Siemens brzdí lépe
1 fotografiesilniční doprava
Úplně nový druh automobilových brzd vyvinula německá elektronická firma VDO Siemens. Podle všeho budou znamenat revoluci.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
1 fotografiesilniční doprava
Úplně nový druh automobilových brzd vyvinula německá elektronická firma VDO Siemens. Podle všeho budou znamenat revoluci.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Zatimco system ABS potrebuje k vygenerovani maximalniho brzdneho ucinku 140 az 170 milisekund, EWB jich potrebuje priblizne 100, tutiz zkracuje brzdnou drahu, protoze automobil pri rychlosti 100 km/h urazi vzdalenost 1,4 metru.
Toto je doslovny preklad oficialnich udaju.
Co se tyce one polovicni brzdne drahy, zde se nic nepise a docela by me zajimalo, ktere neoficialni zdroje toto uvadeji, protoze bez zvyseni prilnavosti pneumatik tato vzdalenost zkratit nelze.
http://www.siemens.com/index.jsp?sdc_p=ft15mlsu20o1316260ni1189122pFEcz3&sdc_sid=25385294290&
teoretcky 1/2 brzdnej drahy by mohlo byt realne – kratsi reakcny cas potrebny na zacatie brzdenia + pri ABS funkcii, rychlejsie a presnejsie reakcie + mensie vadnutie brzd – moment kotuca pouzivany na zvysenie brzdnej sily [pokial by to kotuce vydrzali]
jeden problem tu ale moze byt – co ked vypadne elektrina? Raz za cas sa predsa stava, ze zhoria poistky / napr. ABS ide na dovolenku => brzdenie naraznikom asi nie je sparavna odpoved
A naopak, elektrina je svinstvo, co kdyz vypadne motorek zajistujici protitlak. Asi by se mi nelibilo mit jedno kolo zablokovany ve 150ti km/h, protoze jsem si chtel bribrzdit.
Budu tady souhlasit s tim že elektřina je svinstvo u kterýho člověk nikdy neví hlavně potom až se tenhle systém rozleze na ty levnější značky kde na to všichni z vysoka …. hlavně aby výroba byla za babku
Reakcni cas se zkrati maximalne o 70 milisekund. To pri rychlosti 100 km/h dela 194 centimetru. Vadnuti by melo byt stejne jako pri pouziti tradicnich brzd. Nevim, co by mu melo zabranovat. Kotouc se preci bude zahrivat uplne stejne. Jediny dalsi rozdil by mohl byt dan kratsim casem davkovani brzdne sily.
Opravte mě, jestli se pletu, ale vadnutí klasických brzd má – pokud vím – co dělat s přehříváním brzdové kapaliny. A protože tady žádná není a navíc brzdná síla není vnější, ale je využito úhlové rychlosti rotoru brzdy, vadnutí by mělo být výrazně sníženo…
no podla mna brzdy vadnu kvoli prehriatiu brzdovej kvapaliny a kvoli prehriatiu brzdovych platniciek, takze by sa to mohlo vyriesit.. Ale spoliehat sa iba na elektriku je riadna blbost…
pravda, ale v kritickych situaciach sa menia aj vlastnosti kotucov – zacnu sa "vlnit" + dosticky zacnu horiet
// AMS test spred par rokov kde freelander totalne pohorel mal vsetko prehriate, pokrutene a ABS [tj. elektrina] prestalo fungovat
Ostatne na obrazku v clanku je videt, co presne se zahriva. A ten rozhaveny kotouc mluvi sam za sebe 😉 Kdyz se ocel zahriva, tak "tece", proto brzy ztraci ucinnost.
Stále ještě si myslím, že vadnutí brzd je způsobeno primárně sahříváním brzdové kapaliny – vliv zahřívání kotouče je marginální, pokud vůbec nějaký. Ale mluví ze mě selský rozum, takže se mohu mýlit. 😉
to je peknej nesmysl s tou kapalinou
Tak selskym rozumem.. Jasne, kapalina se zahriva pusobicim tlakem, ale co se stane, kdyz je horka? Porad preci muze prenaset brzdnou silu. Podle meho skromneho nazoru brzdy ztraceji ucinnost hlavne kvuli zahrivani desticek a kotoucu. Proc jinak by se vyrabely vrtane a drazkovane kotouce. Maji se takto preci lepe chladit, ne?
Vadnutí brzd má na svědomí několik faktorů!!! Brzdová kapalina, brzdové destičky i kotouč!!! K čemu by pak byly keramické kotouče?(kromě váhy)….to samé u destiček(krom delší životnosti)!!! 😉 jsi opraven kámo 😉
"Má daleko méně pohyblivých částí, takže je spolehlivější a je také o mnoho lehčí.." to snad není pravda, ne? Vždyť proti dnešnímu pohyblivému pístu a brzdovým destičkám je u EWB pohyblivých dílů hafo. Hmotnost…no nevím, odhadl bych opak. Motorky a převody jsou navíc…leč uvidíme, řekl slepej.
Docela by mě zajímalo, jaké to bude s jemným přibržďováním apod. Já například nechci, aby mi brzda brzdila čím dál víc nebo dokonce intenzitou, kterou sama chce. Při hydraulikách si přece sám zvolím, jak silně chci brzdit, což si u těchto typů nedovedu představit, jak vyřešili. Přece každý při zastavování např. na semaforu končí brzdění tím, že brzdový pedál plynule povoluje, aby bylo zastavení příjemné a ne žádné naražení na šutr…
to se vyřeší zmíněnýma motorkama, který tlačí proti.
Ale chtěl bych vidět nějáký video nebo alespoň podrobněší obrázek, který zachycuje brzdy v "akci". Něják si pořád nedokážu představit, jak to vlastně funguje…