Shell dal minivozu T.25 jasnou podobu, koupit si ho ale nemůžete

Malé rozměry, nízká hmotnost, malá spotřeba... Ideální parametry pro městské vozítko. Toto vychází z konceptu tvůrce McLarenu F1, pod taktovkou olejářského producenta.

Už jsme si říkali, co se d vozítkem od Gordona Murraye děje, jeho unikátní koncept městské mobility představený v roce 2010 se tak nějak ztratil po oznámení, že byl prodán automobilkám a v roce 2016 půjde do výroby, ze scény. A teď se znovu dere na svět. Prostřednictvím společnosti Shell, i když ne jako nabídka v rámci sériové produkce.

Společnost Shell tedy představila koncept městského vozu, který „by mohl v případě zavedení do výroby přinést snížení energetické náročnosti osobních vozidel. Tento třímístný vůz je hmatatelným důkazem pokroku v oblasti energetické účinnosti, kterého lze dosáhnout díky využití nejmodernějších dostupných technologií a při souběžném vývoji karoserie vozu, konstrukce motoru a použitých maziv.“ Tolik tedy citace z oficiální tiskové zprávy.

Do jaké míry chce Shell proniknout do sféry výroby aut a do jaké se jedná „pouze“ o testovací platformu na paliva a maziva Shell je zatím brzy odhadovat, vývoj na trhu s ropou může třeba Shell posunout do stejného „byznysu“ k Audi, Mercedesu a všem ostatním zavedeným hráčům, každopádně Shell říká, že „nezávislé testy ukazují, že koncept vozidla od společnosti Shell by ve srovnání s typickým městským vozem používaným v současnosti během celého životního cyklu přinesl 34% snížení ve využití primární energie. Na výrobu a provoz konceptu by bylo potřeba přibližně o polovinu méně energie než u typického malého rodinného vozu* a o 69 % méně energie než u typického SUV“ a my nevíme, je-li řeč olejích, anebo máme číst mezi řádky, že nové auto za nějaký krátký čas pod značkou Shellu dorazí,

Každopádně víme, že jde o je kompletně přepracovaný koncept městského vozu T.25 z dílny společnosti Gordon Murray Design, pro který společnost Shell vyvinula speciální motorový olej zvyšující energetickou účinnost vozu. Nový vůz je výsledkem inženýrské spolupráce předních světových návrhářů vozidel, motorů a maziv. Takže – v myšlenkovém návratu do předchozího odstave, se asi zatím žádné zvedání opony nekoná. Automobil využívá upravenou verzi aplikace pro chytré telefony Shell Drive. Tato aplikace poskytuje řidičům na displeji informace o spotřebě a upozorňuje zároveň na fakt, že množství spotřebovaného paliva výrazně závisí na chování řidiče. Ten sedí na sedadle umístěném uprostřed vozu, se dvěma sedadly pro cestující vzadu.

Design vytváří velice neobvyklé uspořádání sedadel dovolující přepravu tří osob navzdory malým vnějším rozměrům vozidla. Má menší poloměr otáčení než vůz londýnské taxislužby, což z něj dělá ideálního společníka pro jízdu ve městě – otočí se na kruhu s poloměrem šesti metrů. auto je tak malé, že se jich pět vejde do jedné fotbalové branky vedle sebe, a půdorys nepřesahuje stul na ping pong, nicméně uvnitř by měl být dostatek místa, včetně 160 litrů zavazadlového prostoru. Tak uvidíme co bude dál, nicméně jako sériové si auto zatím koupit nemůžete.

25.4.2016 6:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist