Seat míří do Číny

Španělé nedokázali najít tolik potřebné zákazníky v Evropě, tak se vydají na druhý konec světa. Volkswagen i Audi v Číně uspěly, Seat to zkusí už příští rok.

Největší automobilový trh světa, kde v posledních letech trhají vlastní prodejní rekordy Volkswagen, Audi nebo Buick, se dosud musel obejít bez vozů Seat. Značka přitom konečně potřebuje najít nové zákazníky, pokud nemá skončit v propadlišti dějin. Seat proto vystaví své modely už za měsíc v Šanghaji a prodávat je Číňanům začne počátkem roku 2012.

Překvapivé oznámení přišlo na každoroční konferenci, kterou skupina Volkswagen pořádá pro média a investory. James Muir, šéf Seatu, vyjádřil víru, že značka osloví úspěšné mladé čínské muže, kteří si kupují auta za vlastní peníze a chtějí se lišit od průměru. Nechceme být špatnými proroky, ale právě o tento druh zákazníka se automobilka velmi neúspěšně pokouší už řadu let v Evropě.Seat bude v Číně zprvu nabízet výhradně nejrychlejší verze svých aut. To znamená modely CupraCupra R řad LeonIbiza. Vozy do Číny dorazí už hotové ze španělského Martorellu, což jse na první pohled neobvyklý tah – většina z dvou milionů aut, která Volkswagen Group v Číně každý rok prodá, je totiž postavená přímo na místě.

Rozhodnutí dovážet auta za Španělska má jeden veřejný důvod a jeden stejně zjevný, tiše ignorovaný. Tím prvním je, že Seat potřebuje zvýšit produkci v Martorellu. Továrna je hluboko pod svou kapacitou půl milionu aut ročně a generuje obrovské ztráty. Druhou příčinou je spěch. Seat začne s prodejem importovaných modelů, protože do konce letošního roku nestihne spustit v Číně vlastní linku. Na to, že se později část výroby přesune do Číny, si klidně vsaďte, levnější verze Ibizy totiž za rozumné peníze nejdou vyrábět na jednom konci světa a prodávat na druhém.V tom nakonec můžeme hledat i důvod, proč se v nabídce objeví jen nejrychlejší modely. Muir rozhodnutí komentoval slovy: „V Číně stále existuje zájem o importovaná auta. Audi a další luxusní značky jsou tímto způsobem velmi úspěšné.“ Slyšet o Audi v souvislosti se Seatem je téměř k smíchu, ale nejdražší modely v nabídce se cenami blíží levnějším Audi. Ve vyšších částkách se snadno rozpustí náklady na transport přes půl světa.

autoweb.cz

11.3.2011 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist