Seat musí zdvojnásobit prodeje, nebo jde ke dnu

Španělská automobilka musí začít prodávat po tisících, jinak se s ní můžeme klidně rozloučit. V řeči čísel to znamená prodat 640 000 aut za rok.

Modelová paleta Seatu nikdy nebyla tak dobrá, jako je dnes. Nový Leon vypadá z koncernových hatchbacků nejdravěji, má výbavu, kterou mu můžou konkurenti závidět a při tom všem není vůbec drahý. Za pozornost stojí i poslední generace Ibizy, nejinak je tomu u Toleda. A takhle bychom mohli ještě nějakou chvíli pokračovat přes solidní Mii, praktickou Alhambru, až třeba po Exeo.

I přes to se s automobilkou můžeme jednoho dne klidně rozloučit, pokud se jí nepodaří splnit nastavené plány. Minimum pro přežití je dvojnásobek loňských prodejů, tedy přes 640 000 prodaných aut ročně. V dlouhodobém horizontu má značka za cíl prodávat milion aut.Jak moc jde o sebevědomá čísla? Stačí se podívat, jak si ve srovnání se Seatem stojí domácí Škoda. V loňském roce prodala mladoboleslavská automobilka 939 200 aut, tedy téměř trojnásobek toho, co Seat.

Veškeré naděje teď Španělé obrací směrem k Seatu Leon, na kterém si dala automobilka hodně záležet (a taky stál pořádný balík peněz). Ředitel Seatu pro Autocar dodal: “Veškeré investice do nového Leonu se musí vrátit z prodejů. Jen díky tomu se můžeme od Volkswagenu domáhat dalších investic pro úplně nové modely.“

Tím by měl být i rival pro Škodu Yeti nebo Nissan Qashqai postavený na platformě MQB. A ani tam se plány automobilky nezastavují, Seat pomýšlí na další crossovery – malé, i velké. Teď jen záleží, jestli na ně vůbec přijde řada.

26.3.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist