Škoda 100 slaví 40 let

Před čtyřiceti lety začala výroba této pojízdné katastrofy.

Hundrtka, stovka, husákova pomsta… Určitě si vzpomenete na další přezdívky tohoto nepříliš povedeného produktu, který nahradil designově velmi povedený model Škoda 1000 MB. Přinesl ale aspoň lepší brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami vpředu.

Právě před čtyřiceti lety v srpnu 1969 začala výroba nového automobilu a pokračovala až do roku 1977. Během té doby prošel model Š 100/110 dvěma facelifty.

K pohonu sloužil čtyřválec 1,0 l o výkonu 45 koní, který nedovolil nic lepšího než zrychlení z 0 na 100 km/h za 26 sekund a maximální rychlost 125 km/h. V modelu Škoda 110 byl k dispozici čtyřválec 1,1 l o výkonu 52 koní, se kterým vůz dosáhl rychlosti 128 km/h a stovku pokořil za 21 sekund.

Asi nejoblíbenější byla Škoda 110R – kupé s motorem 1,1 l o výkonu 62 koní a s maximální rychlostí 140 km/h. Od něj byl odvozen legendární soutěžní typ Škoda 130 RS s motorem 1,3 l o výkonu od 110 do 140 koní.

autoweb.cz

13.8.2009 3:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist