SEMA 2007: Hummer H2 a H3 v novém

Dva civilnější sourozenci vojenského Humvee dostali nově upravené kabáty. H2 jede do džungle, H3 na terénní závody.

Hummer H2 Safari koncept

Tiskové materiály k novému modelu Hummer H2 Safari praví, že jeho matně olivově zelený lak mu má pomoci splynout s okolím. Jestli jste už někdy H2 viděli, víte, že umí dost věcí, ale splývání s okolím k nim neptaří, ať už jí nalakujete jakkoli. A stejně máme podezření, že se s ním do buše na hon moc lidí nevydá, takže to nevadí.

Asi největší zajímavostí je velká plátěná shrnovací střecha, která vám dovnitř pustí spoustu přírody. Kdyby se příroda rozhodla náhle pršet, nevadí – sedačky jsou z odolné nylonové tkaniny. Zadní boční okna se dají vysadit, kdyby se vám uvnitř zdálo málo větrno. Přístrojová deska dostala doplňky z broušeného kovu a je barevně sladěná se zbytkem interiéru. Nutno říct, že jí to až překvapivě sluší.

Na středové konzole najdete GPS navigaci, vzadu držáky na kanystry a pušky, vyztužený podvozek má zhruba o 5 cm větší světlou výšku, v blatnících najdete dvacetipalcová kola s 35 palcovými terénními pneumatikami Mickey Thompson a na předním nárazníku dvourychlostní naviják Warn.

Hummer bude pečlivě sledovat reakci lidí na koncept a pokud bude dostatečně pozitivní, mohli bychom se dočkat velmi podobné sériové verze.

Hummer H3R koncept

Viděli jste někdy pořádné americké off-roadové závody? Tvůrci tohoto konceptu zjevně ano a ne jen jednou. To se vezme obyčejná H3, hodí se na ní dvacetipalcová kola s 35″ gumami Mickey Thompson (ano, už zase), podvozek se svedne o deset čísel nahoru, přidá se přední ochranný rám a samozřejmě světelná výbava, která by stačila na fotbalový stadión a je to.

Ještě než se začnete smát, dodáme to nejdůležitější: také se vezme osmiválec LS7 z Corvette Z06 a nacpe se pod kapotu… ve které se udělá lexanové okno, aby byl pětisetkoňový motor pěkně vidět. Uvnitř najdete závodní skořepinová sedadla, síť u bočního okna, náhradní pneumatika se přestěhovala dovnitř, zatímco její místo na dveřích převzal kanystr. Hezkým detailem je čtveřice koncovek výfuků, integrovaná do zadního nárazníku.

ůz má silnější brzdy, vylepšené chlazení motoru, přední uzamykatelný diferenciál a řadu další drobné výbavy. Podobně jako u H2 Safari bude automobilka sledovat reakce na H3R a i tentorkát bychom se mohli dočkat omezené sériové verze. Bohužel ovšem nelze počítat s pětisetkoňovým sedmilitrem, pod kapotou by byl celohliníkový V8 5.3l o výkonu 300 koní ze sériové H3 Alpha.

autoweb.cz

29.10.2007 11:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist