Simona Krainová a Fantomas v legendárním Citroënu DS

Co má společného česká top modelka s holohlavým zločincem a francouzským výrobcem aut? Překvapivě dost.

Jakkoli by se mohlo třeba zdát, že jde o jednorázovou záležitost, cestu do společnosti, akci pro fotografy či něco v podobného, tak ne, situace je jiná. Je běžné, že se osobnosti veřejného života spojují pracovně s renomovanými značkami a u Simony Krainové a Citroënu jde přesně o tuto věc.

Takže kooperace a vzájemná podpora. „Jsem ambassadorkou prémiové modelové řady Citroen DS a měla jsem možnost si vyzkoušet současné vozy DS,“ říká Simona Krainová. „Tímto luxusním veteránem jsem jela poprvé a ráda jsem galantní nabídku od Fantomase využila.“ Jedna z našich nejkrásnějších modelek spolupracuje s Citroënem, to už tedy víme, a není to jediná naše slavná dáma, která s francouzskou automobilkou spolupracuje, ale co ten Fantomas?

Souvislost lze (možná) hledat u auta, které je na fotkách a se kterým jela Simona Krainová na Ples v opeře. Co tedy víme o původním DS? Úplně první vůz byl smontován v naprosté tajnosti, ručně, v prostorách projektové kanceláře v ulici rue du Théâtre v 15. pařížském obvodě. Byl novinářům i široké veřejnosti představen v říjnu 1955 na pařížském autosalonu v Grand Calais a zaznamenal neuvěřitelný úspěch – první den bylo uzavřeno 12 000 objednávek!

Automobil se pak začal objevovat i na stříbrném plátně, film i tisk se mu značnou měrou věnovaly, ihned po uvedení na trh ho časopis Paris Match umístil na obálku s Ginou Lollobrigidou za volantem. Ve filmu Samuraj z roku 1967 krade Alain Delon vozy DS, dnes se objevuje například v seriálu Mentalista. A v roce 1965, pokud se zaměříme na „naši záležitost,“ jej používal Fantomas!

Jeho létající DS chtěl mít tehdy asi každý z nás. Nejen pro jeho filmovou schopnost překonat gravitaci, ale pro jeho tehdejší technologickou vyspělost. Jde o první vůz vybavený čtyřmi hydraulickými funkcemi: brzdami, řízením, odpružením a převodovkou (spojkou). V roce 1968 přišel model DS s novou inovací, s natáčecími reflektory, v roce 1969 dostal DS 21 vstřikováním paliva a v roce 1972 nahradil DS 21 model DS 23, který dokázal vyvinout rychlost 188 km/hod. Nelze se pak divit, že se do roku 1975 prodalo více než 1 455 000 kusů tohoto modelu.

Rychlý návrat do současnosti. O spojení Simony Krainové a Citroënu víme, návaznost původního Citroënu DS a současné modelové linie je také poměrně evidentní, ale ten Fantomas…? Nějaký remake původních filmů? Nebo snad návrat k výrobě, něco ve stylu Porsche Singer? To asi ne, (bohudík) ani to první, (bohužel) ani druhé. Nicméně „záhada“ bude jistě za krátký čas vyřešena.

zdroj: Citroën, foto Michaela Feuereislová

10.2.2014 2:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist