Škoda 1000 MB slaví 55. výročí: „Tisíc malých bolestí“ byl navzdory hanlivé přezdívce pokrokový vůz
15 fotografiíŠkoda 1000
Před 55 lety se představil moderní kompaktní vůz ŠKODA 1000 MB společně s novou částí závodu v Mladé Boleslavi, vybudovanou pro jeho výrobu. Novinka zaujala motorem s hliníkovým blokem v zádi samonosné karoserie, v litrové třídě stanovovala v polovině...
To jsou nádherné Škodovčičky 1000 MB hned bych jí bral
Tenhle článek vychází evidentně z dobových tiskových materiálů Škoda. Namísto spávného „za volantem se mohli stěsnat jen řidiči malé postavy“ tu čtu „nabízela ŠKODA 1000 MB velmi prostorný a funkční interiér“. Je až překvapivé, o kolik víc místa za volantem bylo pak ve vozech řady 100/110, tohle vyřešili ve Škodovce skutečně mistrovsky, vlastně pak bylo za volantem víc místa než v pozdějším Favoritu. Bylo vhodné i zmínit, proč došlo u Škody 100/110 oproti 1000 MB k přemístění chladiče od motoru před přední zavazadelník. To se mi velice osvědčilo v horké Africe – jenže trubky chlazení v motorovém prostoru korodovaly a tak bylo třeba vozit všude s sebou samovulkanizační gumovou pásku a kanistr vody… Ano, škodovčička 1000 MB byla ze všech nejhezčí, ale přesto bych se přimlouval za vyváženější hodnocení…