Seat Toledo (1999 – 2004)

Druhá generace Seatu Toledo láká na vzhled sportovce, mnoho motoristů zde vidí i koncernovou techniku za příznivou cenu. Ale každá mince má dvě strany.

První generace Seatu Toledo si získala motoristy prostorností, ale ne vysokou poruchovostí. Druhá řada uvedená v roce 1999 není tak praktická, avšak poruchovost ji tolik netrápí.

Čtyřdveřový sedan se od počátku nabízel jak s benzinovými, tak s naftovými motory. Samozřejmě jde o koncernové agregáty, takže i o turbodiesely 1.9 TDI vyznačující se velmi nízkou spotřebou.

Nejsilnější ze vznětových pohonných jednotek byla zařazena do nabídky v roce 2001. Jde o agregát 1.9 TDI o výkonu 110 kW. Téhož roku prošel model modernizací. Následně se pod kapotou objevila i přeplňovaná zážehová osmnáctistovka.

Seat Toledo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Seat Toledo fotogalerie

Automobil se vyráběl pouze v jediném karosářském provedení a to do roku 2004. Pak jej nahradila třetí generace modelu Toledo.

Bariérový test Euro NCAP vůz nikdy neabsolvoval. Vzhledem k jeho konstrukčnímu stáří, ale nelze předpokládat, že by dosáhl zvlášť dobrého výsledku.

Za volantem

Interiér Toleda II působí příjemně. Vozidlo ale nenabídne mnoho prostoru. Vpředu ho najdete dostatek, vzadu je však situace pro vzrostlejší cestující o poznání horší. Důvodem je fakt, že vůz stojí na platformě Golfu IV. Malý rozvor se tedy musí projevit.

Hluboký zavazadelník sedanu nabídne objem 500 litrů. Přístup k přepravovaným předmětům ale není nejlepší. Naštěstí lze sklopit dělená opěradla zadních sedadel.

Výhodu představují pohodlné sedačky i solidní materiály v interiéru. Nevýhodou je slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí.

Z nabízených pohonných jednotek nedoporučujeme slabé šestnáctistovky ani atmosférickou osmnáctistovku. Ta zde podobně jako ve Škodě Octavia nepracuje dobře. Vyznačuje se slabým zátahem a vyšší spotřebou.

Ta nezřídka trápí i pětiválec o objemu 2,3 litru. Výrazně lepší volbu proto představuje přeplňovaný agregát 1.8 T o výkonu 132 kW. Zde si ale dejte pozor na stav turba.

Mezi přeplňovanými vznětovými motory prakticky nelze najít špatnou volbu. Nejslabší nabízející pouze 66 kW ale některým řidičům vyhovovat nebude. Avšak je zde k dispozici vynikající turbodiesel 1.9 TDI/81 kW. Ten rozhodně doporučujeme. Nechybí ani motor o výkonu 96 kW, závodiví řidiči ale spíše zvolí nejsilnější ze vznětových agregátů o výkonu 110 kW.

Časté závady

Seat Toledo se nezřídka potýká se zvlněnými brzdovými kotouči, objevují se opotřebená ložiska kol nebo problémy s alternátorem. Motory TDI tradičně trápí váhy vzduchu, setkat se lze ale i s vadným turbodmychadlem. Pozor na únik motorového oleje či chladicí kapaliny.

Zážehový pětiválec se někdy potýká se zvýšenou spotřebou oleje, atmosférické i přeplňované osmnáctistovky zase zlobí zapalovací cívky.

Motorizace

Zážehové motory: 1.6/74 kW, 1.6 16V/77 kW, 1.8 20V/92 kW, 1.8 T/132 kW, 2.3 V5/110 a 125 kW.
Vznětové motory: 1.9 TDI/66 kW, 1.9 TDI/81 kW, 1.9 TDI/96 kW, 1.9 TDI/110 kW.

KLADY
zdařilý design
úsporné turbodiesely
pohodlná sedadla
objemný zavazadelník

ZÁPORY
slabé šestnáctistovky
nevýkonný motor 1.8 20V s vyšší spotřebou
slábnutí brzdného účinku
horší přístup do zavazadelníku

Milan Jirouš

19.3.2010 11:33| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist