autoweb.cz > Honda > SEMA 2010: 12x Honda CR-Z
SEMA 2010: 12x Honda CR-Z
První skutečně sportovní hybrid, Honda CR-Z, trhá v Japonsku prodejní rekordy. Podobné oblibě se v zemi vycházejícího slunce těší také tuning. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se zaměstnanci Hondy a jejích úpravců rozhodnou spojit dva hity v jedno auto. K vidění jsou bodykity, klece, křídla i – nejzajímavější – turbodmychadla.
Na SEMA se po boku slavných jmen jako Mugen objevili také soukromí úpravci. Honda jejich účast aktivně podporovala a našlo se hned šest tuningových společností, které malý hatchback zaujal. Své variace na téma CR-Z předvedly značky jako Eibach či HKS.
Ale nejzajímavější jsou výtvory samotných zaměstnanců Hondy. Ve srovnání s výtvory soukromých úpravců přivezl Mugen usedlé auto. Bodykit, křídlo, sedmnáctipalcová kola nebo hliníková řadicí páka se však objeví na trhu. Na japonském, samozřejmě. Výroba CR-Z Mugen bude omezena na tři stovky kusů a začne na jaře příštího roku.
Výše zmíněná turba nakonec nenasadili Japonci, ale Američané. HPD je závodní divize americké Hondy. Její lidé připravili hned dvě auta: CR-Z R Concept a CR-Z Racer. Druhé z aut je čistě závodním speciálem, má velké křídlo, aerodynamicky optimalizovanou karoserii a téměř prázdný interiér s jediným sedadlem. Dva tyto stroje se v prosinci zúčastní pětadvacetihodinovky na Thunderhill Raceway v Kalifornii.
R Concept je silničním protějškem závodního CR-Z od HPD. Zůstal mu civilizovaný interiér a obejde se bez obřího křídla. Tu nejdůležitější modifikaci však obě auta sdílí. Je jí zmiňované turbo pod kapotou. CR-Z má díky němu výkon okolo dvou set koní s točivým momentem 240 newtonmetrů. A přesně to potřebuje. Doufejme tedy, že o přeplňovaném hybridu Honda ještě uslyšíme.