sedm-zajimavych-kombiku-ktere-si-muzete-dovolit.jpg

Sedm zajímavých kombíků, které si můžete dovolit

Mercedes-Benz

Malý rozpočet a nároky na prostor nemusí nutně znamenat nudný výběr. Tady je hitparáda kombíků, které vám přinesou ještě něco navíc.

Diskuze

28 komentářů

    Mondeo 2,5 V6 za 8 litrů? Najezdil jsem s tim autem 80 000 km a na 8 litrů jsem se dostal opravdu málo. Stačí trochu města, nebo dálnice a už to leze na 10 litrů. Je to super motor s jemným chodem, ale kvůli nevýrazném středu otáče a relativně na krátko zpřevodované převodovce žere fakt dost.

    pylot

    Nechapu, proc by clovek, co muze zivit trilitrovej sestivalec, mel koukat po tak starejch autech. A pokud musi koukat po levnejch starejch autech, tak si asi neporidi nic, co zere nad 10 litru. Stary auto s velkym motorem mi vlastne vubec nedava smysl….

    Majk.Z

    Pokud se na to kouká z hlediska \“racionality\“, tak to smysl nedává. Ale existují i \“iracionální\“ důvody, například nostalgie, nebo touha po kultovním modelu… Jsou i důvody, které nemusí zahrnovat finanční stránku (a přesto jsou racionální), resp. ta finanční stránka je podružná… Kdyby to tak nebylo, nebylo by tuningu, veteránů a spousty a spousty odvětví z automotive…

    Jak dříve řekl jistý filosof: Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale budu se bít za to, abyste to mohl říkat. 😉

    Majk.Z

    Žel bohu, ne v Breaku a ne s V6, ale vlastním XMko. 2,1TD. Po V6 šilhám, mít to jako víkendovku společně s mým druhým dítětem, též Citroenem, s hydropneumatikou a litrovým vzduchem chlazeným boxerem. 🙂 (kdo pozná? 🙂 ).

    I když, ze spousty stran slyším, jak má hlavně XMko hodně složité elektroniky, tak tenhle mýtus tak nějak nechápu. Za prvé, oproti všem novým autům s BSI je to ještě v pohodě a za druhé, neznamená to, že když to má víc elektroniky, než Fileta, neznamená to, že je to složitější. Pokud má \“\“zkušený\“ autoelektrikář problém i s Felicií, tak se nedivím, že XMko mu přijde složité. Přitom rozvody má v podstatě velmi podobné jako podobná auta tehdejší doby. Vím o čem mluvím, nejen své auto jsem měl jen tak z hecu skoro rozebrané a zas složené (ne, nemyslím to ze srandy, mě to prostě baví) a spoustu věcí jsem si tam sám zapojoval (SPDS, pal. PC, tempomat a jiné…). Jediné, s čím si \“běžný\“ elektrikář neporadí, tak je více méně hydractive, ale tam spíš sem tam občas zlobí jisté mechanické věci, které jsou ale profláknuté a dají se najít popsané na každém foru věnujícímu se hydroCitroušům.

    rossi

    samozřejmě dává velmi levné auto s velkým motorem smysl, a to v těch případech, kdy máte na auto málo, přitom se chcete jeho řízením bavit a najedete ročně velmi málo km. Např. když si do práce dojdete po svých. Nebo jste student, který občas vyjede, je schopen si po brigádách vydělat na benzín a opět nechce jezdit ve favoritu.
    Ještě bych upřesnil, že se Marea Turbo vyráběla pouze v brazilii a tím pádem koupě v Evropě je vlhkým snem, nicméně existovala ve verzi bez přeplňování, kdy měl pětiválec 155k. Přestavby na turbo jsou ale běžné, s použitím motoru z Coupé 20VT. Mimochodem, existují i zástavby do Multiply, což je pak s 220koňmi megasleeper… .

    petulin

    Tak to je trošku mimo mísu…v Evropě se nedá sehnat-možná tak v Jižní Americe.Nebo od nějakého tunera.Bez turba 2.0 20V s 155 koníky není problém.

    Martin

    To nejde brát takhle. řekněme že mám 250 000Kč. Můžu si koupit novou Fabii 1,2 HTP. Nebo si koupim BMW 530i za 120 000 Kč. 50 tis. si nechám na servis a ostatní můžu projezdit ve větší spotřebě. Já si můžu dovolit živit 3,0 R6. Já jsem ušetřil při koupi a mám velké, dobře vybavený auto.

    jjakob

    Ať si každý koupí co chce a na co má.Za sebe musím říct,že už bych ojetinu s velkým motorem nechtěl,ne jen z důvodu spotřeby,ale hlavně z důvodu drahýho servisu.Taky jsem měl káru s V6kou,taky jsem si mohl dovolit jezdit za 11l,ale teď mám na to jinej pohled.Mít auto co stojí co chvíli v servise a zhánět náhradní díly a mezitím jezdit autobusem,je na prd.Pokuď by se jednalo o auto cca 2-3roky starý s jasným původem tak možná ano.Kupovat,ale takhle stará auta co už se nedělají a ještě když v případě německé prémie jsou díly stajně drahý jako na nový.To raději volba rozumu a tu novou Fábii,někteří pochopí.Ovšem jednu výhodu to přeci jenom má když vlastníte některé z těchto uvedených aut,tak zas máte hodně známých po vrakovištích a dílnách.

    jaydeesq

    minimálně v itálii se prodávala i verze s turbem,ale ono o to v evropě nebyl moc zájem

    Jsi obycejny hospodsky trouba.

    Konkretne kombajn w124 (s124 neexistuje, ze pane opily redaktore) i v nejrozsirenejsim trilitrovem naftovem setivalci jezdi maximalne za 10l at delas co delas a to vicemene proto, ze to je zdechlina zdechla (110 koni na 1.5 tuny) .
    Na druhou stranu ten motor prezije i atomovy vybuch, neznam snad jediny kus, ktery by se nekomu pokazil, i kdyby do toho lil fritak smichany s naftou z JZD. Proste chybny kus neexistuje, ma to nabeh 1 milion km a furt to startuje, v zime v lete. Co se tyce osdtatnich dilu, tak aftermarketove stoji jak na Felicii.

    To je k tem servisnim nakladum a starym pleckam.

    Ted si spocitej, za jak dlouho se ti vrati rozdil v provoznich nakladech oproti moderni plecce, treba citigo MPI, ktera ti pojede za 7l benzinu a to na to nesmis moc slapat.

    S nulovym komfortem, nulovym prostorem a nulovou zivotnosti oproti te \“stare plecce\“.

    Divate se na to naprosto spatne. Stara auta maji tyto zasadni nevyhody:

    1. moralni zastaralost. Muzete mit doma lestenku superstav, ale nekdo vam to naboura a pojistovna vam da tabulkvou cenu 15tisic a nazdar.
    2. komfortni vybava. Sehnat 15-20 roku stare auto s plne funkcni automatickou klimou (o navigaci vubec nemluvim) bude patrne neresitelny problem i u vyssi stredni. Dneska se to cpe i do mestskych miniaut
    3. autorizovane servisy
    Zapomente na ne. Musite mit \“sveho\“ servismana a nikdo jiny na auto nesmi sahnout. Opravdu dobri fachmani kteri tomu rozumi bohuzel vymiraji.
    4. Zaruka mobility. Neni moc 20 roku starych aut, kde si muzete lajznout jet krizem krazem pres celou Evropu. Horkym kandidatem je vlastne jen w124 kombajn, ale tech dobrych moc neni a tech dobrych s klimou je jeste mene. Vzhledem k tomu, jak bezvadne to bylo auto a kolik jich skoupili a vyzdimali na krev typci tahajici na podvalech ojetiny ho patrne nesezenete.

    A pokud w124 kombajn top stav s klimou sezenete, tak to rozhodne nebude auto s malym rozpoctem (100tisic bude vicemene startovaci cena)

    Martin

    Počítám že tohle asi neměla být reakce na spotřebu Mondea. To co tu píšete je hodně zavádějící. Všechno to je pravda. Ale někdo, kdo si kupuje auto za 60 000,- určitě nemá, nebo nechce utrácet 300 000,- aby si koupil nové auto se slušnou výbavou. V tom případě musí rizika a nevýhody, co píšete podstoupit.

    P

    Trochu mi tam chybi mitsubishi galant 2.5 v6 (skoda ze VR4 twin turbo se delala jen RHD), poridil jsem po dlouhem hledani cerne kombi ve verzi avance. Tohle je opravdu auto, za kterym se lidi otoci a zvuk spolu s podvozkem dokazi vykouzlit usmev na tvari. Priznavam ale, ze na bezne jezdeni mam druhe auto na LPG, takze s timhle jezdim tak 1-2x tydne.

    No když mě tak dobře znáš?!Tou plečkou jsem,ale nemyslel konkrétně w124,ale starý ojetiny obecně,protože vím co se u nás v bazarech nachází,že.Nebe snad mi chceš tvrdit,že je jednoduchý sehant třeba w124 ve výborném stavu,kde po koupi,akorát vyměním provozní náplně,filtry,popř.kotouče,desky a jezdím.To asi ne.A né každý chce jezdit v tak starém autě,který je reálně tak 3x stočený.Ono je i plno jiných věcí potom už ne výměnu a někomu se prostě nechce vrážet prachy do ojetiny.Každej ať si koupí co chce a na co má,asi tak.

    Martin

    Ten článek je hrozný blábol plný nesmyslů. Pozastavím se jen nad hodnocením Fiatu Marea. To auto nemám, ale jeho design je naopak velmi povedený, vypadá moderně a nově i dnes a spousta automobilek od něj opisovala a opisuje dodnes. Vychytávky jako lišta zadních světel v zadním sloupku a provazání na střešní nosiče je super. Auto ma praktický a zajimavě řešený kufr (potažmo jeho otvírání). Auto je překvapivě prostorné (větší než oktávka) a na dálnici ho vidím podávat neuvěřitelné výkony. A dokonce mám pocit, že přes jeho stáří je jich u nás čím dál tím více. Fiat Marea by si spíše zasloužil vlastní článeček než takové bláboly v nic neříkajícím článku plném chyb.

    Martin

    A mezi tím je koupě toho Mondea (VW, Mazdy, Peugotu, Toytoy) s 2.0 benzínem. V tom staří to koupím za 100-150t v rozumné vybavě a zůstane mi na benzín (žere to 8-9litrů) i na opravy klimatizace 😀

    Martin

    Já koupil Mazdu 6 2.0 velký a pohodlný vůz s dostatkem síly za 200t. Najel jsem s ním od 100t už skoro po 200t. Opravy mě stály 4000Kč (jedina návštěva oficiálního Mazda servisu(=mohl bych to asi mít levněji, ale co už)). Palubní počítač ukazuje celkový průměr 9litrů.
    A teď si věm křápa malou Fábii (jo to je ten prcek co se mu směju u Globosu, že si nákup veze zadní pasažer na klíně 😀 ) Zaplať cenu za novou a řeknimi kde těch skoro 200t ušetříš? Nebo, kde máš větší komfort?

    Jean

    Je pravdam, že väčšinu tých áut z článku si človek môže kúpiť za ročné úspory v relatívne dobrom stave. Ale prakticky všetky majú spotrebu nad 10L a to si asi na denné jazdenie môže dovoliť málokto. Ja som si tiež myslel, že to bude v pohode, ked kúpim lacné auto s veľkou spotrebou a po roku som k nemu ešte kúpil približovadlo na bežné použitie.
    O údržbe to veľmi nebude, na väčšinu áut sú aftermarketové diely a je jedno či je to na mercedes alebo fábiu, tie ceny sú skoro rovnaké.

    To je možný no.Měl jsem taky velká pohodlná auta namátkou Mondeo,opravy mě vyšli přes 60000kč a ještě by to tak 20000kč spolklo začala se s.. převodovka.Tak jsem stál před rozhodnutím jestli do toho hodit \“vaigla\“ a pustit to ze skály,nebo to prodat s velkou ztrátou.Podle tebe je Fábie \“křáp\“,no to je tvůj názor,někomu to třeba stačí,byl jsem stejného názoru,do chvíle než se moje super pohodlný auto začlo sr…Ono,až se ti jednou tvá milovaná mazda přepne na dlouhé cestě do nouzáku,nebo ti za jízdy chcípne motor,adrenalinovej zážitek,což mě se stávalo teda často,dokonce i při výjezdu ze servisu.Třeba taky ne,kdo ví,třeba jsem měl holt velkou smůlu na ojetiny.

    P

    \“na dálnici ho vidím podávat neuvěřitelné výkony.\“

    jakoze jedou a nestoji v odstavnem pruhu? 😀

    nocturne.op.15

    XM s 3.0 V6 motorem? Pomalu přestává být možná běžná údržba, díly prostě nejsou nebo jsou za nehorázné ceny. O spotřebě tohohle motoru radši nemluvit…Sám jsem jedno XM nedávno pohřbil, protože náklady na údržbu a opravy přesáhly náklady na pořízení jiného auta.

    A tím jiným autem byl Opel Omega Caravan – rok 97, plná výbava kromě kůže, pořizovačka 15000,-. S úsporným 2.5 V6 atmosférickým benzínem mám dlouhodobý průměr 8.5l – za dva měsíce nájezd přes 10000km. Nových dílů je všude habakuk a za slušný peníz, vraků k rozebrání je také dostatek a auto je tak jednoduché, že si na něm člověk udělá polovinu věcí sám na parkovišti před barákem. Vnitřní prostor obrovský, výbava i komfort jsou na podobné úrovni jako u dnešních běžných aut (pokud tedy narazíte na zachovalý kus). Za mě jasná volba, která ve výčtu chybí.

    Kilmore

    Ono je to také výběrem. Můj otec kupříkladu před časem vyrazil na nákup od soukromé osoby a zaplatil poměrně dost za \“voňavku\“, která po osmi letech od výroby měla mít podle tachometru najeto cca 86 tisíc km 🙂 Nevšiml si přitom ani ničeho tak očividného, jako je vadné těsnění hlavy. Tím to začalo a od té doby sype a sype. Od té doby jsem pro sebe a kamaráda koupil tytéž dva modely, oba jsem s tím najeli za poslední dva roky cca 30 – 5O tisíc a nejvýznamnější opravou byly zřejmě nové brzdové destičky a výfuk, výlety po Evropě několikrát bez potíží. Abych to uzavřel, je třeba si důsledně hledět stavu kupovaného vozidla a po jeho koupi uvést vše do řádného stavu, poté je staré (a poměrně jednoduché) auto často spolehlivější než kdekterý zánovní drek. Jinak Fabia je vozidlo sociální, neboť je v něm málo místa a základní motorizace jsou neúměrně slaboučké. Spolehlivost přímovstřikovaných oturbených jednotek 1.2 a 1.4 také nepatří k nejlepším, diesel je do toho auta naprosté non sequitur.

    vzteklej pes

    Kdyby sis místo nadávání na redaktora něco pořádně o tom autě zjistil. Sice se obecně mluví o generaci jako o W124, ale továrna tak označuje šasi a W124 bylo označení pro sedan a právě S124 pro kombík.

    Jinak Citigo 1.0 MPI jezdí za 5,5 litru pohodlně. Za 7 leda tak po dálnici ne vytočenou čtyřku nadoraz.

    Andrea

    Zdravim, dlouho zvazuji koupi auta a z techto uvedenych urcite bych si vybrala :), kde ale koupit? Koukala jsem na toto: http://www.pravda-o-aaa.cz/ a zacinam surfovat tam. Jen pak jeste musim premluvit nejakeho znameho co se v autech vyzna az tam pujdu.

    st

    Myslím, že nemáte pravdu. Starší auta jsou sice morálně zastaralá, ale pokud jsou udržovaná, tak jsou v dobrém technickém stavu a svou službu udělají. Navíc jsou prosta takových technických vymožeností jako např. EGR ventily, dvouhmotové setvačníky, vstřikovače… takže jejich provozování vyjde podstatně levněji než u o deset let mladších exemplářů.
    Nevidím důvod proč by klimatizace neměla fungovat. Záleží kus od kusu a navigaci si můžete dát do auta externí, když po ní tolik toužíte. Nemluvě o tom,že ji můžete mít v telefonu.
    Nač chodit do autorizovaného servisu? Marketingové povídání nechme stranou, bohatě stačí, když znáte někoho solidního, kdo autům rozumí. Navíc, díky tomu, že u starších aut je mnohem méně elektroniky se dají lépe servisovat než mnohem novější vozy.
    Co se týče záruky mobility, tak tu u auta za 100 000 opravdu nemůžete chtít. Na druhé straně bych raději jel ve 20 let starém mercedesu v bezvadném stavu, jak v pět let olítaném mondeu či laguně.

    Tomek

    já to sice chápu, ale pro svou rodinu chci spolehlivost a bezpečnost. Za 200-250 jste mohl mít určitě mnohem mladší ojetinu … ale holt někdo dává přednost síle a staré výbavě … a z mého pohledu také zastaralým a starým (doufejme že ještě funkčním) bezpečnostním koncepcím.
    Ne že bych se někdy rád neprojel prémiovým autem, ale nepřijde mi to vzhledem k mým požadavkům racionální.

    Tomek

    no ano, všichni studenti když kupují první auto koukají po passatech , audinách a bavorácích. Naivní ideál mládí … a tak jako ve všem s velkou pravděpodobností při střetu s realitou zjistí že to nebylo rozumné. Právě tím prošel nejmladší kolega …. a žene se v jiných oblastech do dalších malérů, ale co už, má velké oči a velké požadavky a tomu neopovídající příjem…

    Tomek

    proč sem dáváte odkazy na reklamy ? K tomu ještě lživé … v AAA jsem už byl a jejich praktiky nejsou o nic lepší než praktiky jiné nekalé konkurence…. snaha oblbnout neznalého zákazníka byla zřejmá – a zkoušel jsem to vícekrát. Hrál jsem si na naivku a zdá se, že to bylo systémové – tedy ne jen individuálně jeden prodejce …

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist