autoweb.cz > Nissan > Seat musí zdvojnásobit prodeje, nebo jde ke dnu
Seat musí zdvojnásobit prodeje, nebo jde ke dnu
Modelová paleta Seatu nikdy nebyla tak dobrá, jako je dnes. Nový Leon vypadá z koncernových hatchbacků nejdravěji, má výbavu, kterou mu můžou konkurenti závidět a při tom všem není vůbec drahý. Za pozornost stojí i poslední generace Ibizy, nejinak je tomu u Toleda. A takhle bychom mohli ještě nějakou chvíli pokračovat přes solidní Mii, praktickou Alhambru, až třeba po Exeo.
I přes to se s automobilkou můžeme jednoho dne klidně rozloučit, pokud se jí nepodaří splnit nastavené plány. Minimum pro přežití je dvojnásobek loňských prodejů, tedy přes 640 000 prodaných aut ročně. V dlouhodobém horizontu má značka za cíl prodávat milion aut.Jak moc jde o sebevědomá čísla? Stačí se podívat, jak si ve srovnání se Seatem stojí domácí Škoda. V loňském roce prodala mladoboleslavská automobilka 939 200 aut, tedy téměř trojnásobek toho, co Seat.
Veškeré naděje teď Španělé obrací směrem k Seatu Leon, na kterém si dala automobilka hodně záležet (a taky stál pořádný balík peněz). Ředitel Seatu pro Autocar dodal: “Veškeré investice do nového Leonu se musí vrátit z prodejů. Jen díky tomu se můžeme od Volkswagenu domáhat dalších investic pro úplně nové modely.“
Tím by měl být i rival pro Škodu Yeti nebo Nissan Qashqai postavený na platformě MQB. A ani tam se plány automobilky nezastavují, Seat pomýšlí na další crossovery – malé, i velké. Teď jen záleží, jestli na ně vůbec přijde řada.