Sebastien Loeb: Od gymnastiky k WRC

Na začátku i na konci kariéry Sebastiena Loeba byla nehoda. Na začátku a konci kariéry ve WRC, aby bylo jasno, samo sebou že Seb Loeb ještě volant na pomyslný hřebíček nepověsil. Bylo to v roce 1999, kdy poprvé startoval na Katalánské rally a kvůli havárii ji nedojel, a pak v roce 2013, když se na domácí půdě loučil se světem WRC.

Jakkoli by se mohlo zdát, podle úvodního odstavce, že Sebastien Loeb spíše bourá než jezdí, opak je pravdou, Sebastien Loeb je, ať si kdo chce co chce říká, největší mistr volantu všech dob. Chcete důkaz? Dobrá, podívejme se na jeho výsledky. Pojďme zpátky do roku 1999, zapomeňme však na smolnou úvodní rally, druhou soutěž v pořadí již Loeb ve své třídě vyhrál.

O tok později opanoval francouzské mistrovství na šotolině s vozem Toyota Corolla (se kterým zvládl i pár závodů mistrovství světa) a pak prostřednictvím Citroënu pronikl do nejvyšší ligy, v roce 2001 se stal továrním jezdcem týmu Citroën Sport a vyhrál juniorské mistrovství světa se specifikací Saxo Kit Car, k tomu získal druhé místo v SanRemu se speciálem Xsara WRC.

Možná si vzpomenete na rok 2003, to sice vyhrál o jeden bod mistrovství světa WRC před Loebem Petter Solberg, ovšem rok na to už stál Francouz na stupni nejvyšším. V dalších letech byl Sebastien Loeb věrný Citroënu a Citroën se mu odvděčil dalšími mistrovskými tituly, kterých nakonec získal celkem devět, poslední v roce 2012. V sezoně 2013 už nestartoval ve všech soutěžích, ale pouze v několik vybraných a o tom, jak se se světem WRC rozloučil, už jsme se zmiňovali.

V roce 2015 pak neodolal znovu sednout za volant závodního speciálu na proslulé Rally Monte Carlo. A doslova všechny diváky posadil na zadek, když úřadujícímu mistrovi světa Sébastienovi Ogierovi naložil hned v úvodu půl minuty.

Svět WRC vyměnil pak Loeb za Dakar a rallycross. Jak mu to jde? No, vloni dojel na Dakaru druhý. Rally je jedna linie, která se táhne Loebovým životem, ale máme tady i jiné disciplíny, třeba WTCC, do kterého naskočil v roce 2014 a skončil celkově jako třetí. Anebo legendární Pikes Peak, kde překonal o minutu a půl dosavadní rekord. Nebo LeMans, kde také exceloval. Nebo X Games, kde pokořil Kena Blocka.

Aby toho nebylo málo, tak Sebastien Loeb hodlal proniknout i do světa F1, na testech byl v první desítce ze všech jezdců, včetně těch ostřílených z F1. Nakonec ale nedostal tzv. superlicenci a bylo po oficiálním závodění. Docela dost na život původně mladého gymnasty, který v devadesátých letech minulého století začal pokukovat po automobilových soutěžích, že?

5.1.2018 11:43

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist