Seat představil prototyp plug-in hybridu, Leon Verde

Pohonné ústrojí kombinující spalovací jednotku a elektromotor má teď už i španělský Leon. Jde o systém plug-in, tedy s možností dobíjení "po drátě."

Čtyři roky strávili inženýři Seatu vývojem hybridního Leonu a výsledek svého počínání představili v rámci speciální akce ve Španělsku. Celý vývoj přišel automobilku a španělské daňové poplatníky na 34 milionů Euro (871 milionů korun) a na jeho konci stojí prototyp se zážehovým motorem 1.4 TSI o výkonu 122 koní a elektromotorem o výkonu 75 kW (102 koní), který živí baterie o kapacitě 8,8 kWh.

Počítá se i s pohonem čistě na baterie, v tomto případě zvládne Leon Verde rovných 50 kilometrů, poté už pro svůj další pohyb využije spalovací motor. V kombinaci s ním je hybridní Leon schopný ujet až 816 kilometrů na jednu nádrž a to vše při kombinované spotřebě 1,6 l/100 km. Nenechte se ale zlákat působivou spotřebou, měření probíhalo podle normy NEDC, v rámci které auto absolvuje velkou část jízdy na baterie, což se ve výsledné hodnotě pochopitelně projeví.

Seat Leon fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Seat Leon fotogalerie

Společně s autem Seat vyvinul i mobilní aplikaci sledující váš jízdní styl, stav baterie nebo třeba aktuální úroveň dobití. Pokud by vás náhodou zajímalo kolik jste planetě ušetřili CO2, i to se v ní dozvíte. Samozřejmě to ale přichází v úvahu jen v těch zemích, kde používají výhradně „čistou energii“ z obnovitelných zdrojů, což takové Česko pochopitelně není a „ušetřené“ emise se z přímé produkce ve spalovacím motoru jen přesouvají o dům dál, do tepelných elektráren.

Když přijde na řadu otázka dobíjení, vytahuje Leon Verde svůj trumf. Umí se totiž ze zásuvky dobít „chytře“, tedy v rámci levnějšího tarifu. Na požádání se ale pochopitelně nasytí třeba i v poledne, je ale dobré vědět, že se nemusíte starat o to, kolik je zrovna hodin, ale že se o to auto postará samo.

V praxi si to však, minimálně s Leonem Verde, nevyzkoušíte. Vznikl jen jako prototyp a v sériové verzi se s ním nepočítá. S některými technologiemi bychom se ale v rámci koncernu setkat mohli.

12.6.2013 6:45| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist