherson a třídveřový stroj mě opravdu dostalo…;-)

    punmpičkář

    Jsem cilovka pro citigo, 200tis bych dohromady dal, kdybych potřeboval nové auto. Pokud je stabilní i při vyšších rychlostech na dálnici, kde se pohybuji tak 2x do měsíce tak neni problém. Spotřeba je ok. Raději bych šáhnul po menším, mrštěnjším autě než je fabia. Stejně jezdím většinou sám nebo ve dvou a se psem. Než budu mít rodinu tak větší a težší auto nevyužiju. Akorát mi neni jasný k čemu je ta slabší varianta citigo.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Máme doma kromě C1 také Mazdu2 se 73 koni a jezdí výdazně – VÝRAZNĚ lépe než o tři koně silnější Škoda Citigo. To auto má vážný problém, je líné. Citigo opravdu nejede tak, jak by znalý člověk od 75 koní čekal, jede sotva na těch šedesát. Těžko to vysvětlit tak, aby to nevypadalo, že přeháním, ale Škoda Citigo prostě vůbec nezrychluje. Můžeme jen doufat, že má Filip pravdu a pár tisíc najetých kilometrů uskřípnutý litrový tříválec z dílen VW trochu uvolní.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Je velmi stabilní, velmi prostorné, kvalitní… Skoro bych se nebál říct, že je právě tak dobré jako Fabia. Až na to, že (opravdu) nejede, nemá chybu. Svezte se. Ale vyzkoušejte také konkurenci, Citigo jistě stlačí ceny starších soupeřů pod současnou úroveň a za pozornost ve skutečnosti stojí víc než jedno další auto. Když ne jiné, tedy alespoň moderní a dobrá Kia Picanto. A chystá se nová Panda.

    adam

    Přiznám se, že mi vaše srovnání přijde dost neobjektivní a měl pocit, že Citigo srovnáváte s jiným autem, než je v titulku.

    S C1 jezdím občas v práci a za volantem jsem absolvoval několik desítek tisíc kilometrů. Když se objevila Škoda Citigo, tak jsem ji samozřejmě také srovnával. Bohužel pouze vzhledově, protože jsem malou Škodovku zatím neměl možnost projet.

    Můj závěr byl ovšem naprosto opačný, než ten váš. Po designové stránce na mne Citigo působí ve srovnání s C1 doslova zoufale. Stejně jako název, kde se nemohli ve Škodovce rozhodnout pro City, nebo Go, tak to splácali dohromady na název, který je delší než auto samotné a vzhled je na tom stejně. C1 je po stránce designu vně i uvnitř povedená, ale interiér Citigo vypadá na pohled opravdu levně, bez kouska vkusu. Zřejmě bude praktičtější, protože u C1 v některých detailech vítězí design na úkor praktičnosti, ale vzhledově se C1 nepřibližuje ani z dálky. O vnějším vzhledu ani nemluvě. Z Kolínských trojčat je C1 z pohledu designu nejpovedenější, ale Citigo je z VW trojčat povedené nejméně.

    Co se týká velikosti kufru, tak Citigo určitě vítězí, ale je také o dost delší, což v dané kategorii aut nepovažuji zrovna za výhodu.

    Jsou jiné věci, ze kterých nejsem zrovna nadšený a některé má Škodovka taky, například příliš dlouhé dveře, které sice usnadňují nastupování na zadní sedadla, ale na parkovištích, kde jsou parkovací místa dost úzká, neumožňují důstojné nastupování ani na přední sedadla a tam se nastupuje rozhodně častěji, než dozadu.

    Můj pocit z Citigo není příliš dobrý. Umocňuje ho i informace o pružnosti motoru. U nás ze zřejmě prodávat bude, je to Škodovka, ale nejsem si jistý, jestli bude dost dobré i pro zbytek Evropy. Možná by se dobře prodávalo někde v zemích třetího světa, kam by designově zapadlo, ale na to je příliš malé a drahé.

    adam

    Přiznám se, že mi vaše srovnání přijde dost neobjektivní a měl pocit, že Citigo srovnáváte s jiným autem, než je v titulku.

    S C1 jezdím občas v práci a za volantem jsem absolvoval několik desítek tisíc kilometrů. Když se objevila Škoda Citigo, tak jsem ji samozřejmě také srovnával. Bohužel pouze vzhledově, protože jsem malou Škodovku zatím neměl možnost projet.

    Můj závěr byl ovšem naprosto opačný, než ten váš. Po designové stránce na mne Citigo působí ve srovnání s C1 doslova zoufale. Stejně jako název, kde se nemohli ve Škodovce rozhodnout pro City, nebo Go, tak to splácali dohromady na název, který je delší než auto samotné a vzhled je na tom stejně. C1 je po stránce designu vně i uvnitř povedená, ale interiér Citigo vypadá na pohled opravdu levně, bez kouska vkusu. Zřejmě bude praktičtější, protože u C1 v některých detailech vítězí design na úkor praktičnosti, ale vzhledově se C1 nepřibližuje ani z dálky. O vnějším vzhledu ani nemluvě. Z Kolínských trojčat je C1 z pohledu designu nejpovedenější, ale Citigo je z VW trojčat povedené nejméně.

    Co se týká velikosti kufru, tak Citigo určitě vítězí, ale je také o dost delší, což v dané kategorii aut nepovažuji zrovna za výhodu.

    Jsou jiné věci, ze kterých nejsem zrovna nadšený a některé má Škodovka taky, například příliš dlouhé dveře, které sice usnadňují nastupování na zadní sedadla, ale na parkovištích, kde jsou parkovací místa dost úzká, neumožňují důstojné nastupování ani na přední sedadla a tam se nastupuje rozhodně častěji, než dozadu.

    Můj pocit z Citigo není příliš dobrý. Umocňuje ho i informace o pružnosti motoru. U nás ze zřejmě prodávat bude, je to Škodovka, ale nejsem si jistý, jestli bude dost dobré i pro zbytek Evropy. Možná by se dobře prodávalo někde v zemích třetího světa, kam by designově zapadlo, ale na to je příliš malé a drahé.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Mám všechny důvody být zaujatý proti Škodě a v životě bych si ji nekoupil právě kvůli tomu motoru, ale věřte, na body vyhrává.

    Design nechť si zhodnotí každý sám, na to nepotřebuje naše rady, ale co se kvality interiéru, pozice za volantem a odhlučnění týče, je na tom Citigo daleko lépe než C1. Vnitřní prostor je v obou autech až na ten kufr přibližně stejný.

    Škoda má delší dveře, jenže pětidveřové auto, které se objeví příští rok, na tom asi bude lépe, takže bych nevynášel předčasné soudy (třídveřová C1 má také dlouhé dveře).

    Takže pokud chcete dobrý motor, C1 je tu pro vás, ale všem ostatním udělá daleko lepší službu Citigo.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Mám všechny důvody být zaujatý proti Škodě a v životě bych si ji nekoupil právě kvůli tomu motoru, ale věřte, na body vyhrává.

    Design nechť si zhodnotí každý sám, na to nepotřebuje naše rady, ale co se kvality interiéru, pozice za volantem a odhlučnění týče, je na tom Citigo daleko lépe než C1. Vnitřní prostor je v obou autech až na ten kufr přibližně stejný.

    Škoda má delší dveře, jenže pětidveřové auto, které se objeví příští rok, na tom asi bude lépe, takže bych nevynášel předčasné soudy (třídveřová C1 má také dlouhé dveře).

    Takže pokud chcete dobrý motor, C1 je tu pro vás, ale všem ostatním udělá daleko lepší službu Citigo.

    riderhenry

    Ja bych zase naopak na interier a dalsi vlastnosti Ayga (a tedy i C1) nemohl rict moc dobreho. Muj dojem z trojcat je takovy, ze vzali dobry motor, celkem povedeny podvozek a postavili kolem toho tragicke auto. Interier mi prijde odporny, a to nemluvim o kvalite interieru. Sedadla nemaji naprosto zadne bocni vedeni a pusobi otresne lacine, radici paka horsi jako ve favoritu… Nerekl bych vubec nic, kdyby tomu odpovidala cena. Navic dost veci v aute melo tendenci se rozpadat… Nikdy moc neporozumim, proc si tahle auta koupi nejaky soukromin misto nejake ojetiny. Snad jen ty rozmery, ale za takove penize… Nejlip to auto vystihuje zavirani kufru, pri kterem zvbudite sousedy a zadni okno pomalu vysklite 😀

    FSH

    Zajímalo by mne, proč byly vybrány trojčata (i přes přiznanou zastaralost). Proč autor článku nesáhnul třeba po Hyu i10 či KIA Picanto?!?

    Mitch

    V Toyotě tsusho v pardubicích mají nové aygo za 99.900,-, což by byla jasná volba kdybych uvažoval o koupi druhého vozu..

    kubo

    189 900 Kc…pozrel som ten cenik a nie je tam suma 99 900 ale ta prva….

    kubo

    konkretne toto :
    http://www.toyota-tsusho.cz/gallery/modely/aygo/download/cenik-toyota-aygo.pdf

    jedine by som chapal…toto 50 % 94 950 Kč…tato cena sa tak priblizuje k 99 900

    Male auto a zvysovanie cien, zjavne to nejde do kopy, ale co ked ano?
    Problem malych aut je uz priamo vo vyrobe, totiz pre automobilku je vyroba nerentabilna, velmi malo komponetov sedi z vyssich modelov, teda je nutne navrhnut a vyrobit nove, naklady fabriky su tie iste,len ta cena a prave v tpm je pes zakopany.
    Skodovka pred mesiacmi ohlasila zdrazovanie modelov, cize predajom octavie , fabie dotujeme inak nerentabilnu vyrobu. Nestacil by strop malych aut fabia?

    Male auto a zvysovanie cien, zjavne to nejde do kopy, ale co ked ano?
    Problem malych aut je uz priamo vo vyrobe, totiz pre automobilku je vyroba nerentabilna, velmi malo komponetov sedi z vyssich modelov, teda je nutne navrhnut a vyrobit nove, naklady fabriky su tie iste,len ta cena a prave v tpm je pes zakopany.
    Skodovka pred mesiacmi ohlasila zdrazovanie modelov, cize predajom octavie , fabie dotujeme inak nerentabilnu vyrobu. Nestacil by strop malych aut fabia?

    Andrew

    K čemu? K tomu k čemu je celé tohle auto proboha – k ježdění po městě. Tam oba tyhle motory stačí bohatě. Dojíždíte-li do práce do města 10-20 km, tak jděte po silnějším motoru. Pokud hledáte auto na něco jiného nekupujte si supermini přeci. Jestliže jezdíte po dálnici 2x měsíčně tak to už nechápu vůbec. 2x měsíčně je docela dost. Já si kupoval slabší motor, protože dálnice jezdím 2x ročně.

    A věřte že vím o čem mluvím, malé auto je na dlouhé cesty za trest. Jezdil jsem moho let prvním Yarisem 1.0 VVT-i (předchůdce stejnojmeného motoru, který je tady popisován v C1, akorát tehdy měl ještě 4 válce). Motor byl (a pořád je) famózní (v rámci své kategorie). Zbytek auta je triskní. Po delší cestě jsem byl zralý na 2 hodinový šlofík (rozumějte spánek).

    Citygo není hlavní auto a je to pouze městské, přinejlepším příměstské auto. Kdo si ho koupí jako jediné a pro jiné účely udělá obrovskou chybu a zákonitě bude zklamaný. Ale to není chyba auta, nicméně uvažování českých řidičů.

    Píšete, že jste cílová skupina pro Citygo. Podle toho mála co jste dopsal vám říkám, že nejste. Kupte si za těch 200 tisíc raději nějakou ojetinu, ze které vás na dálnici nebude bolet hlava a při kolizi budete mít více šancí na přežití.

    Andrew

    Hádal bych, že za to můžou dlouhé převody (děkujeme ti EU). V nějakém jiném testu jsem četl, že při 130 km/h točí 2800 rpm. Můj starý Yaris 1.0 VVTi (zmíněn vedle v komentáři) při téhle rychlosti točil zhruba o 1000 rpm víc. Není divu, že je pak auto líné (ale zase můžeme říkat, že je tiché).

    combat

    tá spotreba je hlúposť,najazdil som pár desiatok tisíc km na služobnom P107 s 1,0i motorom za priemer 4.7-5,2 litra na 100km-čo mi na ňom vadí je aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach a tvarovanie predných sedadiel,čo musím pochváliť je vnútorná výška,kamarát má dva metre a sadol si vpredu v pohode ,čudoval sa že má ešte pár centimetrov nad hlavou rezervu

    Martin Plaštiak, autoweb.cz, majitel C1

    Podepsal bych vám hluk i prostor (nejen na výšku, ale také na šířku), ale k té spotřebě:
    1) nemám ještě poprvé vyměněný olej, předpokládám, že pak klesne
    2) poslední dobou jsem jezdil hodně po dálnicích, a tedy na plný plyn, proto těch šest litrů. Ale pod pěti jsem tedy ještě nebyl.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Mám C1 (tu na fotkách) jako jediné auto a jezdím s ní především Praha-Chomutov. Chystám i ke známým na Slovensko. Máte pravdu, že je jízda kvůli mizernému odhlučnění únavná, ale nějakou tu tisícovkou jednou dvakrát do roka v pohodě zvládnu. A sto kilometrů do Prahy mi nedělá problémy ani několikrát týdně. To vše v hlučném Citroënu, Škoda bude právě na dlouhé cesty o moc lepší.

    Z toho vychází všechny úvahy o Citigo jako jediném autě do rodiny (nejsem podepsaný pod článkem, ale právě tenhle směr uvažování jsem do redakce zavlekl já). Mýlíte se, když myslíte, že pramení kdesi v hlubinách \“uvažování českých řidičů\“ – nepramení, češi malá auta nekupují. A podle mě dělají chybu, protože zejména nejmladším a nejstarším řidičům musí Citigo dokonale stačit. Zvlášť když zvládne pohodlných 150 na dálnici. Vy můžete mít samozřejmě jiný názor a já proti němu nic nemám.

    Koupě ojetiny může být řešení, jenže pořizovací cena je jen polovina nákladů. Já mám na Citroën pojištění (vč. havarijního a předního okna) za méně než šest tisíc ročně, na nádrž (35 l) ujedu div ne sedm set kilometrů a náklady na opravy zatím nulové. Plus tříletá záruka. To ojetiny neumí, abych z pořízení a provozu vyšel stejně, musel bych koupit auto nejvýš tak za sto tisíc – a z toho už koukají problémy.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz, majitel C1

    V nekterém z vyšších komentářů jsem se o tom dost rozepsal – včetně úvahy na téma ojetiny, ale stručné doplnění: s interiérem máte pravdu a mě se právě to líbí. Chci dobrý motor a slušný podvozek, ostatní mě zajímá málo. Proto mám C1. To důležité umí, na ostatní kašle. Sedadla mi nepřijdou tak zlá – nevypadají, ale seděl jsem v horších. Řazení není žádná hitparáda, ale pracuje rychle a jistě, což mi také stačí. Mizerná přesnost je objektivní fakt, o tom žádná (není to horší než ve Favoritu, ale není to ani lepší). Najeto mám málo, takže mi ještě nic neupadlo. Cena byla ve výsledku vlastně dobrá, necítím se okradený, zaplatil jsem mnohem méně než říká ceník.

    Andrew

    Ten, kdo mě zná, by musel nevěřícně kroutit hlavou nad mým předchozím příspěvkem, protože já k nákupu ojetin (zejména těch českých) nabádám jen velice zřídka. Sám jsem si radši koupil nové průměrné auto, přestože za svých 400k bych z bazaru mohl mít už něco hodně pěkného. Jenže já nevěřím ani bazarům ani původním majitelům aut (chyba nemusí být vždy na straně bazaru). Jsme totiž v Čechách a tak to podle toho taky vypadá.

    Přesto si myslím, že když člověk nemá peníze na nové auto, které potřebuje, je lepší se kouknout po ojetém než kupovat nové (levnější) auto nižší třídy, které požadavkům nevyhoví podle představ. To je totiž typický problém českých rodin, které by se rády viděly v Mondeu/Passatu/Superbu, ale kvůli rozpočtu a protože chtějí nové auto, tak si koupí Fabii HTP a zbytek života na ni nadávají (resp. spíš na ten motor). Chyba motoru? Kdepak, Fabia HTP je městské a příměstské auto pro 2 lidi (víc jich ten motor prostě rozumě neuveze, přestože by se do auta vešli).

    Souhlasím s vámi, že občas se to dá přetrpět. Ale pokud takovou cestu budete absolvovat 2x týdně, tak si za rok a den povíme jak vám stále bude stačit. A že je do auta moc fajn lít jen benzín a olej vím, přeci jen, jezdil jsem s Yarisem v podstatě se stejným motorem 😉

    Toto jsou důvody proč si prostě nemyslím, že Citygo je kadidát na jediné auta (ať už pro rodinu nebo jednotlivce). Člověk nikdy neví kdy se změní požadavky na auto a dojíždění a ne každý může nebo chce měnit auto každý rok podle situace.

    Teď tady trošku žvaním, protože jsem v Citygo pochopitelně ani neseděl, natož jel, a možná že je na tom lépe než si myslím. Třeba se někdy dočká motoru 1.2 TSI a bude s ní fajnové soužití i mimo město. Do té doby ale je naprosté minimum jako jediné auto do rodiny i pro jednotlivce na jiné než příměstské ježdění Fabia 1.2 TSI (pokud se budeme bavit o Škodovce).

    Já Citygo fandím. Je to sympatické auto a na dojíždění pár kilometrů do práce si ho dovedu představit v mé garáži. Jen doufám, že někde v hospodě neuslyším na něj posměšky, že nejede, že je nepohodlné atd., od někoho, kdo si ho koupil na dojíždění Praha-Brno po dálnici, protože na lepší neměl a je zvyklý na tatínkovu Octavii.

    abc

    Musím se usmívat. Ráno jsem přijel z Alp. Staré Volvo V70 2,5 TDI, tedy těžká kráva. Na více než 700 km jsem dojel za počítačový průměr 4,5 litru, v čemž je jak šplhání do kopců, tak pasáže na německé dálnici s tacho až 205 km/h.
    Cestu tam jsem jel taky za průměr 4,5 litru. Na středočeských rovinách mimo dálnici jezdím za 3,4 – 3,7 l.
    O vnitřním prostoru nemluvě. Ale je to holt stará bestie a ropák…
    Až za pár let kvůli věku změním způsob života a budu jen popojíždět do cca 80 km, půjdu asi taky do menšího. I když s rozměry auta problém nemám, parkuju na vlastním pozemku a tam, kam běžně jezdím, se vždycky dobře vejdu. Takže mě malé auto přesvědčí jedině spotřebou do 3 litrů – kterou by to moje Volvo umělo taky, kdyby nemělo tunu a třičtvrtě.

    adam

    Jestli ti ukazuje palubní počítač spotřebu 3,4 litru, tak si ho nech vyměnit. Byl by jsi první, kdo by se dostal pod 5,5 litru. Tyto auta žerou běžně 6 – 9 litrů

    Ben

    Já jezdím v Megane a stálá spotřeba je 4,5 litru (auto zakoupeno nové, jezdím v něm 4 roky), pokud jedu velmi svižně po dálnici, tak 4,7 – 5,1, nikdy ne více (ale to už jsem vysoce za dálničními limity). Na spotřebu nejezdím ani náhodou, když se snažím jet na spotřebu, co to auto dovede, tak je udržím na hranici 4 litrů v kombinované spotřebě. Máme i jiná auta v benzínu, většinou kategorie jako Megane a spotřeba se pohybuje i u benzínu v průměru kolem 6,5 litrů a to není nadsázka, přičemž tyto auta jsou o minimálně půl tuny těžší. V tomto srovnání bych očekával za dobrou spotřebu u takových městských vozítek, kam jsou především určena, kolem 3 litrů. Vždyt se podívejme na spotřebu Superbu nebo BMW 520, je jasné, že taková auta je nesmysl srovnávat, ale jde jen o zamyšlení nad tím, že spotřeba auta které váží 850 kg by měla být trochu někde jinde.

    Ben

    Já jezdím v Megane a stálá spotřeba je 4,5 litru (auto zakoupeno nové, jezdím v něm 4 roky), pokud jedu velmi svižně po dálnici, tak 4,7 – 5,1, nikdy ne více (ale to už jsem vysoce za dálničními limity). Na spotřebu nejezdím ani náhodou, když se snažím jet na spotřebu, co to auto dovede, tak je udržím na hranici 4 litrů v kombinované spotřebě. Máme i jiná auta v benzínu, většinou kategorie jako Megane a spotřeba se pohybuje i u benzínu v průměru kolem 6,5 litrů a to není nadsázka, přičemž tyto auta jsou o minimálně půl tuny těžší. V tomto srovnání bych očekával za dobrou spotřebu u takových městských vozítek, kam jsou především určena, kolem 3 litrů. Vždyt se podívejme na spotřebu Superbu nebo BMW 520, je jasné, že taková auta je nesmysl srovnávat, ale jde jen o zamyšlení nad tím, že spotřeba auta které váží 850 kg by měla být trochu někde jinde.

    Ben

    Já jezdím v Megane a stálá spotřeba je 4,5 litru (auto zakoupeno nové, jezdím v něm 4 roky), pokud jedu velmi svižně po dálnici, tak 4,7 – 5,1, nikdy ne více (ale to už jsem vysoce za dálničními limity). Na spotřebu nejezdím ani náhodou, když se snažím jet na spotřebu, co to auto dovede, tak je udržím na hranici 4 litrů v kombinované spotřebě. Máme i jiná auta v benzínu, většinou kategorie jako Megane a spotřeba se pohybuje i u benzínu v průměru kolem 6,5 litrů a to není nadsázka, přičemž tyto auta jsou o minimálně půl tuny těžší. V tomto srovnání bych očekával za dobrou spotřebu u takových městských vozítek, kam jsou především určena, kolem 3 litrů. Vždyt se podívejme na spotřebu Superbu nebo BMW 520, je jasné, že taková auta je nesmysl srovnávat, ale jde jen o zamyšlení nad tím, že spotřeba auta které váží 850 kg by měla být trochu někde jinde.

    Honza ZZR

    Mám C1 z r. 2006 a má natočeno 120.000 km bez poruchy. Měřím 175 cm aminimálně 50% jsem v tom najezdil po dálnicích a mimo město.

    Zkusil jsem nedávno Citygo a musím říct, že brzdy jsou na škodofce tradičně otřesné. Jsou digitální. Buď brzdí nebo ne a nic mezi tím. U C1 lze bez potíží brzdy dávkovat a ani ABS není hyperaktivní jako u škodifky. myslím, že srovnání, které končí pofidérní plichtou není pro novou škodifku v porovnáním se 7 let starým konceptem (s dodnes nepřekonaným motorem)žádný převratný skóre, ale spíš známka trapné průměrnosti.

    no a design…je to sice na každém, aby posoudil, ale já v tom vidím jen trošku poupravené Picanto z roku 2005, což je typicky škodovácké řešení: \“hlavně žádné emoce, auto se nemusí líbit, stačí, když lidem nebude vadit.\“ myslím, že je to dinosaurus se starým motorem, laciným podvozkem a několika metráky pozlátka pro frikulíny, aby měli \“pocit z vozu\“.

    už se nedostalo (ani komentářem testu) na tapecírunk v kufru a odhlučnění víka motoru, takže i zde je to \“retro\“, které spolu s ovladači na středovém panelu tragikomicky připomíná řadu modelů Š 105/120. absence kusu tkaničky za dva halíře, která by odklápěla zadní plato, ale přítomnost komponentního výlisku pro aretaci za cca půl eura je pak typický VW řešení \“uděláme to co nejblbějc\“.

    44kW za 180.000 je masochismus, 210.000 za 55kW(a 950kg) na tom není o nic líp. za ty peníze jsou na trhu lepší, modernější a propracovanější kusy.

    Honza ZZR

    Sestra s C1 dokázala jet i za 3,85 l/100km po jižní Moravě a moravském krasu, což není rovina ani náhodou. Motor si dá líbit i hodně nízké otáčky ze kterých se sesbírá, protože s sebou nevleče 950 kg škodováckých dílů vyrobených v bulharsku 8o)

    Martin Plaštiak - autor

    Zcela souhlasím, že by člověk neměl kupovat zbytečně malé auto, a pokud objektivně potřebuje prostor, měl by mu přisoudit vysokou prioritu. Někdy (často) je ojetina nejlepší volbou.

    Snažím se upozornit na zcela opačný fenomén – Češi (zejména mladí, kterých znám nejvíc) si naopak často kupují auta o několik tříd větší, než potřebují. Shání mondea a superby, přestože nemají ani lyže, a jestli v příštích třech letech povezou dítě, nebude jejich vlastní. Dělají pak všichni stejnou chybu, když obětují výkon/spolehlivost vnitřnímu prostoru, který nedokáží využít. Požadavky na prostor se v jedenadvacátém století málokdy mění náhle a bez plánování.

    O nárocích na ujetou vzdálenost se hádat nechci – zcela s vámi souhlasím, že jediné auto v garáži musí být schopné jakž takž pohodlně zvládnout v podstatě jakoukoli cestu. Problémem tedy není velikost Citigo, problémem je výhradně jeho motor. A na tom se zcela shodneme.

    Většina segmentu má stejnou nectnost, a když se náhodou najde auto, které jakž takž jede (trojčata z TPCA, ale také třeba Panda 100HP), jejich výkony přichází za cenu kompromisů, které normální člověk (tedy někdo jiný než já) nedokáže na každodenní bázi tolerovat. Ani u C1 to navíc s tou rychlostí není úplně slavné. Přesně o tom jsem psal v závěru: od Škody Citigo jsem očekával, že se jako první vůz segmentu A nabídnout kromě kultivovanosti a prostoru také přijatelnou rychlost. Nepokusila se. A proto jsem z ní zklamaný. Citigo není jediné auto do (dvoučlenné) rodiny, nemá na to. Takže s tou Fabií TSI zcela souhlasím, i když mě to mrzí.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz, majitel C1

    Jsem rád, že váš Citroën jezdí spolehlivě, doufám že můj ho napodobí… Neemotivní design škodovek ke značce tak nějak patří, určitě mě nepohoršuje, ale s těmi dinosaury bych byl opatrný. Pravda, majiteli C1 asi podvozek Citigo nepřijde převratný, ale věřte, řidičům Fiatu Panda by vypadly oči údivem. Jak c1/107/Aygo, tak Citigo mají na svou třídu vážně dobré podvozky. Tak jisté jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech jsou v segmentu A malým zázrakem. Odhlučnění Škody je také na úrovni a kritizovat kufr auta by bylo při srovnání s Citroënem, do jehož minizavazadelníku se leze oknem, směšné. Mě Citigo za ty peníze přijde jako docela dobré auto – má vše, co by mít mělo. Bohužel až na motor…

    Dalibor Žák, autoweb

    Je to jednoduché – v té době prostě i10, Picanto nebo cokoli jiného kromě C1 patřící našemu redaktorovi nebylo k dispozici.

    vzteklej pes

    Tak to je dobrý! To sem rovnou můžu napsat, že se starou trojkou 325i jezdim za 2,5 litru tykrávo vocpoda do kopce.
    Trápí vás hmotnost Volva? Kupte si Lotus! Pak budete jezdit za 0,00001 litru na 1000 km.

    pavel

    Myslím si, že autor záměrně vynáší do oblak CITIGO a srovnává nesrovnatelné. Pokud by byl objektivní, srovnával by CITIGO se stejnou třídou, stejného roku uvedení na trh. Dle mého názoru se jedná o cílenou reklamu Škodovky.

    Tomik

    Na tento test jsem se těšil.Co mi ovšem velice zkazilo náladu je naprosto očividná zaujatost autora proti citroenu(potažmo Aygu,107..)1.Velikost kufru,místo vzadu:Nikdo si nekupuje malé auto s tím že by vzadu převážel neustále dva dvoumetrové kamarády a pokud jde o kufr tak to nestojí za řeč.Vlastním peugeot 107 a do kufru jsem dal věci pro 2 lidi na 3 dny… 2.: motor.:ano citroen ho má nesrovnatelně lepší to je pravda,všechny motory mpi byli vždy divné.Papírově ok v reálu na nic.Uvniř se jedná o stejnou ubíjející nudu jako ve fabii,octavii a podobných věcech,to že má Citigo super materiály a zpracování nevyváží to že se mi chce pokaždé když sednu do auta brečet a myslím na sebevraždu.Citigo vypadá dobře postavené a i kvalitní ale mám dojem že typická ,,cena od..\“ bude ve finále někde jinde,nehledě na design karosérie,který je mírně řečeno divný.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz, majitel C1 (té na fotkách)

    Proč hned zaujatost? Nejsem autorem článku, ale na jeho tvorbě jsem se podílel a co se porovnání Citigo a C1 týče, se závěry zcela souhlasím. C1 už je prostě překonaná. Věřím vám, že některým lidem prostor v Citroënu bohatě stačí, jsem ostatně jedním z nich. Jenže citigo má prosotru víc – a za stejné peníze. Chápu, že se vám Citigo nelíbí. Ale pořád vypadá ze všech stran lépe než na kost oholený Citroën – a za stejnou cenu. U motoru jsme se myslím shodli. Takže jak byste rozhodl vy? Nejde o to, zda máte nebo nemáte rád Škodovky, Citigo je prostě větší kus auta za stejně peněz, toť vše. A přestože bych si tisíckrát znovu koupil C1, komukoli jinému bych doporučil Citigo. Protože je lepší – až na ten motor, ale to nechť si každý vyzkouší před podpisem smlouvy sám.

    Nikdo vredakce nemá důvod být zaujatý proti Citroënu C1, jezdíme tu s ním často a rádi.

    bender

    Mám autoweb rád, dokonce velmi rád.. Ale takto zaujatý článek mi tam nesedí. To co je v C1 nedomyšlené, je v Citigo retro, kde škodovka nejede, je vinou malého zajetí, kde citroen boduje, není podstatné, kde se zmiňují u citroenu plechy v kabině, o tom u škodovky ani čárka (že by tam nebyly?já je tam viděl..) srovnává se cena plně vybavené pětidvéřové C1, s holou třídvéřovou Citigo.. atd. Malým autům fandím a přeji úspěch i škodovce (i když přát úspěch na českém trhu je zbytečné, tady by lidi skoupili i trakaře, kdyby na to plácli logo škodovky) ale takhle jednoznačnou nadvládu jako v testu Citigo zase nemá..

    Johny

    kdo vás platí? Nevyhmátl jste hlavní minusy Citiga. Nejen motor, ale i nepraktický kufr je handicapem. Po sklopení zadních sedadel nedělá rovnou plochu, tudíž celé auto je vyřazeno z kategorie malého jediného rodinného. Ve starém Picantu odvezu pračku, lednici, kusy nábytku do 90x110cm, takže je vhodné i na stěhování. Citigo s neforemným i nehezkým plechovým kufrem Š105 není praktické. A jak bylo řečeno, Češi většinou nemají na druhé auto v domácnosti, ani garáž u domu, takže když auto, tak ten jeden univerzál, i třeba minimalizovaný – a tohle Citigo, ehm, ehm, nebere v úvahu. Chyba, velká chyba. Jinak se starým Picantem jsem spokojen, na dálnici čtyřválec 1,0 zrychloval z mírného klesání až přes 180, spotřeba při běžných dálničních rychlostech 5,2 litru jako průměr z dlouhých cest, stále bez závad, jen zadní sezení vyvolává nevolnost, takže je lepší jen pro dva a náklad. U Citiga jsem toto ještě nevyzkoušel, ale asi to bude lepší. Kdo chce druhé (městské) auto do rodiny, prosím. Kdo chce jediného univerzála, ať si najde lepší. Čekal jsem víc – od motoru (slabá verze je jen pro vztek) i od konstrukce kufru a sklápěcího zadního sezení, samozřemě 5 dveří. Asi to bude příště Japonec – s kompresorem a \“Millerem\“, s vysokým výkonem a ještě nižší spotřebou. Přijde čas, kdy bude benzín za 50 a nafta bude nedostatková za ještě víc. Jen hlupáci dnes kupují auta se zastaralými atmosférickými motory.

    Johny

    – prosíme vás jako možní kupci, udělejte nám alespoň novou fábii jako univerzála se sklápěním sedadel do roviny a s motorem, který nebude ctít tu blbou VW-filosofii dramatického odstupňování cen podle výkonu motorů, a který bude už v základu kvalitní, maloobjemový, výkonný v otáčkách a úspornější než druzí \“dole\“. Alespoň ten motor 1,2TSI do základu, snad už bude mít mouchy vychytané. Z těch vašich MPI už se dělá národu špatně. Náklady na jejich výrobu také nejsou nízké a zbytečně kazej Škodě jméno. Mějte aspoň vy rozum, jestli vás vlastník cpe do filosofie Češi jsou úplně blbí a koupěj úplně všechno, tak jim to dáme sežrat.

    Adrian77

    Přesně tak, s C1 jsem sjezdil celou Itálii, Chorvatsko i Bosnu (trasa Brno – Mostar na jeden zátah), loni jsme byli ve 4 lidech v Saint Tropez a kromě Francie jsme si to svištěli 150 – 160 km/h po celou dobu. Byly doby, kdy jsem jezdíval Brno – Praha a zpět každý týden, za 4 roky mám najeto přesně 100 000 km a stále nedám na C1 dopustit.
    Podvozek je sice hlučnej, na druhou stranu si člověk víc hledí kdejakého škrábnutí podvozku, což jednou bude dobře. A opravdu je Citigo oproti C1 líná lemra, jinak se mi taky celkem líbí. Je to první škodovka, která mě zaujala.
    Názor na ojetiny z vlastní zkušenosti mohu potvrdit.
    Nevýhody: Malé páté dveře. Myčku 60×60 cm tam nepřevezu (ledničku 60×55 cm jsem 2x převážel a pak i dva skůtry :-)). Mizerný systém sklápění zadních sedadel a na poškrábání velmi náchylné plasty v interiéru, jinak super.
    Jen na okraj. Jak pan redaktor zjistil prostornost na zadních sedadlech u Citigo, když přední sedadlo nemá paměť? Sednout si \“sám za sebe\“ je prakticky nemožné. Leda, že by si nastavil přední řidičovo sedadlo, pak obešel auto a přes sklopené spolujezdcovo sedadlo si sedl dozadu a posunul se za sedadlo řidiče, jinak nevím.

    Adrian77

    Přesně tak, s C1 jsem sjezdil celou Itálii, Chorvatsko i Bosnu (trasa Brno – Mostar na jeden zátah), loni jsme byli ve 4 lidech v Saint Tropez a kromě Francie jsme si to svištěli 150 – 160 km/h po celou dobu. Byly doby, kdy jsem jezdíval Brno – Praha a zpět každý týden, za 4 roky mám najeto přesně 100 000 km a stále nedám na C1 dopustit.
    Podvozek je sice hlučnej, na druhou stranu si člověk víc hledí kdejakého škrábnutí podvozku, což jednou bude dobře. A opravdu je Citigo oproti C1 líná lemra, jinak se mi taky celkem líbí. Je to první škodovka, která mě zaujala.
    Názor na ojetiny z vlastní zkušenosti mohu potvrdit.
    Nevýhody: Malé páté dveře. Myčku 60×60 cm tam nepřevezu (ledničku 60×55 cm jsem 2x převážel a pak i dva skůtry :-)). Mizerný systém sklápění zadních sedadel a na poškrábání velmi náchylné plasty v interiéru, jinak super.
    Jen na okraj. Jak pan redaktor zjistil prostornost na zadních sedadlech u Citigo, když přední sedadlo nemá paměť? Sednout si \“sám za sebe\“ je prakticky nemožné. Leda, že by si nastavil přední řidičovo sedadlo, pak obešel auto a přes sklopené spolujezdcovo sedadlo si sedl dozadu a posunul se za sedadlo řidiče, jinak nevím.

    urban

    Koukam ja tu vycvaluji skodu citigo no uprime kdys vydim motor opet 3 valec zas zadnej sprinter,skoda vlasne nema sprintery az na vijimky kdys to tak vemu kolem a kolem C 1 se mi nelibi od zacatku nedavno sem se koukal na to citigo no take me nenatchlo a kdys si to vemu a poslouchal sem otce a srovnaval fabii II 1,2 htp a citigo rikal ze se mu zda sviznejsi a vikonejsi na co prvni nadaval jsou brzdy pry sou citlive dodal malem sem si rozbil pusu , muj nazor je ten ze male auto tridy A jsou pro duchodce alespon se neudou tolik plest na dalnicich (mozna) jako do prace sem jezdil 4 roky fabii(novou) I 1,2 obcas i po dalnici ja byl celkem spokojen my tomu rikame jizda okolo komina myslim si ze Citigo bude opravdu auto jen okolo komina cena neni az tak vysoka a na to abych jezdil do prace nepotrebuji klima ci dalsi vychitavky a i  na ten nakup si myslim ze to bude fajne ted mam 20 let stare auto mazdu a sem spokonejsi nez s fabii je fakt ze fabie byla tichsi a  mala spotreba (relativne) ale zvladla i dalekou cestu jenze v mazde je pohodlicko zadne vytaceni motoru atd zaverem bych chtel rict citigo jedine v duchodu a neo manzelce ja ne ikdys je prostor pro ridice relativne velkej kdys srovnam fabii I a II na II uz nadavam kvuli strednimu panelu ….

    Lohr

    Škoda, že tu nejsou názory skutečných uživatelů. Absolvoval jsem zkušební jízdu se slabší a připadá mi, že přidaní plynu probíhá s jakýmsi zpožděním, jakoby gumově.

    Vašek

    Už jsem četl spoustu podivných recenzí na kolínská trojčata, ale tento článek je jasný vítěz kategorie blábol roku. Tolik nesmyslů a hloupostí pohromadě v jednom článku – a to nemluvím o zcela jasném protěžování škody citigo. Kdybych měl vypisovat všechny blbosti, které jsem se zde dočetl, mohl bych rovnou půl článku zkopírovat. Předně, kolíňata nepoužívají žádný motor Daihatsu. je to čistá a čistokrevná Toyota, kterou naopak si půjčuje Daihatsu do svých mini. Dále, holé plechy v interiéru C1 jsou ošklivé, ale citigo tam má co??? No holé plechy! A jak má VELKÝ kufr… Opravdu VELKÝ. Nejenom že Citigo je delší a překračuje hranici mini (patří defacto mezi malá auta, nikoli mezi mini), ale do objemu kufru počítají ve škodovce úchylně i díru na rezervní pneumatiku. Pisálek sice z kopce rozjel citigo na 160 (a po ubrání plynu mu došel dech), ale už nevyzkoušel, že C1 z kopce rozjedete až za hranici 170, a 160 to mastí po rovině a nepotřebuje k tomu padat z kopce. Na spotřebu 6,5 litru jsem se ještě nikdy nedostal, ani na dálnici. Ale vzhledem k reálné spotřebě citiga, to takhle napsané vypadá líp, pro někoho by mohla být opravdová spotřeba cé jedničky šokující, tak ji raději trochu navýšíme. Další pitomosti, polopravdy a lži už pitvat nebudu, mohl by se mi z toho zvednout kufřík. C1 vlastním 7 roků, tak jistě vím, jaké je, na rozdíl od toho patlala, který sesmolil spíš reklamu na citigo, než objektivní srovnání.

    David

    Já jsem svoji Citigo vybavil odhlučněním a ted jsem s nim naprosto spokojený! Odhlučnění jsem řešil menším balíčkem (https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/odhlucneni-vozu-ekonom/), který měl super cenu. Kvalitní škodovka bude u mě vždy na 1.místě))

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist