Sériové Volvo S60 Polestar přišlo o výkon

Produkční verze ostrého Volva není tak silná jako předsériové testovací prototypy. Přesto by to mělo na vozy jako BMW 335i a podobně stačit.

Když přišlo na svět experimentální Volvo S60 Polestar, nestačili jsme se divit. Pod kapotou pracovalo více než 500 koní, což je na tak malý sedan skutečně hodně. Jenže sériová verze, která brzy zamíří na trh, už není taková „nálož“ a možná bude plno potenciálních zájemců zklamáno. No, ale i tak to bude ryché auto, posuďte sami.

Vpředu se ukrývá kompaktní přeplňovaný řadový šestiválcový třílitr o výkonu 350 koní v 5700 ot./min. a točivém momentu 500 Nm v 2800 až 4750 ot./min. Manuál tu nehledejte, Volvo S60 Polestar má upravený šestistupňový automat s funkcí launch-control a sekvenčním manuálním řazením, který posílá výkon na všechna kola přes systém Haldex. Ten byl upraven tak, aby snesl větší výkon a upřednostňoval zadní nápravu.

DOPORUČUJEME: Volvo S60 D3 – redakční test
Maloobjemový dieselový pětiválec se dnes moc často nevidí.

Celé se to pak dostane na stovku za 4,9 sekundy a omezovač auto zarazí na rychlosti 250 km/h. I přes poměrně bohatou výbavu se hmotnost ustálila na 1684 kg včetně řidiče a paliva, takže to není zas tak moc. Ale agilní sporťák ve smyslu Toyoty GT86 od Volva S60 Polestar nečekejte.

Volvo S60 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volvo S60 fotogalerie

Nicméně podvozek prošel radikální přestavbou, změnila se geometrie a přední i zadní stabilizátory, větší jsou rovněž brzdy Brembo a 19″ kola byla osazena pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Prozatím auto míří do Austrálie a o dodávkách na další trhy se nic neví.

18.4.2013 8:35| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist