shanite-diesel-zde-jsou-nejlepsi-rady.jpg

Sháníte diesel? Zde jsou nejlepší rady.

poradna

Nejčastěji se nás ptáte na to, jak ušetřit a kde sehnat nejlevněji auto s naftovým motorem. Dali jsme proto dohromady články, které by vás mohly (a měly) zajímat.

Diskuze

22 komentářů

    jan

    Diesel nie je len o litroch na 100. Ja mam rad pohodlie, ked z Brna na sever nemecka prejdem v podstate na 5 prevodovom stupni. Pri 130km/h nic nehuci a ci mam plny kufor nemeckeho piva alebo idem cez Vysocinu nemusim riesit ci tam budem sadzat rychlosti. Alebo zvazovat ci nebudem vypinat klimu pri zatazeni a potrebe akceleracie ako je to zvykom u mnochych 80kW benzinoch s manualnou klimou. A v porovnatelne motorizacii na tej dialnici usetrim asi 2-2,5l na 100, co ma nenuti premyslat kde mam tankovat (v nemecku nie su na dialniciach pumpy za kazdym stromom). Je to proste pohodlne. Na cestach prvej triedy tam mam 100km/h a 1800 otacok, motor prakticky nepocut. A to je korejcky jeden a polliter

    Karel

    Hele já neumím slovensky…co je to \“motor prakticky nepocut\“. Hlavně to slovo \“nepocut\“

    Pavel C.

    Taky jsem měl jednou ropojeda, ale nepřesvědčil. Klepalo se to, v zimě to netopilo, průběh výkonu byl naprosto žalostný a jediný kde to fungovalo, byla prázdná německá dálnice ve tři hodiny ráno, kdy šlo jet konstantně 130 km/h na tempomat. Teď mám benzín a i když to v reálu žere o přibližně dva litry víc, za tři roku provozu jsem do toho souhrnně nasypal míň peněz než do dýzlu.

    Cesky pro Karla: Motor prakticky neni slyset.

    Musite byt nejaky Prazacek, kdyz nerozumite ani kratkemu komentari.

    Marty

    Diesel ve 130km/h nehučí? Dlouho sem se tak nezasmál. Doporučuji sednout zase někdy do benzinového auta nebo zajít na ušní. Zřejmě budete ze šťastnějších majitelů něčeho, co má rozumné odhlučnění, ale v takové Fabii 1,4TDI ve 130km/h je tak akorát spolujezdec prakticky nepočuť. U mého skromného benzinového vozu točim sice ve 130km celých 3000 otáček a o motoru opravdu nevim. Doporučuji někdy opravdu srovnat.

    Tom

    Každý bude mít svůj názor,ale já měl benzínová auta, nafty a LPG mi vychází ze všeho nejlíp. Jeho cena za posledních pár let nepřekročíla 17korun. Do podzemních garáží už jedzdím skoro dva roky a nikdo ani nepozná,že to mám na plyn, nic taky nehrozí,ale to nebudu nikomu vyvracet,nemá to smysl…
    Plná nádrž mě stojí 600kč a ujedu 370-400km a nafta nemá šanci. A to už vůbec nemluvím o tom,že musím dochladit turbo, neřeším jak kvalitní naftu kdo nabízí, nemusím přidávat aditiva,abych v zimě nastartoval a nemusím čekat, kdy mi odejde čerpadlo nebo vstřiky za 50 000kč. Neříkám,že na benzíňáku nic nemůže odejít,ale určitě mě to nevyjde na tolik jako nafťák.

    dick

    jo, nějaký diesely ve 130 nehučí. Třeba novej V8 v Range Roveru. Ale to je asi trochu mimo hranice možností lidí, co se hádaj tady v diskusi o tom, komu to hučí ve 130 míň 🙂

    radek

    Diesel funguje dobře jedině při plynule jízdě po dálnici tam je úspora dieselu oproti benzínu opravdu znát nemusí se tak často tankovat jinak se ještě diesel hodí na tahání přivěsů.Jinak je lepší benzíňák hlavně je tišší,spolehlivější a líp se s ním jezdí alespoň mě.

    abc

    Vřechno má své výhody a nevýhody, to rozebírat nebudu. Reaguju jen na tvrzení, že \“nafta nená šanci\“ (cenově, provoz).
    Teď jsem tankoval ropáka se 70litrovou nádrží po ujetí 1500 km. Nafta na tu vzdálenost mě přišla na necelých 2000 Kč. 2000 : 1500 = 1,33 Kč/km.
    Toto tankování v ČR vyšlo na 2135 Kč/70 l = potenciálně 1,42 Kč/km.
    Vaše udávané náklady vycházejí na 1,5 – 1,62 Kč/km.

    Tom

    souhlas, finančně se nafta klidně přiblíží LPG, ale co srovnáváte? Já mám 200koňové 1,8tunové auto a platí pro mě 1,5-1,8kč/km. Výkon si můžu užít a pořád pro mě neplatí náchylnost na velmi drahou opravu motoru.
    Navíc LPG skokově pořád nezdražuje/nezlevňuje jako nafta a benzín.
    Jak říkáte, vše má pro a proti,ale ekonomicky je dle mě LPG stále nejlepší. CNG je ještě lepší,ale zdá se,že se dlouho zásadně nerozšíří.

    Ferda

    Dobrý den, mohu vědět o kterém typu auta píšete?Díky.

    abc

    Co srovnávám? No přece cenu pohonného média/km jízdy podle tankování.
    A pokud myslíte \“jaké auto\“, tak Volvo V70. Pohotovostní hmotnost podle TP 1587-1699 kg, s klimatizací \“až o 116 kg\“ víc. Takže možná těch 1800 kg taky. Prostě taky velká kráva.
    Koní jen 140, ale \“hezky vocpodu\“ :-), takže se to výkonové manko v určitých situacích jakoby zmenšuje.
    Ty další okolnosti (např. potenciálně drahé opravy nafťáku, ale taky třeba to, co já zase nemusím dělat s plynem) jsem záměrně a výslovně nekomentoval, protože pak se dostaneme ke složitému vypočítávání a srovnávání všech těch (ne)výhod.
    Kdybych ale byl narazil na vhodné Volvo v benzínu s plynem, vzal bych ho zřejmě taky. Podobně jako jsem uvažoval o \“zplynované\“ subarce.

    abc

    Ještě Tomovi:
    LPG asi zdražil méně než benzín a nafta, ale dovedu si představit, že někoho napadne: když je to pro motoristy tak výhodné, plyn pro auta zdražíme. Nebo může zaúřadovat Putin a přiškrtit kohoutky, zvednout cenu…
    Naftu už máme dražší než v plno zemích a navíc by její další zdražení zahýbalo s cenami všeho (autodoprava), takže by to bylo větší politikum a už další větší skok (naivně?) aspoň v dohlednu při nekatastrofickém průběhu věcí nečekám.
    A ještě dodám, že výhodnost ovlivňuje možnost naservírovat starému dobrému TDI jakoukoliv naftu. U moderního CR, jemuž bych asi musel dávat \“lepší\“, by to tak výhodné nebylo.
    A taky dost tankuju v cizině za lepší než české ceny.

    '

    trochu si v článku odporujete. Uvádíte, že ropojeda nechcete, ale benzin je rovněž z ropy….. 🙂

    '

    trochu si v článku odporujete. Uvádíte, že ropojeda nechcete, ale benzin je rovněž z ropy….. 🙂

    Tom

    sorry,ale ta otázka zdražení LPG je ve vzduchu už tak 10 let a pořád nic. Pořád se spekuluje, že se zavede daň i na to a nestalo se. Nechci zpochybňovat naši vládu,ale zdá se,že mají jiné starosti a přesto,že dph řeší všude možně, na LPG stále nedošlo. A proto si ho nechám co to jen půjde.

    abc

    Jasně, vždyť i pro mě to byla uvažovaná alternativa. Nakonec \“zeleným pohledem\“ jsem já ten špatnej…
    Tak ať nám to jezdí co nejdéle co nejvýhodněji!

    Tom

    🙂

    Tak jediné co hučí u mého 2,5 CRDi je můj oj.

    Th0r

    Člověče to jsou mi výhody, že jsi mě úplně přemluvil. Hlavně až povezu ten plnej kufr chcane.k. vy nemáte na Slovensku pivovary? 😀

    Th0r

    Ty rozdíly ve spotřebě nejsou tak dramatický. a jestli se zdržím deset minut u benzínky jednou za 600 nebo 700 km není nic kulervocího. To za bůhvíjakou výhodu nepovažuju.

    adnin

    Proč Pražáček, prostě je to teenager, který nemohl sledovat československou televizi, nebyl v kontaktu se Slováky. Já bych také asi nevěděl, co to jsou třeba rezance.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist