Škoda Auto v srpnu dodala zákazníkům 70 700 vozů

V souvislosti s ekonomickou situací v Číně, Rusku a východní Evropě celkový počet dodávek zákazníkům v meziročním srovnání klesl o 3,4 procenta (srpen 2014: 73 200).

Výrazného růstu česká automobilka naproti tomu dosáhla v západní a střední Evropě, v Indii a v Turecku. Vysokých přírůstků v západní Evropě dosáhly nové generace modelů Fabia (plus 30,3 procenta) a Superb liftback (plus 132,1 procenta). „Automobilové trhy i nadále ovlivňuje celková ekonomická situace Číny, Ruska a východní Evropy. Pozitivní vývoj v západní a střední Evropě pouze částečně kompenzoval pokles v jiných regionech,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

V západní Evropě si ŠKODA v srpnu polepšila o 10,6 procenta na 27 100 vozů (srpen 2014: 24 500). V Německu dodala česká automobilka 11 600 vozů. V porovnání se srpnem 2014 (10 500 vozů) to představuje nárůst o 10,9 procenta. ŠKODA tak posílila své postavení jedničky mezi německými importéry. Dvouciferného, resp. trojciferného růstu dosáhla automobilka i na trzích Velké Británie (3 000 vozů; plus 14,3 procenta), Španělska (1 300 vozů; plus 54,6 procenta), Francie (1 300 vozů; plus 12,7 procenta), Irska (500 vozů; plus 35,7 procenta) nebo Řecka (500 vozů; plus 162,8 procenta).

Na celkově klesajícím ruském trhu dodala ŠKODA v srpnu zákazníkům 4 300 vozů (srpen 2014: 6 800 vozů; minus 36,3 procenta). Ve východní Evropě, Rusko nepočítaje, dodala ŠKODA v srpnu 2 300 vozů (srpen 2014: 3 200; minus 28,5 procenta). V Srbsku rostly dodávky značky dvouciferným tempem (400 vozů; plus 11 procent). Na Ukrajině a v Kazachstánu se však ŠKODA dopadům tržní situace neubránila.

Ve střední Evropě vzrostly prodeje značky ŠKODA v srpnu o 9,3 procenta na 12 200 vozů (srpen 2014: 11 200 vozů). Dvouciferným tempem rostla značka na domácím českém trhu, kde dodávky zákazníkům vzrostly o 14 procent na 6 700 vozů (srpen 2014: 5 900 vozů). Dvouciferným tempem rovněž rostly prodeje vozů značky ŠKODA na Slovensku (1 400 vozů; plus 10,7 procenta) a v Maďarsku (700 vozů; plus 23,1 procenta). V Číně zůstává situace na trhu i nadále složitá. ŠKODA zde v srpnu dodala 19 100 vozů (srpen 2014: 21 600; minus 11,4 procenta).

Výrazný růst o 13,4 procenta zaznamenala značka v Indii: zdejším zákazníkům bylo dodáno 1 100 vozů, po 1 000 vozech v srpnu loňského roku. Dvouciferným tempem rostla značka také v Turecku (1 400 vozů; plus 16,5 procenta), Austrálii (300 vozů; plus 11,7 procenta) nebo na Novém Zélandu (100 vozů; plus 34,3 procenta).

zdroj: Škoda Auto

7.9.2015 4:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist