Siemens brzdí lépe

1 fotografiesilniční doprava

Úplně nový druh automobilových brzd vyvinula německá elektronická firma VDO Siemens. Podle všeho budou znamenat revoluci.

Diskuze

16 komentářů

    Sestys

    Zatimco system ABS potrebuje k vygenerovani maximalniho brzdneho ucinku 140 az 170 milisekund, EWB jich potrebuje priblizne 100, tutiz zkracuje brzdnou drahu, protoze automobil pri rychlosti 100 km/h urazi vzdalenost 1,4 metru.

    Toto je doslovny preklad oficialnich udaju.

    Co se tyce one polovicni brzdne drahy, zde se nic nepise a docela by me zajimalo, ktere neoficialni zdroje toto uvadeji, protoze bez zvyseni prilnavosti pneumatik tato vzdalenost zkratit nelze.

    http://www.siemens.com/index.jsp?sdc_p=ft15mlsu20o1316260ni1189122pFEcz3&sdc_sid=25385294290&

    tuky

    teoretcky 1/2 brzdnej drahy by mohlo byt realne – kratsi reakcny cas potrebny na zacatie brzdenia + pri ABS funkcii, rychlejsie a presnejsie reakcie + mensie vadnutie brzd – moment kotuca pouzivany na zvysenie brzdnej sily [pokial by to kotuce vydrzali]

    jeden problem tu ale moze byt – co ked vypadne elektrina? Raz za cas sa predsa stava, ze zhoria poistky / napr. ABS ide na dovolenku => brzdenie naraznikom asi nie je sparavna odpoved

    Beaver

    A naopak, elektrina je svinstvo, co kdyz vypadne motorek zajistujici protitlak. Asi by se mi nelibilo mit jedno kolo zablokovany ve 150ti km/h, protoze jsem si chtel bribrzdit.

    Thomas

    Budu tady souhlasit s tim že elektřina je svinstvo u kterýho člověk nikdy neví hlavně potom až se tenhle systém rozleze na ty levnější značky kde na to všichni z vysoka …. hlavně aby výroba byla za babku

    Sestys

    Reakcni cas se zkrati maximalne o 70 milisekund. To pri rychlosti 100 km/h dela 194 centimetru. Vadnuti by melo byt stejne jako pri pouziti tradicnich brzd. Nevim, co by mu melo zabranovat. Kotouc se preci bude zahrivat uplne stejne. Jediny dalsi rozdil by mohl byt dan kratsim casem davkovani brzdne sily.

    Greek

    Opravte mě, jestli se pletu, ale vadnutí klasických brzd má – pokud vím – co dělat s přehříváním brzdové kapaliny. A protože tady žádná není a navíc brzdná síla není vnější, ale je využito úhlové rychlosti rotoru brzdy, vadnutí by mělo být výrazně sníženo…

    zhrado

    no podla mna brzdy vadnu kvoli prehriatiu brzdovej kvapaliny a kvoli prehriatiu brzdovych platniciek, takze by sa to mohlo vyriesit.. Ale spoliehat sa iba na elektriku je riadna blbost…

    tuky

    pravda, ale v kritickych situaciach sa menia aj vlastnosti kotucov – zacnu sa "vlnit" + dosticky zacnu horiet

    // AMS test spred par rokov kde freelander totalne pohorel mal vsetko prehriate, pokrutene a ABS [tj. elektrina] prestalo fungovat

    Sestys

    Ostatne na obrazku v clanku je videt, co presne se zahriva. A ten rozhaveny kotouc mluvi sam za sebe 😉 Kdyz se ocel zahriva, tak "tece", proto brzy ztraci ucinnost.

    NewKy

    Stále ještě si myslím, že vadnutí brzd je způsobeno primárně sahříváním brzdové kapaliny – vliv zahřívání kotouče je marginální, pokud vůbec nějaký. Ale mluví ze mě selský rozum, takže se mohu mýlit. 😉

    hv

    to je peknej nesmysl s tou kapalinou

    sestys

    Tak selskym rozumem.. Jasne, kapalina se zahriva pusobicim tlakem, ale co se stane, kdyz je horka? Porad preci muze prenaset brzdnou silu. Podle meho skromneho nazoru brzdy ztraceji ucinnost hlavne kvuli zahrivani desticek a kotoucu. Proc jinak by se vyrabely vrtane a drazkovane kotouce. Maji se takto preci lepe chladit, ne?

    MeSiL

    Vadnutí brzd má na svědomí několik faktorů!!! Brzdová kapalina, brzdové destičky i kotouč!!! K čemu by pak byly keramické kotouče?(kromě váhy)….to samé u destiček(krom delší životnosti)!!! 😉 jsi opraven kámo 😉

    Jenyk

    "Má daleko méně pohyblivých částí, takže je spolehlivější a je také o mnoho lehčí.." to snad není pravda, ne? Vždyť proti dnešnímu pohyblivému pístu a brzdovým destičkám je u EWB pohyblivých dílů hafo. Hmotnost…no nevím, odhadl bych opak. Motorky a převody jsou navíc…leč uvidíme, řekl slepej.

    Martin Zeman

    Docela by mě zajímalo, jaké to bude s jemným přibržďováním apod. Já například nechci, aby mi brzda brzdila čím dál víc nebo dokonce intenzitou, kterou sama chce. Při hydraulikách si přece sám zvolím, jak silně chci brzdit, což si u těchto typů nedovedu představit, jak vyřešili. Přece každý při zastavování např. na semaforu končí brzdění tím, že brzdový pedál plynule povoluje, aby bylo zastavení příjemné a ne žádné naražení na šutr…

    spooon

    to se vyřeší zmíněnýma motorkama, který tlačí proti.

    Ale chtěl bych vidět nějáký video nebo alespoň podrobněší obrázek, který zachycuje brzdy v "akci". Něják si pořád nedokážu představit, jak to vlastně funguje…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist