Sen českého řidiče se stal skutečností, je tady Škoda Octavia RS 2.0 TDI s pohonem všech kol!

(Aktualizováno o českou cenu!) Populární mladoboleslavská ikona měla v očích mnohých příznivců jednu nedokonalost - totiž nedisponovala pohonem 4x4. Teď se situace změnila.

Až teď? Přesně tak bys mohl jeden skoro sarkasticky ptát, s ohledem na to, že spojení sportovního liftbacku/kombi a pohonu všech kol by nebylo nijak složitou záležitostí. Přesto na něj museli příznivci fenoménu RS čekat dlouhé roky, a teď je tedy tady sériové vyráběná česká odpověď na Subaru Impreza WRX STI či Mitsubishi Lancer Evolution (bez nadsázky, těch dotazů do redakce, jestli lze připojit k předokolce zadní náhon a stvořit rivala japonským čtyřkolkám, jsme dostali za ty roky nepočítaně). No nic, tak tedy podrobnosti…

Pohon 4×4 je k dispozici pro model Octavia RS s naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 184 koní, ve spojení se šestistupňovou převodovkou DSG a samozřejmě v obou karosářských verzích. Nutně si musíme vyslechnout oficiální komentář z úst Wernera Eichhorna, člena představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědného za oblast prodeje a marketingu, který říká, že „prvním vozem Škoda Octavia RS s pohonem všech kol rozšiřujeme nabídku v řadě RS o další vysoce atraktivní variantu a podtrhujeme naši kompetenci v oblasti vozů s pohonem všech kol. Octavia RS je velice úspěšná, prodeje překonávají naše očekávání. Varianta 4×4 úspěch tohoto modelu dále podpoří.“

Jak moc je Octavia RS se čtyřkolkou rychlá? S kombinací dvouspojkové převodovky DSG a pohonu všech kol zrychluje z nuly na stovku Octavia RS TDI za 7,6 sekundy a maximálkou je 228 km/h. Maximálního točivého momentu 380 Nm dosahuje motor v rozmezí od 1.750 do 3.250 otáčkách a (tabulková) spotřeba je 4,9 l/100 km. Co víme o pohonu všech kol? Tak že má dávat vozu „vynikající jízdní vlastnosti a působivou trakci i za zhoršených adhezních podmínek“ říká oficiální tisková zpráva a nejde o nijak nečekané prohlášení.

Podstatné je to, že systém rozděluje hnací moment motoru na všechna čtyři kola v závislosti na aktuální situaci, kdy se kola neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Technickými přednostmi „eresa“ jsou sportovní podvozek s víceprvkovou nápravou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ pro dynamický průjezd zatáčkou, inovativní progresivní řízení a řada asistenčních systémů pro maximální bezpečnost a komfort. Howgh. A teď už jen vydržet čekání na první testovací jízdy…

Cena na českém trhu – novinka s pohonem všech kol lze již objednávat – startuje na částce 770 900 Kč.

24.9.2015 2:55| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist