Sen českého řidiče se stal skutečností, je tady Škoda Octavia RS 2.0 TDI s pohonem všech kol!

(Aktualizováno o českou cenu!) Populární mladoboleslavská ikona měla v očích mnohých příznivců jednu nedokonalost - totiž nedisponovala pohonem 4x4. Teď se situace změnila.

Až teď? Přesně tak bys mohl jeden skoro sarkasticky ptát, s ohledem na to, že spojení sportovního liftbacku/kombi a pohonu všech kol by nebylo nijak složitou záležitostí. Přesto na něj museli příznivci fenoménu RS čekat dlouhé roky, a teď je tedy tady sériové vyráběná česká odpověď na Subaru Impreza WRX STI či Mitsubishi Lancer Evolution (bez nadsázky, těch dotazů do redakce, jestli lze připojit k předokolce zadní náhon a stvořit rivala japonským čtyřkolkám, jsme dostali za ty roky nepočítaně). No nic, tak tedy podrobnosti…

Pohon 4×4 je k dispozici pro model Octavia RS s naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 184 koní, ve spojení se šestistupňovou převodovkou DSG a samozřejmě v obou karosářských verzích. Nutně si musíme vyslechnout oficiální komentář z úst Wernera Eichhorna, člena představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědného za oblast prodeje a marketingu, který říká, že „prvním vozem Škoda Octavia RS s pohonem všech kol rozšiřujeme nabídku v řadě RS o další vysoce atraktivní variantu a podtrhujeme naši kompetenci v oblasti vozů s pohonem všech kol. Octavia RS je velice úspěšná, prodeje překonávají naše očekávání. Varianta 4×4 úspěch tohoto modelu dále podpoří.“

Jak moc je Octavia RS se čtyřkolkou rychlá? S kombinací dvouspojkové převodovky DSG a pohonu všech kol zrychluje z nuly na stovku Octavia RS TDI za 7,6 sekundy a maximálkou je 228 km/h. Maximálního točivého momentu 380 Nm dosahuje motor v rozmezí od 1.750 do 3.250 otáčkách a (tabulková) spotřeba je 4,9 l/100 km. Co víme o pohonu všech kol? Tak že má dávat vozu „vynikající jízdní vlastnosti a působivou trakci i za zhoršených adhezních podmínek“ říká oficiální tisková zpráva a nejde o nijak nečekané prohlášení.

Podstatné je to, že systém rozděluje hnací moment motoru na všechna čtyři kola v závislosti na aktuální situaci, kdy se kola neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Technickými přednostmi „eresa“ jsou sportovní podvozek s víceprvkovou nápravou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ pro dynamický průjezd zatáčkou, inovativní progresivní řízení a řada asistenčních systémů pro maximální bezpečnost a komfort. Howgh. A teď už jen vydržet čekání na první testovací jízdy…

Cena na českém trhu – novinka s pohonem všech kol lze již objednávat – startuje na částce 770 900 Kč.

24.9.2015 2:55| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist