Sezóna ojetin startuje

Český trh ojetin v březnu nabídl o 12 % více ojetin než v únoru. Výrazněji rostla nabídka hybridních vozů.
barometr_hyb_perex.jpg Zdroj: MilanJ

Poslední chladný měsíc letošního roku nabídl ve všech regionech České republiky motoristům celkem 110 400 vozů. Jejich cena byla nejčastěji 139 000 Kč. Nabízené vozy v březnu lehce zestárly, a to v porovnání s únorem z 9,4 na 9,5 roku.

Nájezd mírně stoupl o 400 km na 155 400 kilometrů. Vyplývá to ze statistik největšího prodejce ojetin AAA AUTO. Ten kontinuálně monitoruje trh ojetých vozů ve střední Evropě ojetin již několik let. Ve svých statistikách zohledňuje takzvaný medián, který má vyšší vypovídající hodnotu a přesněji tak charakterizuje trh s ojetými automobily.

I přes stále ještě studené počasí panující v březnu letošního roku je z údajů v inzertních nabídkách poznat, že někteří řidiči se začali připravovat na právě začínající motoristickou sezónu. Někteří z nich se tak k prodeji či nákupu nového vozu rozhodli s příchodem teplého počasí do České republiky, které se naplno začalo projevovat o Velikonocích.

Zatímco český trh ojetých automobilů nabídl v únoru celkem 98 508 vozů, v březnu činil jejich počet 110 400. I přes fakt, že druhý měsíc měl o 3 dny méně než březen, je třeba brát v potaz také skutečnost, že drtivá většina Čechů trávila uplynulý prodloužený sváteční víkend na dovolené. Nejvíce vozů bylo standardně nabízeno v hlavním městě (29 809), naopak nejméně automobilů nabídl zákazníkům tradičně Karlovarský kraj (2560).

Rychleji než u benzínových či dieselových agregátů roste nabídka vozů poháněných hybridním pohonem. Ta v meziměsíčním srovnání stoupla o 38,5%. „I přes fakt, že se v březnu výrazně zvýšila nabídka hybridních automobilů, nejvýrazněji roste poptávka po benzínových ojetinách. V AAA AUTO se zvýšil zájem po automobilech jezdících na benzín o 31,6%, kdežto poptávka po dieselových vozech, pouze o 21,2%. Poptávka po hybridech je v letošním roce zatím kontinuální,“ objasňuje generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová a dodává: „Mezi hybridními automobily vévodí nabídce na našem trhu tovární značka Toyota, což koresponduje i s poptávkou v našich autocentrech.“

Celkově nejoblíbenějším autem zůstává model Škoda Octavia, kterých se v České republice nabízelo v rámci března 9809. Druhou příčku obsadila menší sestra tuzemské jedničky, Škoda Fabia. Těch bylo v únoru k dispozici 6803 kusů. Na třetí pozici se umístil Volkswagen Passat v počtu 3052.

Nejinzerovanějšími SUV jsou Škoda Yeti, BMW X5 a Volkswagen Tiguan. Mezi hybridními vozy vede Toyota Auris, Fiat 500 a Toyota Prius. Nicméně se sluší dodat, že o hybridní vozy či elektromobily je na trhu s ojetými automobily stále jen velmi malý zájem – nic na tom nemění ani větší nabídka těchto ojetin. Kupci se zkrátka nehrnou.

6.4.2018 7:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist