Sedm konceptů, které chceme do výroby

Automobilky občas vytvoří něco, čím chtějí vyprovokovat naše představy, ale dál to do výroby nepustí. Tohle je výběr konceptů, které si přejeme do sériové výroby.

​Audi Quattro Concept
Vlastně tohle auto jako jediné z výběru tak trochu existuje v podobě Audi TT RS (na kterém je postaveno), ale na mužně hranatém konceptu aspoň není vidět, jak svědomitě pečujete o své vlasy.


BMW M1 Hommage
Od té doby, kdy se rozhodlo, že tato reinkarnace BMW M1, jediného bavorského supersportu s motorem uprostřed, do světa nepůjde, máme tak trochu pocit, že BMW směřuje tam, kde noha začíná. Místo úžasných sportovních aut na nás z katalogů vykukují obtloustlé zbytečnosti s diesely. Je to trochu ohraná písnička, ale vážně by nám tohle auto udělalo radost. Věříme totiž, že by tohle auto dokázalo zadupat do země minimálně celou německou konkurenci supersportů.


Cadillac Sixteen
Vůbec bychom se nezlobili, kdyby tento koncept z roku 2003 uvedli do výroby. Po deseti uplynulých deseti letech už vyhasíná naděje, ale majestátních sedanů není nikdy dost. Zvláště Rolls Royce by potřeboval trochu zatopit a kdo jiný by to měl udělat, než slovutný americký výrobce přepychu na kolech? Unikátně pro toto auto vytvořený motor V16 o objemu 13,6 litru údajně dosahuje výkonu přes 1000 koní bez přeplňování! A ten úchvatný design ve stylu Art deco odkazující na šestnáctiválcové cadillaky třicátých let. Jedním slovem opulentní!


​Ford Interceptor
Další velký americký vehikl, který vzniknul jen tak pro upoutání pozornosti. Přitom by jej mohli klidně vyrábět. Tradiční pětilitrový vidlicový osmiválec produkuje 400 koní a dokáže spalovat bioetanol. Po odchodu Crown Victorie prostě Ford nutně potřebuje klasický full-size sedan! Líbí se nám přikrčené mafiánské vzezření a ta obrovská maska. Po šesti letech od uvedení se výroby asi nedočkáme, ale aspoň že si některé designové prvky převzal model Fusion.


Jaguar C-X75
Koncept supersportu od Jaguaru se nám moc líbí. Vypadá prostě skvěle, vidíme v něm odkaz na Jaguar XJ220, asi nejslavnější supersport britské značky. Je také velmi chytře navržený. Dvojice plynových turbín akumuluje energii do li-ionových baterií, které dále zásobují elektromotory v každém ze čtyř kol. Společný výkon potom dosahuje 780 koní a 1608 Nm. Co je na něm ale nejlepší? Můžete do něj nalít třeba kořalku. Plynovým turbínám totiž chutná téměř jakákoliv hořlavá tekutina.


Lamborghini Estoque
Trochu se vždycky zhrozíme, když se tradiční výrobce supersportů rozhodne postavit něco jiného, než placku s motorem uprostřed. Pravdou ale je, že třeba na Maserati Quattroporte, Aston Martinu Rapide nebo ošklivém káčátku Porsche Panamera něco je. Myšlenka ostře řezaného sedanu od Lamborghini nás tedy velmi láká, už jen proto, jak rychle by taková věc asi jezdila. Bohužel však odulý mastodont je pro značku finančně výhodnější a výroba Estoque tak padá.


​Mercedes-Benz Ocean Drive
Mercedes třídy S jako čtyřdveřový kabriolet je vážně zajímavá věc, kterou nutně potřebujeme. Nedokážeme si představit lepší věc, se kterou by se dalo vyrazit do přímořského letoviska. A víte, co je nejlepší? Tohle auto se dost pravděpodobně bude prodávat! Možná odpadne zadní dvojice dveří, jelikož čtyřdveřová architektura by nedisponovala dostatečnou tuhostí, ale malá naděje tu je. Přeci jen, třída S byla vždy nositelem nejmodernějších technologií a řešení, takže by ve Stuttgartu mohli zapracovat a vymyslet něco funkčního.


Bonus: Škoda Tudor
Jací bychom to byli vlastenci, kdybychom opomněli škodovku. I tuzemský výrobce nám v minulosti ukázal auto, které jsme si přáli spatřit v sériové výrobě. Od představení Tudoru už škodovka vyrábí druhou generaci Superbu, ze kterého vychází, ale přesto si stále přejeme, aby Škoda postavila velké kupé. Jenom kdyby už jméno Rapid nebylo zabrané…


Najde se nějaké auto, na které jsme podle vás zapomněli? Něco, co by si zasloužilo spatřit světlo světa mnohem víc než ostatní?

9.1.2013 8:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist